![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Bembems van deze wereld moeten eruit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://pvda.be/artikels/boek-koen-ho...land-optrekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sociale buffer is niet bedoeld voor al die zelfverklaarde " invaliden" en Bembem kan werken maar wilde niet! Ik baseer met op haar uitlatingen, ze vond dat ze met werken te weinig kreeg en dus liever de uitkering. Terwijl ze met een fulltimebaan in de dienstenchequesector tussen 13 -14.000 euro kan verdienen maar dan moet je werken, laat dit nu net zijn wat die mevrouw liever niet doet. Ik wil geen eieren onder wie de sociale zekerheid ten onrechte uitbuit, ongeacht kleur of origine! Ik kan niets en wil niets dus moet de samenleving me maar onderhouden? Mooi niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tof, liever hen dan Bembems? Daar denk ik toch lichtelijk anders over. En daar zal ik ook ijver voor strijden dat er een nieuwe Europese beweging zal ontstaan die de politieke correctheid aan banden legt en de Europese belangen naar de essentie herleid. De VSE met een opkuis van dat wat hier niet thuishoort en onze generatie hun geesten verziekt. U levert de verkeerde strijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we van die mentaliteit uitgaan, bekijk de sociale wijken van Antwerpen en Brussel eens. Richt uw pijlen daarop. Kuist eerst consequent op en wijst dan naar eigen volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan daartegen fulmineren. Maar met diagnose van luiheid heeft dat niets te maken. Dat is enkel een geliefd scheldwoordje van rechts. Zoals ik al zei, de minister van werk is verantwoordelijk voor de link VDAB psychiatrie. Ga bij hem je beklag maken. En nee, uitkeringstrekkers hoeven zich niet te schamen. Ze hebben er recht op. Anders krijgen ze het niet. Tenzij ze frauderen, dat is bij Bembem niet het geval. Hoezeer ze jullie hardvochtigheid tegen zwakke sociale figuren ook provoceert. Er wordt schitterend met jullie voeten gespeeld.... Citaat:
Dat allemaal gezegd zijnde: of je je schaamt of niet, dat hangt van jezelf af. Je hoeft niet noodzakelijk het stompzinnige shame & blame game van rechts te verinwendigen (internaliseren). Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Banneling
|
![]() anders ontwikkeld heet het tegenwoordig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, dit zijn gewone luie werkweigeraars. Mensen zoals bembem of eno2 zouden gewoon 5 dagen per week aan een band moeten gaan staan van 9 to 5 en meedraaien zoals iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Banneling
|
![]() In een maatschappij waar alles automatiseert, meer ambtenaren onderhouden worden dan doppesr die ze evengoed kunnen automatiseren, in een maatschappij die haar bedrijven failliet laat gaan?
Er zijn hoe langer minder jobs. We moeten de werkloosheid promoten en een basisinkomen invoeren. Dat zou synchroon lopen in een samenleving waar hoe langer hoe minder werk is. In een samenleving met vooruitzichten die zo goed als met nihil aansluiten. Schep eens een nieuw vooruitzicht in plaats van altijd datzelfde liedje te zingen en mensen naar een zwart gat te begeleiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk altijd liever een kogel dwars door je kop schieten zoals Gipsy zegt, eerder dan de tering naar de nering te zetten en je aan te passen aan de frugaliteit van je omstandigheden. Alsof dat een schande is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn nauwst gerelateerde persoon stortte me ooit een som op mijn bankrekening maar vernederde mij verder bij elke ontmoeting in het publiek tegenover anderen. Ik veranderde van bankrekening om verdere stortingen onmogelijk te maken en liet de contacten wegvallen. Ik heb ook zo mijn waardigheid... Raf noemde me -ongestraft natuurlijk - ooit eens "een klaploper". Ik geloof dat klaplopers regelmatige bankoverschrijvingen niet ontlopen.... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik daagde eens een dag te laat op bij de toen veertiendaagse stempelcontrole...Weer een halve maand dop kwijt. Doppers kunnen soms meer met hele en halve maandinkomens smijten dan werkenden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En rijk, neen, maar ik deed wat nodig was om te overleven, in dit geval, misdadige praktijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Slachtoffer van een ultra ideolgie Zelfgehersenspoeld Hopeloos. Je kan op je eentje het hele VDAB gaan vervangen. Savatage gaat de endemische 10% werkloosheid oplossen. Het UL arbeidersparadijs is hierbij uitgeroepen. Volledige tewerkstelling. Hoera. In tijden van volop automatisering. Ge moet het maar kunnen (kunnen durven gezegd krijgen) Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Je bent er dan toch mee gestopt... Zelf kwam ik ook op het punt dat ik mezelf in een toestand van wettige zelfverdediging achtte tegenover de maatschappij. En overwoog te beginnen stelen. Toen kreeg ik plots 2000BF opslag per maand op mijn dop. Van Verafstoot Guy. Bij de 2004 Raversijde akkoorden. Nou, dat heeft me uit de bak gehouden.... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |