Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2011, 07:38   #681
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van vondelingen kunnen de papa én de mama misschien nog worden teruggevonden, maar van weeskinderen staat het doorgaans wel vast dat die geen papa of mama meer hebben die nog kan worden afgepakt.



Een vraag:

Stel:

er zijn 100 weeskinderen,

er zijn 85 geschikt bevonden hetero-koppels die elk één kind zouden kunnen (en willen) adopteren,

en er zijn 15 geschikt bevonden homo-koppels die eveneens elk één kind zouden kunnen (en in elk geval ook willen) adopteren.


en dat is het dan.


Gaat u tegen 15 van die weeskinderen zeggen: ja, sorry, makker/meiske, maar voor u zit er niks anders op dan terug te keren naar het weeshuis of zélf uw plan te trekken?

Als u mijn postings hierboven heeft gelezen dan kent u uiteraard mijn antwoord.

Mijn vraag bijft dan echter:
Welke kindje gaat u een vader en welk kindje gaat u een moeder afpakken? Wie gaat dat aan dat kind vertellen? Wie gaat de aansprakelijkheid op zich nemen?




Citaat:
Of gaat u 15 hetero-koppels voor de keuze stellen: luistert eens hier, beste vrienden, ofwel adopteert u twéé kinderen, ofwel krijgt u er helemaal géén?

Deze is dan weer totaal un-djimi-like

Of schuift u deze nu echt als suggestie naar voren?
Pas op: ik ben voorstanders om broer en zusje eventueel (indien mogelijk hetgeen zeer zelden het geval is) samen te laten adopteren.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 07:41   #682
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U vergelijkt de opvoeding die homo's kunnen geven met invaliden

in tegendeel...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 08:14   #683
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Blijkbaar hecht je dan wel zeer veel belang aan het biologisch ouderschap, en niet aan het feitelijke ouderschap.

Stel: ik heb een vriend en ik maak daar een kindje mee. Mijn vriend komt helaas te overlijden als onze baby 1 maand is. Twee jaar later leer ik (bi zijnde) een vrouw kennen met wie het supergoed klikt. We wonen al gauw samen - met z'n drietjes. M'n baby zegt al gauw Mammie tegen m'n vriendin, en al gauw is er niet echt een verschil meer voor het kind tussen z'n biologische ouder, en de stiefouder. Maar dan, als ONS kind 9 jaar is, krijg ik kanker. Spijtig genoeg heeft Mammie het kind niet geadopteerd. Een half jaar later kom ik te overlijden. Het kind wordt door de vrederechter toegewezen aan mijn ouders, met wie ik al jaren in onmin leef want ze konden niet verkroppen dat ik met een vrouw samen was. Mammie krijgt de spruit die ze zeven jaar lang met zoveel liefde heeft opgevoed niet meer te zien. M'n kinds hart breekt van droefheid. M'n kind mag van m'n ouders ook niet meer naar de grootouders langs de andere zijde (dus de ouders van Mammie), terwijl m'n kind daar iedere schooldag over de middag ging eten, en vaak bleef logeren.

En DAT, m'n beste, is kinderen afpakken van hun ouders en grootouders. Wil je dergelijke wantoestanden voorkomen dan moet adoptie voor meeouders in de zelfde situatie kunnen zoals deze ook voor hetero stiefouders kan.
Ik ken in real live nog zo van die Charles Dickens verhalen.
Heel erg allemaal.

Bijvoorbeeld: Hoeveel kinderen worden er bij een echtscheiding niet onttrokken aan diegenen die ze doodgraag zien? Hoeveel kinderen worden er niet aan hun grootouders onttrokken bij een echtscheiding of bij een overlijden? Hoevele kinderen worden er niet als wapen gebruikt bij echtscheidingen?

Zoals een paar grapjassen mij hier voor de voeten hebben geworpen: gaan we echtscheidingen afschaffen?

Neen: Dit verhaal bewijst dat u het goed voor heeft met dat kind en dat de emotionele gezondheid van dat kind u ter harte gaat.
Proficiat!

Zo is het mij ook te doen om de volledige korf van rechten van het adoptiekind te beschermen en geen compromissen toe te staan ter wille van de grillen, goestingskes en emotionele verzuchtingen van groepen en lobby's.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 08:55   #684
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik denk dat het kind in eerste instantie behoefte heeft aan een liefdevolle, warme, stabiele omgeving waarin het kan opgroeien.

Hear hear!

