Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2012, 15:06   #681
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zolang Vlaams Belang ruim boven de kiesdrempel blijft en dat schijnt ook te gebeuren, heeft die partij zijn rol te spelen.
Akkoord Max, maar ik stem niet op het VB omdat zij veel of weinig stemmen halen (alhoewel ik zeer graag heb dat zij er veel halen uiteraard).
Neen, ik stem op het VB omdat ik
A/ er van overtuigd ben dat alle inwoners van België beter af zijn met een onafhankelijk Vlaanderen
B/ omdat het VB de enige partij is die onverstoorbaar blijft opkomen voor het behoud van mijn kultuur (alhoewel ik zeer grote kritiek heb op hun ethische standpunten)
C/ omdat het de enige partij is die de democratie wil herstellen door het "de facto" afschaffen van het cordon sanitair

Citaat:
Zelfs als NVA buitengewoon piekt haalt Vlaams Belang meer stemmen dan de groenen en bijna evenveel als dat idioot Belgicistisch blauw partijtje.
Inderdaad...ik vind dit schitterend.
10% behalen enkel door de kracht van de overtuiging...tegen de ganse mediamoloch, tegen de ongelooflijke en alomtegenwoordige kracht van het establishment, tegen de onwaarschijnlijke kracht van het kapitaal...ondanks mijn frustratie ivm Vlaanderen ben ik apefier op dat gedeelte van mijn volk.

Citaat:
10% lijkt een ondergrens te zijn. Dus die partij is zeker nuttig en nodig. Vlaams Belang zal echter in 2014 ook water bij de wijn moeten doen om in de Vlaamse regering te geraken.
U moet toch de betekenis van "water in de wijn" kennen hé Max?
In België betekent dat: "wij zijn niet echt voor een onafhankelijk Vlaanderen, wij zijn geen separatisten, wij zijn tegen revolutie, maar voor een soort België met een andere naam, zo'n beetje een soort...een...euhm...confederalistische dubbelmonarchistische dubbeldemocratische transfertunie....tjeef...tjeef...tjeef...".
Mijn antwoord is duidelijk: Geen water in de communautaire wijn.
NEEN!!!

vrij naar Margareth:
NO! NO! NO!
Oud 14 maart 2012, 15:19   #682
Effect
Minister-President

Standaard

[quote=Fieseler;6029692]
Citaat:

Akkoord Max, maar ik stem niet op het VB omdat zij veel of weinig stemmen halen (alhoewel ik zeer graag heb dat zij er veel halen uiteraard).
Neen, ik stem op het VB omdat ik
A/ er van overtuigd ben dat alle inwoners van België beter af zijn met een onafhankelijk Vlaanderen
B/ omdat het VB de enige partij is die onverstoorbaar blijft opkomen voor het behoud van mijn kultuur (alhoewel ik zeer grote kritiek heb op hun ethische standpunten)
C/ omdat het de enige partij is die de democratie wil herstellen door het "de facto" afschaffen van het cordon sanitair
A/ Akkoord
B/ Het zijn net die ethische standpunten die mij, en vele vlamingen met mij, doen walgen van het VB.
C/ Het cordon is democratisch zolang het VB onder de 50% blijft. De meerderheid is tegen the ethische standpunten van het VB. Feitelijk is dit zelfs democratie op zijn best.

Citaat:
Inderdaad...ik vind dit schitterend.
10% behalen enkel door de kracht van de overtuiging...tegen de ganse mediamoloch, tegen de ongelooflijke en alomtegenwoordige kracht van het establishment, tegen de onwaarschijnlijke kracht van het kapitaal...ondanks mijn frustratie ivm Vlaanderen ben ik apefier op dat gedeelte van mijn volk.
10% halen enkel door haat te zaaien tegen alles wat niet Vlaams is... ondanks mijn trots voor het mooie Vlaamse karakter, dat zich kenmerkt door vriendelijkheid en bourgondisch genieten van wat de wereld biedt, frustreer ik mij dat 10% van de Vlamingen toch haatdragende racisten blijken te zijn. Dat is veel. Té veel.

