Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 17 september 2013, 18:19   #7021
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Dat heeft allemaal niets te maken met het moorden van onschuldige burgers.

2: Met deze redenering doe je alsof ik pro-Turkije en anti-koerden ben. Dat is dus niet het geval.
Als de PKK onschuldige Turken zou doden, dan zou ik nooit maar nooit de organisatie steunen. Een tijdje geleden ontmoette ik via de PS3 een ex-PKK guerilla. Ik zei tegen hem of hij wat meer kon vertellen. Hij vertelde over dat ze bv twee weken lang omsingeld waren door het Turkse leger, maar dat ze uiteindelijk konden ontsnappen met maar 2 verliezen aan hun kant en zwaardere verliezen aan de kant van het Turkse leger. Hoeveel weet ik ook niet, want hij dat het te gevaarlijk was. En hij vertelde me ook hoe de Turkse media werkt: Stel dat de PKK 75 Turkse soldaten dood met minimale verliezen aan de kant van de PKK, dan zeggen ze het volgende op de Turkse tv: Onze "heldhaftige" leger heeft 75 "terroristen" van de PKK uitgeschakeld. Ze Proberen de PKK via de media kapot te krijgen, maar het lukt hun niet.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 18:21   #7022
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Ik ben glad geschoren. Scheer jij je lelijke snor er maar af.
Pikfijn geschoren hier. Liever ne snor dan zo ne dikke lelijke baard. Snorren zijn cool. Kijk naar Marijn Devalck.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 18:22   #7023
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
En hij vertelde me ook hoe de Turkse media werkt: Stel dat de PKK 75 Turkse soldaten dood met minimale verliezen aan de kant van de PKK, dan zeggen ze het volgende op de Turkse tv: Onze "heldhaftige" leger heeft 75 "terroristen" van de PKK uitgeschakeld.
De PKK doet net hetzelfde. Mega overdrijven. Maar keer op keer is het een leugen. Zoals dat zogezegde bloedbad illustreert.
Khalid Bin Waleed is offline  
Oud 17 september 2013, 18:36   #7024
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Als de PKK onschuldige Turken zou doden, dan zou ik nooit maar nooit de organisatie steunen. Een tijdje geleden ontmoette ik via de PS3 een ex-PKK guerilla. Ik zei tegen hem of hij wat meer kon vertellen. Hij vertelde over dat ze bv twee weken lang omsingeld waren door het Turkse leger, maar dat ze uiteindelijk konden ontsnappen met maar 2 verliezen aan hun kant en zwaardere verliezen aan de kant van het Turkse leger. Hoeveel weet ik ook niet, want hij dat het te gevaarlijk was. En hij vertelde me ook hoe de Turkse media werkt: Stel dat de PKK 75 Turkse soldaten dood met minimale verliezen aan de kant van de PKK, dan zeggen ze het volgende op de Turkse tv: Onze "heldhaftige" leger heeft 75 "terroristen" van de PKK uitgeschakeld. Ze Proberen de PKK via de media kapot te krijgen, maar het lukt hun niet.
http://www.hrw.org/world-report-2012...rt-2012-turkey

http://www.hrw.org/world-report-2012...rt-2012-turkey

http://www.reuters.com/article/2007/...19937420070523

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/eu...iref=allsearch

Je moet toch wel redelijk debiel zijn om te geloven dat de PKK schattige konijntjes zijn ofzo.

Maja, welke game,s speel jij op de PS3?
Nietzsche is offline  
Oud 17 september 2013, 18:47   #7025
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Voornamelijk COD, maar ben vandaag na men werk GTA 5 gaan halen! BEST GAME EVER!!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 18:48   #7026
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U beweegt zich duidelijk enkel in een voor U en de Uwen uitgebaggerd vaarwater of beter... een roeiboot kent U niet.


Een vaargeul is het bebakende deel van het vaarwater dat dikwijls uitgebaggerd is. Een roeiboot kan overal op het vaarwater varen, een zeeschip alleen in de vaargeul, het deel van het vaarwater tussen de boeien en bakens. Om een rivier met veel zandbanken bevaarbaar te houden voor grotere schepen, is meestal een gebaggerde, bebakende vaargeul noodzakelijk.


edit : Niets persoonlijk hoor, maar ik had gewoonweg die indruk...
? Het word me nu nog duisterder ...
Adrian M is offline  
Oud 17 september 2013, 18:50   #7027
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Voornamelijk COD, maar ben vandaag na men werk GTA 5 gaan halen! BEST GAME EVER!!
Heb vandaag ook GTA 5 binnen gehaald.

Wat een bruut geile game is dat he?
Nietzsche is offline  
Oud 17 september 2013, 18:53   #7028
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Heb vandaag ook GTA 5 binnen gehaald.

