![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan mensen te tijd geven om zich aan te passen, maar als het na 4 generaties nog niet lukt (terwijl dit bij andere culturen geen probleem is), en alleen maar de slechte kant uitgaat (met steeds meer vormen van integrisme, te merken aan het toenemend aantal hoofddoeken en niqaabs), dan moet de overheid haar beleid maar eens over een andere boeg gooien. Laatst gewijzigd door Elbow : 13 november 2011 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Marokkanen droppen in achterstandswijken vol andere marokkanen, hoe wil je je dan ingodsnaam aanpassen? Dat vragen aan volwassenen is al moeilijk. Maar aan jongeren is het bijna onmogelijk. En ik denk dat jij dat ook donders goed weet. |
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wanneer je beperkte inkomsten hebt, woon je in wijken met goedkopere appartementjes, net zoals alle anderen met beperkt inkomen, waaronder veel alleenstaande ouders, bejaarden, jongeren die nog maar net aan het werk zijn of nog niets gevonden hebben..er is helemaal geen sprake van " droppen" en nog minder van uitsluiting, integendeel! Veel van die mensen komen uit streken waar totaal geen voorzieningen zijn, laat staan uitkeringen, recht op huisvesting , onderwijs en gezondheidszorg. In vergelijking met waar mensen vandaan komen krijgen ze hier heel veel,ook wat kansen betreft, maar natuurlijk geen villa in Brasschaat! Ik heb inlevingsvermogen en mensenkennis, maar wat u zegt klopt helemaal niet! Zoals reeds uitgelegd, gaan mensen er door de migratie vaka spectaculair op vooruit wat levensomstandigheden en kansen betreft, bovendien zijn er evengoed andere groepen die het niet zo breed hebben, maar die zie je niet oververtegenwoordigd in criminaliteit. Ik vind het vooral vreemd dat zoveel migranten hun kansen niet nemen! Daar mag je gerust op aanspreken, met enkel empathie help je mensen niet eens! |
|
|
|
|
|
|
#704 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien zie je dat Marokkanen die het economisch beter doen, de sociale controle verstikkend vinden, wel verhuizen naar de " betere" wijken. |
|
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarbij die marokkanen die het beter doen en verhuizen naar betere wijken, zijn vaak intelligenter. Die laten zich niet teveel meeslepen door groepsdruk. Gaan we dan maar selecteren op intelligentie? |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn punt is alleen dat je de oorzaken moet zoeken en dan een oplossing. Niet enkel een oplossing, dat is voor lomperikken, en niet voor het beschaafde weste(zoals wij ons zelf graag noemen). |
|
|
|
|
|
|
#709 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Banneling
|
[quote=Elbow;5799320]
Citaat:
Met die vraag bedoel ik precies wat ik zeg. Jij beweert dat marokkanen die het goed doen, vaak wel verhuizen naar betere wijken. Alleen die marokkanen zijn vaak intelligenter, die zich (zoals ik al heb gezecht) mider laten leiden door groepsdruk. Alleen als je zo gaat denken, dan ga je selecteren op intelligentie. En dat lijkt mij onwenselijk. |
|
|
|
|
|
|
#711 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#712 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#713 | |
|
Banneling
|
[quote=Elbow;5799335]
Citaat:
Doe eens niet zo onnozel. |
|
|
|
|
|
|
#714 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elbow : 13 november 2011 om 16:50. |
|
|
|
|
|
|
#716 |
|
Banneling
|
Doe je dit nu express? Zo niet, lees dan eens terug dan zie je dat het een reactie is op iemand anders. |
|
|
|
|
|
#717 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#718 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus waarom rol jij met je ogen? Ik weet niet of Marokkanen die het economisch beter doen steeds intelligenter zijn , misschien werkten ze harder, hadden ze meer structuur en doorzettingsvermogen, werden ze thuis aangemoedigd, en wisten ze kansen te grijpen en weerstaan aan groepsdruk. Selecteren? Goed idee maar dan op inzet, volharding en bereidheid om actief deel te nemen aan de samenleving zoals de taal leren, werk zoeken, je school afmaken en het evenwicht vinden tussen eigen achtergrond en de verwachtingen van deze samenleving. Laatst gewijzigd door alice : 13 november 2011 om 19:56. |
|
|
|
|