Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2010, 22:55   #681
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee,de zaken niet omdraaien, de barbaarse Israelieten doen dat reeds met de Palestijnen. en ze waren het al lang van plan!

The Palestinians are beasts walking on two legs." Menahim Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, 25 June 1982.

The Palestinians would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." " Israeli Prime Minister (at the time) in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988

When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle. Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defense Forces, New York Times, 14 April 1983

Ja roodhaar jongen, jij hebt het wel erg zitten, hé ?
Net zo erg als het handvol woedende joden die je hier aanhaalt...Als ze die woorden inderdaad zo gebruikt hebben. Want daar weet ik niets van. Dat jij dit beweert is geen referentie voor mij ...Ik heb al zovele haattopics van je gelezen de laatste dagen...Schrijnend...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 23:00   #682
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja roodhaar jongen, jij hebt het wel erg zitten, hé ? ...
weer persoonlijk gebral, zoals gewoonlijk van jou
Citaat:
Net zo erg als het handvol woedende joden die je hier aanhaalt...Als ze die woorden inderdaad zo gebruikt hebben. Want daar weet ik niets van. Dat jij dit beweert is geen referentie voor mij ..
.

ik beweer dit niet alleen, er staat ook een bronvermelding bij.

Citaat:
Ik heb al zovele haattopics van je gelezen de laatste dagen...Schrijnend
tiss tiss, dat liegen zal je toch eens moeten afleren. Ach ja, een hasbara kan nu eenmaal niet anders
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 23:03   #683
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

nog eentje :

It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972.

.
Oud 23 juni 2010, 23:05   #684
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
weer persoonlijk gebral, zoals gewoonlijk van jou
.

ik beweer dit niet alleen, er staat ook een bronvermelding bij.

tiss tiss, dat liegen zal je toch eens moeten afleren. Ach ja, een hasbara kan nu eenmaal niet anders
Jij ziet " hasbara's " achter elke stem die opgaat tegen jouw razende haat , nietwaar ?
Pech voor jou dat je een paar tientallen jaren te laat geboren bent, je had je anders eens goed kunnen uitleven...Vandaag kan je enkel schuimbekken, en klaarkomen als je in de gazet leest dat een jood een pak rammel kreeg op straat van een bendekke allochtone reljongeren. Want zelf durf je daar niet aan meedoen, anders zou je er wel over opscheppen hier...
Oud 23 juni 2010, 23:40   #685
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog eentje :

It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972.

Ik vind die twee lullo's die je daar noemt helemaal nergens terug. Gewoon vinger uit je reet gehaald en geroken, niet?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2010, 23:45   #686
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

die hasbara beleven precies moeilijke tijden.... buiten wat persoonlijke aanvalletjes stellen ze niets meer voor.

de feiten zijn nu eenmaal wat ze zijn.
.
Oud 23 juni 2010, 23:51   #687
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
die hasbara beleven precies moeilijke tijden.... buiten wat persoonlijke aanvalletjes stellen ze niets meer voor.

Ben jij een hasbara dan ? In feite zou dat best kunnen : je hatelijk gebral kan enkel sympatie voor Israël teweegbrengen, geen enkel redelijk mens kan zonder braakneigingen naar je van nijd druipende antijoodse slogans luisteren. Dus...een " roodhaar " als subtiele pro-Israëlische propaganda gebruiken zou helemaal niet zo dom zijn...
Oud 24 juni 2010, 00:52   #688
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivan47 Bekijk bericht
Volkomen gelijk, lees het volgende :

C'est quoi, au juste, la "Palestine" ?
Lees in plaats van propaganda bij voorkeur wat academische werken. Daarin vind je weinig meningen maar veel feiten en bronnen materiaal.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 00:58   #689
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Toch. Het is weer goed en veilig leven in Sderot. De doden zijn voor de
rekening van Hamas.
En het aantal doden bij de oorlog in Gazah is wel achterhaald:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door journalist Lorenzo Cremonesi van de corriere della Serra
In verit�* il loro numero appare molto più basso dei quasi 1.300 morti, oltre a circa 5.000 feriti, riportati dagli uomini di Hamas e ripetuti da ufficiali Onu e della Croce Rossa locale. «I morti potrebbero essere non più di 500 o 600. Per lo più ragazzi tra i 17 e 23 anni reclutati tra le fila di Hamas che li ha mandati letteralmente al massacro», ci dice un medico dell’ospedale Shifah che non vuole assolutamente essere citato, è a rischio la sua vita.
http://www.corriere.it/esteri/09_gen...4f02aabc.shtml
Hier is een FR -versie vh artikel:
http://www.bivouac-id.com/2009/01/23...-bilan-a-gaza/
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 01:27   #690
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En het aantal doden bij de oorlog in Gazah is wel achterhaald:

Hier is een FR -versie vh artikel:
http://www.bivouac-id.com/2009/01/23...-bilan-a-gaza/
Uw auteur verengt de gegeven cijfers van ca. 1400 doden tot cijfers van Hamas. Dat is gewoon incorrect. Hamas heeft via haar Central Commission for Documentation and Pursuit of Israeli War Criminals inderdaad cijfers gegeven, maar het was niet de enige instantie.
Hamas kwam volgens voornoemde commissie op 1444 doden. De PCHR (een Palestijnse NGO: Palestinian Centre for Human Rights) komt op 1417 doden. Al Mezan komt op 1409 doden. En B'Tselem op 1387. Nu wil ik best aannemen dat Hamas redenen heeft om via haar officiële Gazaanse instanties het aantal doden te overdrijven. Maar welke redenen hebben die Palestijnse NGO's?

Het artikel spreekt van systematische dubbeltellingen in het aantal doden. Ook dat lijkt erg moeilijk vol te houden, aangezien sommige instanties (waaronder de kinderrechtenorganisatie Defense for Children International) lijsten publiceerden met naam, leeftijd en plaats van het overlijden van die kinderen. Hun lijst, met 352 namen van kinderen, vind je hier. De meeste van die namen gaan gepaard met een korte beschrijving van hun casus, en lijken me dus relatief verifieerbaar (zij het wellicht niet voor ons).
Tussen haakjes: ook over het aantal kinderen onder de doden lopen de cijfers minder ver uiteen dan het artikel doet uitschijnen. DCI gaf 352 doden. Hamas gaf via haar commissie 341 doden aan. PCHR heeft het over 313 dode minderjarigen en Al Mezan registreerde er 342. B'Tselem heeft het over 320 kinderen.

Kan er iemand mij uitleggen waarom die cijfers over het totale aantal slachtoffers en over het aantal kinderen zo dicht bij elkaar liggen, wanneer het ene 'onversneden Hamaspropaganda' is en het andere afkomstig is van Palestijnse en internationale NGO's? Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat uw bron zelf behoorlijk eenzijdig is, door het bestaan van alternatieve bronnen te ontkennen en vervolgens slechts de verklaringen van Hamas op basis van ooggetuigenverslagen te weerleggen.

Het is een beetje triest om vast te stellen dat iemand die wel vraagtekens plaatst bij de aantallen doden zoals de VS die telt in Irak, geen vraagtekens meer schijnt te plaatsen bij het aantal doden in een ander conflict. Daar is het eerste het beste artikel blijkbaar voldoende om verklaringen van maar liefst vijf onafhankelijke instanties van tafel te vegen.

Laatst gewijzigd door Andy : 24 juni 2010 om 01:38.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 02:03   #691
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
En B'Tselem op 1387. Nu wil ik best aannemen dat Hamas redenen heeft om via haar officiële Gazaanse instanties het aantal doden te overdrijven. Maar welke redenen hebben die Palestijnse NGO's?
B'tselem is - voor de goede orde - een Israëlische (Joodse zo je wil) NGO.
Bepaald geen Hamas liefhebbers...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 02:22   #692
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
B'tselem is - voor de goede orde - een Israëlische (Joodse zo je wil) NGO.
Bepaald geen Hamas liefhebbers...
Mes excuses
Oud 24 juni 2010, 06:13   #693
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niets feiten. Als ik op de bronnen, die jij aanhaalt, zoek, komt er niets anders te voorschijn dan wat blogjes, én dit forum!

Dat heet laster en is zelfs verboden.
Oud 24 juni 2010, 07:35   #694
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind die twee lullo's die je daar noemt helemaal nergens terug. Gewoon vinger uit je reet gehaald en geroken, niet?
Wat me opvalt is dat het niveau opmerkelijk stijgt als de Hollanders op bezoek komen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2010, 09:11   #695
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat het niveau opmerkelijk stijgt als de Hollanders op bezoek komen
Die Hollander wil zich enkel verstaanbaar maken voor mensen van jullie slag : primaire racisten en jodenhaters.
Maar even serieus : het is al sinds een tijdje dat hier meer beledigingen worden in het ronde gezwierd, dan aanneembare standpunten. Eerlijk gezegd denk ik dat we nooit akkoord zullen raken. Gezond verstand en objectiviteit kan je de mensen niet opdringen, en wie te dom is om na te denken, en zijn aangeleerde jodenhaat te relativeren, kan niet geholpen worden, zelfs met de beste wil van de wereld.
Ik raad jullie dan ook aan tot in het uiterste van jullie redenering te gaan, en aan te sluiten bij het Palestijns verzet.
Oud 24 juni 2010, 09:38   #696
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Citaat:
het is al sinds een tijdje dat hier meer beledigingen worden in het ronde gezwierd, dan aanneembare standpunten
Dat klopt. Dit is dan ook een oproep aan alle protagonisten in deze topic om, ondanks de duidelijke meningsverschillen, de discussie beschaafd te houden en beledigingen achterwege te laten.
Arnold Layne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2010, 09:18   #697
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar even serieus : het is al sinds een tijdje dat hier meer beledigingen worden in het ronde gezwierd, dan aanneembare standpunten. Eerlijk gezegd denk ik dat we nooit akkoord zullen raken. Gezond verstand en objectiviteit kan je de mensen niet opdringen, en wie te dom is om na te denken, en zijn aangeleerde haat te relativeren, kan niet geholpen worden, zelfs met de beste wil van de wereld.
Inderdaad, ik denk hetzelfde over jou. En dat hoor je niet als een belediging op te vatten, maar het is gewoon zo voor 90% van de gevallen op dit forum!
Oud 25 juni 2010, 12:41   #698
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk hetzelfde over jou. En dat hoor je niet als een belediging op te vatten, maar het is gewoon zo voor 90% van de gevallen op dit forum!
Ik zal altijd kiezen voor de kant van de vreedzame demonstranten, dan het slag dat ''Hamas, Hamas, Joden aan het gas'' roept.
Oud 25 juni 2010, 12:44   #699
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zal altijd kiezen voor de kant van de vreedzame demonstranten, dan het slag dat ''Hamas, Hamas, Joden aan het gas'' roept.
Zoals Inge Neefs en Griet Deknopper of wat?
Oud 25 juni 2010, 12:48   #700
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Zoals Inge Neefs en Griet Deknopper of wat?
Ik noem de provocatievloot niet vreedzaam. Integendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be