![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de ouders van deze mensen hadden er over het algemeen heel wat voor over om een kind te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is een lottotrekking uniek? Deze van vorige week waarschijnlijk wel, want de combinatie van cijfers zal men niet veel tegenkomen, maar ze zal dan ook weer niet zo uniek zijn omdat we alle week een dergelijke cijfercombinatie hebben. Straf inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat stelt u, maar daarin bent u niet logisch. Als u de redenering doortrekt, is er geen reden abortus tot een bepaalde datum te beperken. Wat zou immers verschil zijn tussen twaalf weken en acht maanden. Het unieke, prille menselijke leven is toch maar "relatief", nietwaar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit dan wel het verschil in relatie tot de "uniciteit die toch maar relatief" is. Wat maakt dat die relativiteit plotseling niet meer geldt voor "een volgroeide ongeboren baby" maar bijvoorbeeld wel voor een "onvolgroeide vrucht in de moederschoot"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch niet, aangezien de situatie niet dezelfde is. Is het voor u zo verwonderlijk dat een andere situatie een andere morele rechtvaardiging vereist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u in uw laatste zin aanhaalt, heeft weer niets te maken met die uniciteit en kan bijgevolg niet ingeroepen worden om het verschil tussen maken tussen twaalf weken en acht maanden. Het is trouwens een extern element, wat niet kan bepalen wat de vrucht in de moederschoot is. Je bepaalt de waarde van menselijk leven niet in relatie tot de (mogelijke) last - iets totaal persoonlijk en dus subjectief - van de moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan daar ook de limieten gaan opzoeken. Mochten de Amerikanen preventief Osama uitschakelen ? Mogen bommen gegooid worden op locaties in Palestina als daar scholen in de buurt zijn ? Mag ik iemand doden die aangekondigdd heeft dat hij mijn kinderen zal doden ? Moet ik wachten tot hij begint aan zijn uitvoering, zodat ik dan misschien te laat ben ? Allemaal zever die mij koud laat. Zowel abortus als wettige verdediging zijn toegelaten moorden. De randvoorwaarden zijn er, kunnen betwist en aangepast worden, maar niet ongebreideld. De democratie beslist, en niet de bisschop of de een of andere kerkganger. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit met je willen te maken hebben in het echte leven. Zeker voor verkrachtingen, is het principe dat het de moeder is, die vrij moet kunnen kiezen. Hoe is dat mogelijk ???? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de bepaling van de tijdslimiet volgens u trouwens maar "een randvoorwaarde"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat lijkt in onze hedendaagse maatschappij niet aan de orde te zijn. Hou dus maar op met de limieten zo geforceerd voor te stellen, want jouw handelswijze gaat niemand overtuigen. Het zal hier niet gaan zoals in Spanje, waar het legaliseringsproces van abortus terug gedraaid werd. Integendeel. Tenzij je misschien heel hard en heel veel gaat bidden. Daarvan kan ik het effect niet inschatten. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#700 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geboren leven is dan weer minder beschermenswaard voor de RKK.
http://www.demorgen.be/binnenland/le...ster-a2297030/ http://www.demorgen.be/binnenland/vi...eeds-a2297900/ |
![]() |
![]() |