![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#681 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had de press release al gelezen (http://oregonstate.edu/dept/ncs/news.../currents.html), nog een bewijs voor de theorie. Wat denk jij, zit het eraan te komen dat we hier een afkoeling gaan krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#683 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 |
|
![]() Uiteraard. Gelovigen laten gewoonlijk in hun uitleg en berekeningen de grootste bepalende factoren weg, eenvoudig omdat daarin te weinig inzicht bestaat. In dit geval: de zon en de aardkern.
![]() |
#685 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb laatst nog een zeer interessante reportage gezien waarin een aantal zeer vooraanstaande wetenschappers (met bewijzen zwart op wit) de 'algemeen aanvaarde' theorie over de global warming volledig tegenspreken. Dit is de link waar de reportage te bekijken is:
http://video.google.com/videoplay?do...62022478442170 (duurt een uur en een kwartier, dus wel even wat tijd voor nemen ![]() Het kan zijn dat deze link er al ergens opstaat maar het aantal posts is echt te groot om ze allemaal na te lezen ![]()
![]() |
#686 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 1 juni 2007 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Vreemdeling
|
![]() Excuseer, mijn fout. Had enkel de laatste pagina's gelezen
![]() ![]()
![]() |
#689 |
Vreemdeling
|
![]() Maar ik vond het een zeer interessante reportage. Het is op zijn minst een teken dat we niet onmiddelijk moeten geloven wat de media ons voorhoud en beter eerst wat meer info vergaren eer we een uitspraak doen.
L'union fait la farce Laatst gewijzigd door Jerom : 1 juni 2007 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
|
![]() Oh mijn God.
Kan er iemand sommige mensen vertellen dat hun "tegenvoorbeelden" eigenlijk bewijzen zijn die helemaal niet strijdig zijn met de klimaatwetenschap, waardoor ze zich onsterfelijk belachelijk maken en hun onvermogen of onwil om ook maar enige kennis in zich op te nemen tentoonspreiden??
![]() |
![]() |
#691 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 juni 2007 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een theorie die niet falsifieerbaar is valt niet onder wetenschap. De hele discussie die hier gevoerd wordt, van begin tot einde, doet niks om die indruk weg te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 | |
Staatssecretaris
|
![]() Pieke, fijne knakworst van me, er is ook een wereld buiten p.be die soms om aandacht smeekt
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jules : 1 juni 2007 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#694 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
|
![]() Citaat:
Dankzij de media zijn er heel wat mensen die een fout idee hebben over wat 'climate change' precies betekent. Dit komt ook mede door de invoering van de term "global warming" om aan te duiden wat er ons te wachten zou staan. Je zou denken dat de film 'the day after tomorrow' het grote publiek al heeft laten merken dat die "global warming" term op niet veel slaat, daar we evengoed (ijs)koude(re) temperaturen kunnen verwachten. Maar dat was blijkbaar niet effectief genoeg, te zien aan hetgeen jij en nog anderen hier zulke gebeurtenissen neerschrijven dekend dat die haaks op de voorspellingen staan. De waarheid is echter, dat de term 'global warming' iets verkeerd impliceert, namelijk dat het overal opwarmt. Dit is echter NIET zo, vandaar dat me van de term afgestapt is en deze veranderd heeft in "CLIMATE CHANGE". Deze term is neutraler en geeft de richting waarin we uiteindelijk zullen evolueren niet aan, omdat we die nog niet met zekerheid kennen. Wel weten we dat het op sommige plekken warmer zal worden en op andere kouder, afhankelijk van de lokale factoren die het specifieke klimaat daar beïnvloeden. Net omdat zoveel mensen verkeerdelijk de conclusie trokken dat het overal wel warmer zou worden is die term dus afgevoerd. Ondertussen is in wetenschappelijke kringen de term 'climate change' ook gepasseerd en vervangen door "GLOBAL CHANGE". Dit omdat men tot het besef is gekomen dat als het klimaat veranderd op een bepaalde plaats, het landschap er dan heel anders zal uitzien door andere plantengroei en diersoorten. En als dit wereldwijd gebeurt, zoals te gebeuren staat, dan heeft men een "global change"... Vandaar dat het nogal belachelijk is om iedere keer weer vorbeelden van koude aan te halen en je hiermee je gebrek aan kennis laat zien. ![]() Als iedereen op deze manier maar wat uit zijn nek kletst zonder zich afdoende te informeren over de theorie (die hier nochtans duidelijk staat uitgelegd dacht ik) evolueert het debat nooit. ![]() Als je dan nog een beetje van statistiek weet, realiseer je je ook dat zoiets een puntmeting is en dus sowieso geen waarde heeft...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Minister-President
|
![]() - Ons aantal en onze manier van leven zorgen voor verstoring van bepaalde evenwichten. Willen we rampen vermijden zullen we moeten bijsturen.
OF - Ach die wetenschappers lullen wat uit hun nek, ze weten zelf niet eens of het nu warmer of kouder gaat worden. We hoeven dus lekker niks te doen. Want als we iets doen zou het wel eens net het verkeerde kunnen zijn. Niks doen dus. Ik begrijp dat veel mensen voor de tweede optie kiezen, dit geloven maakt dat je gewoon kan voortdoen zoals je bezig bent. Is toch veel leuker dan het eeuwige gezeur en gezwoeg om klimaatwijzigingen tegen te gaan. De wereldverbeteraars gaan spijtig genoeg nog wat geduld moeten hebben voor ze gelijk gaan krijgen. Hopelijk is het tegen dan niet te laat. Hopelijk zullen de klappen ook niet te zwaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
|
![]() Citaat:
En als je wat websites wil hebben, pm maar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#700 | |
|
![]() Citaat:
Excuses, ik weet dat mijn schrijfstijl soms vermoeiend is. ![]() Vertel me wat je wilt zien dan. U vraagt en wij draaien.
![]() |
![]() |