Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2016, 13:08   #681
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom ? Bembem is anders ontwikkeld. Veel mensen zijn anders ontwikkeld dan hoe het systeem ontworpen is. Als het systeem half Afrika en het midden Oosten kan opvangen, zal er nog wel een plaatsje vrij zijn voor Bembem zeker? Er is toch een sociale buffer voor mensen die niet mee kunnen aan de rotvaart waarop het systeem zichzelf verplaatst?

Wou U laatst niet meer eieren onder Molenbekenaars hun kont schuiven, maar hier en nu Bembem van het systeem verwerpen?
U levert de verkeerde strijd Alice.
Dat is het net, het systeem kan dat gewoon niet opvangen.

De Bembems van deze wereld moeten eruit!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:10   #682
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Zou Koen Hostyn dan toch gelijk hebben ?

http://pvda.be/artikels/boek-koen-ho...land-optrekken
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:17   #683
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ? Bembem is anders ontwikkeld. Veel mensen zijn anders ontwikkeld dan hoe het systeem ontworpen is. Als het systeem half Afrika en het midden Oosten kan opvangen, zal er nog wel een plaatsje vrij zijn voor Bembem zeker? Er is toch een sociale buffer voor mensen die niet mee kunnen aan de rotvaart waarop het systeem zichzelf verplaatst?

Wou U laatst niet meer eieren onder Molenbekenaars hun kont schuiven, maar hier en nu Bembem van het systeem verwerpen?
U levert de verkeerde strijd Alice.
Luiheid is geen erkende ziekte hoor, en lamzakkerij geeft ook geen recht op levenslange uitkering.
De sociale buffer is niet bedoeld voor al die zelfverklaarde " invaliden" en Bembem kan werken maar wilde niet! Ik baseer met op haar uitlatingen, ze vond dat ze met werken te weinig kreeg en dus liever de uitkering. Terwijl ze met een fulltimebaan in de dienstenchequesector tussen
13 -14.000 euro kan verdienen maar dan moet je werken, laat dit nu net zijn wat die mevrouw liever niet doet.
Ik wil geen eieren onder wie de sociale zekerheid ten onrechte uitbuit, ongeacht kleur of origine!
Ik kan niets en wil niets dus moet de samenleving me maar onderhouden? Mooi niet dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:19   #684
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Door verkrachters en oorlogsmisdadigers te integreren?
Tof, liever hen dan Bembems? Daar denk ik toch lichtelijk anders over.
En daar zal ik ook ijver voor strijden dat er een nieuwe Europese beweging zal ontstaan die de politieke correctheid aan banden legt en de Europese belangen naar de essentie herleid.

De VSE met een opkuis van dat wat hier niet thuishoort en onze generatie hun geesten verziekt.
U levert de verkeerde strijd.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:23   #685
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Luiheid is geen erkende ziekte hoor, en lamzakkerij geeft ook geen recht op levenslange uitkering.
De sociale buffer is niet bedoeld voor al die zelfverklaarde " invaliden" en Bembem kan werken maar wilde niet! Ik baseer met op haar uitlatingen, ze vond dat ze met werken te weinig kreeg en dus liever de uitkering. Terwijl ze met een fulltimebaan in de dienstenchequesector tussen
13 -14.000 euro kan verdienen maar dan moet je werken, laat dit nu net zijn wat die mevrouw liever niet doet.
Ik wil geen eieren onder wie de sociale zekerheid ten onrechte uitbuit, ongeacht kleur of origine!
Ik kan niets en wil niets dus moet de samenleving me maar onderhouden? Mooi niet dus.
ze noemen mij ook lui. Maar dat ben ik duidelijk niet. Ik ben geestelijk geprikkeld en vermijd nu overprikkelt thuis te komen.

Als we van die mentaliteit uitgaan, bekijk de sociale wijken van Antwerpen en Brussel eens. Richt uw pijlen daarop. Kuist eerst consequent op en wijst dan naar eigen volk.
Oud 18 december 2016, 13:33   #686
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo mooi niet? Heeft de samenleving haar soms niet een psychiatrisch geval verklaard via de VDAB + psychiater doorgeefluik?
Je kan daartegen fulmineren. Maar met diagnose van luiheid heeft dat niets te maken. Dat is enkel een geliefd scheldwoordje van rechts. Zoals ik al zei, de minister van werk is verantwoordelijk voor de link VDAB psychiatrie. Ga bij hem je beklag maken.
En nee, uitkeringstrekkers hoeven zich niet te schamen. Ze hebben er recht op. Anders krijgen ze het niet. Tenzij ze frauderen, dat is bij Bembem niet het geval. Hoezeer ze jullie hardvochtigheid tegen zwakke sociale figuren ook provoceert. Er wordt schitterend met jullie voeten gespeeld....

