Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2019, 12:52   #701
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eens u uw geloof in vrijheid hebt aangenomen Jan, dan verwacht men vanuit de kerk - het instituut, niet dat je volgens de katholieke regels leeft?

Sommige mensen worden geëxcommuniceerd, is dat omdat ze de regels niet naleven?
Wat zou u ervan denken als u lid werd van een supportersclub van een bepaalde voetbalploeg, maar op het terrein verschijnt met de kleuren van een andere club? Je wordt vrijwillig lid, maar dan schik je je ook naar de regels van je club.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:52   #702
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was tot voor kort zo.
Maar niet langer. Onderstaande quote van een dopper-vlaams blokker is het meest crapuleuze dat ik hier ooit gelezen heb als commentaar over homo's.
En dit voorwerp dat die uitspraak heeft gedaan zoekt zijn inspiratie niet in religie, niet in de zandbak-versie van de moslims, niet in de romeinse versie van de christenen. Het gaat dus om iemand die inherent het amorele zelf opzoekt en tot zijn eigen waardeschaal verheft.
Het was die poster die ik voor ogen had
Nu ja er zijn er verschillenden he
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:53   #703
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vergeet u dan niet hoe religie het denken van mensen heeft beïnvloedt?
Nu zoals ik al schreef, los van de groep gelovigen ( of wie zichzelf nog als dusdanig omschrijft) zijn er natuurlijk nog mensen met anti homo standpunten. Meestal mannen...vaak latente homoseksuelen?
Alice, ik zal hier wel de allerlaatste zijn om iets in de religieuze sfeer te proberen vergoelijken. Ik krijg het al op mijn heupen als religioten claimen dat zij de 'bron' zijn van waarden, terwijl elk normaal mens weet dat die universeel zijn.
Maar er bestaat ook zoiets als een 'universeel kwaad' en dat staat los van elke georganiseerde religie : mensen omwille van hun geaardheid demoniseren en criminaliseren.

En ja, historisch heb jij natuurlijk gelijk : de 3 zandbak-godsdiensten spelen een grote rol in het criminaliseren van homo's.

Maar is dat anno 2019 en zeker in een maatschappij die voor +/- 90% sekulier is nog relevant ? Ik denk het niet...

In elk geval is de uitspraak van het voorwerp over homo's die gelijk zijn aan pedo's en dat men ze moet castreren niet een uitspraak die uit de hoek van de religioten komt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:54   #704
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
soms wordt er al te makkelijk vergeten dat er in bepaalde delen van europa al eeuwenlang moslims in redelijke harmonie samenwonen
In welk land is dat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:56   #705
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat zou u ervan denken als u lid werd van een supportersclub van een bepaalde voetbalploeg, maar op het terrein verschijnt met de kleuren van een andere club? Je wordt vrijwillig lid, maar dan schik je je ook naar de regels van je club.
Want anders schoppen ze - toepasselijk, je er uit.

Omdat je niet volgens de regels van de club leeft.

Het moet dus.

Dus ja, hier staan we weer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:56   #706
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uiteindelijk niet, geloof zegt wat je moet denken en doen. Daar bent u het levend bewijs van.
Zoals ik reeds aankaartte 'geloof' kan je veel ruimer bekijken dat louter religie
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 12:58   #707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alice, ik zal hier wel de allerlaatste zijn om iets in de religieuze sfeer te proberen vergoelijken. Ik krijg het al op mijn heupen als religioten claimen dat zij de 'bron' zijn van waarden, terwijl elk normaal mens weet dat die universeel zijn.
Als gelovige beweer ik geenszins dat "ik" de bron ben van waarden. Wel het geloof. Zaak versus persoon, een belangrijk onderscheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:00   #708
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Want anders schoppen ze - toepasselijk, je er uit.

Omdat je niet volgens de regels van de club leeft.

Het moet dus.

Dus ja, hier staan we weer.
Wie zich niet meer kan verzoenen met de regels van de club, zoekt het ergens anders. Wees consequent.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:02   #709
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar er bestaat ook zoiets als een 'universeel kwaad' en dat staat los van elke georganiseerde religie : mensen omwille van hun geaardheid demoniseren en criminaliseren.
Anderen verwijten dat er uitgegaan wordt van een idee, maar hetzelfde doen. Om welke reden is het afwijzen van bepaalde vormen van seksualiteit plotseling "universeel kwaad"? Is dat ook geen a priori-standpunt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:03   #710
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vergeet u dan niet hoe religie het denken van mensen heeft beïnvloedt?
tjah ...zo kunnen we bezig blijven hé

Dan kan je net zo goed stellen hoe de mensen de zever in zulke heilige boekjes hebben beïnvloed

De vraag was eerder of je zulke personen nog op betere gedachten kunt brengen door wat te gaan redeneren met hen
Ik peins dat dat nougabollen wordt

Citaat:
Nu zoals ik al schreef, los van de groep gelovigen ( of wie zichzelf nog als dusdanig omschrijft) zijn er natuurlijk nog mensen met anti homo standpunten. Meestal mannen...vaak latente homoseksuelen?
ook een oude theorie die niet geheel klopt : klik

Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2019 om 13:04.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:06   #711
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Tsjeverij... het blijft grappig om zulke dingen te lezen.
leuk hé
't lijkt net op het zoveelste pseudo-wetenschappelijke artikel op niburu.com
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:09   #712
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij deze herhaal ik trouwens even mijn mening die ik in die bewuste draad ook al uiteenzette: vrijheid voor iedereen, zowel de aanbieder van een dienst als voor de klant. Wil jij als klant geen taart kopen bij bakker A, dan hoor je vrij te zijn. Net zo hoort bakker A vrij te zijn om u geen taart te verkopen als hij daar ethische bezwaren bij heeft.
Da's uw mening ...daarom geen recht hier
In het algemeen geldt hier : als je iets openbaar (winkeltje dus) stelt val je onder die regels en beperkingen
Zie naar het rookverbod in café's
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:11   #713
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

klik
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:12   #714
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Da's uw mening ...daarom geen recht hier
In het algemeen geldt hier : als je iets openbaar (winkeltje dus) stelt val je onder die regels en beperkingen
Zie naar het rookverbod in café's
Mijn mening wordt gevraagd. U antwoordt dan "da's uw mening"... Nog meer platitudes?

Ik ben trouwens ook voor vrijheid als het om het roken gaat. Wil een kroeghouder zijn zaak openstellen voor rokers, dan zou hij daar in mijn ogen d vrijheid toe moeten hebben. Omgekeerd behoort het tot de vrijheid van de klant om die zaak dan links te laten liggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:17   #715
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alice, ik zal hier wel de allerlaatste zijn om iets in de religieuze sfeer te proberen vergoelijken. Ik krijg het al op mijn heupen als religioten claimen dat zij de 'bron' zijn van waarden, terwijl elk normaal mens weet dat die universeel zijn.
Maar er bestaat ook zoiets als een 'universeel kwaad' en dat staat los van elke georganiseerde religie : mensen omwille van hun geaardheid demoniseren en criminaliseren.

En ja, historisch heb jij natuurlijk gelijk : de 3 zandbak-godsdiensten spelen een grote rol in het criminaliseren van homo's.

Maar is dat anno 2019 en zeker in een maatschappij die voor +/- 90% sekulier is nog relevant ? Ik denk het niet...

In elk geval is de uitspraak van het voorwerp over homo's die gelijk zijn aan pedo's en dat men ze moet castreren niet een uitspraak die uit de hoek van de religioten komt.
Ja, daar heb je gelijk in, los van religie komt homohaat ook voor..daarom had ik dat ook al gezegd. Maar georganiseerde religie staat niet los van dat universeel kwaad, integendeel, ze zijn er vaak verantwoordelijk voor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:25   #716
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welk land is dat dan wel?
Volgens jou zeggen ergens gelezen in een andere thread oa Polen, dacht ik...en vermoedelijk overgenomen van doorbraak
Nu ge vindt dat ook terug op wiki hé en dan neem ik europees rusland of turkije er niet eens bij

Hier vindt ge er ook iets van terug
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:27   #717
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah ...zo kunnen we bezig blijven hé

Dan kan je net zo goed stellen hoe de mensen de zever in zulke heilige boekjes hebben beïnvloed

De vraag was eerder of je zulke personen nog op betere gedachten kunt brengen door wat te gaan redeneren met hen
Ik peins dat dat nougabollen wordt


ook een oude theorie die niet geheel klopt : klik
de bijbel en Koran zijn dan ook door mensen geschreven he? Bedankt dat u mijn punt deelt, redeneren met gelovigen is onbegonnen werk maar leidt wel tot grappige discussies. los daarvan en dat ontken ik niet, zijn er ook homohaters. Vaak zijn dit mannen, met eerder conservatieve opvattingen en sterke mening over man- vrouw rollen.

Dat delen ze met gelovigen trouwens. Dat leidt tot hilarische toestanden, waarbij voor sommige gelovige moslims enkel de man die penetreert een homo is en niet wie zich laat penetreren.

Maar kom even naar wat u aanhaalt over " oude theorie" haat heeft vaak met angst te maken, wat niet altijd los staat van verlangen wanneer het seks en moraliteit betreft.
Wat natuurlijk niet betekent dat dit voor iedere homohater zo is, maar soms wel.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:30   #718
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Anderen verwijten dat er uitgegaan wordt van een idee, maar hetzelfde doen. Om welke reden is het afwijzen van bepaalde vormen van seksualiteit plotseling "universeel kwaad"? Is dat ook geen a priori-standpunt?
Wanneer je dan discriminatie goed keurt en homoseksualiteit op dezelfde lijn zet met strafbaar gedrag zoals pedofilie, of psychische afwijkingen wel ja. Dat is universeel kwaad, waar religie nogal sterk in is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:31   #719
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Volgens jou zeggen ergens gelezen in een andere thread oa Polen, dacht ik...
Ja, daar gaat het om een moslimminderheid die cultureel Pools is geworden en zich in samenleving en staat schikt naar de wetgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2019, 13:31   #720
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als gelovige beweer ik geenszins dat "ik" de bron ben van waarden. Wel het geloof. Zaak versus persoon, een belangrijk onderscheid.
Verdedigt u dan niet uw religieuze overtuiging? Neem daar dan minstens persoonlijk uw verantwoordelijkheid voor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be