Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 21:01   #701
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral moet ik u bewonderen dat u als vrouw uitkomt voor uw mening hier op dit forum, vooral wat betreft wereldeconomie, dat wil niet zeggen dat we permanent uw ego moeten flatteren omdat u een uitzondering bent.
Het is terug tijd voor een vrouwentijdperk, zo simpel is dat. Wij vrouwen hebben enkel nog wat last van die klootzaken waar ze pootjes onder gezet hebben, dat is alles. Elke vorm van menselijkheid ontgaat ze.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:10   #702
corse
Banneling

Standaard

Mis,

Eerste vraag was:

Wat heeft het leven als nieuwgeborene te bieden, antwoord hierboven.

Tweede vraag:

Wat zijn mijnmogelijkheden als nieuwgeborene, (A.welstellend) en (B.niet welstellend)
§ Ik ben bij toeval in een vrije markt systeem geboren, ik had geen keuze.
§ Door cultuur, familie, vrienden, taal enz. breng ik mijn leven door in dit systeem.
§ Zijn mijn ouders welstellend of niet?

A) Ja, mijn ouders zijn welstellend en hebben veel levensmogelijkheden in dit economisch systeem:

§ Het grootste gedeelte van mijn problemen is opgelost.
§ Mijn moeder werkt niet en zorgt voor mijn opvoeding, indien ze wel werkt is er een
Babysit of degelijke onthaalmoeder aanwezig.
§ Ik kan verder studeren er wordt gekneed en gemanipuleerd voor het systeem.
§ Voor dit economisch systeem heb ik niet uit vrije wil gekozen, maar mijn ouders gaat het financieel goed en ik aanvaard dit systeem, ik heb veel levensmogelijkheden.
§ Er is nog ruim voldoende geld over voor de essentie van het leven.

B) Nee, mijn ouders zijn niet welstellend en hebben weinig levensmogelijkheden in dit economisch systeem:

§ De kans op scheiding en op een éénoudergezin is groter. (4 op 5 zijn gescheiden)
§ Vader en moeder werken in de fabriek, ze moeten zich veel ontzeggen voor mijn opvoeding.
§ Er is nog zeer weinig geld over voor de essentie van het leven.
§ Ik kan niet verder studeren en wordt gemanipuleerd om te werken.
§ Voor dit economisch systeem heb ik niet uit vrije wil gekozen, mijn ouders gaat het financieel niet zo goed, ik vind dit systeem ondemocratisch, ik heb weinig levensmogelijkheden.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 21:15   #703
corse
Banneling

Standaard

Derde vraag:

Wat zijn mijnmogelijkheden als nieuwgeborene, (A.welstellend) en (B.niet welstellend)

De maakbaarheid van de mens.

De mens is in de eerste plaats een creatie van de natuur, niet meer en niet minder, zijn karakter is deels de erfelijke eigenschappen en deels de omgeving en opvoeding.

Iedere mens wordt geboren met een leeg geheugen, een rein onbevlekt wit blad dat moet worden beschreven, ook wel eens “het zelf” of de individuele ziel genoemd.

De structuur, samenstelling, kwaliteit, basissubstantie en vormgeving van het DNA is de erfelijkheid zelf.
Volgens de laatste wetenschappelijke gegevens zou de erfelijkheid een minimale invloed hebben (maximaal 8%) op de kennis van de mens die hij in zijn latere leven zal vergaren.
Ieder mens is daardoor dus een klein beetje de gevangene van zijn eigen karakter, deze door de erfelijkheid gevormd.
Zijn sociale omgeving echter die goed is voor ongeveer 92% van de kennis van de mens, deze is de belangrijkste factor voor informatieopslag en kennis, de mens is dus grotendeels het product van zijn opvoeding en omgeving, maar hij is tevens een individu dat gedurende duizenden jaren gebonden is aan culturen, religies, tradities, families, eigenheid en gewoonten, deze kunnen nu van het DNA worden afgelezen.
Het preventief voorkomen van onwetendheid door degelijke opvoeding, educatie en weten is een betere levensvorm dat die van het wilde, primitieve en onwetende denken.
Hij die opvoedt, (niet hij die verwekt is de vader), zij die opvoedt, (niet zij die het kind op de wereld zet is de moeder).
In de opvoedingsperiode van jonge mensen of kinderen is zelfontplooiing in principe de opvoedingsproblematiek doorschuiven naar derde of andere, dit uit gemakzucht of onkunde.
Dikwijls is progressie en halsstarrigheid het product van een gebrek aan opvoedingskwaliteit en kwantiteit, hier is de zogenoemde progressieve mens de onwetende mens.
De mens leren denken is niet hem verplichten te denken, het is zoals een kind leren lopen, schrijven, lezen, fietsen enz, deze zijn geen verplichting maar een noodzaak.
De éérste levensjaren van een kind zijn het belangrijkste om te leren “hoe te leren” dit door de nieuwsgierigheid te stimuleren en fantasie op te wekken en later te leren hoe de fantasie om te zetten naar inspiratie en daarna van inspiratie naar werkelijkheid of realiteit, dit is de ware kunst van het leven.
Het bewust of onbewust achterhouden van kennis, weten of informatie is schadelijk voor elk individu en daardoor voor de samenleving, dit creëert een verloren generatie die de positieve evolutie afremt, iedere mens op onze planeet is afhankelijk van de kwaliteit van de opvoeding, zelfontplooiing is grotendeels gebaseerd op de instincten van de mens.
Het kunnen gebruik maken van andermans onwetendheid is geen vrijheid maar misbruik, onwetendheid is de oorzaak van bijna al onze problemen.
Onwetendheid is als een drug, we mogen blij zijn dat niet iedereen er aan verslaafd is!
Kennisoverdracht, nieuw kennis, onderzoek, ontwikkeling en ervaring waarborgen onze toekomst.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Ongemanipuleerde kennis en verbeelding is de beste software voor ons geheugen, wat we weten is een druppel, wat we niet weten is een oceaan.

De capaciteiten van de mens zijn afhankelijk van zijn kennis, de onwetendheid van de mens komt voort van:

Slechte of geen educatie, gebrek aan opvoeding, demotivatie, echtscheiding bij opvoeding, manipulatie, indoctrinatie, verwaarlozing, armoede enz.

Laten we vooral niet vergeten ook deze creatie is een mens en verdient alle respect, ook de primitieve mens kan over degelijke morele intelligentie en morele waarden beschikken, dit tevens door overdracht van kennis.

De politieke, religie, ambtelijke en economische heersende klasse van iedere samenleving wordt gemaakt op privaat elite scholen en universiteiten.
Deze nomenclatuur of geprivilegieerde klasse, deze zijn de happy few, de bevoorrechte, één jaar studie op de Yail universiteit in de USA kost 50.000 Dollar.
Voor hen blijft de rest liefst dom, zodat ze zich gemakkelijker laten gebruiken, misbruiken, manipuleren en uitbuiten, dit om deze geprivilegieerde elite te dienen.
Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch en benadelen op deze manier de andere leden van de samenleving.

Democratie is voorlopig iets waarvan we denken dat het bestaat maar wat nog steeds in een embryonale fase vertoeft, de ontwikkeling van het sociale geheugen zal dit op termijn veranderen.

In een moderne open vrije samenleving moet men leren bewuste keuzes te maken.
De identiteit van elk individu wordt niet bepaalt door het individu zelf, maar door alles wat hij zelf niet is.
Het bewust “niet” maakbaar maken van de mens is de meest subtiele vorm van dictatuur, dit kan door elke heersende klasse gebruikt worden om de mens dom te houden, om zo zijn sociaal gedrag te controleren en manipuleren, om uiteindelijk de mens te kunnen uitbuiten, dit is valse vrijheid.
Het uitbuiten van mens door mens wordt op deze manier legaal, het zichzelf niet als een gelijke zien is fundamenteel fout.
De uitbuiter verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid.
Superioriteit altijd aan andere toekennen is een minderwaardigheidscomplex dat uitbuiting mogelijk maakt, dit door gebrek aan kennis, zelfzekerheid, eigenwaarde en eergevoel.
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven, de valse vrijheid die daardoor ontstaat is pure dubbel moraal.
Zich laten uitbuiten is in de eerste plaats een gebrek aan kennis, zelfrespect en eergevoel.
De enige en enkele manier om onsterfelijk te kunnen zijn is door je kennis te delen en ze door te geven.
Onze kinderen zijn het bewijs dat we bestaan, want ook mijn DNA zit in hen, het is zoals een vingerafdruk, uniek en authentiek.
Onze kinderen kennis doorgeven, degelijk opvoeden en waarden doorgeven, dit vormt ondermeer de zin van ons bestaan.
De emancipatie, automatisering en maakbaarheid van de mens zal op termijn uitbuiting onmogelijk maken.
De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E)

Kinderen zijn meestal nooit schuldig:

Tieners, jeugd of kinderen zijn praktisch nooit schuldig aan iets.

Het zijn in de eerste plaats de ouders die verzuimen hun verantwoordelijkheid in de opvoeding op te nemen:

Ouders die beide volledige dagen werken, met als resultaat de zogenaamde sleutel onder de deurmat kinderen, “in de greep van het consumentisme”, welvaart gaat hierboven welzijn en de samenleving betaalt het gelag.

Om het grotendeels nutteloze, verkwistende en ongecontroleerde consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen, sociale gemeenschappen en gezinnen platgewalst.

Kinderen die enkel onderwijsopvoeding krijgen en geen ouderopvoeding:

De school is tegenwoordig voor veel kinderen de enige plaats waar beperkte opvoeding gegeven wordt.
Het probleem van de afwezige ouder is nog groter, aangezien drie op vijf gescheiden zijn.
Kinderen van gescheiden ouders zijn statisch gezien armer, minder sociaal, emotioneel instabiel en ongelukkiger dan van gehuwde ouders.

Kinderen worden ook teveel overgelaten aan het televisietoestel.
De uitzendingen en media figuren voldoen niet direct aan het criterium 'degelijk'.

Wellicht is het nog nooit eerder gebeurd in onze geschiedenis dat door de media dergelijke negatieve informatie in zulke hoge dosissen werd aanboden:

Geweld, seks, overbodige gemanipuleerde brainwash “reclame”, het opdringen van consumentisme enz.
Hoe kunnen deze kinderen, die geen morele en ethische waarden kennen een eigen oordeel vormen.
Deze kinderen zijn geen progressieve, ze zijn het product van een tekort of geen opvoeding.
Laat ons hopen, dat deze kinderen die ook ouders zullen worden, geen verloren generatie zijn.
Marktfundamentalisme veroorzaakt onbegrensde verkwisting en onbegrensde armoede, dus extreem rijk en extreem arm, dit is totale vrijheid en chaos!
Het ongecontroleerde consumentisme van vandaag staat niet ten dienste van de mens maar ten dienste van de economiemachine, het is een doel op zich.
De huidige economische samenleving is een bos waar vele mensen de bomen niet meer zien staan. Daardoor worden noodzakelijkheden zoals educatie, kennis, wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie en tijd maken voor goede opvoeding van kinderen zeer dikwijls verdrongen.

Hier enkele morele en ethische waarden:

Seksualiteit, in zijn schoonste vorm:
De bekroning op de liefde en gaat altijd gepaard met liefde, in zijn slechtste vorm gaat deze niet gepaard met liefde en is het een dubbel moraal van: partnerbedrog, hoerenlopen, verkrachting, pedofilie, incest, instinkt enz, onder het animus/anima-principe verstaat men de aanwezigheid in elke mens van mannelijke en vrouwelijke elementen die normalerwijze in evenwicht dienen te zijn.
Monogamie is het motto, de prachtigste vorm van leven, monogamie is een product van de intelligentie en niet van het instinkt, in onze voorgeschiedenis waren zoals de meeste dieren de mensen ook polygaam, sociale evolutie en beschaving bracht ons tot monogamie, monogamie is de basis van iedere goedwerkende samenleving, de oude Grieken hebben monogamie als wet ingevoerd, honderden jaren van vendetta en andere conflicten werden zo vermeden.
In Arabische en andere landen lijden nog vele mensen onder de poligame samenleving, monogamie echter is tevens het enige middel tegen de dodelijke ziekte AIDS.
Economie: is een middel en mag geen doel op zich zijn, het is een werktuig voor onze samenleving met als functie de mensheid te dienen, economie moet het welzijn van ieder mens verbeteren en de toekomst verzekeren, de verdiensten van de economie moeten ten voordele van de totale bevolking staan, een 24 uur economie en een meer dan 30 jaar werken economie is niet menswaardig.

De vraag is dus:

Als de ouders het niet eens zijn, waar moeten hun kinderen dan een voorbeeld aan nemen.

Laat ons, als volwassenen het eerst eens worden, dit wat betreft de morele waarde van bijvoorbeeld:

Seksualiteit, monogamie en economie en dan tijd nemen om onze kinderen in deze zin op te voeden.
Laten we de rol van de grootouders hierbij niet vergeten, zij beschikken meestal over een enorme bagage aan ervaring die met de nodige goedwil positief kan worden gebruikt en anders totaal verloren gaat, kinderen die door vier personen worden opgevoed zijn stukken vooruit op andere, een privilege dat veel voordelen bied.
Nu ook de senioren langer moeten werken zal ook de opvang door de grootouders wegvallen, daardoor wordt dat probleem nog groter.
Gevolg zal zeker een nieuw soort mens zijn, die niet geïnteresseerd is in werken en welvaart, maar alleen in snel en gemakkelijk succes, met alle middelen te behalen, de misdaden zullen nogmaals stijgen, we gaan gevaarlijke tijden tegemoet.
Je kan natuurlijk makkelijk zeggen het is de schuld van de ouders, maar die ouders waren zelf ook eerst kinderen van andere ouders die hen ook geen waarden en opvoeding hebben meegegeven, omdat ze misschien zelf ook.……….
En zo krijg je een vicieuze cirkel waar je ofwel héél sterk of slim voor moet zijn om er zelf uit te geraken of je hebt heel veel hulp en begeleiding nodig, de samenleving betaalt nogmaals het gelag, maar het is een investering op lange termijn.

Je zal als kind maar in een kansarm gezin geboren worden, je had geen keuze!
Oud 30 november 2009, 21:39   #704
MIS
Banneling

Standaard

Ik zou eerst die monetaire dwaasheden aanpakken en dan terug een analyse maken. Een verhoogde productiviteit van telramen zou niet misstaan, back to basics.
Oud 30 november 2009, 22:00   #705
corse
Banneling

Standaard

Mis,

Het is terug tijd voor een vrouwentijdperk, zo simpel is dat.
Wij vrouwen hebben enkel nog wat last van die klootzaken waar ze pootjes onder gezet hebben, dat is alles.

Corse antwoord op uw vraag zonder harde gevoelens:,

In een geautomatiseerde samenleving kan het individualisme zich meer ontplooien, zoals nu ook de vrouw de fysische kracht van de man niet meer nodig heeft, zo kunnen nu ook alle andere fysisch minder sterken in deze geautomatiseerde samenleving overleven, enkel de intelligentie van het individu bepaald zijn kunnen.

De Westerse vrouw emancipeert grotendeels dank automatisering en machines.

In deze sectoren is de vrouw zeer weinig aanwezig:

§ Vloeren
§ Plafonneren
§ Metsen
§ Loodgieter
§ Verwarming
§ Schrijnwerker
§ Wegenwerker
§ Mijnwerker
§ Dakwerker
§ Bruggenbouw
§ Staal of ijzer gieterijen
§ Autotechniek reparatie
§ Autotechniek plaatslager
§ Bergbouw (tunnels)
§ Enz……………..enz…………enz.

Er is nog een lange weg te gaan voor vrouwen de man niet meer nodig hebben.

Vb:
We moeten niet allen braille leren omdat de blinden niet kunnen zien.
De blinde moet in de eerste plaats braille leren, er zijn nog altijd 'ziende' nodig die het braille op schrift kunnen stellen.
Hier uit kunnen we concluderen dat afwijkingen niet de regel bepalen.
Hier schuilt het bewijs dat de meerderheid de democratie bepaald en niet andersom.

De verlichte geest en het kritische denken mag zich nooit onderwerpen, wanneer het kritisch denken zich onderwerp bevinden we ons in een dictatoriale toestand.
Oud 30 november 2009, 22:36   #706
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
De verlichte geest en het kritische denken mag zich nooit onderwerpen, wanneer het kritisch denken zich onderwerp bevinden we ons in een dictatoriale toestand.
Zeer juist. Toch een vraag hierbij, Europa plant om nog enkele miljoenen mensen te importeren om haar monetaire zinsverbijstering te bevredigen. De vraag die zich vervolgens stelt is uit welke landen we het best importeren zonder dat het ons teveel integratieproblemen oplevert. Uit welk land zouden we dus het best deze volgelingen halen ?

De andere vraag hierbij is wat ze nu juist gaan produceren als de productie naar de lage loonlanden trekt ? Gaan we dan de Minerva terug van stal halen ? Of gaan we een fabriekje bouwen dat bewustzijn produceert ?

Laatst gewijzigd door MIS : 30 november 2009 om 22:38.
Oud 30 november 2009, 22:51   #707
corse
Banneling

Standaard

Mis,

De ander vraag hierbij is wat ze nu juist gaan produceren als de productie naar de lage loonlanden trekt? Gaan we dan de Minerva terug van stal halen?

Corse,

Mijn antwoord hierop is eenduidig jaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Mis,
§ Toch een vraag hierbij, Europa plant om nog enkele miljoenen mensen te importeren om haar monetaire zinsverbijstering te bevredigen.
§ De vraag die zich vervolgens stelt is uit welke landen we het best importeren zonder dat het ons teveel integratieproblemen oplevert.
§ Uit welk land zouden we dus het best deze volgelingen halen?

Corse,

Integratie:

Immigratie en integratie zijn enkel mogelijk wanneer de immigrant zich rechtstreeks in de nieuwe samenleving bevindt.
Wanneer de immigrant zich in een eigen gemeenschap afzondert met eigen landgenoten, zijn eigen kerken of moskeeën bouwt, zijn eigen koopcentrums creëert, dan is integratie onmogelijk.
Integratie is enkel mogelijk door volledige inburgering in een vreemde samenleving.
Vermits de meeste immigratie economisch gedwongen is, en niet berust op persoonlijke vrijheid, kan er geen integratie mogelijk zijn.
In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad.
Deze mens in eigen land leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Economische hulp, vooral in de automatisering van de landbouw, wetenschappelijke en medische studies overbrengen enz.
Dit om volksverhuizingen te voorkomen!
Zelfs bij eigen volk (de gegoede klasse) zien we dat integratie onmogelijk is.
Deze vestigen zich in rijke getto’s en leven afzonderlijk, (apartheid), integratie is zeker niet mogelijk en vooral niet wenselijk.
In de VS worden rijke getto’s afgesloten met slagbomen.

Van uit het verleden weten we dat Europeanen de meest slechte integrerende immigranten zijn.
In Chicago (VS) zijn er na 10 generaties nog Vlamingen die zich niet volledig kunnen aanpassen en in eigen getto’s leven.
http://www.arts.kuleuven.be/F206/amd...it/vandaag.htm
In Australië, Zuid-Afrika en Canada zijn er nog vele Europeanen die na vele generaties in eigen getto’s leven.
Zelfs in eigen land wanneer stedelingen zich naar buitengemeenten begeven, dan kunnen nevenverschijnselen zoals: (aanpassen aan vreemde dialecten, acceptatie, eigenheid en gewoonten) zich voordoen.
Zelfs Vlamingen en Walen die in eigen land moeten samenleven vormen een eeuwenlange eindeloze strijdt.

De mens is een individu dat gedurende duizenden jaren gebonden is aan culturen, religies, tradities, families, eigenheid en gewoonten.
De universele mens bestaat niet, mondiale integratie is een illusie.
We kunnen de mens niet omvormen tot een wereldnomade die enkel industrie en geld achterna trekt.

Als enkel de *gegoede klasse niet moet immigreren en integreren en wel cultuur, religies, tradities, familieverband, eigenheid en gewoonten kan hebben dan is dat fundamenteel fout en vals.
De minder gegoeden zijn dan enkel een rader in de economische machine.

§ Immigranten zijn een makkelijke prooi voor werkgevers, een hapje dat geen vragen stelt en goedkoop werkt.
§ De neoliberale ideologie hierachter is: het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
§ Zoals ook het “Gnoe effect” het bruggen bouwen op de lijken van andere is toegestaan.
§ Men verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid.
§ Vreemdelingen niet buiten maar uitbuiten!
§
Wat natuurlijk het door jaren en met veel geduld opgebouwde sociaal systeem ondermijnde en voer is voor de rechts-radicalen!
Enkel de werkende klasse wordt hier in vraag gesteld, *de gegoede klasse, het beurs profitariaat en de rechtse happy few niet.

(*De gegoede klasse: de economische, ambtelijke en religie-elite zij zijn de happy few, de bevoorrechte, het profitariaat, zij profiteren van de ongelijke verdeling van kennis, geld en rijkdom)

Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten generaties lang erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch, andere leden van de samenleving zijn daardoor kansloos.

Zoals ook de homo economicus, homo reclamicus, homo consumentist en het neoliberaal paradijs niet echt bestaat, zo bestaat ook de universele mens niet.
Alle vormen van mondiale integratie zijn een uit zijn verband getrokken tijdelijke samenlevingswijze.

Nationalisme en racisme wordt gecreëerd door het neoliberalisme, het doel hiervan is de gevestigde sociale samenleving te destabiliseren, chaos en verdeeldheid is de inspiratiebron.
Integratie is een economisch werktuig, het zijn mensen die zich door anderen laten gebruiken of misbruiken, al dan niet uit vrije wil en daardoor in handen zijn van een economisch regime, dit is valse vrijheid.
Marktfundamentalisme schuwt “geen enkele vorm” van subtiel gedwongen integratie.

De belangrijkste oorzaken voor de toestroom van migranten zijn de slechte economische situatie in hun thuisland:
(bijvoorbeeld sommige Arabische landen) (bijvoorbeeld de Oost-Europeaan, de oorlogen en het valuta verschil dat nog steeds door het neoliberalisme wordt gehandhaafd omdat het migratiebevorderend werkt, en de door jaren met veel geduld opgebouwde sociale systemen destabiliseert.

Ook het verhuizen naar belastingsparadijzen en naar landen met een hypocriet belastingssysteem behoren hiertoe.

Volksverhuizingen moeten bij de wortel aangepakt worden, dit om onnodige immigratie en integratie te voorkomen.
Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie!

De volkeren van de wereld worden hier niet in vraag gesteld, maar wel diegenen die deze volksverhuizingen veroorzaken, laten we niet afwijken van de essentie.

§ En of volksverhuizingen hoe dan ook uit vrije wil gebeuren.
§ En of de mens verplicht wordt zoals een nomade industrie en geld achterna te jagen?
§ En of volksverhuizingen racisme en nationalisme veroorzaken en voer zijn voor de rechts radicalen en agressie, destabilisatie en oorlogen losweken?
Oud 30 november 2009, 22:55   #708
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Zeer juist. Toch een vraag hierbij, Europa plant om nog enkele miljoenen mensen te importeren om haar monetaire zinsverbijstering te bevredigen. De vraag die zich vervolgens stelt is uit welke landen we het best importeren zonder dat het ons teveel integratieproblemen oplevert. Uit welk land zouden we dus het best deze volgelingen halen ?
Het antwoord op deze prangende vraag ligt (deels?) in de volgende quote (van Stefan Werther):

Citaat:
“Society is part of the economy of narrativity,” says Marx; however, according to Prinn[9] , it is not so much society that is part of the economy of narrativity, but rather the failure, and eventually the defining characteristic, of society. In a sense, the primary theme of the works of Madonna is not, in fact, appropriation, but neoappropriation. Debord uses the term ’semioticist predialectic theory’ to denote the role of the poet as observer.

Thus, the subject is interpolated into a neocapitalist discourse that includes reality as a paradox. Several discourses concerning Sontagist camp may be found.

It could be said that if expressionism holds, the works of Madonna are postmodern. The characteristic theme of Cameron’s[10] essay on semiotic nationalism is not modernism per se, but postmodernism.
Zo zie je maar, het is niet al kommer en kwel...
Oud 30 november 2009, 23:08   #709
corse
Banneling

Standaard

Racisme

Wetenschappelijk gezien is er maar één menselijk ras, één mensensoort op onze planeet, wij mensen, andere mensen soorten en rassen bestaan niet!
Duizenden jaren van cultuur, gewoonten, tradities, religies, ontwikkeling, eigenheid en samenlevingsverband maken het verschil en tevens de éénheid en gelijkheid.
Wel bestaan er goede en slechte leefomstandigheden, dat hangt af van de plaats waar een mens geboren is.
Een geboorteland biedt geen toekomst of geen noodzakelijke levensbehoefte meer, op dat moment, wanneer het grootste export product van een land mensen is, dan moet er dringend wat gebeuren. De gevestigde macht of regering van dit land moet dan dringend afgezet worden met de nodige diplomatie, dit door een erkende wereld organisatie en niet door individuele landen of naties en zonder oorlog, de enige oplossing voor deze volksverhuizingen, daarna wordt er degelijke ontwikkelingshulp aangeboden, deze in de vorm van wetenschap, technologie, traditionele diplomatie en handel, zodat deze volkeren zelf kunnen voorzien in hun eigen behoeften, dit om te voorkomen dat volksverhuizingen ontstaan en plaatsvinden.
Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie!

In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.
Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad, deze mens leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Ontheemden zijn: niet uit vrije wil maar uit nood gedwongen buiten het vaderland verkerende mensen. (vaderlandsloze)
Deze gefrustreerde en getraumatiseerde ontheemde mens heeft een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft, wat normaal is.

Alhoewel allochtonen in ons land in de minderheid zijn, vormen zij in de gevangenis de grootste groep: namelijk 40% van alle gedetineerden, genaturaliseerde allochtonen niet meegeteld, anders kom je tot 60%.
Dus, alhoewel allochtonen slechts ongeveer 5,5% van de bevolking uitmaken, leveren zij 60% van de gevangenen, aldus de cijfers van ps-minister Onckelinck.
De grootste groep gevangenen zijn Marokkanen (circa 70% van alle allochtone gedetineerden) of ongeveer 3780 gevangenen op een totaal van circa 9000 gedetineerden.
Veel Belgen van Turkse of Marokkaanse afkomst leven onder de Europese armoedegrens van 777 euro per maand, dat blijkt maandag uit onderzoek in opdracht van de Koning Boudewijnstichting, van personen van Turkse herkomst leeft 58,9 procent onder de armoedegrens, bij Belgen van Marokkaanse origine is dat 55,6 procent.
Van de Italianen in België zit 21,5 procent onder die grens, voor de autochtone Belgen is dat 10,16 procent. (Bron: ANP)

Rijke mensen vinden we niet of zeer weinig in de gevangenis, statistisch gezien is het percentage welstellende mensen in de gevangenis zeer laag.
Een mens is geen meubelstuk dat te verhandelen is!
Mensenhandel is onethisch en druist in tegen de mensenrechten.
Velen hebben er de laatste jaren op gewezen dat multiculturalisme heeft gezorgd voor de opkomst van religieus fundamentalisme, de wet van oorzaak en gevolg.
Oud 30 november 2009, 23:13   #710
corse
Banneling

Standaard

Een volgende stap is werk in eigen streek, of in eigen dorp, (decentraliseren) dit om zo weinig mogelijk tijd op de weg door te brengen, minder ongevallen, energie, stress en verloren tijd, dit om meer tijd te kunnen besteden aan de zin van het leven: wonen, mobiliteit, kleding, energie, tijd maken voor een goede opvoeding van kind(eren), studies, sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, tijd maken om goed en gezond te eten en drinken, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen en meer tijd besteden aan familie en vrienden. (http://www.werkdichterbijhuis.nl/) Vermits we in een vrijmarkt leven en niet in een geleide economie is economische decentralisatie onmogelijk.

Een slechte economie in een land of economisch globalisme zonder sociaal globalisme veroorzaken volksverhuizingen, deze brengen racisme teweeg in het gastland, geen enkele cultuur op onze planeet neemt deel aan volksverhuizingen uit vrije wil, het is bij vele mensen een bittere gedwongen noodzaak om te leven en te overleven, het is economische dwingelandij.
Globalisering van culturen is dus niets anders dan moderne georganiseerde slavenhandel, zo simpel is het.
Massale vermenging van volkeren met dezelfde levensstandaard en koopkracht komt in onze geschiedenis niet voor.

Vb: Massale vermengingen van Duitsers en Belgen “geen”, Belgen en Fransen “geen”, Belgen en Engelsen “geen”.
Indien morgen: de landen van herkomst van alle allochtonen die zich in België bevinden, de lonen, valuta waarden, koopkracht en levensstandaard, kennis en wetenschap en automatisering “10% hoger lagen dan hier”, dan vinden we geen enkele allochtoon niet meer in België, volksverhuizingen is dus duidelijk een economisch probleem.
Daarom laat culturen in hun eigen biotoop leven, dwing mensen niet om te leven in een vorm die ze eigelijk niet willen.
Vooruitgang door uniformiteit maakt de mens tot eenheidsworst zonder eigenheid, cultuur en gewoonten.
Deze uniforme jaknikker die de zin en de essentie van het leven heeft verloren.
Maak geen gedwongen hutsepot van culturen, religies, tradities en gewoonten van volkeren maar respecteer hun eigenheid.
Oud 30 november 2009, 23:15   #711
corse
Banneling

Standaard

Als je culturen gaat importeren of exporteren, dan ga je ze vervormen, verscheidenheid en eigenheid van culturen is het mooiste wat onze planeet te bieden heeft.

Een Multiculturele samenleving is:

De valse vrijheid om uit financieel-economische redenen uit uw natuurlijk biotoop onttrokken te worden.
Multiculturele samenlevingen met hun gedwongen integratie zijn het gevolg van een economisch wereld wanbeleid, de multiculturele samenlevingsvorm wordt gecreëerd door mensen die niet weten wat het is om onttrokken te worden uit de eigen cultuur, familieverband, tradities, gewoonten, eigenheid, religies en alle andere vormen van samenleving en dit door grotendeels financiële redenen.

Vb: Natuurlijk weten eigenaars van privaatindustrie en politiekers “niets” van de persoonlijke levenssfeer van gedesoriënteerde allochtonen en deze willen daar ook “niets” met te maken hebben hoe dan ook, vele van hen vinden zelfs dat allochtonen geen recht hebben op persoonlijke levenssfeer en niet passen in hun kader, voor hen zijn het derderangsburgers.
De woongebieden van de gevestigde nomenclatuur (eigenaars van privaatindustrie, politiekers, rechters, advocaten enz.) liggen uiteraard ver af en gescheiden van de woongebieden van allochtonen, met deze vorm van “apartheid” is de problematiek rond volksverhuizingen voor hen onbestaande, enkel de capaciteiten en de lage lonen van allochtonen zijn voor hen belangrijk, ze creëren daardoor een kunstmatige sluikeconomie die de reële economie ondermijnt en de loon naar werk verhouding van autochtonen vernietigt, het misbruik maken van de medemens bereikt hier zijn hoogste vorm, discriminatie puur, de door generaties en met veel geduld opgebouwde “voorbeeld model samenleving” wordt hier op een zeer subtiele manier tot op de grond afgebroken, van het eerbiedigen van de bestaande fundamentele sociale rechten is geen sprake.
De nomenclatuur kan weer beroep doen op spotgoedkoop allochtoon en daardoor ook autochtoon personeel, deze zijn: koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz.
De heren nomenclatuur vogelen de vrouwelijke allochtone personeelsleden nog het liefst in de kelder van hun villa’s, terwijl moeder de vrouw boven het huiswerk met de kinderen maakt.
Zo worden derderangsburgers op middeleeuwse wijze verknecht, de middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij.
Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen en sociale gemeenschappen platgewalst.
Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven.
Oud 30 november 2009, 23:19   #712
corse
Banneling

Standaard

Totaal integratie is slechts voor enkele weggelegd en komt dan vooral voort uit liefde tussen twee mensen, het zich laten ontwortelen zonder weerspannigheid is veelmeer een illusie, het afvlakken van deze weerspannigheid kan enkel na meerdere generaties.
De genen van de mens zijn mede gevormd door duizenden jaren van cultuur, gewoonten, tradities, religies, eigenheid en samenlevingsverband, deze unieke genencode kan nu wetenschappelijk worden afgelezen.
Het gelijk walsen van de eigenheden van volkeren maakt de mens tot een egoïstische eenheidsworst zonder eigenheid, karakter en eergevoel en reduceert al zijn natuurlijke weerspannigheid naar nul en is daardoor snel te manipuleren en te misbruiken, deze onderdanige jaknikker is verworden tot een labiele mens, deze systemen zijn eeuwenoud en worden nog steeds gebruikt om volkeren te verdelen en te onderwerpen.

De westerse samenlevingsvorm (monocultuur) met als grote voorbeeld de VS samenlevingsvorm wordt aanzien als de ideale, de rest is ondergeschikt en van geen betekenis.
“De eenheidsworst” allen hetzelfde eten, allen hetzelfde wonen, bedrijfscrèches, dezelfde mode, de bekendste modeontwerpers bepalen de mode van het volgende jaar en de massa volgt, hysterie of collectieve waanzin, in naam van het merk?, 3 jobs en 60 uur werken om rond te komen, samen in de file enz. enz. enz.
Cultuur. Gewoonten, tradities, religies, eigenheid en samenlevingsverband zijn voor deze westerse samenlevingsvorm primitief, onbelangrijk en irriterend.
De advocaten van het westerse neoliberalisme gedragen zich als hogepriesters die hun ideologie beschouwen als een seculiere religie met het marktfundamentalisme als het centrale geloofspunt dat geen toetsing of alternatief verdraagt.

Volkeren moeten in de eerste plaats zichzelf kunnen zijn, dit zonder de opgedrongen inmenging en bemoeienissen van buitenstaanders, fabrieken en industrie, dit is pure en echte vrijheid.
De multiculturele samenleving en haar integratie is niets anders dan valse neoliberale reclame en manipulatie die enkel eigenbelangen nastreeft.
De racistische gevoelens die daaruit ontstaan veroorzaken haat, oorlog en onverdraagzaamheid bij grote delen van de samenleving en zijn voer voor de rechts-radicalen.
Je kan de waarheid niet verwarren met de mening van een wereldvreemde, lokale of landelijke gemanipuleerde minderheid op onze planeet.
Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan is dat nog steeds een stommiteit.
Dit is het gevaar van een lokale of landelijke tolerante democratie, zo leerde ons de geschiedenis, waar is het grensgebied van deze lokale of landelijke democratie?
Oud 30 november 2009, 23:21   #713
corse
Banneling

Standaard

Het uitbuiten van mens door mens is de basis oorzaak van alle soorten van racisme en discriminatie van ras, rang en stand, dit door gebrek aan respect voor de medemens.
Racisme is als bedwateren, men moet het afleren, genocide is de slechtste vorm van racisme, religie of uitbuiting, atoomkracht heeft alles veranderd behalve onze manier van denken.
Als we ons het verleden niet herinneren, dan zullen we het opnieuw moeten beleven, één individu kan men beoordelen of veroordelen, een totale bevolkingsgroep niet.
Mensen van lageloonlanden komen hier hun geluk zoeken, wegens economische redenen komen de volksverhuizingen op gang.
De totale vrije markt economie wordt door deze volkeren wandel overspoeld, goedkope arbeidskrachten is het doel.

Een ander doel is goedkope grondstoffen en materialen uit deze landen uit te zuigen, al dit op koste van de gevestigde volkeren.
Van ontwikkelingshulp is geen sprake meer, het door elkaar klutsen van volkeren, culturen, religies en cultuurgewoonten is voer voor de rechts radicalen, deze dwingen daardoor ons democratische systeem op de knieën.
De respectloosheid van de huidige economische dictators en alleenheersers tegenover volkeren, culturen, politieke structuren en morele en ethische waarden is onbegrensd.
Volksverhuizingen is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.

Vreemdelingen buiten is rechts-radicaal, vreemdelingen uitbuiten is nog rechts-radicaler, derderangsburgers bestaan niet, deze discriminatie druist in tegen de wet op de mensenrechten.
Het vrijwillig of onvrijwillig importeren of exporteren van goedkope arbeidskrachten is de meest subtiele vorm van verdoken mensenhandel, deportatie of slavenhandel.
De economische dictators m.a.w de eigenaars van de vrije markt economie, het I.M.F en de G8 veroorzaken deze volkerenwandel, dit door de levenstandaard, valuta, lonen en koopkracht van volkeren bewust te laten verschillen, de wereldpolitiek moet meer inspraak krijgen in deze ondemocratische en dictatoriale organisaties.
Racisme past in de verdeel en heers politiek van deze economische dictators.
Een onafhankelijke economische wereldrechtbank moet deze dictators veroordelen en bestraffen, dit om economische wereldstabiliteit op lange termijn te verzekeren en volkeren wandel te stoppen.
Oud 30 november 2009, 23:21   #714
corse
Banneling

Standaard

Besluit:

Dweilen met de kraan open is een hopeloze zaak, laat ons eerst de oorzaak wegnemen en dan de gevolgen van de gelede schade beperken.
Het doel is Europa te bevrijden van haar economische dictators, economische despoten en economische alleenheersers samen met hun persoonlijke extreme macht, invloed en daardoor extreme privaat rijkdom en bezit, de politieke chirurgen die dit werk willen doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld.
Europa kan deze etterende kanker nog verwijderen, laat ons hopen dat de terminale kanker van Amerika nog te behandelen is.
Oud 1 december 2009, 05:10   #715
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Immigratie en integratie zijn enkel mogelijk wanneer de immigrant zich rechtstreeks in de nieuwe samenleving bevindt. Wanneer de immigrant zich in een eigen gemeenschap afzondert met eigen landgenoten, zijn eigen kerken of moskeeën bouwt, zijn eigen koopcentrums creëert, dan is integratie onmogelijk. Integratie is enkel mogelijk door volledige inburgering in een vreemde samenleving. Vermits de meeste immigratie economisch gedwongen is, en niet berust op persoonlijke vrijheid, kan er geen integratie mogelijk zijn. In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht
Daar zit zeker waarachtigheid in, de economisch dwang is ons allen gekend, zeker nu. In de verruiming dat we nastreven lijken we de overstijging van de culturen te vergeten en dan is er van integratie geen sprake. In het beste geval ontstaat een totaal nieuwe cultuur die zich het positieve van alle culturen toe-eigent waardoor de universaliteit van het menszijn steeds duidelijker wordt. Ook hier zien we hoe verwoestend het misbegrijpen van economie een rol speelt, globalisatie is dan wel een natuurlijk proces, het monopolyspel waarvan we denken dat het om economie gaat, induceert verslaving met bijhorende slaven. De ene zoekt naar geld, de andere een antigif voor deze verslaving. Het antigif is beschikbaar, de verslaving nog niet geheel duidelijk voor de verslaafden.
Oud 1 december 2009, 05:45   #716
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar, het is niet al kommer en kwel...
Zeker niet, de antwoorden liggen op tafel. Het is enkel jammer dat ze niet gezien worden door de zandkorrels die zichzelf met stofwolken omhullen. Dorstig naar een stukje strand gaan we voorbij aan wat voor de hand ligt. Uit angst en onzekerheid beschouwen we herstel als een crisis en houden we ons halsstarrig vast aan een inmiddels achterhaalde kijk op economie en samenleving, we vergeten hierbij op een flagrante manier de evolutie zelf. Er is geen horizontale uitbreiding meer mogelijk, de verticale groei wordt niet maatschappelijk erkend waardoor de impasse z’n intrede doet, steeds heftiger en spannender tot de bom letterlijk barst. In het beste geval vinden we neutraliserende attractors die de bom ontmijnen, in het slechtste geval stevenen we af op de totale ineenstorting. Vooralsnog, en ondanks de beschikbaarheid van deze ontmijners, kiezen we voor de bom. Het is bang afwachten of politiek inderdaad gaat wakker worden voor het nobele studiewerk van velen. The observer from within.
Oud 1 december 2009, 06:21   #717
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dweilen met de kraan open is een hopeloze zaak, laat ons eerst de oorzaak wegnemen en dan de gevolgen van de gelede schade beperken. Het doel is Europa te bevrijden van haar economische dictators, economische despoten en economische alleenheersers samen met hun persoonlijke extreme macht, invloed en daardoor extreme privaat rijkdom en bezit, de politieke chirurgen die dit werk willen doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld. Europa kan deze etterende kanker nog verwijderen, laat ons hopen dat de terminale kanker van Amerika nog te behandelen is.
Het grote voordeel van het Adrianisme is dat het zichzelf uit het toneel schrijft door simpele negatie van wat het zelf niet eens begrijpt, het opent de weg naar waarachtigheid en dialoog in milde overreding, op weg naar volwassenheid, steeds ruimer en omvattender. Wanneer we inzakken in de materie, steeds dieper, treffen we ook in het kleinste de oneindigheid die dit alles omvat. Easy like a Sunday morning. Als we de oorzaken willen wegnemen zullen we, zo denk ik, ons logisch boerenverstand moeten aanspreken. Wat zou bvb logisch kunnen zijn ? Mijmerend, zomaar wat.

We aanzien werkloosheid als een kanker en een mislukking. Is dit wel waar ? We denken van niet, we doen er alles aan om onszelf vrije tijd te schenken middels gebruik van onze creativiteit en innoverend vermogen. Vervolgens pogingen doen om iedereen aan het werk te houden of krijgen, is dan op zich tegen elke logica in. Deze tegennatuurlijke of niet logische gedachtegang leidt dan vervolgens, en ook logisch en begrijpelijk, tot een immens conflict. Het aanhouden van deze conflictueuze gedachtegang die elke economische logica mist, verwordt dan tot dweilen met de kraan open, hopeloos en wanhoop het even logische resultaat.
Oud 1 december 2009, 07:16   #718
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
In een aantal gevallen verloopt inflatie zo snel en in zo sterke mate, dat men van hyperinflatie spreekt. Het meest saillante voorbeeld hiervan was de monetaire crisis in Duitsland waar men in november 1923 voor een brood miljarden mark op tafel moest leggen
Die economen van tegenwoordig zijn schijtluizen, geen greintje evenwichtigheid kunnen ze bevatten. Het individualisme dat over het algemeen al niet correct begrepen wordt kan naar z’n bevrijding zoeken door zich fragmentarisch te verheffen en gaat hiermee voorbij aan de bundeling van alle individuen dat het wil omvatten. Het verdringt hierdoor voor zichzelf wat het ambieert door onderdrukking en overheersing vanuit het halstarrige egocentrisme dat doorstoot naar Godswaan. Hyperinflatie ontstaat slechts dan wanneer het zich fragmentarisch uit, vanuit een mondiale en ware kijk op economie zijn zowel inflatie als deflatie de middelen om de economische balans te vrijwaren, realiseren of onderhouden. Het gebrek aan een ruimere visie ligt dan ook aan de basis van het verval, zo ook de angst en onzekerheid die ons letterlijk weghoudt van een doorbraak. Een doorbraak die sluimert in het struikgewas, zo eenvoudig op zich dat we het niet eens aandacht zullen geven, verworpen als onmogelijk maar toch ligt het op de tafel. Men spreekt dan ook terecht over een gebrek aan vertrouwen, heel begrijpelijk dus. Geef mensen een appel en vervolgens zoeken ze naar water om de dorst te lessen, de appel verrot. Dat nobele wetenschappers hierover rapporteren valt ons blijkbaar helemaal niet op, het object is zo begaan met zichzelf dat het zichzelf niet eens doorziet als de bron van de ellende waarvoor het een oplossing zoekt. Een vervelende zaak dus, de ontkenning des te schrijnender. En zie nu.
Oud 1 december 2009, 14:21   #719
corse
Banneling

Standaard

Analyse van het neoliberalisme en de gevolgen:

§ De neoliberale wereldheersers plegen een economische staatsgreep met zware sociale gevolgen voor de meerderheid van mensen op deze planeet, deze is goedgekeurd door politieke overheden en ontworpen door de Bilderberg-group de wereldorganisatie van de elite op onze planeet.

http://www.youtube.com/watch?v=E0yU37mHf_M
§ http://www.youtube.com/watch?v=gfgCYGi65WM
§ Heden is de Belgische topman Étienne Davignon voorzitter.
§ http://nl.wikipedia.org/wiki/Bilderbergconferentie
§ Trilaterale Com. Rockefeller Dick Cehney, Allan Greenspan, De Bilderbergs, Bill Gates, Colin Powel en vele anderen.
§ Laat U niet verwarren door de opmerking dat de Bilderberg-groep is opgericht door David Rockefeller.
§ Wel de Amerikaanse afdeling van de Bilderberg-groep.
§ De originele groep komt eens in de vier jaar bijeen om de plannen voor de wereld te bespreken.

§ We verlenen deze megasystemen alle macht, alle privileges.
§ We laten ze allen beslissen hoe en wat er geproduceerd wordt.
§ Of ze veel of weinig mensen tewerkstellen.
§ Of ze vergif in onze rivieren, kanalen en zeeën dumpen of rotzooien met ons voedsel.
§ Het enige wat ons nog overblijft is op onze knieën te smeken of deze giganten iets properder willen produceren, een beetje aan de tewerkstelling willen denken, iets minder ons water willen vervuilen, de arbeid(st)ers in de derde wereld een beetje socialer willen behandelen, minder gebruik willen maken van kinderarbeid en ethisch willen beleggen.
§ We schenken al onze soevereine democratische macht weg en smeken daarna vanuit een bedelaarspositie of de heren een beetje ethisch zouden willen ondernemen.
§ De ethiek van de vrije markt is enkel de hoogste winstvoet.
§ Het hypocriete is dat diezelfden die elke dag alle ruimte opeisen voor de markt, ook diegenen zijn die jammeren over de teloorgang van normen en waarden, het gezin, het dorpsplein, ambachtelijke klein-zelfstandigen, files, het buurtverband enz.
§ Deze nieuwe heersers regeren over leven en dood van de volledige planeet.
§ Want zij gaan door tot de vernietiging van de planeet zelf.
§ De zelfvernietiging is de enige grens aan de grenzeloze winstaccumulatie.
§ Het Marxisme en zijn analyse leerde de mens de klasse structuur van de samenleving, de vrije markt, de uitbuiting van mens door mens doorheen de geschiedenis en de ontwikkeling van de kolonisatie, het kapitalisme en imperialisme in de laatste eeuwen.
Oud 1 december 2009, 20:18   #720
MIS
Banneling

Standaard

Het voorstel is mild en menselijk, laat ons de rijksten nog meer geven in ruil voor onze vrijheid. Er treft niemand schuld aan deze waanzin, ze weten dat zelf niet, net omwille ervan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be