Citaat:
Terwijl ze met een fulltimebaan in de dienstenchequesector tussen
13 -14.000 euro
Zelfs als dat zou kunnen - als je geluk hebt- dan is dat nog maar rond de armoededrempel. En zit je volop in de werkloosheidsval. Want uit gaan werken op een loon rond de armoedegrens kost hopen meer aan extra onkosten dan overleven op een uitkering.

Dat allemaal gezegd zijnde: of je je schaamt of niet, dat hangt van jezelf af.
Je hoeft niet noodzakelijk het stompzinnige shame & blame game van rechts te verinwendigen (internaliseren).

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 13:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:49   #687
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht even..heeft u niet eerder bericht dat u geschorst werd van de werkloosheidsuitkering omwille van domiciliefraude?
Geschorst? Nee denk ik. Beboet. Met jarenlange schuldbemiddeling als gevolg.
Citaat:
Met andere woorden, u belazert de zaak,
Het zou ook kunnen dat ze van bepaalde administratieve zaken onkundig was. Hoeveel keer noemde ze zichzelf "een stomme geit"? Vele sociaal zwakken lopen tegen de muur uit onkunde. Zo heb ik ook eens volkomen out of the blue een maand dop verloren: dat was 27000BF. Voor iemand die op het einde van de maand 4000BF tekort komt, een zware klap. En dat was NIET DE ENIGE KEER. Helaas. Mensen met psychische moeilijkheden overkomt dat nog veel meer.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 13:57.
Oud 18 december 2016, 13:49   #688
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

anders ontwikkeld heet het tegenwoordig
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:50   #689
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er is niks mis mee met een uitkering ontvangen zij het dop, OCMW, mutualiteit ...

Vaak wordt er de pejoratieve term steuntrekkers voor gebruikt, precies alsof het gros van deze mensen - waaronder ikzelf, hier voor kiezen als ultieme levensdoel.

Ik denk dat niemand vroeger toen men in de klas de vraag stelde "wat wil je worden?" zou geantwoord hebben: dopper! of OCMW'er! of zieke/gehandicapte!

Nee, het is een illusie dat men daar vrijwillig voor 'kiest'. Men ondergaat het veelal, want voor velen is het enige (tijdelijke) manier van niet onder de brug te geraken en simpelweg te overleven.
Ik persoonlijk vind het wel een schande. Ik zou het ook niet aanvaarden, zoiets ligt ver onder mijn waardigheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 13:54   #690
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ? Bembem is anders ontwikkeld. Veel mensen zijn anders ontwikkeld dan hoe het systeem ontworpen is.
Onzin, dit zijn gewone luie werkweigeraars. Mensen zoals bembem of eno2 zouden gewoon 5 dagen per week aan een band moeten gaan staan van 9 to 5 en meedraaien zoals iedereen.
Oud 18 december 2016, 13:57   #691
Peche
Banneling

Standaard

In een maatschappij waar alles automatiseert, meer ambtenaren onderhouden worden dan doppesr die ze evengoed kunnen automatiseren, in een maatschappij die haar bedrijven failliet laat gaan?

Er zijn hoe langer minder jobs. We moeten de werkloosheid promoten en een basisinkomen invoeren. Dat zou synchroon lopen in een samenleving waar hoe langer hoe minder werk is. In een samenleving met vooruitzichten die zo goed als met nihil aansluiten. Schep eens een nieuw vooruitzicht in plaats van altijd datzelfde liedje te zingen en mensen naar een zwart gat te begeleiden.
Oud 18 december 2016, 14:04   #692
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind het wel een schande. Ik zou het ook niet aanvaarden, zoiets ligt ver onder mijn waardigheid.
Je beslist niet altijd zelf over je zogenaamde waardigheid. De omstandigheden zijn dikwijls overweldigend. Maar velen (inclusief rijkjes en luxepaardjes) maken van hun hart een steen tegenover sociaal zwakken. Overleven op een uitkering is trouwens op zich niet onwaardig, als je geen ander uitkomst hebt. Uitkeringen zijn daarvoor bedoeld. De sociale strijd, weet je wel. Datgene wat de UL's en de neolibs willen afbreken.

Je kan natuurlijk altijd liever een kogel dwars door je kop schieten zoals Gipsy zegt, eerder dan de tering naar de nering te zetten en je aan te passen aan de frugaliteit van je omstandigheden. Alsof dat een schande is.
Oud 18 december 2016, 14:07   #693
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je beslist niet altijd zelf over je zogenaamde waardigheid. De omstandigheden zijn dikwijls overweldigend. Maar velen (inclusief rijkjes en luxepaardjes) maken van hun hart een steen tegenover sociaal zwakken. Overleven op een uitkering is trouwens op zich niet onwaardig, als je geen ander uitkomst hebt.
Die uitkeringstrekkers hebben net wel veel andere uitkomsten. Ze willen gewoon niet werken of iets doen aan hun situatie en verkiezen de hangmat.
Oud 18 december 2016, 14:22   #694
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geschorst? Nee denk ik. Beboet. Met jarenlange schuldbemiddeling als gevolg.

Het zou ook kunnen dat ze van bepaalde administratieve zaken onkundig was. Hoeveel keer noemde ze zichzelf "een stomme geit"? Vele sociaal zwakken lopen tegen de muur uit onkunde. Zo heb ik ook eens volkomen out of the blue een maand dop verloren: dat was 27000BF. Voor iemand die op het einde van de maand 4000BF tekort komt, een zware klap. En dat was NIET DE ENIGE KEER. Helaas. Mensen met psychische moeilijkheden overkomt dat nog veel meer.
Toen ik jong was werkte ik in de bouw, in de winter waren we dan al eens technisch werkloos. We kregen daar papieren voor die dienden om dop te trekken tijdens die maanden. Jaren later toen ik verhuisde - uitgezet was meer bepaald - vond ik dan verschillende van die papieren terug in schuiven en dergelijke.
Oud 18 december 2016, 14:48   #695
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal niet beweren dat waardigheid niet bestaat, zelfs niet in nood.

Mijn nauwst gerelateerde persoon stortte me ooit een som op mijn bankrekening maar vernederde mij verder bij elke ontmoeting in het publiek tegenover anderen.
Ik veranderde van bankrekening om verdere stortingen onmogelijk te maken en liet de contacten wegvallen.

Ik heb ook zo mijn waardigheid...

Raf noemde me -ongestraft natuurlijk - ooit eens "een klaploper".

Ik geloof dat klaplopers regelmatige bankoverschrijvingen niet ontlopen....

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 14:49.
Oud 18 december 2016, 14:53   #696
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toen ik jong was werkte ik in de bouw, in de winter waren we dan al eens technisch werkloos. We kregen daar papieren voor die dienden om dop te trekken tijdens die maanden. Jaren later toen ik verhuisde - uitgezet was meer bepaald - vond ik dan verschillende van die papieren terug in schuiven en dergelijke.
Jawadde.... Gij moet rijk geweest zijn... of verward.

Ik daagde eens een dag te laat op bij de toen veertiendaagse stempelcontrole...Weer een halve maand dop kwijt. Doppers kunnen soms meer met hele en halve maandinkomens smijten dan werkenden....
Oud 18 december 2016, 14:56   #697
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawadde.... Gij moet rijk geweest zijn... of verward.

Ik daagde eens een dag te laat op bij de toen veertiendaagse stempelcontrole...Weer een halve maand dop kwijt. Doppers kunnen soms meer met hele en halve maandinkomens smijten dan werkenden....
Verward, ja, maar dat heb ik eerst dertig jaar later begrepen.

En rijk, neen, maar ik deed wat nodig was om te overleven, in dit geval, misdadige praktijken.
Oud 18 december 2016, 14:57   #698
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uitkeringstrekkers hebben net wel veel andere uitkomsten. Ze willen gewoon niet werken of iets doen aan hun situatie en verkiezen de hangmat.
Paardenkleppen.

Slachtoffer van een ultra ideolgie

Zelfgehersenspoeld

Hopeloos.

Je kan op je eentje het hele VDAB gaan vervangen.

Savatage gaat de endemische 10% werkloosheid oplossen.

Het UL arbeidersparadijs is hierbij uitgeroepen. Volledige tewerkstelling. Hoera.

In tijden van volop automatisering. Ge moet het maar kunnen (kunnen durven gezegd krijgen)

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 15:11.
Oud 18 december 2016, 14:57   #699
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verward, ja, maar dat heb ik eerst dertig jaar later begrepen.

En rijk, neen, maar ik deed wat nodig was om te overleven, in dit geval, misdadige praktijken.

Je bent er dan toch mee gestopt...

Zelf kwam ik ook op het punt dat ik mezelf in een toestand van wettige zelfverdediging achtte tegenover de maatschappij. En overwoog te beginnen stelen. Toen kreeg ik plots 2000BF opslag per maand op mijn dop. Van Verafstoot Guy. Bij de 2004 Raversijde akkoorden. Nou, dat heeft me uit de bak gehouden....

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 15:06.
Oud 18 december 2016, 15:14   #700
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bent er dan toch mee gestopt...

Zelf kwam ik ook op het punt dat ik mezelf in een toestand van wettige zelfverdediging achtte tegenover de maatschappij. En overwoog te beginnen stelen. Toen kreeg ik plots 2000BF opslag per maand op mijn dop. Van Verafstoot Guy. Bij de 2004 Raversijde akkoorden. Nou, dat heeft me uit de bak gehouden....
Zo heb ik me van kleins af aan gevoeld, mijn 'gezin' toen inbegrepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be