Citaat:
In België betekent dat: "wij zijn niet echt voor een onafhankelijk Vlaanderen, wij zijn geen separatisten, wij zijn tegen revolutie, maar voor een soort België met een andere naam, zo'n beetje een soort...een...euhm...confederalistische dubbelmonarchistische dubbeldemocratische transfertunie....tjeef...tjeef...tjeef...".
NEEN!!!

vrij naar Margareth:
NO! NO! NO!
We zijn beide tegen tsjeverij, BLD en sossen. Dit paragraafje verwoordt ook mijn mening, de tijd van compromissen is voorbij. Geen water meer in de communautaire wijn, grif akkoord. Maar ook geen compromissen met zwartzakken. Daar blijf ik bij.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2012, 16:01   #683
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
A/ Akkoord
Ik twijfel over hetgeen ik het meeste in u misprijs: om u als goupie te houden walg ik te veel van u en als stalker vind ik u intellectueel te licht...so fuck off you troll...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 maart 2012 om 16:15.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 00:36   #684
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Indien uw bijdrages niet meer inhoud hebben, gelieve u dan te bemoeien met het land waar u woont.
Zijde gij moderator of zo? Zo niet, hou uw mond dan...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 00:45   #685
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
B/ Het zijn net die ethische standpunten die mij, en vele vlamingen met mij, doen walgen van het VB.
De ethische standpunten over morele zaken van het VB zijn voor mij altijd de hoofdreden geweest om vast en zeker voor die partij te stemmen. In de eerste plaats zelfs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 00:47   #686
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
C/ Het cordon is democratisch zolang het VB onder de 50% blijft. De meerderheid is tegen the ethische standpunten van het VB. Feitelijk is dit zelfs democratie op zijn best.
Neen, dat is het niet, daar u schijnbaar niet weet wat het CS juist allemaal omvat. Volgens de uitvinder van het concept, Geysels, is bijvoorbeeld een wisselmeerderheid waarbij het VB betrokken wordt, ook een inbreuk op het CS. Het CS is geen democratie op z'n best, maar een ideologisch gestoelde richtlijn tegen een partij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 01:04   #687
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;6029692]
Citaat:
...
NEEN!!!
vrij naar Margareth:
NO! NO! NO! ...
De betekenis van 'water bij de wijn' in België is geen separatisme, geen confederalisme, geen homogene bevoegdheden, mond houden, bang zijn en betalen tot in der eeuwigheid aan de meesters. Vlaming=onderdaan en Waal=meester.
Wat u er van maakt is een vitterij tussen mensen, die allen voor minstens 80 �* 90 % op dit gebied dezelfde doelstellingen hebben.
Gezien de ingebouwde verknechting van de voor de franstalig toelaatbare oplossingen zal het nastreven en afdwingen van het confederalisme (bijvoorbeeld via versie Senelle) onvermijdelijk leiden tot een positie inname van de franstaligen, die ofwel genoegen neemt met een mindere rang van invloed volgens o.a. klip en klare transactieregels ofwel een afscheuring van Wallonië (Brussel kan niet mee).
De overblijvende V-partijen zullen in deze elk hun verantwoordelijkheid moeten opnemen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 08:53   #688
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De betekenis van 'water bij de wijn' in België is geen separatisme, geen confederalisme, geen homogene bevoegdheden, mond houden, bang zijn en betalen tot in der eeuwigheid aan de meesters. Vlaming=onderdaan en Waal=meester.
Als u hier WAAL vervangt door Belgofonië dan is dat exact hetgeen ik bedoel.
Oud 16 maart 2012, 08:58   #689
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De ethische standpunten over morele zaken van het VB zijn voor mij altijd de hoofdreden geweest om vast en zeker voor die partij te stemmen. In de eerste plaats zelfs.
De ethische standpunten op zich, zijn het probleem niet.
Ieder heeft zijn recht op zijn mening en zijn standpunten te hebben.

Probleem is dat partijen zoals het Blok die standpunten via wetgeving willen opdringen aan mensen die die standpunten niet delen.

Waarom willen jij en het Blok:
- verhinderen dat een niet-kaloot een abortus zou ondergaan?
- verhinderen dat contraceptiva wettelijk beschikbaar zijn en niet verboden ?
- echtscheiding willen verbieden ? Echtgescheiden onderwijzenden ontslaan?
- euthanasie strafbaar maken ..
enz. enz.

Waarom laat je mij daar niet mee gerust ? Ik verhinder jou ook niet in de beleving van jouw godsdienst in jouw private sfeer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 17:11   #690
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De ethische standpunten op zich, zijn het probleem niet.
Ieder heeft zijn recht op zijn mening en zijn standpunten te hebben.

Probleem is dat partijen zoals het Blok die standpunten via wetgeving willen opdringen aan mensen die die standpunten niet delen.

Waarom willen jij en het Blok:
- verhinderen dat een niet-kaloot een abortus zou ondergaan?
- verhinderen dat contraceptiva wettelijk beschikbaar zijn en niet verboden ?
- echtscheiding willen verbieden ? Echtgescheiden onderwijzenden ontslaan?
- euthanasie strafbaar maken ..
enz. enz.

Waarom laat je mij daar niet mee gerust ? Ik verhinder jou ook niet in de beleving van jouw godsdienst in jouw private sfeer.
Ik ben het hier mee eens...
Oud 16 maart 2012, 21:45   #691
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;6032269]
Citaat:
Als u hier WAAL vervangt door Belgofonië dan is dat exact hetgeen ik bedoel.
Waal is in mijn bericht de verkorte vorm van een franstalige. Ik blijf hopen, dat de Beulemansen (tijdelijk (?) verfranste Vlamingen) uiteindelijk kiezen voor boter bij de vis.

Citaat:
Gezien de ingebouwde verknechting van de voor de franstalig toelaatbare oplossingen zal het nastreven en afdwingen van het confederalisme (bijvoorbeeld via versie Senelle) onvermijdelijk leiden tot een positie inname van de franstaligen, die ofwel genoegen neemt met een mindere rang van invloed volgens o.a. klip en klare transactieregels ofwel een afscheuring van Wallonië (Brussel kan niet mee).
Dus: De overblijvende V-partijen zullen in deze elk hun verantwoordelijkheid moeten opnemen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 23:12   #692
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Waal is in mijn bericht de verkorte vorm van een franstalige. Ik blijf hopen, dat de Beulemansen (tijdelijk (?) verfranste Vlamingen) uiteindelijk kiezen voor boter bij de vis.

De walen zijn de grootste slachtoffers van België.
Ze zijn hun taal, hun leidende rol als industriele grootmacht en hun eigenwaarde kwijt.

Citaat:
Dus: De overblijvende V-partijen zullen in deze elk hun verantwoordelijkheid moeten opnemen.

yep
Oud 17 maart 2012, 17:42   #693
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook geen compromissen met zwartzakken. Daar blijf ik bij.
Daar hebben de N-VA'ers groot gelijk in.
Stel je voor dat ze hun communautair doel verwezenlijken, ik mag er niet aan denken.
Anderzijds vind ik wel dat N-VA'ers, zelf bruinhemden zijnde, best voorzichtig omspringen met termen als 'zwartzakken'.
Zover ontlopen de VB en N-VA-verledens en ideologieën mekaar echt niet.
Geloof maar niet dat je je eigen historische kleurtje witwast door andere gelijkaardige partijen 'zwart' te maken.
Oud 17 maart 2012, 18:10   #694
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Stel je voor dat ze hun communautair doel verwezenlijken, ik mag er niet aan denken.
Anderzijds vind ik wel dat N-VA'ers, zelf bruinhemden zijnde, best voorzichtig omspringen met termen als 'zwartzakken'.
Geloof maar niet dat je je eigen historische kleurtje witwast door andere gelijkaardige partijen 'zwart' te maken.
Hoeveel N-VA'ers zal je nu beledigd hebben?
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 18:36   #695
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms is het beter om bij je patiënten te blijven, dan om algemeenheden en stereotypen te komen posten op een politiek forum.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 18:38   #696
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bruinhemden
Oud 17 maart 2012, 19:11   #697
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Soms is het beter om bij je patiënten te blijven, dan om algemeenheden en stereotypen te komen posten op een politiek forum.
Niet panikeren.
Ik kom zo terug.
Oud 17 maart 2012, 19:12   #698
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Hoeveel N-VA'ers zal je nu beledigd hebben?
Oud 17 maart 2012, 19:15   #699
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bruinhemden
zwartzakken

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 maart 2012 om 19:17.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2012, 08:08   #700
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;6029692]
Citaat:
Akkoord Max, maar ik stem niet op het VB omdat zij veel of weinig stemmen halen
idd. er zijn fundamentelere redenen om dat niet te doen.

Laatst gewijzigd door jogo : 18 maart 2012 om 08:09.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be