![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren menselijke zaken, waarbij god niet ingreep om onschuldigen te beschermen.
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#683 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil er trouwens nog eens op wijzen dat uw god niet alleen een massamoordenaar is, hij doodde ook alle andere dieren en planten op Aarde in zijn zondvloed, met uitzondering van de paartjes die hij redde. Of was het nu plots toch weer "de schrijver"?
![]() |
![]() |
#684 | ||
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat je het over één god had, nu blijkt het alweer een groepje. Reptilians? Aliens? Citaat:
Bovendien is het een poging om zichzelf als expert neer te zetten, met kennis die niet kan betwist worden, want de enige zelfverklaarde theoloog in de groep.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 12 januari 2022 om 22:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#685 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#686 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebreeeën 11:3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods is toebereid, alzo dat de dingen, die men ziet, niet geworden zijn uit dingen, die gezien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
|
![]() Citaat:
Hoe moet men eigenlijk debatteren met iemand die bladzijden lang zegt dat hij het scheppingsverhaal letterlijk neemt, om dat dan weer vierkant te ontkennen...
![]() |
![]() |
#688 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik geloof zeer sterk dat mensen die de mainstream niet volgden de vloed zagen komen en voorbereidingen namen. Dat is zeer letterlijk gebeurd, maar er is uiteraard wel meer diepgang in te vinden. Ik ontken dus niets. Take a chillpill en lees wat er staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
|
![]() Citaat:
Je bent constant aan het switchen tussen het letterlijk nemen en als literair werk beschouwen, waar je alle kanten mee uitkunt. Discussiëren met om het even wie houdt in dat die ander niet voortdurend zegt iets anders te beweren.
![]() |
![]() |
#690 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat gij een foto van een landschap toont (dat in minder dan een eeuw compleet hervormd kan staan nota bene), spreekt dat een vloed tegen? Omdat gij denkt dat er atmosferische sporen moeten zijn in x toont y ze niet meer? Many of these mineral compounds and red beds have combined thicknesses on different continents of more than one kilometer (~3,281 feet) (Collins 2006). The red beds are red because they contain red hematite (iron oxide) which formed from magnetite grains that were oxidized while the muds were exposed to oxygen in open air. The mud cracks can form only under drying conditions that cause the mud to shrink and form polygonal cracks. The evaporite mineral compounds in the layers are deposited in the correct chemical order predicted by the solubility of each kind of ion in these compounds and whose increasing concentrations during the evaporation of water would cause them to precipitate in a predictable depositional sequence as the water volume decreased. Such evaporite deposits would be expected to occur where a marine sea was once present and to disappear when the sea became completely dry. https://ncse.ngo/yes-noahs-flood-may...er-whole-earth Laatst gewijzigd door CUFI : 13 januari 2022 om 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen. Een e coli of een covid dat muteert is geen bewijs om uw geloof naar wetenschap te dopen. Blijft pseudowetenschap en mijn doctrine blijft geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat geweten zijn dat ik onder geen enkele morele verplichting sta 1 iota te verantwoorden. U mag blij zijn dat ik zo’n geduldig mens ben geworden en dat ze hier draconisch modereren. Ik beweer juist niets anders. Ik neem geen woord terug en dat gij dat niet kunt samenvatten, zal echt niet aan mij liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |||
|
![]() Citaat:
Maar het is nochtans pure logica, u zegt dat hij alle soorten uitroeide, behalve een paar exemplaartjes die hij "redde" (van zijn eigen massaslachting). Daar kun je geen menselijke misdadiger vinden die ooit zo slecht gedaan heeft. Ik heb u daar een verklaring voor gevraagd, maar blijkbaar kunt u dat niet verklaren, u zit met een ongerijmdheid, de zoveelste... En u weet heel goed dat u daar compleet klem zit. Een logisch mens zou dan tot de conclusie komen dat zijn geloof fout is, maar zoals ik al dacht van bij het begin, zult u elke drogreden, elke strohalm aangrijpen om toch maar dat geloof te redden. Citaat:
Niemand zou mogen iets negatief schrijven over uw geloof, maar dan is er natuurlijk ook geen discussie meer. En neen, u bent niet verplicht, maar het feit dat u afhaakt en geen tegenargumenten meer heeft, toont de zwakte van uw argumentatie aan. Het toont ook aan dat u niet bereid bent om logisch na te denken over uw eigen geloof, en dan te merken dat het geen steek houdt. Het is een zwaktebod. Citaat:
"Teveel typwerk", zeg je dan als het te heet onder uw voeten wordt.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 13 januari 2022 om 07:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw normen en de mijne zijn nogal afwijkend. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met 1 wereldbeschaving bedoel ik wel degelijk een wereldbeschaving met 1 taal, 1 geldmunt en 1 heersend rijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt het dat de Indianen (die pas in de 15e eeuw ontdekt werden) een identiek verhaal als Noach hebben?
Hoe komt het dat hun tempels van aanbidden quasi identiek zijn als die aan de andere zijde op de wereld? De Aboriginals hebben ook een zondvloed verhaal. Landschappen die volgens het huidige model toen geen contact met elkaar hadden? "The Deluge", frontispiece to Gustave Doré's illustrated edition of the Bible The flood-myth motif occurs in many cultures as seen in: the Mesopotamian flood stories, the Genesis flood narrative, Nuh (Noah) in Islam, manvantara-sandhya in Hinduism, the Gun-Yu in Chinese mythology, Deucalion and Pyrrha in Greek mythology, Bergelmir in Norse mythology, the arrival of the first inhabitants of Ireland with Cessair in Irish mythology, in parts of Polynesia such as Hawaii, the lore of the K'iche' and Maya peoples in Mesoamerica, the Lac Courte Oreilles Ojibwa tribe of Native Americans in North America, the Muisca and Cañari Confederation in South America, Africa, and some Aboriginal tribes in Australia. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flood_myth Kortom bijna alle beschavingen hebben een zondvloed in hun mythes die teveel gelijkenis deelt. Wat jij niet weet of denkt te weten is dus geen maatstaf voor de geschiedenis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij kunt het niet samenvatten en verlaagt u dan maar tot tirades en uw eigen =€&@# geest in de wereld te herkennen. Een boek vereist een schrijver en inlevingsvermogen, dat u alles letterlijk op de lezer wilt vertalen is op u en niet op mij. Ik raad u aan normaal te doen of ge vliegt hier op negeer. Je bent een te zware beproeving voor mijn geduld ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2022 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |