![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Neen, ik stem op het VB omdat ik A/ er van overtuigd ben dat alle inwoners van België beter af zijn met een onafhankelijk Vlaanderen B/ omdat het VB de enige partij is die onverstoorbaar blijft opkomen voor het behoud van mijn kultuur (alhoewel ik zeer grote kritiek heb op hun ethische standpunten) C/ omdat het de enige partij is die de democratie wil herstellen door het "de facto" afschaffen van het cordon sanitair Citaat:
10% behalen enkel door de kracht van de overtuiging...tegen de ganse mediamoloch, tegen de ongelooflijke en alomtegenwoordige kracht van het establishment, tegen de onwaarschijnlijke kracht van het kapitaal...ondanks mijn frustratie ivm Vlaanderen ben ik apefier op dat gedeelte van mijn volk. Citaat:
In België betekent dat: "wij zijn niet echt voor een onafhankelijk Vlaanderen, wij zijn geen separatisten, wij zijn tegen revolutie, maar voor een soort België met een andere naam, zo'n beetje een soort...een...euhm...confederalistische dubbelmonarchistische dubbeldemocratische transfertunie....tjeef...tjeef...tjeef...". Mijn antwoord is duidelijk: Geen water in de communautaire wijn. NEEN!!! vrij naar Margareth: NO! NO! NO!
![]() |
![]() |
#682 | |||
Minister-President
|
![]() [quote=Fieseler;6029692]
Citaat:
B/ Het zijn net die ethische standpunten die mij, en vele vlamingen met mij, doen walgen van het VB. C/ Het cordon is democratisch zolang het VB onder de 50% blijft. De meerderheid is tegen the ethische standpunten van het VB. Feitelijk is dit zelfs democratie op zijn best. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
|
![]() Ik twijfel over hetgeen ik het meeste in u misprijs: om u als goupie te houden walg ik te veel van u en als stalker vind ik u intellectueel te licht...so fuck off you troll...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 maart 2012 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ethische standpunten over morele zaken van het VB zijn voor mij altijd de hoofdreden geweest om vast en zeker voor die partij te stemmen. In de eerste plaats zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is het niet, daar u schijnbaar niet weet wat het CS juist allemaal omvat. Volgens de uitvinder van het concept, Geysels, is bijvoorbeeld een wisselmeerderheid waarbij het VB betrokken wordt, ook een inbreuk op het CS. Het CS is geen democratie op z'n best, maar een ideologisch gestoelde richtlijn tegen een partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Fieseler;6029692]
Citaat:
Wat u er van maakt is een vitterij tussen mensen, die allen voor minstens 80 �* 90 % op dit gebied dezelfde doelstellingen hebben. Gezien de ingebouwde verknechting van de voor de franstalig toelaatbare oplossingen zal het nastreven en afdwingen van het confederalisme (bijvoorbeeld via versie Senelle) onvermijdelijk leiden tot een positie inname van de franstaligen, die ofwel genoegen neemt met een mindere rang van invloed volgens o.a. klip en klare transactieregels ofwel een afscheuring van Wallonië (Brussel kan niet mee). De overblijvende V-partijen zullen in deze elk hun verantwoordelijkheid moeten opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
|
![]() [quote]Als u hier WAAL vervangt door Belgofonië dan is dat exact hetgeen ik bedoel.
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder heeft zijn recht op zijn mening en zijn standpunten te hebben. Probleem is dat partijen zoals het Blok die standpunten via wetgeving willen opdringen aan mensen die die standpunten niet delen. Waarom willen jij en het Blok: - verhinderen dat een niet-kaloot een abortus zou ondergaan? - verhinderen dat contraceptiva wettelijk beschikbaar zijn en niet verboden ? - echtscheiding willen verbieden ? Echtgescheiden onderwijzenden ontslaan? - euthanasie strafbaar maken .. enz. enz. Waarom laat je mij daar niet mee gerust ? Ik verhinder jou ook niet in de beleving van jouw godsdienst in jouw private sfeer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#691 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Fieseler;6032269]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
De walen zijn de grootste slachtoffers van België. Ze zijn hun taal, hun leidende rol als industriele grootmacht en hun eigenwaarde kwijt. Citaat:
yep
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat ze hun communautair doel verwezenlijken, ik mag er niet aan denken. Anderzijds vind ik wel dat N-VA'ers, zelf bruinhemden zijnde, best voorzichtig omspringen met termen als 'zwartzakken'. Zover ontlopen de VB en N-VA-verledens en ideologieën mekaar echt niet. Geloof maar niet dat je je eigen historische kleurtje witwast door andere gelijkaardige partijen 'zwart' te maken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |