![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://evolutionwiki.org/wiki/Falsification Dus geef mij eens een falsification waarom de vis niet uit water zou gekomen zijn... Wie snapt wat hier niet? En ik wacht nog steeds op je excuses of discussies gaan van hele korte stof zijn in de toekomst. Uw keuze. Laatst gewijzigd door Peche : 25 mei 2014 om 06:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Peche : 25 mei 2014 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je onze vorige discussie nog? Je gaf mij daar een hele essay vol van animaties. En bij die essays stonden trouwens possible falsifications ![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik dikwijls vroeg: hoe maakt de tiktaalik voor mensen die in de theorie geloven een bewijs? Hoe maakt de tiktaalik voor jou een bewijs dat vissen aan land kwamen? Als er exemplaren het 450 mjl nog altijd doen? Citaat:
Citaat:
Er is niets, maar dan ook niets dat wijst in de richting dat wij het oorzaak zijn van spontane mutaties die soorten uiterlijk kenmerken zodat ze op 400 miljoen jaar tijd geheel veranderd zijn. In termen van vis - mens. Er zijn zelfs onderzoeken gaanden met een equivalent van miljoenen jaren mensenevolutie, wat zeggen ze? Je moet het eens allemaal los van oordeel bekijken en zo consequent mogelijk. De theorie is geen theorie, het is een hypothese. Maar evolutie in de hedendaagse tijd is wel observeerbaar ja. Aanpassingen, resistenties, ... Citaat:
Maar ge moet de theorie eens bekijken bij mensachtigen, en dan verder terug draaien. De homo familie is enigszins traceerbaar. Maar al de rest zo vaag en schaars dat men gewoon geen conclussies dient te maken. Ze kunnen er nog geen maken bij onze families, laat staan van voetafdrukken 400 miljoen jaar geleden. Gij weet toch dat er soorten in de theorie geanimeerd worden terwijl ze enkel voetafdrukken hebben? Wat maakte de erectus een sapiens? We don't know! Maar we weten wel dat een vis een salamander wordt? What caused the mutation that mutated the fish? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Banneling
|
![]() Mijn koffie liep nog door en ik ga de moeite niet eens nemen de fouten eruit te halen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog veel minder fossielen die een god bewijzen dus waarover zitten jullie eigenlijk te zagen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen DE evolutietheorie en evolutie. Op welke gelijkenissen tussen mens en dier heb je het dan? ^^ Hoe kan een fossiel God nu tegenbewijzen? Niet dat ik God erbij betrekken wil. Ik stel enkel vast dat DE theorie op geloof gebaseerd is. Want de waarnemingen zijn niet sluitend. Iets sluitend is geen geloof, maar een wetenschap. Dus wat weet gij dat de vis aan land heeft gezet? Deel eens iets, en schets geen animaties of copy pastes... hoe is het volgens U gebeurt ![]() Assumptions.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het punt is dat de plotselinge verschijning van nieuwe soorten en het geheel onveranderd blijven gedurende het verblijf in het fossielenverslag, dat dat volledig in overeenstemming is met het scheppingsverslag in de bijbel. En natuurlijk de evotheorie volledig onderuit haalt: “Een groot probleem in het bewijzen van de de theorie (van evolutie) is het fossielenverslag, de afdrukken van verdwenen soorten in de geologische lagen van de aarde. Dit verslag heeft nooit sporen van Darwin's hypothetische tussenvormen, in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten plotseling, en deze tegenstrijdigheid is een aanjager geweest voor het creationistische argument dat elke soort door God geschapen is.” Czarnecki, Mark, "The Revival of the Creationist Crusade", MacLean's, January 19, 1981, p. 56 Czarnecki Mark is een evolutionist en fossielendeskundige. “En we vinden velen van hen [fossielen uit het cambrium] reeds in een verregaande staat van evolutie, de allereerste keer dat ze verschijnen. Het is alsof ze daar geplant zijn, zonder enige evolutionaire voorgeschiedenis. Het is onnodig te zeggen dat deze verschijning van plotselinge planting de creationisten zeer verheugd heeft.” Richard Dawkins, The Blind Watchmaker London: W.W. Norton & Company, 1987, p. 229. Richard Dawkins is een zeer bekende evolutionist en schrijver, en professor zoologie aan de Oxford universiteit. “Fossielendeskundigen zijn traditioneel beroemd (of berucht) voor het reconstrueren van hele dieren uit de puinhopen des doods. De meeste tijd spieken ze. ..... Als er één moment is in de geschiedenis van het leven wat overeenkomt met de creatielegenden, dan is het deze plotselinge verscheidenheid van het leven in zee toen de veelcellige organismes de boventoon gingen voeren als de belangrijkste acteurs in ecologie en evolutie. Verbluffend (en