Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2014, 20:01   #681
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Wilt u die óók al deporteren misschien?
Eigenlijk wel.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:03   #682
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een sukkelaar als jij snapt niet eens dat onze pensioenen, als ze al op raken, opraken door het simpele feit dat de babyboomgeneratie liever in welvaart leefde dan een kind meer op de wereld te zetten.
Een omgekeerde bevolkingspyramide, tot op de dag van vandaag, is nu eenmaal problematisch.
Alle vreemdelingen raus zal daar niks aan veranderen, integendeel.
Het zal nog meer opvallen, want ondanks wat jij denkt te moeten geloven, zijn er ook veel allochtonen die wel werken.
En de simpele werkmens wordt inderdaad kapot belast.
Niet omdat we het OCMW van de wereld spelen, maar omdat onze hyperkapitalistische politici in allerlei raden van bestuur zetelen en banken redden met ons geld, en de hyperwinsten van bedrijven niet belasten.
Raden van bestuur waaronder verzekeringsmaatschappijen, waarvan woordvoerder Wauthier Robeyns ons onlangs nog kwam vertellen dat de premies voor auto-en brandverzekeringen zouden stijgen omdat er nu eenmaal meer ongevallen gebeuren (gelogen, want de week daarvoor kwam nog in het nieuws dat er net minder ongevallen gebeuren en er zijn toch niet meer woningbranden?) en omdat de maatschappijen door de crisis nu eenmaal veel geld verloren zijn door de daling van aandelenkoersen. Want ja, met ons geld spelen ze op de beurs, en als de beurs verliest, moeten wij dat verlies maar dragen.
Geen politicus die zich roerde, de zakkenvullers, en geen VB'er die zich opboeide, want die had het te druk met "roeptoeteren" over allochtonen.
De vorige generatie is vooral rijk geworden door mega inflatie . Ze verdienden als koppel elk 3000 frank , kochten een huis en moesten 3000 frank afleggen , maar 5 jaar later verdienden ze door inflatie elk 20000 frank en hun afleg was nog altijd 3000 frank en betekende eigenlijk niets meer.

Laatst gewijzigd door Pericles : 26 maart 2014 om 20:04.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:07   #683
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een sukkelaar als jij snapt niet eens dat onze pensioenen, als ze al op raken, opraken door het simpele feit dat de babyboomgeneratie liever in welvaart leefde dan een kind meer op de wereld te zetten.
Een omgekeerde bevolkingspyramide, tot op de dag van vandaag, is nu eenmaal problematisch.
Alle vreemdelingen raus zal daar niks aan veranderen, integendeel.
Het zal nog meer opvallen, want ondanks wat jij denkt te moeten geloven, zijn er ook veel allochtonen die wel werken.
En de simpele werkmens wordt inderdaad kapot belast.
Niet omdat we het OCMW van de wereld spelen, maar omdat onze hyperkapitalistische politici in allerlei raden van bestuur zetelen en banken redden met ons geld, en de hyperwinsten van bedrijven niet belasten.
Raden van bestuur waaronder verzekeringsmaatschappijen, waarvan woordvoerder Wauthier Robeyns ons onlangs nog kwam vertellen dat de premies voor auto-en brandverzekeringen zouden stijgen omdat er nu eenmaal meer ongevallen gebeuren (gelogen, want de week daarvoor kwam nog in het nieuws dat er net minder ongevallen gebeuren en er zijn toch niet meer woningbranden?) en omdat de maatschappijen door de crisis nu eenmaal veel geld verloren zijn door de daling van aandelenkoersen. Want ja, met ons geld spelen ze op de beurs, en als de beurs verliest, moeten wij dat verlies maar dragen.
Geen politicus die zich roerde, de zakkenvullers, en geen VB'er die zich opboeide, want die had het te druk met "roeptoeteren" over allochtonen.
Het gaat erom dat we moeten besparen waar we kunnen. De aanwezigheid van nog meer vreemdelingen is niet gewenst, zelfs als ze wel zouden werken, want dan pakken ze onze jobs af. De multiculturele samenleving werkt niet, er heerst een enorme spanning tussen de verschillende culturen. Mensen staan elkaar naar het leven, buren praten niet meer met elkaar.

De mensen waar jij over klaagt, de hyperkapitalisten, zijn voor de open grenzen. Weet je waarom? Ze willen de lonen naar beneden drukken door goedkope werkkrachten te importeren. Maar dat besef je natuurlijk niet. En zo graven mensen zoals jij je eigen graf.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:08   #684
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Proficiat, je omhelst een van de fundamenten van het liberalisme.
Nu wil ik een medaille!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:11   #685
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het gaat erom dat we moeten besparen waar we kunnen. De aanwezigheid van nog meer vreemdelingen is niet gewenst, zelfs als ze wel zouden werken, want dan pakken ze onze jobs af. De multiculturele samenleving werkt niet, er heerst een enorme spanning tussen de verschillende culturen. Mensen staan elkaar naar het leven, buren praten niet meer met elkaar.

