![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zo erg als het handvol woedende joden die je hier aanhaalt...Als ze die woorden inderdaad zo gebruikt hebben. Want daar weet ik niets van. Dat jij dit beweert is geen referentie voor mij ...Ik heb al zovele haattopics van je gelezen de laatste dagen...Schrijnend... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nog eentje :
It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pech voor jou dat je een paar tientallen jaren te laat geboren bent, je had je anders eens goed kunnen uitleven...Vandaag kan je enkel schuimbekken, en klaarkomen als je in de gazet leest dat een jood een pak rammel kreeg op straat van een bendekke allochtone reljongeren. Want zelf durf je daar niet aan meedoen, anders zou je er wel over opscheppen hier... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() de feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lees in plaats van propaganda bij voorkeur wat academische werken. Daarin vind je weinig meningen maar veel feiten en bronnen materiaal.
![]() |
![]() |
#689 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.bivouac-id.com/2009/01/23...-bilan-a-gaza/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hamas kwam volgens voornoemde commissie op 1444 doden. De PCHR (een Palestijnse NGO: Palestinian Centre for Human Rights) komt op 1417 doden. Al Mezan komt op 1409 doden. En B'Tselem op 1387. Nu wil ik best aannemen dat Hamas redenen heeft om via haar officiële Gazaanse instanties het aantal doden te overdrijven. Maar welke redenen hebben die Palestijnse NGO's? Het artikel spreekt van systematische dubbeltellingen in het aantal doden. Ook dat lijkt erg moeilijk vol te houden, aangezien sommige instanties (waaronder de kinderrechtenorganisatie Defense for Children International) lijsten publiceerden met naam, leeftijd en plaats van het overlijden van die kinderen. Hun lijst, met 352 namen van kinderen, vind je hier. De meeste van die namen gaan gepaard met een korte beschrijving van hun casus, en lijken me dus relatief verifieerbaar (zij het wellicht niet voor ons). Tussen haakjes: ook over het aantal kinderen onder de doden lopen de cijfers minder ver uiteen dan het artikel doet uitschijnen. DCI gaf 352 doden. Hamas gaf via haar commissie 341 doden aan. PCHR heeft het over 313 dode minderjarigen en Al Mezan registreerde er 342. B'Tselem heeft het over 320 kinderen. Kan er iemand mij uitleggen waarom die cijfers over het totale aantal slachtoffers en over het aantal kinderen zo dicht bij elkaar liggen, wanneer het ene 'onversneden Hamaspropaganda' is en het andere afkomstig is van Palestijnse en internationale NGO's? Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat uw bron zelf behoorlijk eenzijdig is, door het bestaan van alternatieve bronnen te ontkennen en vervolgens slechts de verklaringen van Hamas op basis van ooggetuigenverslagen te weerleggen. Het is een beetje triest om vast te stellen dat iemand die wel vraagtekens plaatst bij de aantallen doden zoals de VS die telt in Irak, geen vraagtekens meer schijnt te plaatsen bij het aantal doden in een ander conflict. Daar is het eerste het beste artikel blijkbaar voldoende om verklaringen van maar liefst vijf onafhankelijke instanties van tafel te vegen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 24 juni 2010 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bepaald geen Hamas liefhebbers...
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heet laster en is zelfs verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar even serieus : het is al sinds een tijdje dat hier meer beledigingen worden in het ronde gezwierd, dan aanneembare standpunten. Eerlijk gezegd denk ik dat we nooit akkoord zullen raken. Gezond verstand en objectiviteit kan je de mensen niet opdringen, en wie te dom is om na te denken, en zijn aangeleerde jodenhaat te relativeren, kan niet geholpen worden, zelfs met de beste wil van de wereld. Ik raad jullie dan ook aan tot in het uiterste van jullie redenering te gaan, en aan te sluiten bij het Palestijns verzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Global Moderator
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal altijd kiezen voor de kant van de vreedzame demonstranten, dan het slag dat ''Hamas, Hamas, Joden aan het gas'' roept.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Parlementslid
|
![]() Zoals Inge Neefs en Griet Deknopper of wat?
![]() |
#700 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |