Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2013, 22:49   #681
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zo, ik zie dat hier lekker voortgekeuveld wordt.
jep
En ondertussen heet JvdB de brand weer gered en beantwoord geen enkel lastige vraag noch gaat hij in op de opmerkingen inzake zijn eigen ( nog steeds ) zeer gebrekkige definitie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 22:51   #682
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bevestigt het: ook bij het ongeboren leven is er al een relatie. In de eerste plaats ontstaat er een tussen kind en moeder.
Niet als het totaal ongewenst is door die moeder hé ... dan is er hooguit sprake van een relatie als broedmachine
Oud 8 december 2013, 23:07   #683
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bevestigt het: ook bij het ongeboren leven is er al een relatie. In de eerste plaats ontstaat er een tussen kind en moeder.
Ik zou het daarmee eens kunnen zijn zodra de moeder het kind fysisch voelt.

Als het stampt bvb of het beweegt zich. Maar dit is de eerste maanden niet aan de orde.

De relatie is trouwens ook zeer beperkt, het is enkel een gevoel, alle andere zintuigen ontbreken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 23:07   #684
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Niet als het totaal ongewenst is door die moeder hé ... dan is er hooguit sprake van een relatie als broedmachine
Een psychische relatie kan natuurlijk altijd. Dit kan zelfs met het onbestaande.
Oud 9 december 2013, 05:51   #685
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jep
En ondertussen heet JvdB de brand weer gered en beantwoord geen enkel lastige vraag noch gaat hij in op de opmerkingen inzake zijn eigen ( nog steeds ) zeer gebrekkige definitie
Niks nieuws onder de zon, hé.

- Selectief quoten (lees : iets uithalen wat ik kan gebruiken, de rest laat ik ongemoeid)

- Posts van medeforummers in verschillende stukken breken, op elk stuk daarvan een "antwoord" geven (liefst in de vorm van een vraag) om vervolgens op elk antwoord over te gaan op zijn eerste taktiek.

Gevolg : een onoverzichtelijk kluwen van talloze posts waar geen kat haar jongen nog kan in terugvinden.

Voor de opleiding : 'hoe-stuur-ik-een-discussie-in-één-welbepaalde-richting' is-ie cum laude geslaagd.

Geef toe, dergelijk vakmanschap is niet iedereen gegeven.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 december 2013 om 06:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 06:03   #686
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Of net iets anders verwoord :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hutsepot op van de Berghse wijze:

- Smijt alles lekker door mekaar, kruid met wat aanzetten maar gebruik zeker geen antwoorden.
- Het gerecht is klaar wanneer niemand de ingrediënten nog kan herkennen.
Zo zie je maar weer...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 december 2013 om 06:03.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 13:02   #687
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik zou het daarmee eens kunnen zijn zodra de moeder het kind fysisch voelt.

Als het stampt bvb of het beweegt zich. Maar dit is de eerste maanden niet aan de orde.

De relatie is trouwens ook zeer beperkt, het is enkel een gevoel, alle andere zintuigen ontbreken.
Nu gaat u weer beperkingen inbouwen. Er zijn echter vrouwen die emotioneel en instinctief aanvoelen dat ze zwanger zijn en zich aldus bewust worden van wat er in hun moederschoot groeit. Daarnaast is het ene kind ook veel beweeglijker dan het andere, wat dus inhoudt dat de relationele erkenning geen enkele solide onderbouw heeft. Zoals ik al eerder stelde: het is allemaal vrij vaag en het kan in alle richtingen toegepast.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 13:11   #688
Another Jack
Banneling

Standaard

En dan gewoon verder doen alsof er niks aan de hand is...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 december 2013 om 13:11.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 15:16   #689
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu gaat u weer beperkingen inbouwen. Er zijn echter vrouwen die emotioneel en instinctief aanvoelen dat ze zwanger zijn en zich aldus bewust worden van wat er in hun moederschoot groeit. Daarnaast is het ene kind ook veel beweeglijker dan het andere, wat dus inhoudt dat de relationele erkenning geen enkele solide onderbouw heeft. Zoals ik al eerder stelde: het is allemaal vrij vaag en het kan in alle richtingen toegepast.
Ik denk niet dat dit vaag is. Dit is zelfs heel concreet.

Vanaf de geboorte neemt de dimensie van de relaties tussen het kind en de omgeving totaal andere proporties aan en dit is ogenblikkelijk. Er is geen enkel mens met gezond verstand dit dit kan betwijfelen en dus op een rationele manier kan verwerpen.

De enige reden waaom u deze redenering verwerpt is omdat het, opnieuw, niet in uw kraam past.
Oud 9 december 2013, 16:15   #690
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verlegt weer eens de discussie, om u te verliezen in een mistige woordenbrij die slechts een zaak moet verbergen, nl. dat u er maar niet uitgeraakt om te bepalen wanneer er sprake is van een individu. Dat was uw eerder standpunt.

Later nam u de geboorte aan als beslissend moment. Alleen kunnen we uw eigen conclusie hierop toepassen: er is geen rationeel argument waarom de geboorte het moment is waarop een mens echt ten volle mens wordt. U haalde enkel de niet pakkende stelling aan dat een mens vanaf dan "herkend" wordt en daardoor dus mens wordt. M.a.w. u stelt dat er geen interne argumenten zijn, maar dat die slechts buiten de individuele mens staat. Zoals ik eerder al aanstipte, is dat een stelling die de deur naar van alles opent.

