Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juli 2016, 09:33   #701
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nu ge't zegt, ik heb inderdaad nog nooit een Porsche van meer dan 140.000 EUR ergens in panne aan de kant van de weg weten staan. Om een of andere reden vallen die dingen nooit stil...
Neen, ik eigenlijk ook niet.
Straf eigenlijk als je weet dat er honderd maal meer onderdelen in een normale auto zitten als je dat vergelijkt met een E-wagen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 09:35   #702
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
In een warm land met continu airco gebruik zal een "voldoende dekking" meer dan nodig gaan zijn. Deze voormiddag stond er Tremelo-grens Keerbergen weer een zilvergrijze tesla P85D aan de kant. Ik kon het niet laten om te stoppen. Opeens stilgevallen en geen leven meer in te krijgen. Hij was al vloekend aan het wachten op de depannage. Een wagen van enkele maanden oud en een dikke 140000 euro
In het vervolg toch een fotooke trekken. Kwestie van wat sterker te staan met uw tekst. Mijn GSM trekt nog geen foto's maar daarmee ben ik vandaag een uitzondering.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 juli 2016 om 09:36.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 09:44   #703
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Ik heb al gehoord dat Porsche´s regelmatig eens in panne vielen, ook met motorschade en dan wordt het een heel kostelijke grap.

Hier bvb een nieuwe 100k Panamera die op een test van 60.000 km al 2 maal in panne viel, de eerste al na minder dan 5000 km:
Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/porsc...t-4536260.html

Schon bei Kilometerstand 4567 sahen sich die Zweifler bestätigt. Auf einer Dienstreise nach Lüneburg leuchtete plötzlich die Motorkontrollleuchte, und der Porsche fuhr nur noch im Notlaufprogramm mit rund 80 Kilometern in der Stunde zurück in die Hansestadt. Im Porsche-Zentrum stand schnell fest: Nichts Schlimmes, ein Unterdruckschlauch des Turboladers hatte sich gelöst. Es war einer von zwei gravierenden Defekten, den sich der Panamera auf 60.000 Kilometern leistete.
Motorschade Porsche xxx hoef je maar te googlen.
https://www.google.be/search?num=20&...13.3H_5f6oN0fM

Eentje bij 287 kmh, Porsche Turbo, toevallig door de zoon op video vastgehouden:
Citaat:
https://vimeo.com/108530195

Ich habe das Fahrzeug im Jahr 2010 als 3 jährigen Gebrauchtwagen mit etwa 90000 KM aus erster Hand mit 12 monatiger "Approved" Garantie beim Porschezentrum Maienfeld (Schweiz) gekauft. Daß man "Approved" verlängern kann wurde mir gegenüber weder durch das PZ Maienfeld noch durch das Porschezentrum St. Gallen, wo alle Arbeiten nach dem Kauf durchgeführt wurden jemals auch nur erwähnt.
Am Freitag, den 13.06.2014 hatte ich gegen 22:45 Uhr auf der A7 einen Kapitalen Motorschaden den mein Sohn vom Beifahrersitz aus zufällig gefilmt hat.

Das Video zeigt daß auch in den letzten 20 Sekunden, bevor sich der Serienmotor des Porsche 911 Turbo mit erst 117803 KM auf der Uhr in einen teueren Haufen Luxusschrott verwandelt, keinerlei Auffälligkeiten im Cockpit angezeigt wurden.

Eine Post Mortem Analyse des im Porsche Servicezentrum Pfaffenhausen zerlegten Motors zeigte, daß eine defekte Einspritzdüse auf dem 6. Zylinder zu einem Glühnest führte, wodurch der Zylinder und der Kolben irreparabel beschädigt wurde und das Kühlwasser durch das Loch in der Zylinderwand lief und aus dem rechten Auspuff verdampfte. Gleichzeitig erhielt der Motor einen Wasserschlag, alle Pleuel der rechten Zylinderbank und auch die Kurbelwelle waren schwer deformiert worden, mithin wirtschaftlicher Totalschaden.
Umso mehr hoffte ich daß Porsche sich kulanter Weise an einem Austauschmotor beteiligen würde. Schließlich hatte ich das Fahrzeug erst 4 Jahre vorher als "praktisch wie neu" (Zitat des Verkäufers Hr. Bolt im PZ Maienfeld) erworben und bin in der Zwischenzeit weniger als 28000 KM damit gefahren, das meiste davon in der Schweiz, wo man wegen der rigorosen Tempolimits einen solchen Wagen nicht einmal ansatzweise ausfahren oder gar verheizen kann.

