Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2012, 10:32   #681
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Een superleider voor Europa ?

EXPRESS uk - EU PLOT TO SCRAP BRITAIN
Dank voor de link Zonbron, ik heb zelden zo gelachen.

Dus als ik het goed begrijp, klagen de radicale anti-europeanen in het UK dat ze buiten bepaalde overleg-organen worden gehouden (waar zij overigens helemaal niets te zoeken hebben aangezien ze niet in de eurozone zitten) en dat die overlegorganen hen op termijn uit de EU willen, wat dus hun natte droom is?

Schitterend toch. Klagen over een (vermeende) conspiracy die hun natte droom doet uitkomen.

Daarvoor moet je toch echt wel brainless brittish zijn.

O en dat geneuzel over Barosso en Van Rompuy is flauw en onbewezen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 13:55   #682
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Dus als ik het goed begrijp, klagen de radicale anti-europeanen in het UK dat ze buiten bepaalde overleg-organen worden gehouden (waar zij overigens helemaal niets te zoeken hebben aangezien ze niet in de eurozone zitten) en dat die overlegorganen hen op termijn uit de EU willen, wat dus hun natte droom is?

Schitterend toch. Klagen over een (vermeende) conspiracy die hun natte droom doet uitkomen.

Dat verheugt me ten zeerste, er mag al eens gelachen worden.

Ver begrijp ik dat U het stukje geneuzel over B & VR onder handen genomen hebt.

Goed.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 14:04   #683
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zijn de twee passages in 't vet niet contradictorisch ? Enerzijds stel je dat je pro souvereine staten bent, en anderzijds stel je vast dat souvereine staten nu precies de hefboom zijn waarmee die krachten opereren.
Inderdaad, zeer ongelukkig uitgedrukt.

Er loopt net zoals in Europa, in de VS en het VK wat fout en beschouw ze alszodanig niet als zuivere souvereine staten, vandaar dat ik de opmerking maakte dat ik Ron Paul en UKIP van harte steun. Zoniet zullen die hefbomen met steeds meer gebundelde krachten opereren.

Bedankt voor de opmerking @patrickve.
HIER
Oud 12 mei 2012, 00:29   #684
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

It would be 'brainless British', thank you very much!
Perhaps you do not know about the simple fact that the UK is a net contributor to the Euro... In fact it's the largest by far. Thus, the UK is donating money each and every year to uphold this megalomanic dream currency that the €uro has been, is, and always will be. WITHOUT EVEN BEING A PART OF IT!!!
I believe there's a song which is rather 'to the point' concerning this case.
'I want to break free', by Queen. Look it up sometime. It was made by another brainless Brit.

Laatst gewijzigd door UnionJack : 12 mei 2012 om 00:30.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 00:31   #685
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

*** Belangrijk bericht van RON PAUL ***

Video - Ron Paul warns Americans of coming economic collapse and possible martial law! (May 10, 2012)
Published on 10 May 2012 by adrinilinjunky
Ron Paul warns of a monetary collapse and ensuing social unrest. He also warns of possible government actions.

U vraagt zich af... Waarom deze boodschap in deze draad ?

ad.nl - OBAMA : Europese landen hebben te weinig gedaan om de zwaktes in hun financiële systemen te herstellen.

Wie gaat eerst ?
HIER
Oud 12 mei 2012, 00:36   #686
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HLN - Griekenland: banken bereiden terugkeer van drachme voor

Natuurlijk heeft Duitsland de eventuele terugkeer naar de DM reeds lang gepland.
Maar als Griekenland dat doet... oei oei oei...

Op naar 23 Mei, CRISISVERGADERING. (Misschien wel vervroegd)
HIER
Oud 12 mei 2012, 00:41   #687
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
It would be 'brainless British', thank you very much!
Perhaps you do not know about the simple fact that the UK is a net contributor to the Euro... In fact it's the largest by far. Thus, the UK is donating money each and every year to uphold this megalomanic dream currency that the €uro has been, is, and always will be. WITHOUT EVEN BEING A PART OF IT!!!
I believe there's a song which is rather 'to the point' concerning this case.
'I want to break free', by Queen. Look it up sometime. It was made by another brainless Brit.
Everybody wants to be free... Everybody wants to rule the world...

