![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#682 |
Banneling
|
![]() Kip en ei verhaal. In een land zonder ingenieurs gaat een ondernemer geen tech bedrijf op kunnen starten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je kijkt naar de bouw wil dat dan ook zeggen dat ze hier moeten stoppen met bouwen en iets anders moeten gaan doen. En idem voor nog veel andere sectoren. Wat schiet er dan nog over?
![]() |
![]() |
#684 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ken je zo ongesubsidieerde bedrijven die door hen op de kaart zijn gezet volgens de ideeën die ze andere bedrijven willen opleggen?
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 26 juli 2015 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
|
![]() Citaat:
In een geglobaliseerde wereld is dat een kleine hindernis, maar niet onoverkomelijk. Wanneer een land met veel ingenieurs geen investeerders weet aan te trekken...
![]() |
![]() |
#686 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar we krijgen dat natuurlijk niet in het nieuws. Maar dat is wel de weg die we moeten bewandelen. Niet het 11'dertigeste camionbedrijf proberen te redden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#688 |
Banneling
|
![]() Het zijn overigens net die ondernemingen die geen tikklokken hebben, hun personeel behandelen als volwassenen en goede salarissen en extralegale voordelen betalen. En hun werknemers zien als hun kapitaal. Die men moet soigneren. En je trekt mijn bericht ook uit haar context als antwoord op een post van onze dubbelnick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dus het is absurd om dergelijke falingen boven te halen in deze vorm om een begrotingsput te vullen, kan men beter het te verwachten bedrag herleiden naar een belasting en dat zo innen. ben ook benieuwd naar de omschrijvingen van suikerhoudende dranken, wat met light firsdrank? en wordt deze vettaks ook op bier en alchohol geheven? bevat namelijk omgerekend ook een grote hoeveelheid zoetigheid. breezers?, energy drinks? drinkyoghurts? "speciale" starbucks koffie? allerlei zaken die hetzelfde niveau suikerkwaniteiten van cola etc kunnen halen. Dit is geen makkelijke oefening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik dacht trouwens altijd dat een taxshift de bedoeling had om belasting te verschuiven van arbeid naar consumptie. ik zie hier geen verschuiving, daarvoor had er een impact moeten zijn op de werknemersbijdrage. ik zie enkel een daling van de werkgeversbijdrage voor een hypothetische toekomstige aantal nieuwe jobs, <sarcasm>want we weten nu ondertussen dat drastische verlagingen van belastingen automatisch leiden naar meer jobs en algemeen humaan altruisme(kijk maar naar de btw verlagingen bij de horeca) </sarcasm>. Eigenlijk dus gewoon een belastingsverhoging. Of afkopen(meer "gokken op" eigenlijk) van jobs met nieuwe belastingen voor rekening van de gezinnen.
alle organisaties van de cd&v zuil die ergens het woordje "sociaal" in hun visie hebben staan mogen dan nu allemaal hun partij terugfluiten, maar dat gebeurd uiteraard niet, ... Tsjeven... Van NVA was dit te verwachten zij hebben dit al dikwijls genoeg laten doorschijnen wat ze juist willen. wie enkel de slagzin gelezen had: "Wie werkt, wordt beloont." mag nu alle overgebleven illusies opbergen. En hopelijk dit lang genoeg onthouden tot wanneer hij nog eens door een communautair sprookje in een neoliberaal verhaal getrokken wordt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inclusief dus hun tewerk gezet personeel. Is dat de toekomst?
![]() |
![]() |
#692 | |
|
![]() Citaat:
En je kritiek op de toekomstige jobcreatie is volgens mij te vroeg. Geef het wat tijd en dan zullen wij zien. Komen er geen nieuwe jobs dan heb je nog de kans om je kritiek te uiten. Mag ik vragen wat jij zou doen om nieuwe jobs te creëren? Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 27 juli 2015 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
|
![]() Citaat:
Als ze zakken is dat dus niet omdat men hogere winsten verwacht. Wat zou een bedrijf volgens jou moeten doen wanneer de winsten sterk dalen en/of al dan niet tijdelijk verliezen worden? Werknemers bij aanwerven?
![]() |
![]() |
#694 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omscholingen(er zijn nog altijd een hele resum van knelpuntberoepen die open staan), sociale dumping aanpakken, milde derde arbeidscircuit regelingen, noem maar op. Er zijn tal van andere mogelijkheden hier te vinden en allemaal tesamen zijn ze denk ik veel goedkoper dan zo'n drastische vermindering van de werkgeversbijdrage voor ALLE werkgevers. Ik ben trouwens het basisinkomen-verhaal meer genegen in combinatie met een sterke afslanking van het overheidsapparaat, gemeenten en ocmw's sterk inkrimpen, provincies gewoon opdoeken, gewestregeringen/parlementen idem dito en gewoon 1 federaal bestuursorgaan voor dit klein lapje land, in dat geval zou de loonlast sowieso al verlaagd worden. omwille van zelfregulering sociaal zekerheidstelsel + minder overheidskosten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omscholingen(er zijn nog altijd een hele resum van knelpuntberoepen die open staan), sociale dumping aanpakken, milde derde arbeidscircuit regelingen, noem maar op. Er zijn tal van andere mogelijkheden hier te vinden en allemaal tesamen zijn ze denk ik veel goedkoper dan zo'n drastische vermindering van de werkgeversbijdrage voor ALLE werkgevers. Ik ben trouwens het basisinkomen-verhaal meer genegen in combinatie met een sterke afslanking van het overheidsapparaat, gemeenten en ocmw's sterk inkrimpen, provincies gewoon opdoeken, gewestregeringen/parlementen idem dito en gewoon 1 federaal bestuursorgaan voor dit klein lapje land, in dat geval zou de loonlast sowieso al verlaagd worden. omwille van zelfregulering sociaal zekerheidstelsel + minder overheidskosten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hebben ze een % BNP afgesproken !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alleen de overheid die zich kan veroorloven van bodemloze putten te blijven vullen, totdat hier ook de bom ontploft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bijkomend, de zoveelste, extra belasting op beurswinsten. Hoe ze de verliezen zullen berekenen is niet gezegd. Besparen, besparen, besparen is de boodschap. Schaf de helft van de overheid en politieke mandaten af, het zal beter werken en de economie zal herleven. Controleer de eigen uitgaven zoals de belastingen gecontroleerd worden en je bespaart al vlug 30% minder uitgaven.
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |