![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dus als ik het goed begrijp, klagen de radicale anti-europeanen in het UK dat ze buiten bepaalde overleg-organen worden gehouden (waar zij overigens helemaal niets te zoeken hebben aangezien ze niet in de eurozone zitten) en dat die overlegorganen hen op termijn uit de EU willen, wat dus hun natte droom is? Schitterend toch. Klagen over een (vermeende) conspiracy die hun natte droom doet uitkomen. Daarvoor moet je toch echt wel brainless brittish zijn. ![]() O en dat geneuzel over Barosso en Van Rompuy is flauw en onbewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ver begrijp ik dat U het stukje geneuzel over B & VR onder handen genomen hebt. Goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er loopt net zoals in Europa, in de VS en het VK wat fout en beschouw ze alszodanig niet als zuivere souvereine staten, vandaar dat ik de opmerking maakte dat ik Ron Paul en UKIP van harte steun. Zoniet zullen die hefbomen met steeds meer gebundelde krachten opereren. Bedankt voor de opmerking @patrickve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Perhaps you do not know about the simple fact that the UK is a net contributor to the Euro... In fact it's the largest by far. Thus, the UK is donating money each and every year to uphold this megalomanic dream currency that the €uro has been, is, and always will be. WITHOUT EVEN BEING A PART OF IT!!! I believe there's a song which is rather 'to the point' concerning this case. 'I want to break free', by Queen. Look it up sometime. It was made by another brainless Brit. Laatst gewijzigd door UnionJack : 12 mei 2012 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *** Belangrijk bericht van RON PAUL ***
Video - Ron Paul warns Americans of coming economic collapse and possible martial law! (May 10, 2012) Published on 10 May 2012 by adrinilinjunky Ron Paul warns of a monetary collapse and ensuing social unrest. He also warns of possible government actions. U vraagt zich af... Waarom deze boodschap in deze draad ? ad.nl - OBAMA : Europese landen hebben te weinig gedaan om de zwaktes in hun financiële systemen te herstellen. Wie gaat eerst ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HLN - Griekenland: banken bereiden terugkeer van drachme voor
Natuurlijk heeft Duitsland de eventuele terugkeer naar de DM reeds lang gepland. Maar als Griekenland dat doet... oei oei oei... Op naar 23 Mei, CRISISVERGADERING. (Misschien wel vervroegd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Go for it... Tears for Fears- Everybody Wants to Rule the World |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eerlijk gezegd mijn opinie. Ik geloof niet in "de natie" of een ander "collectief" anders dan wat romantische overwegingen die niet erg meewegen. Ik denk dat machtsconcentraties bij definitie misbruikt worden, en dat het niet is omdat die aan een "natie" geassocieerd zijn ("souvereine staten") dat die properder zijn dan andere machtscentra. Als er ergens geconcentreerde macht is, zijn er mensen die over die macht beschikken, en die zullen die altijd in hun eigen persoonlijk voordeel aanwenden en meestal was die macht daarvoor niet bedoeld. Of dat machtscentrum nu over een "natie" heerst of over een ander geheel van mensen. Of het nu Parijs over Frankrijk, Brussel over Belgie, of Brussel over Europa is. Of het nu Washington over de USA is, of de UNO over de wereld. Macht = corruptie. Dat is in mijn opinie en spijtig genoeg, onvermijdelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele al dan niet corrupte staten of 1 grote corrupte superstaat (globaal) waar niemand nog iets zou tegen kunnen beginnen (opererend butiten den wetgeving, zoals bvb. het ESM) is toch een groot verschil. Niet ? De eerste zaden van de nieuwe multi-polaire wereld moeten dan ook rustig uitkiemen, tot het voldoende wortel schiet. Iedereen zal er uiteindelijk wel bij varen. Als eerste zet naar een eerlijk globalisme, als zoiets verwezenlijkbaar is, moet de UNO verdwijnen. De aanleiding tot het creeren ervan en de instanties die het controleren verliezen, dit niet zonder betekenisvolle reden, steeds meer relevantie/invloed (OUTDATED*). *Sorry voor de mensen met goede bedoelingen die er werken en anderen die er mooie postjes gepakt hebben Verder nog, moet ik U eigenlijk bijtreden. Een souvereine staat is zeker en vast geen waarborg voor de souvereiniteit van de mens/'onderdaan!' zelfe, het individu zelf. Maar dat is een andere moot. Of toch niet ? Maar laat ons daaraan verder werken nadat we 'het huidige spel' terug op poten hebben. Of misschien gaan beide deze problemen simultaan aangepakt worden, wat ik, gezien de recente geschiedenis, hoogst onwaarschijnlijk acht. Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 05:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steeds meer komt de reële situatie naar de voorgrond.
De Beursduivel.be - 'Griekenland wordt bewust afgeknepen' DONDERDAG 10 MEI 2012 Door de redactie AMSTERDAM (Belegger.nl) - De draconische bezuinigingsmaatregelen die Griekenland opgelegd heeft gekregen zijn zo hard zodat andere landen er niet over piekeren om ook een herstructurering te willen. ![]() Volgens Papandreou was het IMF best bereid de bezuinigingen wat geleidelijker te laten verlopen. Maar daar stak Merkel een stokje voor, en bleef eisen dat naast de structurele hervormingen ook drastisch werd bezuinigd. Normaal gesproken vraagt het IMF dat bij steun ook de munt wordt gedevalueerd. Maar omdat Griekenland vast zit aan de euro is dat niet mogelijk. Herstructurering van de schuld van Griekenland in 2010 had ook uitkomst kunnen bieden. Volgens Papandreou stond het IMF daar open voor, maar Frankrijk en de ECB waren bang dat dat het vertrouwen in de andere leden in de eurozone zou ondermijnen. Duitsland was tegen een herstructurering omdat dat de druk op Athene zou verminderen om andere veranderingen door te voeren. 'Ik zou ook graag mijn schuld willen halveren', zou Merkel in Berlijn gezegd hebben tegen Papandreou. BRON : www.beursduivel.be/ Duitsland wilde dus in 2010 het herstructureren van de Griekse schuld verhinderen, omdat er nadien niet genoeg druk zou ontstaan om uiteindelijk de austeriteit te kunnen implementeren (en nadien expoteren) ? Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 06:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HLN - Schäuble: "Meer hulp aan Athene is niet ondenkbaar" Laatst gewijzigd door zonbron : 12 mei 2012 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even volhouden Griekenland...
Griekenland mag voor de exit kiezen van de Europese bankiers. BBC - EU central bankers ponder Greece euro exit |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de EU heeft niet voor deze exit gekozen. Het was de meerderheid van de Griekse bevolking die via verkiezingen hun wil hebben opgelegd. De dictatoriale EU-leiders werden dus spoedig, zoals het hoort trouwens, aan de deur gezet. De Grieken spraken klare taal... Smost ni verder met onze centjes ! Het spel is gedaan ! Power to the people beste @smosty, wen er maar alvast aan. Dit is pas het begin. De Eurocraten en hun volgse achterban 'de dromende Eurofieltjes' gaan nog heel wat te verwerken krijgen. Wie volgt ? NEXT... Laatst gewijzigd door zonbron : 13 mei 2012 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedrijven verlaten Frankrijk wegens... Hollande.
Deutsche Wirschafts Nachrichten - Frankreich: Unternehmen wandern wegen Hollande ab |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland wil het ESM invoeren, dit zelfs zonder fiscaal pact (FU) !
Deutsche Wirschafts Nachrichten - SPD: Sigmar Gabriel will ESM auch ohne Fiskalpakt einführen Spoedig nog Eurobonds, een onverkozen Europese superleider (keizer)... op naar 23 Mei 2012. |
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Partijlid
|
![]() Als ik de laatste reacties van de EU-top en van de Duitse zwaargewichten overloop, stel ik vast dat er een bocht in de maak is.
Laat de Grieken nog maar even de spanning erin houden. Intussen verliest Merkel zwaar in Noord-Rijnland-Westfalen. Het ene houdt misschien niet rechtstreeks verband met het andere, maar alle beetjes helpen om de Europese boeg te keren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZERO HEDGE - Europe Blinks: Troika Willing To Change Terms Of Greek Bailout Deal From Bloomberg: IMF, EU, ECB Open to Changes in Greek Aid Deal, Real News Says The so-called troika of the European Union, the International Monetary Fund and the European Central Bank is willing to make six important changes to Greece’s financial aid agreement if a pro-European government is formed in the country, Real News said. Citaat:
But for now, between a Greek "solution", and China easing again, it appears that all has been saved. If only for a few more days, which as the central planning regime is coming to an end, appears the best the planners can obtain. At the end of the day, it is once again Mr. Panos who explained it all perfectly, and showed just who has all the leverage in Europe. Ah, en dit. De Tijd - Merkel krijgt klop in Noordrijn-Westfalen Troika geeft in ? Ik geloof er niets van. Eerst zien dan... Laatst gewijzigd door zonbron : 13 mei 2012 om 21:05. |
||
![]() |
![]() |