De mensen waar jij over klaagt, de hyperkapitalisten, zijn voor de open grenzen. Weet je waarom? Ze willen de lonen naar beneden drukken door goedkope werkkrachten te importeren. Maar dat besef je natuurlijk niet. En zo graven mensen zoals jij je eigen graf.
Daar heb je gelijk in de massa immigratie is alleen maar gunstig voor het grootkapitaal.
Oud 26 maart 2014, 20:20   #686
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Nierika verkeert in optimale vorm, zie ik...

Oud 26 maart 2014, 20:20   #687
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Van Istendael zei (en die is redelijk links)
Nou ja, nu ook niet overdrijven, hé.
Oud 26 maart 2014, 20:46   #688
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Nou ja, nu ook niet overdrijven, hé.
Iedereen is linkser dan Pericles.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:47   #689
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Istendael zei (en die is redelijk links) : als je immigreert is het weg met de oude cultuur en moet je de nieuwe cultuur assimileren , anders moet je thuisblijven .
Integratie op zich is onvoldoende.

De geschriften van Joost Zwagerman zijn in deze ook interessant.

Maar los van alles , Nierika, ik denk niet dat je achterlijk bent hé.
Nou, ik ben het eens met Van Istendael, en ik ben redelijk rechts.
Maar ze zitten hier nu eenmaal, ze zijn hier binnen gehaald of toegelaten, en niemand heeft hen ook maar een strobreed in de weg gelegd of hen tot zus of zo verplicht.
Ze zijn dus ons probleem en we gaan dat niet oplossen door te zeveren dat ze allemaal buiten moeten. Dat gaat nooit ofte nooit gebeuren, dus moet er geen energie meer gestoken worden in ellenlange scheldtirades tegen alles wat buitenlands is en hoe hen zo snel mogelijk te deporteren. Zonder nog over de schandalig degoutante opmerkingen te beginnen van Demper die autochtonen die met een allochtone partner gehuwd zijn zou laten kiezen tussen oprotten met partner en kinderen, of alleen hier blijven.
Er moet ingezet worden op assimilatie, maar zolang idioten als een Wilders of een Dewinter en hun prehistorische akolieten het debat dienaangaande blijven verzieken met hun infantiele prietpraat zal je nooit gehoord worden, en terecht!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:51   #690
Another Jack
Banneling

Standaard

Assimilatie is al even utopisch en wenselijk als deportatietoestanden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2014, 20:54   #691
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aan de wantoestanden in Congo heeft het volk geen schuld. Daar kunnen wij niets aan doen, en we kunnen er niets aan veranderen. Je moet anderen geen schuldgevoel aanpraten, het volstaat dat je walgt van jezelf, van je eigen cultuur en van je eigen identiteit.
Los van Another Jacks reactie hierop, die je eigenlijk tot wat bezinning zou moeten aanmanen over de stijl en inhoud van je schotschriften alhier, kun je wel wat lessen uit de geschiedenis trekken.
Onze voorouders zijn over de hele wereld uitgezworven, hebben hele continenten leeggeroofd en hebben andere continenten uitgemoord en zichzelf het land toegeëigend.
We mogen dus niet klagen.
Ik loop al 38 jaar in dit van bloeddorstige allochtonen vergeven moordgat rond en ik heb nog zelfs niet de minste pets gekregen van één van hen.

Integendeel, maar ik ga hier geen anekdotes rondstrooien zoals jullie zo graag doen om het tegendeel te bewijzen van hetgeen ik jullie probeer diets te maken.
Da's onbewijsbaar en goedkoop, dus daar verlaag ik me niet toe.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 maart 2014, 20:58   #692
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vorige generatie is vooral rijk geworden door mega inflatie . Ze verdienden als koppel elk 3000 frank , kochten een huis en moesten 3000 frank afleggen , maar 5 jaar later verdienden ze door inflatie elk 20000 frank en hun afleg was nog altijd 3000 frank en betekende eigenlijk niets meer.
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat generatie per genratie het aantal kinderen recht evenredig afnam met de toegenomen welvaart hé Pericles.
Ik weet dat je tot de oudere generatie behoort, en het was niet als aanval bedoeld, maar slechts als illustratie waar het fout is beginnen lopen, als Demper er toch de pensioenen wil bij sleuren.

Oud 26 maart 2014, 21:02   #693
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Assimilatie is al even utopisch en wenselijk als deportatietoestanden.
Daar zijn we het dan oneens over.
Mensen trekken naar andere oorden om er beter van te worden.
Dat lukt volgens mij niet als je de ballast van je thuisland meeneemt.
Maar da's een andere discussie, die de vreemdelingenhaters alhier alleen maar in de kaart speelt.

