Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2007, 12:08   #681
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Dat is een verwrongen logica. Als ultaliberaal staat ge ook voor het principe dat ge andere mensen hun veiligheid niet in het gedrang brengt door uw acties.
Ik ben pas gelukkig als ik er twee per dag doodrij bedoel je . 't Is niet omdat ik niet alle heil van de staat verwacht en het overheidsingrijpen in mijn handelen wil beperken, dat ik er zomaar op los rijd. Ik hou wel degelijk rekening met omstandigheden en andere weggebruikers maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de verkeersregels tot op de letter volg. Uw redenering is van hetzelfde niveau als alle VB'ers als nazi's bestempelen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2007, 12:11   #682
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
General Motors laat zich in september op de IAA van een uiterst milieuvriendelijke kant zien. Opel ecoFlex-modellen hebben een extra lage uitstoot, en in de toekomst zullen compacte benzinemotoren met turbo krachtbronnen met meer inhoud vervangen.

EcoFlex lijkt het antwoord van Opel op de Volkswagen Bluemotiontechniek. Zo debuteert in september op de IAA de Corsa 1.3 CDTi met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, dat is lager dan wat die motor nu uitstoot. Opel belooft voor de ecoFlex-modellen een laag verbruik, een geringe uitstoot, hoge rendabiliteit en rijplezier. En voor bijna elk model staat zo´n ecoFlexversie op het programma. In 2008 komt de Corsa 1.3 CDTi ecoFlex op de markt. Daarnaast gaan de Eco-Turbomotoren en de krachtbronnen die op aardgas lopen een belangrijke rol spelen in de ecoFlexmodellen. De nieuwe Eco-Turbo-motoren vervangen met hun kleinere cilinderinhoud en turbo krachtbronnen met een grotere cilinderinhoud. Aan hoeveel cc´s we moeten denken, meldt GM nog niet maar er is natuurlijk al een 1.6 turbo, die 150 pk levert in de Corsa GSI en 180 pk in de Astra.

De BioPowertechniek van Saab zal ook zijn weg vinden naar Opel, Cadillac en Chevrolet. In de herfst komt al de Cadillac BLS die op bio-ethanol loopt, in 2010 komen de eerste Opels en Chevrolets die E85 lusten. Verder presenteert GM in Frankfurt de HydroGen4, een Chevrolet Equinox Fuel Cell met de nieuwste waterstoftechnologie.
Laat de politiek maar doen: plezante auto's zullen er altijd wel gemaakt worden en de trend naar minder cc's zal de fiscus wel pijn doen.
Oud 3 juli 2007, 09:36   #683
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, Ik heb nu een wagen die 180km/u kan.

Stel nu, dat ik door de investering van een paar €100 de topsnelheid limiteer tot 120km/ zonder iets te veranderen aan het motorvermogen.
1 truk is dus het aanpassen van het motormanagment, dat de motor in 5de maar 3000 rpm mag draaien. Of het aanpassen van de reductieverhoudingen in de versnellingsbak.

Vertel het eens, verkeersregelende groenen en andere regelneven?
Je kan moelijk verwachten dat een fabrikant zoals een Renauld of een Mercedes speciale motoren of zelfs hele wagens gaat bouwen alleen voor de Belgische markt.
Ja hoor , ik zie het al passeren. Een BMW 7 reeks met een 1300 CC motor.

Dus wat gaan we doen?
Vanaf nu alle wagens die nieuw ingevoerd worden limiteren?
Dan koop ik me een wagen die gisteren ingevoerd werd...Of het aankopen van een jonge 2de handswagen.
Of gaan we het gewoon zodanig spelen dat alle wagens vanaf dag X niet sneller dan 120km/u mogen? Zodanig dat iedere wagenbezitter effe aan loopt te hikken tegen een walgelijke meerkost. En hoe dit te controleren?

ziehier het eigenljke, weliswaar verdoken, excuus van zowat alle mensen die toch per se 200pk en meer moeten hebben.

Wat is er mis, technisch niet mogenlijk om zulks motor in zulks auto te steken? nee hoor, maar je voelt het goed bij dat ene zinnetje... het gaat over show, ballen, machogedrag, de grote voelen... Want rondrijden met een bmw met een 1300 erin is blijkbaar voor u en voor velen zoals in uw blote rondlopen met één of zonder ballen...

afgaande op de wagens op de weg, hebben vele mannen blijkbaar VEEEEL te compenseren... tsss tsss...

Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 09:46   #684
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht

ziehier het eigenljke, weliswaar verdoken, excuus van zowat alle mensen die toch per se 200pk en meer moeten hebben.

Wat is er mis, technisch niet mogenlijk om zulks motor in zulks auto te steken? nee hoor, maar je voelt het goed bij dat ene zinnetje... het gaat over show, ballen, machogedrag, de grote voelen... Want rondrijden met een bmw met een 1300 erin is blijkbaar voor u en voor velen zoals in uw blote rondlopen met één of zonder ballen...

afgaande op de wagens op de weg, hebben vele mannen blijkbaar VEEEEL te compenseren... tsss tsss...

Nogal zielige argumentatie.
Op exact dezelfde manier kan je immers zeggen dat jouw stellingname er eentje van afgunst en frustratie is... Omdat je zelf niet met zo'n wagen rijdt of kan rijden, moeten mensen met een wat grotere wagen en en wat zwaardere motor wel puberale macho's met compenasatiedrang zijn.
Had je ook nog degelijke argumenten?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 09:50   #685
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nogal zielige argumentatie.
Op exact dezelfde manier kan je immers zeggen dat jouw stellingname er eentje van afgunst en frustratie is... Omdat je zelf niet met zo'n wagen rijdt of kan rijden, moeten mensen met een wat grotere wagen en en wat zwaardere motor wel puberale macho's met compenasatiedrang zijn.
Had je ook nog degelijke argumenten?
er zijn geen defige argumenten buiten die die ik gegeven heb waarom een bmw7 NIET met een 1300 zou uitgerust kunnen worden...

maar u hebt daarvoor blijkbaar WEL argumenten waarom dit niet zou kunnen, maar u post ze niet... ...

Laatst gewijzigd door Zyp : 3 juli 2007 om 09:52.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:01   #686
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Een ferrari is nu eenmaal geen wagen als een andere.
Dus jij bent ermee akkoord dat door uw fout dan mensen hun werk kwijtraken met alle gevolgen vandien want er zitten her en der altijd wel mensen bij die een groot gezin hebben,hoe moeten deze rondkomen?
Weer een familiedrama op uw geweten.Doe zo voort.

Het ligt niet aan de wagen maar aan de persoon die er mee rijdt net zoals met een wapen,het is niet het wapen dat dood maar degene die de trekker overhaalt.

Ik weet heel wat ongevallen die helemaal geen fluit te maken hebben met of door snelheid.

Er gebeuren veel ongelukken door tal van uiteenlopende zaken maar men heeft het natuurlijk het liefst over snelheid omdat dat ervoor zorgt dat de kas gespijst word natuurlijk.
Een ferrari is maar een auto zoals een andere.
En de wet dat men geen auto's sneller dan 160 nog mag gebruiken in Europa zal helemaal geen banen kosten.

Trouwens ook vrachtwagen hebben een snelheidbegrenzing.

Door de mogelijke snelheid van alle voertuigen te beperken geeft men juist de kans aan andere aandrijvingstypes om beter te kunnen gaan concureren tegen de verbrandingsmotor.
En tegelijk worden de mensen er misschien eindelijk eens door onthaast.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:06   #687
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik ken nogthans mensen die met een grote auto rijden, met een kleine motor erin.
Het probleem is dat ze wel meer verstoken dan die met een grotere motor.
Oud 3 juli 2007, 10:09   #688
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn geen defige argumenten buiten die die ik gegeven heb waarom een bmw7 NIET met een 1300 zou uitgerust kunnen worden...
Geen deftige argumenten buiten de jouwe? Da's natuurlijk ook weer zo'n pracht van een argumentatie...
Een beetje vooringenomen ben je wel, nietwaar...

Citaat:
maar u hebt daarvoor blijkbaar WEL argumenten waarom dit niet zou kunnen, maar u post ze niet... ...
Ik heb niet echt de behoefte me te verantwoorden tov de blinde afgunst van anderen; als jouw geest beneveld is door jaloezie, dan zal er weinig anders doordringen, dus die moeite bespaar ik me liever.

Maar als je dan toch wat argumentatie wil: kijk eens naar het gewicht van een typische wagen met 1300 motor, en vergelijk dat eens met het gewicht van een typische 7-serie. Schrik niet...
Oud 3 juli 2007, 17:03   #689
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben pas gelukkig als ik er twee per dag doodrij bedoel je . 't Is niet omdat ik niet alle heil van de staat verwacht en het overheidsingrijpen in mijn handelen wil beperken, dat ik er zomaar op los rijd. Ik hou wel degelijk rekening met omstandigheden en andere weggebruikers maar dat wil niet zeggen dat ik daarom de verkeersregels tot op de letter volg. Uw redenering is van hetzelfde niveau als alle VB'ers als nazi's bestempelen.
Niet alle mensen zijn even vaardig in het verkeer, ook niet alle wagens even 'veilig' etc. Om de veiligheid te garanderen zijn er een aantal afspraken gemaakt waaraan je je verbind te houden bij het gebruik van het wegennet, alsook bij het verkrijgen van uw rijbewijs.

Het staat u vrij om u aan deze afspraken te onttrekken, maar dan moet u natuurlijk wel het rijbewijs inleveren en stoppen met gebruik te maken van het wegennet.

Het staat u ook vrij om te ijveren naar een veranderen van die overeenkomsten, van dat verkeersreglement. Daarvoor kan u via de wetgevende macht te werk gaan, zoals bij veranderen van andere wetgeving.

Dit heeft niets met liberalisme te maken, uw overeenkomsten moet ge nakomen.
Oud 3 juli 2007, 17:10   #690
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Een verbod op snelheden boven de honderd km/h is afdoende en voldoende
Inderdaad, met stricte enforcement dan wel natuurlijk. Samen met wat voorlichting over snelheid om de snelheidscultuur in Europa wat in te tomen lijkt me dat meer als genoeg.
Oud 3 juli 2007, 18:44   #691
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, met stricte enforcement dan wel natuurlijk. Samen met wat voorlichting over snelheid om de snelheidscultuur in Europa wat in te tomen lijkt me dat meer als genoeg.
Als iedereen gezamelijk 100 km/h rijdt, is dit even gevaarlijk dan dat iedereen gezamelijk 160 km/h rijdt... waarom zitten jullie nu op die snelheid te vitten? Zijn er echt geen andere dingen die ongevallen veroorzaken?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 19:09   #692
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Als iedereen gezamelijk 100 km/h rijdt, is dit even gevaarlijk dan dat iedereen gezamelijk 160 km/h rijdt... waarom zitten jullie nu op die snelheid te vitten? Zijn er echt geen andere dingen die ongevallen veroorzaken?
Nee dat is niet waar.
Want als er iets onverwachts gebeur tegen 100 of tegen 200 zal je snel het verschil merken.

Trouwens men zou zelfs beter het slimme pedaal verplicht maken voor alle nieuwe voertuigen. Want 100 binnen een bebouwde kom is nog te veel, zekers tijdens de vakantieperiodes.
Oud 3 juli 2007, 19:15   #693
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Als iedereen gezamelijk 100 km/h rijdt, is dit even gevaarlijk dan dat iedereen gezamelijk 160 km/h rijdt...
U maakt een grapje hoop ik.

Citaat:
waarom zitten jullie nu op die snelheid te vitten? Zijn er echt geen andere dingen die ongevallen veroorzaken?
Snelheid is veruit de belangrijkste oorzaak van verkeersdoden.

Desalniettemin vind ik dat u gerust met een wagen die 300 per uur kan mag rondrijden, als u zich op de openbare weg aan het reglement houdt, en dat blijkt nogal eens scheef te zitten in Belgie (en omstreken).

Er is gelukkig een zekere gewaarwording merkbaar, 62% van de bevolking vind te snel rijden sociaal onaanvaardbaar. (bron : instituut voor verkeersveiligheid)
Oud 3 juli 2007, 19:19   #694
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Trouwens men zou zelfs beter het slimme pedaal verplicht maken voor alle nieuwe voertuigen. Want 100 binnen een bebouwde kom is nog te veel, zekers tijdens de vakantieperiodes.
100 is zeker te veel waar verkeer gemengd is met voetgangers etc. Het volstaat m.i. echter om de weggebruikers te sensibiliseren. In andere delen van de wereld rijd iedereen braaf 15 mph in schoolzones, stapvoets wanneer het licht aan die schoolzone pinkt enz.
Oud 3 juli 2007, 19:39   #695
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee dat is niet waar.
Want als er iets onverwachts gebeur tegen 100 of tegen 200 zal je snel het verschil merken.

Verdubbeling van snelheid maakt 8x zo harde klap (derdemachten); tenminste, je hebt er 8x zo veel motorvermogen voor nodig en ergens moet die kracht toch blijven.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 juli 2007 om 19:40.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 19:52   #696
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Verdubbeling van snelheid maakt 8x zo harde klap (derdemachten); tenminste, je hebt er 8x zo veel motorvermogen voor nodig en ergens moet die kracht toch blijven.
Snelheid heeft een kwadratische invloed, niet een derdemacht, en dan nog klopt enkel bij recht moment, wat enkel bij het plat tegen een muur aanrijden het geval is. Maar de kracht van het ongeval is niet de enige factor. De onderdelen van de wagen en het lichaam van de mens zijn immers maar op zoveel kracht voorzien. Het risico op letsel en dood gaat daarom ook met veel meer omhoog bij hogere snelheid.
Oud 3 juli 2007, 20:15   #697
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Snelheid is veruit de belangrijkste oorzaak van verkeersdoden.
Mocht dat waar zijn, dan zou het grootste deel van de dodelijke verkeersongevallen op autosnelwegen gebeuren; quod non...

"Onaangepaste snelheid" zou dan ook beter staan in de uitlating en het zou de correctheid ervan alleen maar verbeteren.

160 op de ene plek kan perfect veilig zijn, daar waar 60 op een andere plek misdadig gevaarlijk kan zijn. Al die "discussies" die zich enkel en alleen focussen op absolute snelheid en de hoogte daarvan zijn non-discussies, goed voor wat enkelingen die zichzelf interessant willen maken.
Oud 3 juli 2007, 21:11   #698
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mocht dat waar zijn, dan zou het grootste deel van de dodelijke verkeersongevallen op autosnelwegen gebeuren; quod non...

"Onaangepaste snelheid" zou dan ook beter staan in de uitlating en het zou de correctheid ervan alleen maar verbeteren.

160 op de ene plek kan perfect veilig zijn, daar waar 60 op een andere plek misdadig gevaarlijk kan zijn. Al die "discussies" die zich enkel en alleen focussen op absolute snelheid en de hoogte daarvan zijn non-discussies, goed voor wat enkelingen die zichzelf interessant willen maken.
Je hebt 100% gelijk-alleen brengt dat niets in de staatskas.
Wat doen ze aan "zwakke" weggebruikers die de regels aan hun laars lappen? Niets! Nochtans: als ze van de ene kadaverdiscipline eisen, dan moeten ze dat van de andere ook eisen. Ook niet vergeten: veel van de jeugdige overmoedige fietsers kruipen later zelf aan het stuur van een auto...

Laatst gewijzigd door Libro : 3 juli 2007 om 21:12.
Oud 3 juli 2007, 22:11   #699
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je hebt 100% gelijk-alleen brengt dat niets in de staatskas.
Wat doen ze aan "zwakke" weggebruikers die de regels aan hun laars lappen? Niets! Nochtans: als ze van de ene kadaverdiscipline eisen, dan moeten ze dat van de andere ook eisen. Ook niet vergeten: veel van de jeugdige overmoedige fietsers kruipen later zelf aan het stuur van een auto...
Sommige wielertoeristen zijn veel gevaarlijker dan autobestuurders die 's nachts op de snelweg 160 km per uur rijden..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 22:52   #700
b@w
Vreemdeling

Standaard

@zyp

een 1300cc in een 7reeks is idd onnozel daar het een wagen van + 2ton betreft wat de motor meer toeren zal doen draaien (ergo verbruiken/vervuilen) om die +2ton vooruit te krijgen

dat is hetzelfde als een buitenboordmotor aan een containerschip hangen

heeft nix met machismo of hormonen te maken, ieder is vrij te kopen naar eigen smaak en wil

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be