Go for it...

Tears for Fears- Everybody Wants to Rule the World
HIER
Oud 12 mei 2012, 00:54   #688
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nogmaals...

HIER
Oud 12 mei 2012, 04:35   #689
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zeer ongelukkig uitgedrukt.

Er loopt net zoals in Europa, in de VS en het VK wat fout en beschouw ze alszodanig niet als zuivere souvereine staten, vandaar dat ik de opmerking maakte dat ik Ron Paul en UKIP van harte steun. Zoniet zullen die hefbomen met steeds meer gebundelde krachten opereren.
Misschien is het punt dat het inherent is aan machtcentra, en souvereine staten zijn het toppunt van machtcentra, dat die macht misbruikt wordt door corporatisten ?

Het is eerlijk gezegd mijn opinie. Ik geloof niet in "de natie" of een ander "collectief" anders dan wat romantische overwegingen die niet erg meewegen. Ik denk dat machtsconcentraties bij definitie misbruikt worden, en dat het niet is omdat die aan een "natie" geassocieerd zijn ("souvereine staten") dat die properder zijn dan andere machtscentra. Als er ergens geconcentreerde macht is, zijn er mensen die over die macht beschikken, en die zullen die altijd in hun eigen persoonlijk voordeel aanwenden en meestal was die macht daarvoor niet bedoeld. Of dat machtscentrum nu over een "natie" heerst of over een ander geheel van mensen. Of het nu Parijs over Frankrijk, Brussel over Belgie, of Brussel over Europa is. Of het nu Washington over de USA is, of de UNO over de wereld.
Macht = corruptie. Dat is in mijn opinie en spijtig genoeg, onvermijdelijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 04:55   #690
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien is het punt dat het inherent is aan machtcentra, en souvereine staten zijn het toppunt van machtcentra, dat die macht misbruikt wordt door corporatisten ?

Het is eerlijk gezegd mijn opinie. Ik geloof niet in "de natie" of een ander "collectief" anders dan wat romantische overwegingen die niet erg meewegen. Ik denk dat machtsconcentraties bij definitie misbruikt worden, en dat het niet is omdat die aan een "natie" geassocieerd zijn ("souvereine staten") dat die properder zijn dan andere machtscentra. Als er ergens geconcentreerde macht is, zijn er mensen die over die macht beschikken, en die zullen die altijd in hun eigen persoonlijk voordeel aanwenden en meestal was die macht daarvoor niet bedoeld. Of dat machtscentrum nu over een "natie" heerst of over een ander geheel van mensen. Of het nu Parijs over Frankrijk, Brussel over Belgie, of Brussel over Europa is. Of het nu Washington over de USA is, of de UNO over de wereld.
Macht = corruptie. Dat is in mijn opinie en spijtig genoeg, onvermijdelijk
.
Met alles akkoord, maar met (het vetgedrukte/+donkerrode) beslist niet.

Vele al dan niet corrupte staten of 1 grote corrupte superstaat (globaal) waar niemand nog iets zou tegen kunnen beginnen (opererend butiten den wetgeving, zoals bvb. het ESM) is toch een groot verschil. Niet ?

De eerste zaden van de nieuwe multi-polaire wereld moeten dan ook rustig uitkiemen, tot het voldoende wortel schiet. Iedereen zal er uiteindelijk wel bij varen.

Als eerste zet naar een eerlijk globalisme, als zoiets verwezenlijkbaar is, moet de UNO verdwijnen. De aanleiding tot het creeren ervan en de instanties die het controleren verliezen, dit niet zonder betekenisvolle reden, steeds meer relevantie/invloed (OUTDATED*).

*Sorry voor de mensen met goede bedoelingen die er werken en anderen die er mooie postjes gepakt hebben

Verder nog, moet ik U eigenlijk bijtreden. Een souvereine staat is zeker en vast geen waarborg voor de souvereiniteit van de mens/'onderdaan!' zelfe, het individu zelf. Maar dat is een andere moot. Of toch niet ?

