Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2021, 15:17   #681
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik moet feitelijk niets. Als deze situatie niet op korte termijn verandert heb ik het gehad. Dan kan iedereen mijn zak opblazen.
Zo zal dan geschieden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 15:20   #682
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik moet feitelijk niets. Als deze situatie niet op korte termijn verandert heb ik het gehad. Dan kan iedereen mijn zak opblazen.
Zak of zaak?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 16:41   #683
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 november 2021 om 16:43.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 16:49   #684
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ge mocht toch niet klagen zei je hier onlangs ? Wel blijkbaar gaat ook alles zijn gangetje wanneer je hier blijft. In feite kan je nu alles online afhandelen.Het is vooral plezant in exotische oorden de bloemetjes eens buiten te zetten maar niet echt noodzakelijk voor Business. Business as usual. Als het 2 jaar lukt zal het ook wel 20 jaar lukken.

4 weken Bangkok is voor niks meer nodig behalve dan voor dingen te voelen en te zien die je niet direct hier kan voelen en zien
Doorgaans 4 dagen. Niet vergeten dat veel rijke Chinezen ook Thai resident zijn en daar ook gedeeltelijk wonen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 16:56   #685
Yolanda
Schepen
 
Geregistreerd: 15 september 2021
Berichten: 447
Standaard

Thailand heeft inmiddels de grenzen weer open gegooid, niettegenstaande de cijfers er slechter dan ooit zijn.

Economische overmacht. De maatregelen hebben immers 3 miljoen van de 4 miljoen jobs in de toeristische sector doen verloren gaan.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 17:09   #686
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Thailand heeft inmiddels de grenzen weer open gegooid, niettegenstaande de cijfers er slechter dan ooit zijn.

Economische overmacht. De maatregelen hebben immers 3 miljoen van de 4 miljoen jobs in de toeristische sector doen verloren gaan.

Waar haal je dat nu weer ? Thailand telt momenteel rond de 8000 besmettingen per dag op een bevolkingsaantal van bijna 70 miljoen mensen. Die doen het stukken beter als wij.

https://www.bangkokpost.com/thailand...69-more-deaths

https://www.google.com/search?q=thai...hrome&ie=UTF-8

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 november 2021 om 17:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 18:29   #687
Yolanda
Schepen
 
Geregistreerd: 15 september 2021
Berichten: 447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar haal je dat nu weer ? Thailand telt momenteel rond de 8000 besmettingen per dag op een bevolkingsaantal van bijna 70 miljoen mensen. Die doen het stukken beter als wij.

https://www.bangkokpost.com/thailand...69-more-deaths

https://www.google.com/search?q=thai...hrome&ie=UTF-8
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211029_97599964
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 19:48   #688
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Thailand heeft inmiddels de grenzen weer open gegooid, niettegenstaande de cijfers er slechter dan ooit zijn.

Economische overmacht. De maatregelen hebben immers 3 miljoen van de 4 miljoen jobs in de toeristische sector doen verloren gaan.
Men moet wel een verzekering nemen van minimaal USD 50.000 dekking voor eventuele opname bij corona besmetting. Voor bepaalde toeristen wordt het weinig interessant want bars en clubs blijven gesloten en restaurants serveren geen alcohol na 21u. Voor veel hotels is het ook niet rendabel te openen. Het is niet zo dat alles ineens zoals met een magische knop terug op volle toeren draait. Men zal op zijn minst een paar jaar nog zware gevolgen dragen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2021, 21:58   #689
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zelfs niet. Ik denk dat men, van een aanvankelijk paniekerig na-apen en groepthink (we mogen niet vergeten dat we allemaal vijanden moesten zijn van Big Evil Trump he) in de rats zat, en dat men telkens inderdaad trukken van de foor uithaalde, met de hoop op een soort van goe poeier victorie.
Wat die mensen vergeten zijn, is dat kwakzalverij kwakzalverij heet, omdat ze NIET werkt.
Ik denk dat zij echt hoopten op het grote Vaccinale Mirakel. Ik denk dat zij hun eigen fratsen geloofden (en ergens misschien een vaag vermoeden hadden dat ze een BEETJE overdreven, voor het goede doel, om zo wat harder te gaan dan echt nodig was, kwestie van "echt zeker" te zijn van het eindresultaat).

Ik denk dat ze in denial zijn sinds het in Israel scheef liep, en dat het nu een nieuwe vlaag paniek is, maar dan wel een die deze keer rekening houdt met mogelijke lantaarnpalen, en als dusdanig deze keer misschien wel pro-actief zullen inhakken op alles wat richting lantaarnpaal suggestie gaat.
Enfin, ik laat de discussie over planning even, want ik dacht dat je het had over de geleidelijke invoering van een controlemaatschappij.

Wat ik aangaande die virologen wel 'straf' vond, is dat men in de zomer zo lang gewacht heeft, op den duur louter met als excuus dat men nog wat vreemdelingen ("moeilijk bereikbare groepen") moest vaccineren. Was dat zuivere hoogmoed en overbezorgdheid in het licht van 'de verlossing'? Nochtans denk ik dat Vlieghe al eerder dacht dat het enkele jaren zou duren (binnen hun manier van doen), maar 'minder erg.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 november 2021 om 21:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:23   #690
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Enfin, ik laat de discussie over planning even, want ik dacht dat je het had over de geleidelijke invoering van een controlemaatschappij.
Ja, dat is het ook. Maar ongepland. Gewoon als "leuk fenomeen".

Citaat:
Wat ik aangaande die virologen wel 'straf' vond, is dat men in de zomer zo lang gewacht heeft, op den duur louter met als excuus dat men nog wat vreemdelingen ("moeilijk bereikbare groepen") moest vaccineren. Was dat zuivere hoogmoed en overbezorgdheid in het licht van 'de verlossing'? Nochtans denk ik dat Vlieghe al eerder dacht dat het enkele jaren zou duren (binnen hun manier van doen), maar 'minder erg.
Ik denk dat dat een pijnlijk ontwakingsproces was waar nog een beetje de moed der wanhoop gold. Maar die is al van in 't begin bezig hoor. Het "nog even volhouden". Kortom, telkens iets bedenken dat in lala land had kunnen werken, en misschien echt geloven dat het werkt (?), dan vaststellen dat het niet echt helemaal "voldoende" is, en herbeginnen "volgende keer beter".

Maar er is wel een grote verandering: tot aan "totale vaccinatie" was er nog steeds een wortel die voor de ezel hing. Die is nu weg. Er zit niks meer in de pijplijn. 'betere vaccins' lijkt een flop geweest te zijn: waar zijn die aangepaste vaccins aan de delta variant die met veel tamtam aangekondigd waren ?

Het volgende is: 100% van de bevolking om de 4 maanden herprikken, voor onafzienbare tijd. Huisdieren ook. En alle zoogdieren in de natuur neerlappen. Mosterd gas over de wouden verspreiden. En om de 4 weken een lockdown van 4 weken. We krijgen het virus wel klein
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:47   #691
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar haal je dat nu weer ? Thailand telt momenteel rond de 8000 besmettingen per dag op een bevolkingsaantal van bijna 70 miljoen mensen. Die doen het stukken beter als wij.

https://www.bangkokpost.com/thailand...69-more-deaths

https://www.google.com/search?q=thai...hrome&ie=UTF-8
Slechter dan ooit in Thailand, die zijn in lockdown gegaan voor veel lagere cijfers dan wat ze nu hebben.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 07:22   #692
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.355
Standaard

Met Omikron in China gaan we nog wat beleven. Ze gaan dat daar proberen tegenhouden. De Übermensen van het bovenrijk gaan het westen eens een poepje laten ruiken en laten zien wat de gevolgen zijn als een economie die uit meer dan dienaren- en bullshitjobs bestaat in de prak gereden wordt ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 09:30   #693
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Met Omikron in China gaan we nog wat beleven. Ze gaan dat daar proberen tegenhouden. De Übermensen van het bovenrijk gaan het westen eens een poepje laten ruiken en laten zien wat de gevolgen zijn als een economie die uit meer dan dienaren- en bullshitjobs bestaat in de prak gereden wordt ...
Iedereen die beweert omikron te hebben, zal in een armtierig quarantainehotel worden gestoken waar men af en toe 'vergeet' eten rond te brengen.

Je zal zien dat iedereen uni sono zal beweren dat er geen omikron is in China.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 12:16   #694
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Iedereen die beweert omikron te hebben, zal in een armtierig quarantainehotel worden gestoken waar men af en toe 'vergeet' eten rond te brengen.

Je zal zien dat iedereen uni sono zal beweren dat er geen omikron is in China.
China is doofpot Noord-Korea niet. Ze hebben daar hun grenzen gebruikt en de delta's en anderen kunnen buitenhouden maar tegen Omikron is geen kruid opgewassen en ze gaan het toch proberen. Ik denk niet dat ze gelogen hebben over de bijna twee jaar waarin ze erin zijn geslaagd corona te onderdrukken. Als Omikron rondgaat gaan ze dat niet in de doofpot steken maar keihard proberen bestrijden met verschrikkelijke economische gevolgen.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:26   #695
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze gelogen hebben over de bijna twee jaar waarin ze erin zijn geslaagd corona te onderdrukken.
Ik denk van wel. Veel last zullen ze niet gehad hebben, na een eerste doorwaaien van de Wuhan golf en na een vaccinatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 14:58   #696
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
China is doofpot Noord-Korea niet. Ze hebben daar hun grenzen gebruikt en de delta's en anderen kunnen buitenhouden maar tegen Omikron is geen kruid opgewassen en ze gaan het toch proberen. Ik denk niet dat ze gelogen hebben over de bijna twee jaar waarin ze erin zijn geslaagd corona te onderdrukken. Als Omikron rondgaat gaan ze dat niet in de doofpot steken maar keihard proberen bestrijden met verschrikkelijke economische gevolgen.
Dat geloof ik niet. Zoiets lukt hoogstens voor een eiland zoals Nieuw-Zeeland.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 11:53   #697
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.355
Standaard

LoL Omikron is China binnen gekomen door een ... brief uit Canada
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 03:48   #698
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard Hong Kong

Mededeling


Tot ons spijt moeten we mededelen dat de vroegere Britse Kroonkolonie na twee jaar harde weerstand gevallen is op het veld van eer.
Niettegenstaande het lokale beleid de Zero-Tolerance-Policy weigert te verlaten is het duidelijk dat de O variant een tijdelijke bezetting van de SAR inluidt.
Wij danken U voor de steun.
Bloemen noch Kransen
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 04:26   #699
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Situatie zaterdag 05 feb 2022
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2022, 05:54   #700
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk van wel. Veel last zullen ze niet gehad hebben, na een eerste doorwaaien van de Wuhan golf en na een vaccinatie.
Goede poging, maar wat HK betreft ben je fout. Feit.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be