Nog dit: bij mijn weten heb ik geen enkele keer een argument op basis van het geloof hier naar voorgebracht.
U manipuleert steeds de discussie in uw eigen richting, het is immers niet van belang wanneer je over een individu kunt spreken, niet wanneer er bewustzijn is, niet het moment waarop je ten volle mens wordt.

Het gaat over een zwangere vrouw en haar handelen, en u voert geen enkel werkelijk argument aan wat als verbod zou kunnen gelden om een vrouw niet de keuze te geven voor geboorte of abortus.

Kunt u nu eindelijk eens daar op focussen, inplaats van onderhuids te verkondigen dat leven begint bij het ontstaan, bij de eerste celdeling die zal uitgoeien tot een baby en we dit leven dus vanaf dat moment moeten respecteren omdat we anders " ons mens zijn niet overstijgen door solidariteit"?
Want daar komt dat halfslachtig religieus gewauwel van u toch op neer!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 16:30   #691
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Want daar komt dat halfslachtig religieus gewauwel van u toch op neer!
Dat is juist het punt, hij beweert dat zijn gewauwel niet religieus geïnspireerd is maar puur rationeel.
Oud 9 december 2013, 16:35   #692
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist het punt, hij beweert dat zijn gewauwel niet religieus geïnspireerd is maar puur rationeel.
Rationeel? Nee dus, er is niets rationeel aan het verbieden van vrouwen om ondanks beginnende zwangerschap dit te onderbreken en geen kind te krijgen.
Om die hete brei danst Jan nu lang genoeg heen....afgelopen met die flauwekul
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 22:02   #693
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit vaag is. Dit is zelfs heel concreet.

Vanaf de geboorte neemt de dimensie van de relaties tussen het kind en de omgeving totaal andere proporties aan en dit is ogenblikkelijk. Er is geen enkel mens met gezond verstand dit dit kan betwijfelen en dus op een rationele manier kan verwerpen.

De enige reden waaom u deze redenering verwerpt is omdat het, opnieuw, niet in uw kraam past.
Natuurlijk. Ik zie immers niet waar u het vandaan haalt dat er een rationeel gegeven is waarmee u die koppeling kunt verantwoorden tussen erkenning van een relatie en de vaststelling van de mens als individu. Een mens wordt in zijn waarde immers niet bepaald door wat de ander denkt of in welke relatie die daartegenover staat of als er al dan niet een relatie bestaat. In mijn ogen is ook een mens die ergens heel ver afgelopen woont en die ik niet ken, ook waardevol. Niet omdat ik er een relatie mee heb, maar omdat het een mens is. En de menselijke waardigheid vloeit voort uit de mens zelf. Niet uit de relatie die wordt aangegaan.
Oud 9 december 2013, 22:03   #694
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom heb ik u eerder al gevraagd waar het geloof hier om de hoek kwam kijken. Bij mijn weten heb ik nergens een standpunt aangehaald, omkleed met redenen uit de bijbel, de kerkelijke leer. Ik zie niet in waarom een gelovige, naast zijn religieuze beweegredenen, ook geen rationele elementen zou kunnen aandragen.
Oud 9 december 2013, 22:36   #695
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom heb ik u eerder al gevraagd waar het geloof hier om de hoek kwam kijken. Bij mijn weten heb ik nergens een standpunt aangehaald, omkleed met redenen uit de bijbel, de kerkelijke leer. Ik zie niet in waarom een gelovige, naast zijn religieuze beweegredenen, ook geen rationele elementen zou kunnen aandragen.
Dat heb ik ook niet beweerd, maar het doen is een andere zaak.

Op uw vorig commentaar reageer ik later wel, dit zal iets meer tijd vergen.
Oud 9 december 2013, 22:54   #696
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euch en dat van die verloren zoon/dochter?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 23:02   #697
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euch en dat van die verloren zoon/dochter?
Was dat een argument?
Oud 9 december 2013, 23:17   #698
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een psychische relatie kan natuurlijk altijd. Dit kan zelfs met het onbestaande.
ja okay maar in elk ander geval zal niemand je kwalijk nemen ( men zal het jezelf aanraden ... je desnoods behandelen ) zulk een relatie stop te zetten.

Dus ik zal het nogmaals stellen :
Moeder die een ongewenst kind wenst te aborteren die ziet dat niet als mens ... dus in haar ogen zal ze al niks foutief doen
In de ogen van JvdB en al die andere pro-life figuren is dat moord.

Oplossing : Moeder laat het chirurgisch verwijderen en het wordt ingeplant in het pro-life vrouwmens dat het hardst staat te roepen
Oud 9 december 2013, 23:18   #699
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat een argument?

Dat was toch bedoeld om hetgeen goed te praten wat in uw ogen even erg als abortus zou zijn nl. drugs, prostitutie..?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 23:19   #700
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Niks nieuws onder de zon, hé.

- Selectief quoten (lees : iets uithalen wat ik kan gebruiken, de rest laat ik ongemoeid)

- Posts van medeforummers in verschillende stukken breken, op elk stuk daarvan een "antwoord" geven (liefst in de vorm van een vraag) om vervolgens op elk antwoord over te gaan op zijn eerste taktiek.

Gevolg : een onoverzichtelijk kluwen van talloze posts waar geen kat haar jongen nog kan in terugvinden.

Voor de opleiding : 'hoe-stuur-ik-een-discussie-in-één-welbepaalde-richting' is-ie cum laude geslaagd.

Geef toe, dergelijk vakmanschap is niet iedereen gegeven.
er zijn er nog ... maar 't is één van de betere
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be