Maar laat ons daaraan verder werken nadat we 'het huidige spel' terug op poten hebben. Of misschien gaan beide deze problemen simultaan aangepakt worden, wat ik, gezien de recente geschiedenis, hoogst onwaarschijnlijk acht.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 05:17.
Oud 12 mei 2012, 05:55   #691
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steeds meer komt de reële situatie naar de voorgrond.

De Beursduivel.be - 'Griekenland wordt bewust afgeknepen'
DONDERDAG 10 MEI 2012
Door de redactie

AMSTERDAM (Belegger.nl) - De draconische bezuinigingsmaatregelen die Griekenland opgelegd heeft gekregen zijn zo hard zodat andere landen er niet over piekeren om ook een herstructurering te willen. Dat schrijft The Wall Street Journal op basis van uitspraken van de Griekse ex-premier Papandreou.

Volgens Papandreou was het IMF best bereid de bezuinigingen wat geleidelijker te laten verlopen. Maar daar stak Merkel een stokje voor, en bleef eisen dat naast de structurele hervormingen ook drastisch werd bezuinigd. Normaal gesproken vraagt het IMF dat bij steun ook de munt wordt gedevalueerd. Maar omdat Griekenland vast zit aan de euro is dat niet mogelijk.

Herstructurering van de schuld van Griekenland in 2010 had ook uitkomst kunnen bieden. Volgens Papandreou stond het IMF daar open voor, maar Frankrijk en de ECB waren bang dat dat het vertrouwen in de andere leden in de eurozone zou ondermijnen. Duitsland was tegen een herstructurering omdat dat de druk op Athene zou verminderen om andere veranderingen door te voeren. 'Ik zou ook graag mijn schuld willen halveren', zou Merkel in Berlijn gezegd hebben tegen Papandreou.

BRON : www.beursduivel.be/

Duitsland wilde dus in 2010 het herstructureren van de Griekse schuld verhinderen, omdat er nadien niet genoeg druk zou ontstaan om uiteindelijk de austeriteit te kunnen implementeren (en nadien expoteren) ?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 06:06.
Oud 12 mei 2012, 18:05   #692
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De EU houdt het been stijf...

ZERO HEDGE - Eurozone Refuses To Blink: Will Hold Back €1 Billion From Greek Payment To Monday

EUROZONE HOLDS BACK €1 BILLION FOR GREECE TO MONDAY ACCORDING TO A EUROPEAN SOURCE -Dow Jones
EFSF SAYS 4.2 BLN EURO TO BE DISBURSED MAY 10 - BBG
EFSF SAYS REMAINING FUNDS 1 BLN EURO NOT NEEDED BEFORE JUNE - BBG
EFSF SAYS REMAINING 1 BLN EURO DISBURSED DEPENDING GREECE NEEDS - BBG
En de eurozone plooit...

HLN - Schäuble: "Meer hulp aan Athene is niet ondenkbaar"
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 18:08.
Oud 12 mei 2012, 19:46   #693
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog even volhouden Griekenland...

Griekenland mag voor de exit kiezen van de Europese bankiers.

BBC - EU central bankers ponder Greece euro exit
HIER
Oud 12 mei 2012, 20:14   #694
smosty
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog even volhouden Griekenland...

Griekenland mag voor de exit kiezen van de Europese bankiers.

BBC - EU central bankers ponder Greece euro exit
Waarom zeg je dat? Tsipras wil niet uit de €...Wie voor de exit zal kiezen is de EU.
smosty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 19:22   #695
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smosty Bekijk bericht
Waarom zeg je dat? Tsipras wil niet uit de €...Wie voor de exit zal kiezen is de EU.

Nogmaals, de EU heeft niet voor deze exit gekozen
. Het was de meerderheid van de Griekse bevolking die via verkiezingen hun wil hebben opgelegd. De dictatoriale EU-leiders werden dus spoedig, zoals het hoort trouwens, aan de deur gezet.

De Grieken spraken klare taal... Smost ni verder met onze centjes ! Het spel is gedaan !
Power to the people beste @smosty, wen er maar alvast aan. Dit is pas het begin.
De Eurocraten en hun volgse achterban 'de dromende Eurofieltjes' gaan nog heel wat te verwerken krijgen.