Anyway: Kulanz gehört offenbar nicht zum Wortschatz im Hause Porsche.
Mit dieser neuen Erkenntnis werde ich künftig keinen Porsche mehr kaufen und auch Wartungen und Reparaturen an meinem Fahrzeug ausschließlich in freien Werkstätten durchführen lassen...
Al eentje die geen Porsche meer koopt, de weinige keren dat men eens op het gas kan en mag is de moteur per totale...

Hoeveel jaar is de normale garantie bij Porsche tegenwoordig?

Tip: met wat geluk vindt men nog een ietwat betaalbare Porsche-motor op ebay:
http://www.ebay.com/sch/Porsche-911-...1474583/i.html zonder bijkomende kosten verstaat zich...

Menige duitstalige fora spreken van motorproblemen bij de 996- en 997-serie, ook de Elfers zijn ook niet meer wat ze vroeger waren (bompapraat van ex 964-bestuurder)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2016 om 10:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 08:55   #704
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb al gehoord dat Porsche´s regelmatig eens in panne vielen, ook met motorschade en dan wordt het een heel kostelijke grap.
Nee, nee, hoor. Nu denk ik toch serieus dat ge u vergist. Porsches vallen namelijk NOOIT in panne. Dat staat gegarandeerd in elk aankoopcontract. En het is bovendien verboden van zijn producent. Die zou zich nog liever laten verleiden tot het installeren van sjoemelsoftware, dan om één van die dingen ooit eens in panne te laten vallen.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 09:34   #705
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nee, nee, hoor. Nu denk ik toch serieus dat ge u vergist. Porsches vallen namelijk NOOIT in panne. Dat staat gegarandeerd in elk aankoopcontract. En het is bovendien verboden van zijn producent. Die zou zich nog liever laten verleiden tot het installeren van sjoemelsoftware, dan om één van die dingen ooit eens in panne te laten vallen.
Zelfs een Panamera met sjoemelsoftware viel 2 maal in panne de eerste 60.000 km. Stel eens voor 100k uitgeven voor een sjoemeldiesel-pannen-Porsche, eeek !
http://www.autobild.de/artikel/porsc...t-4536260.html

Gelukkig tijdens de... amper 2 jaar garantie...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 juli 2016 om 09:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 09:53   #706
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nee, nee, hoor. Nu denk ik toch serieus dat ge u vergist. Porsches vallen namelijk NOOIT in panne. Dat staat gegarandeerd in elk aankoopcontract. En het is bovendien verboden van zijn producent. Die zou zich nog liever laten verleiden tot het installeren van sjoemelsoftware, dan om één van die dingen ooit eens in panne te laten vallen.
Dat verklaart overigens ook waarom in alle Porsche-garages enkel verkoopruimte voorzien is. Een atelier hoeft immers niet, want er komt er nooit eentje binnen dat in panne gevallen is.
Bovendien weigeren Touring Wegenhulp en VAB alle lidmaatschapsaanvragen van Porsche-rijders, omdat die toch compleet zinloos en weggegooid geld zijn.
Als je een Porsche op de pechstrook van de snelweg ziet staan, dan is dat louter en alleen omdat de chauffeur een mailtje of een sms aan het beantwoorden is.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:54   #707
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Nee, nee, hoor. Nu denk ik toch serieus dat ge u vergist. Porsches vallen namelijk NOOIT in panne. Dat staat gegarandeerd in elk aankoopcontract. En het is bovendien verboden van zijn producent. Die zou zich nog liever laten verleiden tot het installeren van sjoemelsoftware, dan om één van die dingen ooit eens in panne te laten vallen.
Enkel onnozel zielen trekken zich daar iets van aan. Eerste was je doet is trouwens zelf de motorelektronica laten aanpassen. Extra PK's en koppel en dit voor enkele honderden euro's Tesla doet dat ook maar daar kost het 10000 euro. Ach ja simpele mensen zijn er ook genoeg op deze bol
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:56   #708
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Enkel onnozel zielen trekken zich daar iets van aan. Eerste was je doet is trouwens zelf de motorelektronica laten aanpassen. Extra PK's en koppel en dit voor enkele honderden euro's Tesla doet dat ook maar daar kost het 10000 euro. Ach ja simpele mensen zijn er ook genoeg op deze bol
"Tesla doet dat ook"??? Die hebben niet eens motoren. Enkel elektrische drive units, waar je geen chiptuning kunt op toepassen, want er zijn geen ontstekers die je kunt "fine-tunen"...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:59   #709
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In het vervolg toch een fotooke trekken. Kwestie van wat sterker te staan met uw tekst. Mijn GSM trekt nog geen foto's maar daarmee ben ik vandaag een uitzondering.
Mijn GSM heeft wel een ingebouwde camera maar die kwaliteit is maar ... Ik heb geen nood aan ene smartphone met alle denkbare gadgets. Ik word gebeld of bel zelf. Uitzonderlijk een sms. Wie niet meer zo kan of vooral DURFT communiceren heeft pech. Ik ben niet afhankelijk van en ingebouwde grote iPad

En een foto nemen? Waarom? Ik kan dan evengoed ergens een geparkeerde wagen fotograferen en die erbij zetten. Wie mij niet gelooft weeral pech voor hem. Ik lig er niet van wakker dat sommigen al het negatief over tesla als leugens bekijken. Zij hebben een probleem van ontkenning, ik niet
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 08:59   #710
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
In het vervolg toch een fotooke trekken. Kwestie van wat sterker te staan met uw tekst. Mijn GSM trekt nog geen foto's maar daarmee ben ik vandaag een uitzondering.
Mijn GSM heeft wel een ingebouwde camera maar die kwaliteit is maar ... Ik heb geen nood aan ene smartphone met alle denkbare gadgets. Ik word gebeld of bel zelf. Uitzonderlijk een sms. Wie niet meer zo kan of vooral DURFT communiceren heeft pech. Ik ben niet afhankelijk van en ingebouwde grote iPad

En een foto nemen? Waarom? Ik kan dan evengoed ergens een geparkeerde wagen fotograferen en die erbij zetten. Wie mij niet gelooft weeral pech voor hem. Ik lig er niet van wakker dat sommigen al het negatief over tesla als leugens bekijken. Zij hebben een probleem van ontkenning, ik niet
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 09:46   #711
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.687
Standaard

Allez, de kleutertjes zijn weer bezig zelle: "Mijnen auto is beter dan den uwen. En hij kost nog meer centjes ook!".
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:00   #712
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez, de kleutertjes zijn weer bezig zelle: "Mijnen auto is beter dan den uwen. En hij kost nog meer centjes ook!".
Bijna! Eerder van "Ik kan mij een duurdere auto dan jou permitteren, want ik ben stukken rijker"...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:01   #713
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
"Tesla doet dat ook"??? Die hebben niet eens motoren. Enkel elektrische drive units, waar je geen chiptuning kunt op toepassen, want er zijn geen ontstekers die je kunt "fine-tunen"...
Jawel die doen dat ook en ze vragen er zelfs 11300 euro voor (ludicrous speed upgrade). En wat is het : een ingenieuze stroomzekering, die 1500 Ampère kan trekken in plaats van 1300. VEEL GELD VOOR EEN ZEKERING

En zelfs hun model 3 zou die prachtige optie gaan krijgen. Kassa kassa (Elon Musk heeft via Twitter bevestigd dat ook Ludicrous op de optielijst komt). Mijn panamera E-hybrid destijds upgraden kostte 599 euro en ging van 416 naar 493PK en 590 naar 761Nm (gemeten op testbank). Met volledig behoud van garantie! Dus ik had nog 10699 euro over voor andere velgen en aanpassing van de ophanging
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:04   #714
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Allez, de kleutertjes zijn weer bezig zelle: "Mijnen auto is beter dan den uwen. En hij kost nog meer centjes ook!".
Als je geen interesse in wagens hebt dan kan je beter zwijgen want je maakt enkel jezelf belachelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Bijna! Eerder van "Ik kan mij een duurdere auto dan jou permitteren, want ik ben stukken rijker"...
Heeft niets met prijs te maken. Want een full option P90D kost ook al snel 150000 euro. Voor minder koop je een mooiere en meer prestigieuze luxewagen van de A-merken. Het verschil is -en daar heb je gelijk in betreft kunnen permitteren- dat een E-wagen enkel gekocht wordt omdat ze fiscaal heel gunstig zijn (100-120% fiscale aftrek). Willen en niet kunnen wordt dat ook wel eens genoemd
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 11:00   #715
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Als je geen interesse in wagens hebt dan kan je beter zwijgen want je maakt enkel jezelf belachelijk.

Heeft niets met prijs te maken. Want een full option P90D kost ook al snel 150000 euro. Voor minder koop je een mooiere en meer prestigieuze luxewagen van de A-merken. Het verschil is -en daar heb je gelijk in betreft kunnen permitteren- dat een E-wagen enkel gekocht wordt omdat ze fiscaal heel gunstig zijn (100-120% fiscale aftrek). Willen en niet kunnen wordt dat ook wel eens genoemd
Daar is es hem weer met zijnen aftrek, precies of je niets anders doet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:00   #716
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
"Tesla doet dat ook"??? Die hebben niet eens motoren. Enkel elektrische drive units, waar je geen chiptuning kunt op toepassen, want er zijn geen ontstekers die je kunt "fine-tunen"...
hij kan blijkbaar wel de snelheid van ontladen regelen of digitaal beperken... Hij kan vermoedelijk de spanning op de motoren regelen.. Volgens mij regelt hij gewoon volgens de temperatuursensoren, en doet hij wat rustiger aan vanaf batterij, spanningomvormers, en motoren beginen warm te lopen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:02   #717
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Jawel die doen dat ook en ze vragen er zelfs 11300 euro voor (ludicrous speed upgrade). En wat is het : een ingenieuze stroomzekering, die 1500 Ampère kan trekken in plaats van 1300. VEEL GELD VOOR EEN ZEKERING

En zelfs hun model 3 zou die prachtige optie gaan krijgen. Kassa kassa (Elon Musk heeft via Twitter bevestigd dat ook Ludicrous op de optielijst komt). Mijn panamera E-hybrid destijds upgraden kostte 599 euro en ging van 416 naar 493PK en 590 naar 761Nm (gemeten op testbank). Met volledig behoud van garantie! Dus ik had nog 10699 euro over voor andere velgen en aanpassing van de ophanging
Ja wat doet een mens niet allemaal voor 0.2 seconden sneller te zijn aan de lichten ? Je kunt nu toch nergens maar dan nergens die extra power gebruiken.. Tenzij als overjaarse puber aan de lichten een jonger pubertje eens poepje te laten ruiken; Waar je u dan afvraagt in welke auto zit het kind...

Nog een artikeltje geschreven ze, met de gecrashte tesla als coverfoto...
http://newsmonkey.be/article/69206

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 juli 2016 om 12:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:38   #718
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is es hem weer met zijnen aftrek, precies of je niets anders doet.
Juist het nieuws op één gezien? Veel meer E-wagens in België verkocht. En wat zei een koper die ze interviewden : dat het fiscaal voordeel de doorslag was tot aankoop. En wat lieten ze zien? Tesla en natuurlijk een S. Wagens van minimum 78000 euro. Want ze spelen een beetje vals op hun site want ze verrekenen de brandstof- en belastingbesparingen over 5 jaar en komen zo op een 68500 euro.