Oud 26 maart 2014, 21:08   #694
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat we moeten besparen waar we kunnen. De aanwezigheid van nog meer vreemdelingen is niet gewenst, zelfs als ze wel zouden werken, want dan pakken ze onze jobs af.
Dus die 30.000 Noordfransen van Noordafrikaanse origine die hier elke dag de grens oversteken om te komen werken gooien we buiten?
En wat doen we dan?
30.000 Vlaamsche blanke supermenschen uit hun huizen sleuren en de Westvlaamse bedrijven in ranselen?
Of mogen het ook Waelen zijn?
Ik zal je zeggen wat dat zou betekenen simplistje: binnen de week ligt de helft van het Westvlaams bedrijfsleven plat.
Citaat:
De multiculturele samenleving werkt niet, er heerst een enorme spanning tussen de verschillende culturen. Mensen staan elkaar naar het leven, buren praten niet meer met elkaar.
Ja, dat geloof ik best, dat jij met je buur niet praat als ie geen hyperkatholieke blanke Vlaming is.
Citaat:
Kijk, we hebben een gemeenschappelijke vijand.
Zou je dan niet beter op hen foeteren dan op mensen die hier bij grote meerderheid ook maar een leven proberen op te bouwen?

Laatst gewijzigd door Nierika : 26 maart 2014 om 21:08.
Oud 26 maart 2014, 21:10   #695
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zijn we het dan oneens over.
Mensen trekken naar andere oorden om er beter van te worden.
Dat lukt volgens mij niet als je de ballast van je thuisland meeneemt.
Maar da's een andere discussie, die de vreemdelingenhaters alhier alleen maar in de kaart speelt.
Over de feiten zijn we het blijkbaar redelijk eens, alleen over de conclusies die we uit de feiten moeten trekken niet.
Maar lees eens iets van Joost Zwagerman en Benno Barnard. Ze schrijven goed en hun discours is redelijk goed onderbouwd.
Oud 26 maart 2014, 21:11   #696
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
Waarom 'haten' die vreemdelingenhaters bepaalde vreemdelingen?

Zouden die niet meer het systeem dan die mensen haten?
Geneuzel in de marge.
Maar als je het systeem wil veranderen, dan moet je vast en zeker VB stemmen.
Dat zal pas een verandering teweeg brengen.

Oud 26 maart 2014, 21:20   #697
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Over de feiten zijn we het blijkbaar redelijk eens, alleen over de conclusies die we uit de feiten moeten trekken niet.
Maar lees eens iets van Joost Zwagerman en Benno Barnard. Ze schrijven goed en hun discours is redelijk goed onderbouwd.
Ik lees veel, en ik weeg graag meningen af.
Xenofobie is echter aan mij niet besteedt.
Ik ben wel eerlijk in mijn aversie voor de islam.
De islam, niet de mens achter de moslims.
Ik volg daarin de stelling van Hafid Bouazza, die ik de beste Nederlandse schrijver vind van de laatste jaren.
Hij ziet ze als slachtoffers van een verstikkende ideologie waaruit het moeilijk uit te breken is.
Dan nog respecteer ik in mijn dagelijkse contacten met moslims de mens achter het geloof en begin ik daar nooit over te discussiëren.
Ik zou ook niet ganse dagen dat gezeur willen aanhoren tegenover mijn eigen opvattingen.
De Dempers van deze wereld zorgen enkel voor polarisatie en nog meer terugplooiing, want zet het uit je hoofd dat er ooit bepaalde bevolkingsgroepen zullen worden uitgewezen omwille van hun intrinsieke volksaard. Dan plaats je je als staat buiten de internationale gemeenschap, negeer je de rechten van de mens en word je een paria. Over mijn lijk.
En trouwens, wat win je daar mee?

Oud 26 maart 2014, 21:22   #698
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in de massa immigratie is alleen maar gunstig voor het grootkapitaal.
Dus zijn ze slachtoffers?
Jij voelt je ook slachtoffer, dus heb je iets gemeen.
Bevecht dan je gemeenschappelijke vijand, in plaats van hem door dergelijke triviale discussiepunten in de kaart te spelen.

Oud 26 maart 2014, 21:24   #699
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat generatie per genratie het aantal kinderen recht evenredig afnam met de toegenomen welvaart hé Pericles.
Ik weet dat je tot de oudere generatie behoort, en het was niet als aanval bedoeld, maar slechts als illustratie waar het fout is beginnen lopen, als Demper er toch de pensioenen wil bij sleuren.
In een repartitie systeem moet de bevolking blijven toenemen , want anders stort het in. En een blijvende bevolkingstoename is toch ook niet echt wenselijk.
In een kapitalisatiesysteem is dat niet nodig.
We hebben gewoon een slecht systeem gekozen voor de betaling van de pensioenen.
Oud 26 maart 2014, 21:26   #700
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus zijn ze slachtoffers?
Jij voelt je ook slachtoffer, dus heb je iets gemeen.
Bevecht dan je gemeenschappelijke vijand, in plaats van hem door dergelijke triviale discussiepunten in de kaart te spelen.
In de toestand waarin we nu zitten is het haast crimineel om op grote schaal quasi analfabeten te blijven invoeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be