Citaat:
Een geregistreerd of gehuwd homokoppel kan dat even goed als een heterokoppel en eerlijk gezegd denk ik dat de seksuele geaardheid van de ouders wel de laatste zorg is van een adoptiekind. Sterker nog, ik denk dat het hem geen bal interesseert.

Het gaat mij in deze draad vooral over de "zorg voor de wetten ter bescherming van het adoptiekind".


Ook het dragen van een bescherming in de maxi cosy in de wagen (die niet op de voorbank mag worden geïnstalleerd) zal dat kind geen ene moer kunnen schelen...
En toch....


Citaat:
Elk ouderpaar dat een weeskind onder hun hoede zou willen nemen zou wat mij betreft toegejuicht mogen worden.
Zeker weten...no question...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 juni 2011 om 08:58.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 10:07   #685
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

[quote=Fieseler;5529673]
Citaat:

1) Als u mijn postings hierboven heeft gelezen dan kent u uiteraard mijn antwoord.

Mijn vraag bijft dan echter:

2)

a) Welke kindje gaat u een vader en welk kindje gaat u een moeder afpakken?

b) Wie gaat dat aan dat kind vertellen?

c) Wie gaat de aansprakelijkheid op zich nemen?

3) Deze is dan weer totaal un-djimi-like

Of schuift u deze nu echt als suggestie naar voren?
Pas op: ik ben voorstanders om broer en zusje eventueel (indien mogelijk hetgeen zeer zelden het geval is) samen te laten adopteren.
1) Ik raakte er op den duur niet meer aan uit, Fieseler. Sorry.

2)

a) We kunnen de vraag ook anders stellen: welk kindje ga ik twéé vaders/twee moeders geven, en welk kindje krijgt er van elk één?

b) Dat zal volgens mij ook afhangen van de leeftijd van het kind. Ik weet niet of een weesje van pakweg 8 maand oud er hoe dan ook veel van zal begrijpen.

c) Ik besef ook wel dat het niet gemakkelijk is om een 'selectie' te maken. Misschien zouden we kunnen beginnen met aan de kinderen die oud genoeg zijn om de vraag te begrijpen te vragen of ze een voorkeur voor één bepaald koppel hebben of niet. We kunnen ook een onschuldige kinderhand laten beslissen, of vertrekken van een 'wachtlijst'.

Ik veronderstel dat het voor zo goed als iederéén eerst nog wel 'even wennen' zal worden, maar als homo-koppels binnenkort als helemaal gelijkwaardig worden beschouwd - en dat ligt toch wel in de lijn van de evolutie die wij hier doormaken - zou daar toch geen probleem meer van mogen worden gemaakt, vind ik.

3) Ook ik zou broertjes en zusjes liefst niet gescheiden zien, Fieseler. Dergelijke situaties moeten zo veel mogelijk worden vermeden.

Helaas - of is het: gelukkig? - leven we niet in een ideale wereld.

Ik kan me bijgevolg goed voorstellen dat er op bepaalde ogenblikken écht moeilijke beslissingen (zullen) moeten worden getroffen. Ik doe dat ook niet graag, maar soms word ik daar door omstandigheden toch toe gedwongen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 27 juni 2011 om 10:08.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 10:50   #686
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

1) Ik raakte er op den duur niet meer aan uit, Fieseler. Sorry.

No prob D, ik neem het hier op tegen een ganse meute homo-tja...("fielen" mag ik niet gebruiken schijnt het terwijl zij mij dan toch als "foob" mogen aanspreken)...uiteindelijk is dat inderdaad nogal verwarrend...

Citaat:
2)

a) We kunnen de vraag ook anders stellen: welk kindje ga ik twéé vaders/twee moeders geven, en welk kindje krijgt er van elk één?
Inderdaad...maar die met twee vaders heeft u een mama afgepakt en die met twe mama's heeft u een vader afgepakt...leg dat maar eens uit aan iemand die het goed voor heeft met de beschermende wetten van het onmodnige boeleke...




Citaat:
b) Dat zal volgens mij ook afhangen van de leeftijd van het kind. Ik weet niet of een weesje van pakweg 8 maand oud er hoe dan ook veel van zal begrijpen.
Het is net daarom dat wij als maatschappij moeten opkomen voor een absolute rechtszekerheid van het adoptiekind dat toaal onmondig is. Dit in plaats van de populaire te gaan uithangen bij die drukkingsgroepen, lobby's en clubs die die beschermende wetten "voor eigen gebruik" willen uithollen





Citaat:
c) Ik besef ook wel dat het niet gemakkelijk is om een 'selectie' te maken. Misschien zouden we kunnen beginnen met aan de kinderen die oud genoeg zijn om de vraag te begrijpen te vragen of ze een voorkeur voor één bepaald koppel hebben of niet. We kunnen ook een onschuldige kinderhand laten beslissen, of vertrekken van een 'wachtlijst'.

