![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kompas zegt gewoon datgene waarvoor het is ingesteld he. Dat heeft an sich niets met rationaliteit te maken. Waarom zou dat kompas beter zijn dan een ander of dan geen kompas? Dat is toch de vraag als je het daarover wil hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#683 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Samenwerken is evolutionair interessanter dan oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is evident dat je kan zeggen 'ik zou niet voor de aanslagen van de bende van Nijvel geweest zijn' maar je gaat je toch niet bezig houden met dat te 'betreuren' neem ik aan (je kan wel bepaalde verliezen jammer vinden, zoals de teloorgang van de inhoud van de bibliotheek van Alexandrie of de joodse intelligentsia) want dan zou je de realiteit zelve moeten betreuren waarbinnen je zelf spreekt. Dus 'al bij al' aanvaard je het, als afgesloten verleden en als bodem van waaruit je zelf te leven en te handelen hebt. Dat is allemaal zo evident dat ik er niet verder op inging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Banneling
|
![]() Ik zie dubbel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is geen sluitend argument want dan nog kan het voor jou oppervlakkig gezien voordelig zijn om te profiteren van de samenwerking van anderen en zelf sluw voor je eigen voordeel te kiezen. Dat is dezelfde illusie die je ook al bij Spinoza vindt overigens: ook hij leidt uit het algemene voordeel van normen af dat men zich aan de norm moet houden, dat is echter geen bindende afleiding. Je moet kunnen aantonen dat ethisch gedrag ook steeds voor jezelf de beste bestaansinvulling is (waarbij het wel mogelijk is om dat 'zelf' te cultiveren via taal en cultuur maar dat moet dan redelijk gefundeerd kunnen worden als het tegelijk... redelijk moet zijn, dus niet gewoon 'sociale dwang'). Daarnaast kan jouw argument natuurlijk net in het voordeel van genocides gelezen worden: lekker samen in goede verstandhouding een andere groep afmaken.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal daarom mijn vraag: Heb jij eigenlijk wel begrepen wat ik schreef?
![]() |
![]() |
#688 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
PatrickVe is daar duidelijk over: zonder de teloorgang van die bibliotheek was jij er nu niet. Dus kan je dat niet jammer vinden. Anders ben je niet consequent. Dat heeft niets met een woordenkwestie te maken. Dat is wat hij zegt. Dat is zijn visie. Dat is zijn opvatting. Het is net die opvatting die bekritiseert wordt. Het is net daarom dat ik u vraag over welke argumenten u het eigenlijk heeft en in functie van welke bewering u denkt dat hij argumenten heeft.
![]() |
![]() |
#690 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 maart 2021 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U neemt nogal veel aan (wat op zich ook emotie is), maar leest niet wat er staat. Intussen heb ik nog steeds niet gehoord over welke argumenten u het eigenlijk heeft; en in functie van welke visie die dan wel hout zouden snijden.
![]() |
![]() |
#692 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Anders mag jij je eigen argumentatie eens geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Minister-President
|
![]() Dus mijn vraag, welke argumenten u juist voor ogen heeft en in functie van welke visie die werden aangehaald, gaat/kan u niet beantwoorden?
![]() |
#694 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat jouw probleem verder is, ik lees dat Patrick je niet weet te 'overtuigen' maar als je niet uiteenzet waarom dat zo is, kan ik er verder niets over zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus vraag ik jou (aangezien PatrickVe hier één en ander verkondigde) over welke argumenten je het precies had; en in functie van welke bewering die werden gebruikt. Blijkbaar is dat een zeer moeilijke vraag ...
![]() |
![]() |
#696 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van u heb ik verder alleen wat ad hominem-reacties gelezen aan het adres van Patrick, dus als je nu een punt wil maken, ga uw gang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat komt omdat je de dingen door een beslagen emobril bekijkt.
Zo mis je de focus op het rationele gegeven en dat vervormt je oordeelvermogen. Trouwens, heb jij een tijd terug niet geschreven dat je graag vanop een campusgebouw alle Vlaams-nationalisten zou willen neerknallen ? En was het niet Panda die hier een tijd geleden schreef, om alle Vlaams-nationalisten naar de gaskamer te sturen ? Geen erg hoor, die wensdromen zijn in wezen een ‘goede’ oplossing voor iets wat jullie als een (op te ruimen) probleem zien en eens dat probleem van de baan zou zijn, zou dat jullie politieke ideaal ten goede komen. Ik zie hier dan toch weinig verschil met het idee, dat de Holocaust ook een ‘goede’ oplossing was voor de nazi’s, maar uiteindelijk positief is uitgedraaid voor de hedendaagse situatie van de Joodse bevolking, die het nu ontegenzeggelijk beter heeft dan de periode van voor 1945. Ik zou nog dit eraan willen toevoegen. Wie van ons kan met het hand op z’n hart verklaren dat ‘m nog nooit in z’n leven de wens had om iemand – een of andere kltzk - af te maken, als ‘m daarmee ongestraft zou wegkomen ? Wie heeft er nooit de wens geuit om álle kltzkkn uit z’n omgeving te vermoorden, áls ‘m daar ongestraft mee zou weg komen ? Stel jezelf dan eens voor dat je ongebreidelde macht zou hebben en ongestraft zou wegkomen met massamoord, zoals zoveel voorgaande keizers, koningen, stamhoofden en dictators al gedaan hebben. Zou je dan zelf niet optimaal gebruik maken van die macht, om elke lastige oppositie de mond te snoeren ? Geef toe, alleen de pakkans en de gevolgen daarvan houden de meesten van ons tegen, om daadwerkelijk iemand - die het in onze ogen verdient - van het leven te beroven.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 maart 2021 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik schreef, was dacht ik duidelijk. De kritiek gaat eigenlijk niet zozeer over het oorzakelijke verband tussen het verleden en het heden. U weet (hoop ik) echter wel waar de kritiek wel betrekking op heeft. En in antwoord op die kritiek zie ik helemaal geen argumenten. Toch niet argumenten die ik kan/wil aanvaarden. Immers vind ik kritiek hebben op het verleden en toch blij zijn over het eigen bestaan perfect combineerbaar en helemaal niet inconsequent. Lessen trekken uit het verleden, past ook niet binnen de visie van PatrickVe. Want, als je zegt ergens lessen uit te trekken, dan zeg je op zich dat iets niet helemaal goed was (en dus beter kon). Op dat moment bekritiseer je dus het verleden. En dat kan/mag niet volgens PatrickVe. Want anders ben je niet consequent. Weet jij eigenlijk wel wat je aan het verdedigen bent?
![]() |
![]() |
#699 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#700 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: