Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2006, 19:48   #681
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Mijn neef trok in 1967 met zijn echtgenote naar de USA. Hun kinderen en kleinkinderen spreken geen gebenedijd woord Nederlands. Hijzelf moet alle moeite van de wereld doen om sommige Nederlandse woorden correct uit te spreken als hij hier mijn tante (zijn moeder) en de familie bezoekt. Hier spreken immigranten in de derde generatie nog altijd de taal van hun grootouders.
Je kunt in die laatste zin alleen (een fors aandeel van de) moslim-immigranten bedoelen.

Dit lijkt mij cultureel heel begrijpelijk: onze gewesten (nog niet onderworpen) heten "dar al-harb" voor hen en dat is "land van de vijand". Onze talen zijn dus die van de "vijand".
Oud 17 oktober 2006, 22:57   #682
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

"Een niet roker kost een pak meer" insinueert u dat men de niet rokers vanaf een bepaalde leeftijd maar moet liquideren omdat ze te veel geld kosten?
Een roker kost de ziekteverzekering een pak meer dan een niet roker want je vergeet dat door roken het risico op andere ziektes fel doet toenemen. Het wil niet zeggen omdat je een roker bent dat je daardoor vlug sterft. Er bestaat nog iets anders dan alleen "Dead or Alive" er bestaan ook nog de typische rokersziekten, risico op hart aanval, stroke, diabetes, chronische bronchite enz...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je zit echt op een verkeerd spoor.

Amerika is totaal niét multicultureel, nooit geweest.

De "multicultuur" is o.a. door onze eigen CVP'er Tijl Declerq uitgevonden toen in 1976 Eurabia werd gesticht, in alle stilte en wars van enige volksraadpleging.

Vermits ik meer dan een kwarteeuw in hogere kadersferen bij een Amerikaanse multinational heb meegedraaid meen ik te mogen stellen dat ik wel iets meer afweet van de amerikaanse "way of thinking" of "way of life" dan de meesten. Amerika is stukken conservatiever dan wat we hier in Europa kennen.

Wat onze linkse poco's overnemen is enkel het luid verklaarde en gepromote discours dat sommige media tentoonspreiden. Maar probeer maar eens in sommige staten met een flesje bier in de auto rond te rijden!

Wat ondertussen wèl wordt overgenomen is de hetze tegen roken (niet voor niks had Amerika vorige eeuw op gebied van alcohol de droogleggingswet). Nu hebben onze goedbedoelende poco's dit hier proberen na te doen. Dit omdat rokers meer zouden kosten aan de maatschappij (my ass: een nietroker die twintig jaar langer leeft, kost m.i. een PAK meer, maar daar voeren ze dan wel weer islamitische migranten voor aan die als ze gedaan hebben met doppen (- wegens geen job, wegens discriminatie, wegens geen diploma, wegens discriminatie, wegens achterstelling, wegens discriminatie omdat zijn ouders het vertikten om hun kinderen Nederlands te leren) voor zijn pensioen zullen zorgen).
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 04:09   #683
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
"Een niet roker kost een pak meer" insinueert u dat men de niet rokers vanaf een bepaalde leeftijd maar moet liquideren omdat ze te veel geld kosten?
Een roker kost de ziekteverzekering een pak meer dan een niet roker want je vergeet dat door roken het risico op andere ziektes fel doet toenemen. Het wil niet zeggen omdat je een roker bent dat je daardoor vlug sterft. Er bestaat nog iets anders dan alleen "Dead or Alive" er bestaan ook nog de typische rokersziekten, risico op hart aanval, stroke, diabetes, chronische bronchite enz...
Ja, dat is minstens een theorie.
Oud 18 oktober 2006, 14:07   #684
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees dat je je vergallopeert.

Best mogelijk dat U een gedacht over mij gevormd hebt, mag gerust.

Zelf besef ik volledig en bewust dat ik je zeer strikt aanpak op het gebruik van foute begrippen.

Misschien doe ik dit wel omdat ik gezien heb dat je sommige begrippen niet in het juiste perspectief plaatst en daarom onbewust en eventueel ongewenst in rare situaties kan geraken?

Ik ben alvast blij dat je nu beseft en het ook zo schrijft dat je "onder één dak leeft" met een moslim, ipv "ik ben gehuwd met..".

Voor jou hoeft daar geen emotioneel verschil in te zitten, maar je moet wel de juiste begrippen behouden.

Ik begrijp bovendien dat iemand die uit een sektarische opvoeding komt, ongemeen vatbaar is voor - wat ik zou noemen - rituele gebruiken en begrippen. Ik ken nl. iemand, ook uit een Jehova-nest gekomen meisje dat zich nooit heeft kunnen lostrekken uit het "niet-zelf-denken" en bijgevolg ook losweg met open ogen in islam is gestapt. In de loop der jaren zie ik haar hoe langer hoe verder afdwalen en de fundi richting ingaan. Het is onbeschrijfelijk (op een forum hoor, andere mensen die al jaren met haar forummen zijn evengoed verbijsterd).

Denk gerust over mij wat je wil, ik zit gewoon achter een pc scherm. Maar wat IK denk over jou kan je dus niet weten.
Misschien ben ik wel veel meer begaan met jouw wedervaren dan wat je kan vermoeden.

Ik vond het trouwens heel wijs van je om eerst op kifkif (nou ja... wijs? daar?) te informeren vooraleer je dat islamitische "huwelijk" aanging. Je weet dat ik dit volgde, je ook heb geïnformeerd (onder andere nick, ge wordt daar continu gebanned) en ik weet dus dat Najim je verzekerde (duidelijk maakte? overhaalde?) dat een ritueel bij de imam geen wettelijke of juridische gevolgen had. Heb je dat nagechecked? Ben je zeker dat je als Vrije Westerse Vrouw ook Iran (of was het Irak?) kan verlaten indien je daar op bezoek gaat?

---------------
ps. alhoewel U waarschijnlijk veronderstelt dat ik een zware vreselijke racist ben, moet ik toegeven dat ik echte vooroordelen heb bij Iraniers (ook Egyptenaars trouwens) : ik vind hen de nazaten van de bakermat van onze beschaving moet je weten! Hoe stom kan men zijn nietwaar?

Nochtans zijn de Iraniers die ik tegenkom (en die zich als vluchtelingen gewoonlijk niet Iraniers maar wel ASSYRIERS noemen, en nog even halfbakken christenen zijn dan de meesten hier), meer dan normaal begaafde mensen. Misschien ken ik er te weinig om te veronderstellen dat er ook middelmatige intellecten tussenzitten.....
Het gaat om Syrië maar dit geheel terzijde.

Mensen komen naar fora met heel verschillende intenties, de mijne is heel eenvoudig... kennis maken met wat anderen denken over bepaalde onderwerpen en daar soms mijn eigen bescheiden mening over geven meestal gebaseerd op eigen ervaringen. Bij het lezen van sommige reacties gaan mijn wenkbrauwen spontaan aan het fronsen maar toch heb ik niet de behoefte om mensen daarom persoonlijk aan te vallen laat staan te beledigen, want hoe kan ik oordelen over mensen die ik hier in een paar lijnen te lezen krijg zonder ze zelfs te kennen? Zo slecht zal mijn 'sektarische' opvoeding dus ook niet geweest zijn, mijn motto is heel simpel 'behandel anderen hoe je zelf wil behandeld worden'. Als jij het nodig vind te insinueren dat mijn reacties gebaseerd zijn op mijn opvoeding, leeftijd (nogthans midden de dertig) of opleidingsniveau vind ik dat op zijn zachtst gezegd beledigend en ongepast.

Je voorbeeld van dat meisje die niet voor zichzelf kan denken vind ik jammer maar op mij nvt. Ik ben best tevreden met mezelf en de dingen die ik ZELF heb bereikt en beledigingen van enkelingen op een forum kunnen daar niets aan veranderen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be