Dus goedkoopste telsa vandaag : 78000 euro. De wagen enkel voor bedrijven en interessant door het fiscaal voordeel. Geef het maar toe : geen enkele particulier zal vandaag een tesla kopen. Dus schaf het fiscaal voordeel af en verkoop = nul!!! Eigenlijk triestig dat ze het zo moeten verkocht kunnen krijgen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 13:03   #719
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Tesla en Musk hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan al dan niet verder durende aftrekken van de belastingen.

Q2-resultaten die met minimal exposure op een zondagnamiddag net voor independence day wereldkundig worden gemaakt, zijn meestal geen goed teken en dat blijkt ook uit het rapport. Production warning, de doelstelling van 80k-100k wagens die dit jaar niet gehaald gaan worden, vraagtekens bij de ramp-up van de Model 3 productie, en price drops op de Model S die de marges kunnen aantasten. Dat gecombineerd met een cash-burning machine, en competitie die ook niet stilzit en blijft azen op het marktaandeel.
Zolang de aandeelhouders dat blijven pikken, zit ie safe, maar als zijn aandeel fors begint te zakken, dan gaat ie major issues krijgen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 17:44   #720
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Juist het nieuws op één gezien? Veel meer E-wagens in België verkocht. En wat zei een koper die ze interviewden : dat het fiscaal voordeel de doorslag was tot aankoop. En wat lieten ze zien? Tesla en natuurlijk een S. Wagens van minimum 78000 euro. Want ze spelen een beetje vals op hun site want ze verrekenen de brandstof- en belastingbesparingen over 5 jaar en komen zo op een 68500 euro.
Daar is em weer met zijn bedrijven, de meeste mensen hebben geen bedrijf of bedrijfswagen, dus ga maar bij bedrijven & co zagen.

Natuurlijk gaan particulieren ook een Tesla S kopen, ik zou niet weten waarom niet.

Citaat:
http://www.serv.be/de/node/5156

10% van de personenwagens zijn bedrijfswagens. De proportie bedrijfswagens die men wel/niet voor privédoeleinden mag gebruiken, ligt op een verhouding 87/13%.

Op basis van cijfers van Febiac blijkt dat in 2008 79% van de personenwagens zijn ingeschreven door particulieren en 21% door bedrijven. De zogenaamde bedrijfswagens (leasingwagens) hebben slechts een aandeel van 6% in de totale vloot van personenwagens.

Het aantal personenwagens in bezit van bedrijven stijgt wel duidelijk sneller dan het gemiddelde wagenpark: leasewagens +17% in de periode 2003-2008 en niet-lease +34%.

Hoewel deze groep maar een beperkt aandeel in de totale vloot opneemt, groeit deze groep in nominale cijfers bijna even sterk als de vloot in bezit van particulieren.

Citaat:
Dus goedkoopste telsa vandaag : 78000 euro. De wagen enkel voor bedrijven en interessant door het fiscaal voordeel. Geef het maar toe : geen enkele particulier zal vandaag een tesla kopen. Dus schaf het fiscaal voordeel af en verkoop = nul!!! Eigenlijk triestig dat ze het zo moeten verkocht kunnen krijgen.
De Tesla-website is heel duidelijk met zijn nieuwe prijzen Prijs bij contante betaling staat er heel duidelijk, en ook geen gebedel voor een korting.

Mijn hypothestische Tesla S zal toch wel ca 105k kosten. Maar die is wel te groot voor mijn garage.

Ben je nu echt maandenlang aan het lullen voor dat lijntje -9500 € aftrek voor een auto van ca. 100k? Dat meen je niet, op 95k is dat 10 % en dat pas na 5 jaar.

Een fossiele auto die 10-15-20 % korting krijgt na wat zagen en bedelen - krijgt die onmiddellijk bij aankoop -, wat quasi poepnormaal is bij 20-eeuwse aandrijvingen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2016 om 18:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be