in verlegenheid brengend) voor Darwin brengt dit feit ons nog steeds in verwarring, en het staat voor een grote biologische revolutie, gelijk aan de uitvinding van reproductie en de oorsprong van de eukaryotische cell. De dierlijke afstammingslijnen kwamen uit de voor-cambriaanse nevelen te voorschijn met de meeste attributen van hun moderne nakomelingen.” Bengtson, Stefan, "The Solution to a Jigsaw Puzzle," Nature, vol. 345 (June 28, 1990), p. 765-766 Stefan Bengtson is evolutionist en hoofdcurator van het zweedse museum van natuurhistorie in Stockholm Zweden. Voor meer informatie over S Bentson kijk hier: http://palaeo-electronica.org/staff/stefan.htm Laatst gewijzigd door Eliyahu : 25 mei 2014 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tjah .... dan is alle wetenschap dus nietszeggend aldus jou
Citaat:
Ik vraag me zelfs af wat überhaupt het nut is van dat stuk te quoten ... had je niet genoeg aan het vorige ? allez nog eens voor alle duidelijkheid : falsification : The act of disproving a proposition, hypothesis, or theory falsifiability : is an inherent possibility to prove it to be false Wat jij me dus nu concreet vroeg of ik kon aantonen dat een vis niet uit het water gekomen is. Iets wat ik noch beweerd heb noch relevant acht en hoogst misleidend omwille van de vooropgestelde term [/quote] En ik wacht nog steeds op je excuses of discussies gaan van hele korte stof zijn in de toekomst. Uw keuze.[/quote] pfff die zijn al heel kort hé ... al wat je niet bevalt negeer je gewoon Trouwens eerst jouw excuses dat weet ge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ot nu toe hebben we daar bitter weinig van gemerkt, Peche ... echt
Citaat:
Evolutie aanvaard ge dacht ik ( nog geen paar post geleden heb je dat nog ergens geuit ) En evolutietheorie is een theorie die dat zaakje tracht te beschrijven. Tot nu toe is er geen betere theorie die dat doet, slaagt ze daar aardig in en is nog geen één keer de mist ingelopen. Citaat:
Begrijpen wie begrijpen kan Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben gelijkaardige embrio's, cellen en voortplanting over haast alle soorten heen. Vissen, zoogdieren en vogels gelijk, en jij durft beweren dat deze waarnemingen niet sluitend zijn. Alles wijst er op dat we verwant zijn aan elkaar want we hebben dezelfde bouwstoffen op alle niveau's, wat is volgens jou niet sluitend aan die waarnemingen? Ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Banneling
|
![]() Er zijn miljarden soorten over de millennia heen en geen enkele is onveranderd gebleven, het toont net aan dat het scheppingsverhaal kwatsh is want die stelt dat de huidige dieren net hetzelfde zijn als bij de schepping.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | ||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat hebben we al gevonden? Gelijkenissen tussen dieren. Maar ook afwijkingen. Dat dilemma hebben we uitgeklaard door het fused chromosome 2, stages van een embrio geven ook een link. Als je zegt dat er geen links zijn, geen bewijzen in de genetica die de extrapolatie van evolutie kracht bijzetten, dan wil je het niet zien. Alle die zaken zijn tot vervelens toe herhaald. Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 organisme? 1 Soort bedoel je, niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Banneling
|
![]() Ik vroeg dat bij dieren Athelas en niet bij planten. Ringsoorten is ook aan bod gekomen toen. Dat je daar op terugvalt. En ik viel niet terug op god. Maar moet het perse spontaan zijn om god uit te sluiten? Goed houden we het daar op, ge moet gene zever meer beantwoorden. En zeker niet als je naar god in mijn naam springt.
What caused the mutation? Als spontaniteit het antwoord is. En die vissen vandaag aan land zijn de nakomelingen van longvissen zo een 450 mjg. Ze zijn goed ontwikkeld tgo toen, maar blijven longvissen, zelfs na honderden jaren evolutie ![]() Als het vast blijft zitten en mijn mening wordt zever genoemd, lult dan maar onderling verder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waarnemingen van onze bouwstoffen zeggen ons onomstotelijk dat we familie zijn van de vis, krekel en pissebed. Er is geen enkele waarneming die het tegenovergestelde zou aantonen, tenzij jij een voorbeeld zou hebben misschien. Kom maar af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Banneling
|
![]() [quote=Aton;7160996]Zoals jij in je eigen woorden gestikt bent ?[/QUOTE
Ik durf mijn fout nog toegeven. Maar niets wijst op soortovergangen. Natuurlijk kan je naar de flora grijpen om iets te tonen in de fauna. Maar een plant en centraal zenuwstelsel zijn 2 verschillende dingen. Ik zou nog deelnemen. Maar zo niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 26 mei 2014 om 06:49. |
|
![]() |
![]() |