Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 12:02   #681
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Indien misinterpretatie een olympische disipline was, u zou waarlijk de gouden plak mee naar huis nemen.

Met het door u aangehaalde citaat wou ik alleen verduidelijken dat er een heel aantal dieren zijn die beter bij de Vlaamse realiteit passen dan de leeuw aangezien er in Vlaanderen geen leeuwen in vrijheid rondlopen.
Dan weten we nu ook waarom de Walen een haan in hun vlag dragen, zeker? Omdat dit dier 'geleeuwikt' wordt maar toch vrij in een hok kan rondscharrelen.

Citaat:
En zelfs die dierendiscussie is naast de kwestie aangezien ik mij afvroeg wat er nu zo typisch Vlaams aan onze cultuur is.
Een tegenvraagje helpt misschien: Wat is er zo typisch aan de Belzieke cultuur?

Citaat:
Tot heden heb ik daar nog steeds geen antwoord op gehad wat mij doet vermoeden dat u het moeilijk hebt om op die vraag te antwoorden.
Moeilijk moet dat anders niet zijn daar er geen Vlaamse cultuur bestaat. Net zomin als er Vlamingen bestaan. Er bestaat enkel Belgische cultuur zoals P.P. Rubens, P. Benoit, G, Gezelle en K Clijsters. Dat wilde je toch horen?

Tot uw dienst.
Oud 17 juli 2006, 12:03   #682
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Had het (chistelijke) westen niet een paar eeuwen de arabische wereld onderdrukt
en daaropvolgend zich niet permanent in hun politiek bemoeid
en een moslim niet als een tweederangsburger beschouwd
dan had je waarschijnlijk deze tegenreactie niet gehad.
hadden de moslims Europa niet binnengevallen, hadden ze zich vergenoegt met hun zandbak, dan hadden de Europeanen geen kruistochten moeten organiseren.Zelfs de inval in Algerije, door de Fransen, is begonnen met een strafactie tegen de Arabische piraten, die heel de Middellandse Zee onveilig maakten, en de Europese kusten afstroopten om blanke slaven te vangen.Maar dat word allemaal niet gezegd hé! D�*�*r moet ge niet over beginnen, want dat is racistisch zogezegd Wat een hypokriet gedoe, wat een leugenboel.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:05   #683
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Misschien toch eens in onze gevangenissen gaan kijken waar geen quota gelden maar waar de 'cultuurrijkere' vreemdelingen desalniettemin stevig oververtegenwoordigd zijn?
ge weet toch dat die onschuldig zijn allemaal? En onjuist veroordeeld door racistische rechters!En de weinigen die wel schuldig zijn, dan is dat omdat ze kansarm zijn.
Oud 17 juli 2006, 12:07   #684
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
En knap staaltje zwart/wit denken

Omdat Metal Tom de migranten niet haat,
haat em de vlamingen

carlgustaaf, kijk eens naar dit forum.
Mooie achtergrond, niet ?
Is em wit ? nee ?
is em zwart ? nee ?
Ai, nu moet je wel met een verschrikkelijk probleem zitten
zwart wit...één der lievelingsuitdrukkingen van PFE.Kleurenblind jong?
Oud 17 juli 2006, 12:07   #685
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ge weet toch dat die onschuldig zijn allemaal? En onjuist veroordeeld door racistische rechters!En de weinigen die wel schuldig zijn, dan is dat omdat ze kansarm zijn.
Haja, en daarom zitten onze vluchthuizen ook vol met hun vrouwen zeker?

En onze sociale woningen met hun families?

Omdat ze zoveel kansarmer zijn dan onze eigen kansarmen?
Oud 17 juli 2006, 12:09   #686
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Wat een paranoïde stelling!
Wat is er nu paranoid aan om te stellen dat jij niks van de islam afweet buiten wat mensen die beweren dat zij moslim zijn je hebben wijsgemaakt?
Oud 17 juli 2006, 12:29   #687
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien misinterpretatie een olympische disipline was, u zou waarlijk de gouden plak mee naar huis nemen.

Met het door u aangehaalde citaat wou ik alleen verduidelijken dat er een heel aantal dieren zijn die beter bij de Vlaamse realiteit passen dan de leeuw aangezien er in Vlaanderen geen leeuwen in vrijheid rondlopen. En zelfs die dierendiscussie is naast de kwestie aangezien ik mij afvroeg wat er nu zo typisch Vlaams aan onze cultuur is. Tot heden heb ik daar nog steeds geen antwoord op gehad wat mij doet vermoeden dat u het moeilijk hebt om op die vraag te antwoorden.

Tot uw dienst
"typisch vlaams", of typisch frans, marokaans, duits, dat slaat op een sfeer.Iets dat inderdaad moeilijk uit te leggen is, vooral aan mensen die die sfeer zelf niet waarnemen, mensen zonder gevoeligheid.Je zou eens kunnen beginnen met schilderijen van "typisch vlaamse " meesters te bekijken, en er wat bij na te denken.Niet gewoon bekijken, probeer u in die beelden in te leven.Probeer eens wat boeken van vlaamse schrijvers, en kom eens wat buiten.Loop eens een café binnen van tijd tot tijd, en niet enkel kroegen waar ge gelijkgestemden gaat aantreffen.Ga op het platteland wandelen, in kleine dorpen, bezoek museums, kastelen.Treed eens uit uw vaste gewoontes, en (her)ontdek uw land.Dan krijg je mischien een beter idee over wat nu eigenlijk "typisch vlaams" is. Véél plezier (is niet ironisch bedoeld deze keer)
Oud 17 juli 2006, 12:38   #688
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een tegenvraagje helpt misschien: Wat is er zo typisch aan de Belzieke cultuur?
.
Dat is net mijn punt, een 'typische' cultuur bestaat niet, ook geen Belgische. Alle culturen ter wereld zijn ontstaan door beïnvloeding van elkaar. Jouw cultuur exclusiever voorstellen is de waarheid geweld aandoen. Er bestaan alleen varianten van één cultuur der mensheid.

Ter geruststelling van carlgustaaf: ik ga zelden naar het buitenland omdat mijn vrouw en ik ervan overtuigd zijn dat in dit land genoeg te beleven valt en dat we pas buiten de grenzen gaan als we het hier een beetje kennen, ik ga zeer vaak op cafébezoek, loop geregeld over de markt in ons dorp en ben bijna geobsedeerd door kastelen en kerken. Maar tot spijt van wie het benijdt: is dat nu typisch Vlaams? En hoe kan je verwachten dat allochtonen zich 'onze cultuur' eigen maken alss wij zelf er nog niet in slagen haar te definiëren.
Oud 17 juli 2006, 12:39   #689
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haal mijn kennis uit het onmiddelijk in contact zijn met moslims,geen enkel heeft mij verplicht om naar hun religie over te stappen,toch geen kenmerk voor een sekte zeker?Natuurlijk ga ik niet akkord met alles wat er in de islam geprediekt is maar weinig erin is verwerpelijk!Nu ga je wss zinnnen uit de koran halen om het tegendeel testaven maar weet dat die zinnen niet individueel moet gelezen zijn maar in een context moet geplaats zijn.
Wat is er goed aan de koran? Eigen geloofsgenoten ALLEEN (!).

Jij komt ons vertellen dat zinnen uit de koran niet individueel moet gelezen worden maar in hun context moeten geplaats worden.
Ofwel doet niet één islamiet dat, ofwel moet ik vaststellen dat elke zin in zijn context een oproep tot moord en verdelging is.

Jezus zei: Aan de vruchten kent men de boom. Inderdaad, je hebt niet veel nodig om vast te stellen dat de koran een verwerpelijk boek is.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 12:42   #690
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
hadden de moslims Europa niet binnengevallen, hadden ze zich vergenoegt met hun zandbak, dan hadden de Europeanen geen kruistochten moeten organiseren.
Lag Jeruzalem toen in Europa?

Citaat:
Zelfs de inval in Algerije, door de Fransen, is begonnen met een strafactie tegen de Arabische piraten, die heel de Middellandse Zee onveilig maakten, en de Europese kusten afstroopten om blanke slaven te vangen.
Yeah right
Oud 17 juli 2006, 12:50   #691
smiley

Standaard

Citaat:
Lag Jeruzalem toen in Europa?

Yeah right
Het Byzantijnse rijk was christelijk gebied. De moslimhorden zijn na heel Arabie onder de voet te hebben gelopen de byzantynen beginnen aanvallen en niet omgekeerd. De Byzantijnen hebben de christenen van hier ter hulp geroepen.
Oud 17 juli 2006, 12:54   #692
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het Byzantijnse rijk was christelijk gebied. .
Omdat het Romeinse rijk de gebieden daarvoor al bezet had waarna in het Romeinse rijk het christendom de staatsgodsdienst werd.

Trouwens, al die bezettingen doorheen de geschiedenis bewijzen nogmaals mijn standpunt: een exclusieve cultuur bestaat niet, ze propageren is een lege doos aanprijzen.
Oud 17 juli 2006, 13:06   #693
smiley

Standaard

Citaat:
Omdat het Romeinse rijk de gebieden daarvoor al bezet had waarna in het Romeinse rijk het christendom de staatsgodsdienst werd.

Trouwens, al die bezettingen doorheen de geschiedenis bewijzen nogmaals mijn standpunt: een exclusieve cultuur bestaat niet, ze propageren is een lege doos aanprijzen.
Neen, het is het doel van de islam om het ooit overal voor het zeggen te krijgen. Hadden de moslimhorden de Byzantijnen niet aangevallen dan waren er nooit kruistochten geweest. Was er nooit een islam geweest dan zouden er nooit kruistochten zijn geweest en dan waren er ook nu geen integratieproblemen en moordaanslagen wereldwijd. De islam is een ideologie vergelijkbaar met het nazisme. De islam streeft dezelfde vrede na als die dewelke het nazisme nastreefde.
Oud 17 juli 2006, 13:07   #694
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er nu paranoid aan om te stellen dat jij niks van de islam afweet buiten wat mensen die beweren dat zij moslim zijn je hebben wijsgemaakt?
Het feit dat je niet in discussie treed maar mij monddood maakt.
Oud 17 juli 2006, 13:09   #695
smiley

Standaard

Citaat:
Het feit dat je niet in discussie treed maar mij monddood maakt.
U weet niets over de islam hoe kan u dan in discussie treden?
Oud 17 juli 2006, 13:12   #696
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen, het is het doel van de islam om het ooit overal voor het zeggen te krijgen. Hadden de moslimhorden de Byzantijnen niet aangevallen dan waren er nooit kruistochten geweest. Was er nooit een islam geweest dan zouden er nooit kruistochten zijn geweest en dan waren er ook nu geen integratieproblemen en moordaanslagen wereldwijd. De islam is een ideologie vergelijkbaar met het nazisme. De islam streeft dezelfde vrede na als die dewelke het nazisme nastreefde.
Vreemde redenering, sta me toe dezelfde soort gedachtenkronkel te maken: zonder christendom geen jodendom, zonder jodendom geen joden, zonder joden geen zondebok voor de economische problemen van Duitsland in de jaren 20-30, zonder zondebok geen voeding voor nazisme, zonder nazisme geen WOII, ... m.a.w. het christendom heeft de dood van miljoenen mensen op zijn geweten. Geef toe, zo kunnen we veel redeneringen maken.

Met godsdienst an sich (of het nu christendom, islam, ... is) is niks mis , het zijn de gelovigen die het verkloten door hun interpretaties er van. Blij dat ik een atheïst ben.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 17 juli 2006 om 13:14.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:13   #697
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, het is het doel van de islam om het ooit overal voor het zeggen te krijgen.
Het is heden het kapitalisme die het overal voor het zeggen heeft,indien ik moest kiezen tussen het kapitalisme of de islam dan koos ik voor dat laatste
Oud 17 juli 2006, 13:14   #698
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
@ carlgustaaf: proficiat trouwens met het gebruik van een oerbelgisch dier in uw avatar. "De strijdlust van het zwijn" zou een perfect alternatief zijn voor de Vlaamse leeuw en de Waalse haan.
Hulde!
het everzwijn was een belangrijk symbool bij onze zowel Keltische als Germaanse voorouders.Een vreedzaam dier, maar dat ge niet moet aanvallen.
Oud 17 juli 2006, 13:18   #699
smiley

Standaard

Citaat:
Het is heden het kapitalisme die het overal voor het zeggen heeft,indien ik moest kiezen tussen het kapitalisme of de islam dan koos ik voor dat laatste
Uw vrienden hebben u al zo ver gekregen. Indien u de islam verkiest dan zal je wel zelf moslim/ubermensch worden zeker, want niet-moslim zijn in een moslimparadijs dat wens ik je niet toe.
Kapitalisme is niet perfect doch als ik moet kiezen tussen de fascistische islam of het kapitalisme. Geef mij dan maar het KAPITALISME !

Het was te denken dat we hier weer met een linkse kwiet te doen hadden die de islam als een bondgenoot ziet in zijn strijd tegen het kapitalisme.

Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2006 om 13:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 13:20   #700
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
het everzwijn was een belangrijk symbool bij onze zowel Keltische als Germaanse voorouders.Een vreedzaam dier, maar dat ge niet moet aanvallen.
Ter verduidelijking, het was ook niet ironisch bedoeld. "De strijdlust van het zwijn" is trouwens een titel van een split-cd van twee Vlaamse metalbands: Garmenhord en Wapenspraak & Drinkgelag. Je ziet het, met mijn interesse in de Vlaamse cultuur is het nog niet zo belabberd gesteld ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be