Wat een bruut geile game is dat he?
Niet normaal! Trouwens heb een code meegekregen voor een zeppelin, ik heb het geactiveerd, maar kan hem nergens vinden? Moet je naar de bergen of luchthavens ofso?
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 18:58   #7029
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Geen reden? Onze identiteit werd afgepakt, onze taal werd verboden, onze dorpen en steden hun namen werden veranderd in het Turks, al wie zei dat hij Koerd was werd in het gevang gegooid. PKK zijn helden, ze hebben de Koerden hun trots teruggeven. Maar één vraag: Als de PKK terroristisch is, wat is de Turkse staat dan wel niet? Drie genocide's gepleegd, en dan de PKK terroristisch durven te noemen omdat ze opkomen voor de rechten van 50miljoen mensen
Inderdaad, de PKK is geen terroristische organisatie maar een nationalistische verzetsgroep.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 17 september 2013, 19:36   #7030
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Ik heb de laatste tijd niet meer zo goed gevolgd. Wie is er nu in feite aan het winnen in Syrië ?
Ik supporter in dat conflict altijd voor de verliezende partij . Is Al Assad aan het verliezen supporter ik voor hem , zijn de "rebellen" aan het verliezen , supporter ik voor hen .
Ik hoop dat ik nog een paar keer van kamp mag wisselen . Spannend .
Pericles is offline  
Oud 17 september 2013, 19:38   #7031
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Heb vandaag ook GTA 5 binnen gehaald.

Wat een bruut geile game is dat he?
Ik ben te gierig, enkel de COD's, Halo's en Battlefield games koop ik aan full price. Maar het kriebelt wel, misschien zal m'n dochter 'm willen als vroege verjaardag.
BonBon is offline  
Oud 17 september 2013, 19:45   #7032
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb de laatste tijd niet meer zo goed gevolgd. Wie is er nu in feite aan het winnen in Syrië ?
Ik supporter in dat conflict altijd voor de verliezende partij . Is Al Assad aan het verliezen supporter ik voor hem , zijn de "rebellen" aan het verliezen , supporter ik voor hen .
Ik hoop dat ik nog een paar keer van kamp mag wisselen . Spannend .
Er zijn nu 4 slagvelden he, de Koerden, Assad troepen, seculiere FSA en de islamisten. Je zal moeten uitzoeken wie aan het verliezen is.
BonBon is offline  
Oud 17 september 2013, 19:46   #7033
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zijn nu 4 slagvelden he, de Koerden, Assad troepen, seculiere FSA en de islamisten. Je zal moeten uitzoeken wie aan het verliezen is.
Verdomme , dat wordt moeilijk . Kan jij mij niet adviseren ?
Pericles is offline  
Oud 17 september 2013, 19:49   #7034
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Dan is dit softe topless terreur tov de eigen gemeenscap ofzo?
Dat gaat over de gewapende vleugel van de PYD, niet over de PKK. Het zijn bondgenoten, ok, maar het gaat wel om twee verschillende partijen met een eigen leider en een eigen organisatie en achterban.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 september 2013, 19:50   #7035
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Verdomme , dat wordt moeilijk . Kan jij mij niet adviseren ?
Steun (al zou ik het niet aanraden) het FSA en Islamisten, de losers van de oorlog. De Islamisten worden genaaid door de Koerden en het FSA wordt genaaid door Assad. For the motherland!
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 19:51   #7036
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Geen reden? Onze identiteit werd afgepakt, onze taal werd verboden, onze dorpen en steden hun namen werden veranderd in het Turks, al wie zei dat hij Koerd was werd in het gevang gegooid. PKK zijn helden, ze hebben de Koerden hun trots teruggeven. Maar één vraag: Als de PKK terroristisch is, wat is de Turkse staat dan wel niet? Drie genocide's gepleegd, en dan de PKK terroristisch durven te noemen omdat ze opkomen voor de rechten van 50miljoen mensen
²
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 17 september 2013, 19:53   #7037
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Steun (al zou ik het niet aanraden) het FSA en Islamisten, de losers van de oorlog. De Islamisten worden genaaid door de Koerden en het FSA wordt genaaid door Assad. For the motherland!
En de christenen daar ? Vechten die mee of worden die gewoon door iedereen uitgeroeid ?
Pericles is offline  
Oud 17 september 2013, 19:54   #7038
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat gaat over de gewapende vleugel van de PYD, niet over de PKK. Het zijn bondgenoten, ok, maar het gaat wel om twee verschillende partijen met een eigen leider en een eigen organisatie en achterban.
Even correctie: Al de organisatie's zijn ondergronds verbonden. De PKK is verbonden met de YPG, YPG is dan weer verbonden met PJAK en de belangrijkste en machtigste Koerdische soldaten: De Peşmerga. De leider van de PYD is Salih Muslim, maar de echte leider is nog steeds Öcalan. Dat zie je ook in alle bevrijdde steden in Rojava, vol met portretten van Öcalan. Maar naast Öcalan spelen Barzani en Jalal Talabani een belangrijke rol.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 19:55   #7039
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid
 
The_Belgian_Kurd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2013
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En de christenen daar ? Vechten die mee of worden die gewoon door iedereen uitgeroeid ?
Meeste christenen vluchten of te wel naar Tartous, Rojava(West-Koerdistan aka Noord-Syrië) of wel naar het buitenland.
__________________
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement”
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 september 2013, 19:56   #7040
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Even correctie: Al de organisatie's zijn ondergronds verbonden. De PKK is verbonden met de YPG, YPG is dan weer verbonden met PJAK en de belangrijkste en machtigste Koerdische soldaten: De Peşmerga. De leider van de PYD is Salih Muslim, maar de echte leider is nog steeds Öcalan. Dat zie je ook in alle bevrijdde steden in Rojava, vol met portretten van Öcalan. Maar naast Öcalan spelen Barzani en Jalal Talabani een belangrijke rol.
In Turkije supporter ik voor de Koerden .
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be