Tja....de eeuwige vraag blijft: wat is het beste voor "het" adoptiekind...



Citaat:
Ik veronderstel dat het voor zo goed als iederéén eerst nog wel 'even wennen' zal worden, maar als homo-koppels binnenkort als helemaal gelijkwaardig worden beschouwd - en dat ligt toch wel in de lijn van de evolutie die wij hier doormaken - zou daar toch geen probleem meer van mogen worden gemaakt, vind ik.
Mocht deze niet van u komen Djimi had ik ze geeneens gelezen en had ik bijgevolg het addertje niet gezien .


Ik kan dat ook hoor...

Citaat:
Ik veronderstel dat het voor zo goed als iederéén eerst nog wel 'even wennen' zal worden, maar als alle adoptiekinderen binnenkort als helemaal gelijkwaardig worden beschouwd - en dat ligt toch wel in de lijn van de evolutie die wij hier doormaken - zou daar toch geen probleem meer van mogen worden gemaakt, vind ik




Citaat:
3) Ook ik zou broertjes en zusjes liefst niet gescheiden zien, Fieseler. Dergelijke situaties moeten zo veel mogelijk worden vermeden.

Helaas - of is het: gelukkig? - leven we niet in een ideale wereld.

Ik kan me bijgevolg goed voorstellen dat er op bepaalde ogenblikken écht moeilijke beslissingen (zullen) moeten worden getroffen. Ik doe dat ook niet graag, maar soms word ik daar door omstandigheden toch toe gedwongen.
Zo is dat...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 27 juni 2011 om 10:50.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 11:09   #687
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
...

Tja....de eeuwige vraag blijft: wat is het beste voor "het" adoptiekind...
We zullen het in dezen wellicht nooit eens geraken, hé, Fieseler. Nu, daar kan ik wel mee leven.


Als uit de studies en onderzoeken steeds weer blijkt dat door homo-koppels opgevoede kinderen niet slechter af blijken te zijn dan kinderen die in een andere situatie werden opgevoed, zie ik niet goed in waarom ik me ten allen prijze zou moeten verzetten tegen de mogelijkheid van adoptie door homo-koppels.

Ik vind het daarom beter dat een weeskind bij een geschikt bevonden homo-koppel terecht kan dan dat het op straat zijn plan moet trekken of in een weeshuis zit te 'verwezen'.


Mocht ik het kunnen, ik adopteerde ze allemaal, maar helaas: ik ben alleenstaande en mijn middelen zijn - voorlopig toch - ontoereikend.
Ik vrees bovendien dat ik door mijn eerder chaotische manier van leven hoe dan ook niet eens op de lijst van 'geschikt bevonden' kandidaten zal worden toegelaten.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 27 juni 2011 om 11:11. Reden: ik wil eigenlijk geen indiscrete vragen stellen
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 12:13   #688
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[
Citaat:
QUOTE=djimi;5529944]We zullen het in dezen wellicht nooit eens geraken, hé, Fieseler. Nu, daar kan ik wel mee leven.
Ik denk dat we het voor 99% eens zijn hoor Djimi...het enige waar wij in verschillen is de wens om bepaalde kinderrechten op te offeren aan de goestingskes van een lobby.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 18:54   #689
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
[

Ik denk dat we het voor 99% eens zijn hoor Djimi...het enige waar wij in verschillen is de wens om bepaalde kinderrechten op te offeren aan de goestingskes van een lobby.
Neen, het enige waar ge verschilt in mening is dat ge *denkt* dat er kinderrechten opgeofferd worden.
Alle studies tot nu toe tonen aan dat dit niet het geval is.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 20:02   #690
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
[

Ik denk dat we het voor 99% eens zijn hoor Djimi...het enige waar wij in verschillen is de wens om bepaalde kinderrechten op te offeren aan de goestingskes van een lobby.
Per definitie:

2 vaders hebben is een kinderrecht!

prove me wrong.

U wil kinderen een tweede vader ontnemen!

/sarcasm

BTW ik ben geen homofiel... ik heb een zeer gezonde voorliefde voor het andere geslacht. Ik ben daarnaast ook een rationeel persoon dat beseft dat kinderen even goed af zijn bij een holebikoppel dan wel een heterokoppel. Arbitraire kinderrechten uitvinden en daarmee discriminerende wetten opstellen vind ik bijgevolg uit den boze.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 20:32   #691
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Per definitie:

2 vaders hebben is een kinderrecht!

prove me wrong.