Wie volgt ?

NEXT...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 mei 2012 om 19:30.
Oud 13 mei 2012, 19:23   #696
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonder woorden...

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 mei 2012 om 19:24.
Oud 13 mei 2012, 20:09   #697
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bedrijven verlaten Frankrijk wegens... Hollande.

Deutsche Wirschafts Nachrichten - Frankreich: Unternehmen wandern wegen Hollande ab
HIER
Oud 13 mei 2012, 20:16   #698
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duitsland wil het ESM invoeren, dit zelfs zonder fiscaal pact (FU) !

Deutsche Wirschafts Nachrichten - SPD: Sigmar Gabriel will ESM auch ohne Fiskalpakt einführen

Spoedig nog Eurobonds, een onverkozen Europese superleider (keizer)... op naar 23 Mei 2012.
HIER
Oud 13 mei 2012, 20:28   #699
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Als ik de laatste reacties van de EU-top en van de Duitse zwaargewichten overloop, stel ik vast dat er een bocht in de maak is.

Laat de Grieken nog maar even de spanning erin houden. Intussen verliest Merkel zwaar in Noord-Rijnland-Westfalen. Het ene houdt misschien niet rechtstreeks verband met het andere, maar alle beetjes helpen om de Europese boeg te keren.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 20:51   #700
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Als ik de laatste reacties van de EU-top en van de Duitse zwaargewichten overloop, stel ik vast dat er een bocht in de maak is.

Laat de Grieken nog maar even de spanning erin houden. Intussen verliest Merkel zwaar in Noord-Rijnland-Westfalen. Het ene houdt misschien niet rechtstreeks verband met het andere, maar alle beetjes helpen om de Europese boeg te keren.
Bedoelt U dit* ? De Eurozone plooit steeds meer (eerder : smelt als boter voor de Griekse eisen ?) ... Een nieuw akkooord in de maak ?

ZERO HEDGE - Europe Blinks: Troika Willing To Change Terms Of Greek Bailout Deal

From Bloomberg: IMF, EU, ECB Open to Changes in Greek Aid Deal, Real News Says

The so-called troika of the European Union, the International Monetary Fund and the European Central Bank is willing to make six important changes to Greece’s financial aid agreement if a pro-European government is formed in the country, Real News said.
Citaat:

The Troika is willing to extend by one year to end 2015 the time for Greece to cut its budget deficit as well as to proceed with a restructuring of loans, the Athens-based newspaper reported in its Sunday edition preleased today, citing “well informed” sources at the European Commission.*

The Troika is also willing to maintain the force of collective labor agreements, to alleviate the level of pension cuts or restore certain pensions to previous levels and to keep wage levels in the private sector and reduce the average tax burden on employees, the newspaper said.
If confirmed, and with Germany having stated repeatedly this will not happen, there is a very high possibility this is just another press-based red herring *(remember all those FT headlines of an imminent Chinese bailout of Europe?) seeking to exacerbate the political power grab in Europe, where Germany is now surrounded on all sides, this will mean that the outcome of the Greek elections is no longer relevant, as Syriza will propose an adjustment to the bailout plan,[/b] Europe will promptly agree since a pro-bailout "coalition government" of ND, Pasok and Syriza will have be formed, and all shall be well, at least until the next Greek bailout in a few months. Then the country will need yet another priming DIP from Europe, and the fiasco begins anew, only this time with even less money left in Greece to be pillaged and plundered by the country's creditors. That, and of course, German capital being pledged in the form of more "contingent liabilities" which are anything but.

But for now, between a Greek "solution", and China easing again, it appears that all has been saved. If only for a few more days, which as the central planning regime is coming to an end, appears the best the planners can obtain.

At the end of the day, it is once again Mr. Panos who explained it all perfectly, and showed just who has all the leverage in Europe.

Ah, en dit.

De Tijd - Merkel krijgt klop in Noordrijn-Westfalen

Troika geeft in ? Ik geloof er niets van. Eerst zien dan...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 mei 2012 om 21:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be