![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn reactie is bondig, logisch en onheroepelijk: Laat U een hond of een kat binnen en het is oppassen geblazen of je zit meteen ook opgescheept met een luizenplaag, overlast aan jongeren en allerlei andere bijhorende miserie '. (Dit is slechts en vergelijking en absoluut geen belediging naar de 'Moslims' toe) Uw bekommernis maakt eigenlijk deel uit van de 'bijhorende miserie' groep. Arrogantie, eigenwijsheid, overdreven opdringerigheid en een absoluut gebrek aan eerbied voor elke niet 'Moslim' naaste, zijn eigenschappen die eigenlijk gemakkelijk te herkennen zijn bij Marokkanen of diens soortgelijken. Als je nu echt denkt dat onverpoosd (Wat U betreft: sinds minstens 2005) met de culturele hamer op al wat 'Moslimhoofden te blijven hameren de oplossing aan uw schrijnend probleem zal bieden, dar ben je er ook radicaal naast. Het zal nu wel door iedereen geweten zijn dat je jouw denkwijze voortreffelijk in woorden kunt omzetten, maar, is deze wel helemaal vrij van enige kritiek??? Of is deze van aard elke andere visie als niet ontvankelijk te moeten verklaren. (Moslim's en Shimmi's zijn merendeels ook allergisch aan kritiek) Zo te merken lijkt er sinds uw eerst on-topic (2005) niet echt veel schot in de zaak te zijn waargenomen. ![]() Laatst gewijzigd door bruggeman : 30 juli 2009 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want erg duidelijk ben je niet, maar goed; Ik ben mezelf gaan verdiepen in islam omdat ik zag hoe dit zeer veel invloed heeft in het leven van gelovige moslims. Het stond vaak samenwerking in de wag en ieder gesprek kwam vaak neer op de visie van mijn gesprekspartner over deze religie.Hun handelen werd er erg door beinvloed, ik luisterde naar hun mening, vaak op islam gebaseerd maar wilde zelf mijn mening vormen. Want ook het behouden van segregatie, discriminatie, werd vaak vanuit islam verklaart door moslims, daarbij leek er een verwachting te zijn dat je accepteert hoe iets is omdat hun geloof dat oplegt. Ik heb me erin verdiept om beter te begrijpen waarom moslims op een bepaalde manier denken, hoe je voorbij religie toch dialoog kunt aangaan... Na jaren gesprekken met zeer veel verschillende moslims, opvattingen, het lezen van koran, boeken over islam,gesprekken met imams, verenigingen, vrouwenorganisaties, moskeebesturen heb ik mezelf daarover een mening gevormd, mag dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Minister-President
|
![]() nee,
dit is de vraag die een antwoord nodig heeft (zoals je wel goed wist, je hebt immers die vraag zelf gesteld) al wat ik kan conluderen is dat je nu al 4 pagina's je zo in bochten wringt om die toch maar niet te beantwoorden. lig je comfortabel
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap begot niet wat je wilt, wees eens duidelijk!
Ik zit toch op een discussieforum niet?? Dan ga je met de ander een discussie aan, logisch toch meisje? Ik snap echt niet wat je nu wilt zeggen, waar wil je nu antwoord op en wees eens duidelijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bruggeman : 30 juli 2009 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb 'altijd' vakantie.
![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Parlementslid
|
![]() Sorry, als ik even mag: mij niet gelaten maar het hier openbaren van deze mening zou mijn voorkeur wel genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je weten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 30 juli 2009 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Parlementslid
|
![]() Ik meende te begrijpen dat je, bij wijze van spreken, een virtuele toestemming vroeg om het tot stand brengen van een mening over de ''Coran''.