U wil kinderen een tweede vader ontnemen!

/sarcasm

BTW ik ben geen homofiel... ik heb een zeer gezonde voorliefde voor het andere geslacht. Ik ben daarnaast ook een rationeel persoon dat beseft dat kinderen even goed af zijn bij een holebikoppel dan wel een heterokoppel. Arbitraire kinderrechten uitvinden en daarmee discriminerende wetten opstellen vind ik bijgevolg uit den boze.
Ik zie het recht hebben als kind op een vader en moeder als een kinderrecht. 2 vaders of 2 moeders die een kind adopteren is een alternatief recht, wat naar mijns inziens slechts beperkt gebruikt kan worden, maar het is zeker geen voorrecht.
Maar tegen iedere vorm van normaliteit zijn is nou eenmaal erg in de mode.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:47   #692
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik zie het recht hebben als kind op een vader en moeder als een kinderrecht. 2 vaders of 2 moeders die een kind adopteren is een alternatief recht, wat naar mijns inziens slechts beperkt gebruikt kan worden, maar het is zeker geen voorrecht.
Maar tegen iedere vorm van normaliteit zijn is nou eenmaal erg in de mode.
Oeps...weer iemand met een eigen mening zonder eerst te checken of die strookt met de linkiewinkie main stream opiniescène.

http://forum.politics.be/showthread....43#post5525143
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:48   #693
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik zie het recht hebben als kind op een vader en moeder als een kinderrecht. 2 vaders of 2 moeders die een kind adopteren is een alternatief recht, wat naar mijns inziens slechts beperkt gebruikt kan worden, maar het is zeker geen voorrecht.
Maar tegen iedere vorm van normaliteit zijn is nou eenmaal erg in de mode.
Normaliteit is een kind het beste bieden. Het geslacht van de ouders is hierbij irrelevant.

U bent degene die tegen normaliteit is.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:48   #694
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Oeps...weer iemand met een eigen mening zonder eerst te checken of die strookt met de linkiewinkie main stream opiniescène.

http://forum.politics.be/showthread....43#post5525143
Ik ben centrum-rechts. Gelieve deze fout niet opnieuw te maken.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:50   #695
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik ben centrum-rechts. Gelieve deze fout niet opnieuw te maken.
Progressief rechts of liberaal-rechts
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:53   #696
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Normaliteit is een kind het beste bieden. Het geslacht van de ouders is hierbij irrelevant.

U bent degene die tegen normaliteit is.
Normaliteit door de eeuwen heen, door de meest mensen, door de meeste dieren...
Is geen normaliteit voor u, terwijl het wel de standaard is.
Dat u voor holebiadoptie bent is uw goed recht en een normaal standpunt, maar zeggen dat het allemaal compleet niks uitmaakt waarin het kind opgroeit, gaat me te ver.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 27 juni 2011 om 21:53.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:53   #697
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Progressief rechts of liberaal-rechts
contradictio in terminis.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:54   #698
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik zie het recht hebben als kind op een vader en moeder als een kinderrecht. 2 vaders of 2 moeders die een kind adopteren is een alternatief recht, wat naar mijns inziens slechts beperkt gebruikt kan worden, maar het is zeker geen voorrecht.
Maar tegen iedere vorm van normaliteit zijn is nou eenmaal erg in de mode.
Kunt u dan even uitleggen in welke zin homoseksualiteit abnormaal is?
Hetero is allang niet meer de norm,en bovendien zegt je seksuele geaardheid niets, maar dan ook totaal niets over je capaciteiten als ouder.

Het recht op vader en moeder een kinderrecht? Dus bij alleenstaande ouders worden hoe dan ook kinderrechten geschonden?
Nochtans is het traditionele gezin allang de norm niet meer, zijn kinderen die daarin niet opgroeien per definitie slachtoffers?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:56   #699
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
contradictio in terminis.
Waarom? Liberaal-rechts kan zich tegen conservatisme keren ten aanzien van ethische standpunten, maar is economisch gezien rechts, en streeft dikwijls naar een kleine overheid.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 21:59   #700
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Ik krijg de kouwe koorts als ik denk aan de miljoenen slachtoffers die er in de ons bekende geschiedenis al zijn gevallen als gevolg van één of andere ideologische drukkingsgroep die met één pennetrek de rechten van een andere machteloze groep als niet bestaande heeft verklaard...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be