Na hetgeen ik van U al heb gelezen, vermoed ik dat deze 'mening' van U wel overwegend realistisch, billijk en onpartijdig zal klinken. (Ziehier de bloemetjes, de pot volgt later wel) Naar mijn mening dienen deze hoedanigheden binnen dit 'Forum' merendeels wel te moeten wijken voor blinddriftige agressiviteit. Wat ik eigenlijk wil weten: Feitelijk weet ik over dit onderwerp al genoeg om te beseffen dat ik er niets van afweet maar dan toch weer voldoende om te kunnen inzien dat de 'Coran' bij mij nooit als bedboek zal dienen. Dus gewoon de volledige leer, gewoon om mijn kennisnieuwsgierigheid te bevredigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt islam dus eigenlijk overal voor gebruiken, zoals het uitkomt! Wanneer een moslim iets zegt sta je de volgende dag tegenover een gelovige die dit ontkent en weer een andere invulling heeft,dat maakt gesprekken erg moeizaam; In ieder geval laat islam zich via veel moslims ook gebruiken om tot conflict en regregatie, discriminatie over te gaan met ongelovigen als kop van jut! Zo onteregel je ene samenleving en daarbij wordt islam door woordvoerders handig als oplossing naar voren geschoven, imams hebben meer gezag dan politie, bij problemen in zwembaden moet je maar iemand van de doelgroep aannemen, gezag van Wim wordt niet erkend...zo kun je nog wel even bezig blijven!Dat legt dwang op binnen deze samenleving, daarvoor buigen is heel , hele dom.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is dus makkelijker om een gelovige ''Moslim'' te zijn dan een soortgelijke ''Christene''. Van ''Sharia'' rechtbanken gesproken: zou U toevallig al eens hebben uitgezocht welk verband of/en verschil er eigenlijk bestaat tussen hetgeen ter sprake is en de 'biechtstoelen' en 'biechtpraktijken' waaraan christenen zoveel belang hechten. Weliswaar komen de Christenen gewillig periodiek hun fouten en zonden aangeven, hetgeen waarschijnlijk niet dagelijks zal gebeuren bij de 'Moslim's' Sharia. Misschien omdat de Priesters voorzeker milde rechters zijn die slechts over een reeks symbolische straffen beschikken, in verhouding met de Sharia Rechters die er blijkbaar veel heviger middelen op na houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/vacantie NB: ekskuses .... vind ik "er niet uit zien".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 juli 2009 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo vrijwaar je je huisgenoot en jezelf al van een pak 'bijhorende' miserie, die je ook kan voorzien zonder ermee te zitten. Ook een zekere sociale opvoeding hoort er dan bij, zodat je beste vriend niet zomaar naar iedereen begint te grollen en te bijten en op tijd opvoedkundig gecorrigeerd wordt, als ie een bepaalde grens overschrijd, de logica zelve. Of laten we ons vrijwillig in huis opgenomen medeschepsel ook maar liever aan z'n zelfbeschikking over, onder het mom van zijn 'individuele hondsbeleving' ? Neen, dat dacht ik ook niet. Om slechte verstaanders op het juiste been te hijsen, neem ik hierbij graag een zin van je over: Dit is slechts en vergelijking en absoluut geen belediging naar de 'Moslims' toe. Citaat:
De veelal levenslange mentaal-fysieke letsels bij hun slachtoffers, zullen er wsl ook iets mee te maken hebben, om nog te zwijgen van die gevolgen bij hun familieleden. Tel daar nog eens bij de ideologisch aangeleerde onverdraagzaamheid en het disrespect van moslims tov alles wat islam-vreemd is, en je komt aardig in de buurt van wat je als 'haat' beschouwd, imo een gezonde kritiek voor de ondemocratische levenswijze van een ander, maar dat zal dan een kwestie van perceptie zijn. Hoe dan ook, hoe zou jij de gevolgen van die 'luizenplaag' dan aanpakken, gesteld dat je hierbij niet tegen mohammedaanse hoofden wilt aanstoten ? Citaat:
Zolang er daar geen oplossing uitkomt, zal er ook geen komen voor mijn 'schrijnend probleem', in afwachting daarvan het uwe. Citaat:
Dat zijn zeldzame eigenschappen voor één mens, ze moesten je heilig verklaren. Trouwens, ik moet de eerste hier nog ontmoeten, die m'n kritiek op gefundeerde wijze ontkracht. Meestal tracht de opponent het paard dan achter de kar te spannen door beginnen te bomen over haat, negativisme of onverdraagzaamheid, hiermee hun eigen congnitieve blindheid voor de inherente islamitische haat, negativisme en onverdraagzaamheid tegen alle niet-islamitische aspecten bevestigend, keer op keer. Zo, deze bewering mag je gerust ontkrachten, Bruggeman, ik sta steeds open om bij te leren. Citaat:
Mocht er ondertussen al enig democratisch schot in de maatschappelijk zaak gekomen zijn mbt de Europese islamproblematiek, dan zouden u en ik het over andere zaken kunnen hebben, dingen die ons mss meer zouden overeenstemmen dan nu. Het tegendeel blijkt echter waar. Aldus, om on-topic te blijven, kan jij me dan anders eens enkele knappe schoten van enige islamvooruitgang laten zien in Europa, die de opmars van shariarechtbanken in Europa rechtvaardigt ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 juli 2009 om 14:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Barbarismen apart houden: doe ik ook!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sharia is familierecht met islam als basis, zoals o.a Marokko kent, alhoewel ook daar hervormingen zijn gebeurd. Priesters hebben hier moreel gezag maar niet juridisch, binnen islam is de basis voor juridisch oordeel de ideologie zelf en dit voor ieder aspect, Allah staat boven door mensen gemaakte wetten.Vandaar dat takfir en sharia voor moslims in sommige Islamitische landen de basis vormt voor hun juridische wetgeving.Scheiding van kerk en staat is in strijd met de leer, en dus niet toegestaan, volgens strikte toepassing van de leer. Laatst gewijzigd door alice : 30 juli 2009 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |