Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2011, 14:57   #701
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwetende 123 Bekijk bericht
Ik begrijp jou gedachte wel, en het is ook zeker waar.
Dat Niet europese vreemdelingen crimineler zijn zijn gewoon feiten die je niet kan ontkennen, maar zou je niet beter daar de oorzaken achter zoeken en het dan oplossen. Inplaats van dat lompe populistishe gedoe?
De oorzaken zijn al lang bloot gelegd. Samengevat : onaangepastheid. En die onaangepastheid is toe te schrijven aan cultuur (in de breedste zin van het woord), en die cultuur is dan weer bijna helemaal gedomineerd door hun onwrikbare religie vol regeltjes en voorschriften die onaangepast en onaanpasbaar zijn. De enige methode om de schade te beperken is dus een strikt migratie- en herenigingsbeleid.
Je kan mensen te tijd geven om zich aan te passen, maar als het na 4 generaties nog niet lukt (terwijl dit bij andere culturen geen probleem is), en alleen maar de slechte kant uitgaat (met steeds meer vormen van integrisme, te merken aan het toenemend aantal hoofddoeken en niqaabs), dan moet de overheid haar beleid maar eens over een andere boeg gooien.

Laatst gewijzigd door Elbow : 13 november 2011 om 15:00.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 15:08   #702
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
De oorzaken zijn al lang bloot gelegd. Samengevat : onaangepastheid. En die onaangepastheid is toe te schrijven aan cultuur (in de breedste zin van het woord), en die cultuur is dan weer bijna helemaal gedomineerd door hun onwrikbare religie vol regeltjes en voorschriften die onaangepast en onaanpasbaar zijn. De enige methode om de schade te beperken is dus een strikt migratie- en herenigingsbeleid.
Je kan mensen te tijd geven om zich aan te passen, maar als het na 4 generaties nog niet lukt (terwijl dit bij andere culturen geen probleem is), en alleen maar de slechte kant uitgaat (met steeds meer vormen van integrisme, te merken aan het toenemend aantal hoofddoeken en niqaabs), dan moet de overheid haar beleid maar eens over een andere boeg gooien.
Het probleem is, dat wij ze ook geen kans geven om aan te passen.
Marokkanen droppen in achterstandswijken vol andere marokkanen, hoe wil je je dan ingodsnaam aanpassen? Dat vragen aan volwassenen is al moeilijk.
Maar aan jongeren is het bijna onmogelijk.
En ik denk dat jij dat ook donders goed weet.
ontwetende 123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 16:00   #703
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen die hierheen komen, worden vaak gedropt in achterstandswijken.
Met een beetje inlevingsvermogen en mensenkennis kom je dan tot de conclussie dat het nog niet zo gek is dat ze dan de verkeerde kant op gaan.
Als jij in een achterstandswijk was geboren, waar stenen door je ruiten de normaalste zaak van wereld is, had het er voor jou ook compleet anders uit gezien.
Mensen die hierheen komen zijn vaak bijzonder laag opgeleid, hebben geen enkele vorm van spaarcenten,en moeten net zoals anderen een aantal jaren wachten op een sociale woning.
Wanneer je beperkte inkomsten hebt, woon je in wijken met goedkopere appartementjes, net zoals alle anderen met beperkt inkomen, waaronder veel alleenstaande ouders, bejaarden, jongeren die nog maar net aan het werk zijn of nog niets gevonden hebben..er is helemaal geen sprake van " droppen" en nog minder van uitsluiting, integendeel!

Veel van die mensen komen uit streken waar totaal geen voorzieningen zijn, laat staan uitkeringen, recht op huisvesting , onderwijs en gezondheidszorg.
In vergelijking met waar mensen vandaan komen krijgen ze hier heel veel,ook wat kansen betreft, maar natuurlijk geen villa in Brasschaat!

Ik heb inlevingsvermogen en mensenkennis, maar wat u zegt klopt helemaal niet! Zoals reeds uitgelegd, gaan mensen er door de migratie vaka spectaculair op vooruit wat levensomstandigheden en kansen betreft, bovendien zijn er evengoed andere groepen die het niet zo breed hebben, maar die zie je niet oververtegenwoordigd in criminaliteit.

Ik vind het vooral vreemd dat zoveel migranten hun kansen niet nemen! Daar mag je gerust op aanspreken, met enkel empathie help je mensen niet eens!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 16:03   #704
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marokkanen droppen in achterstandswijken vol andere marokkanen, hoe wil je je dan ingodsnaam aanpassen? Dat vragen aan volwassenen is al moeilijk.
Marokkanen worden helemaal niet gedropt, en al zeker niet in wijken met andere Marokkanen. Al eens bedacht dat mensen daarvoor kiezen, om allerlei redenen, om dicht bij mekaar te wonen? Denk eens aan de moskee in de buurt, eigen winkels en verenigingleven, familie? Het belang van sociale controle? Het liever onder mekaar dan met anderen?

Bovendien zie je dat Marokkanen die het economisch beter doen, de sociale controle verstikkend vinden, wel verhuizen naar de " betere" wijken.
Oud 13 november 2011, 16:06   #705
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
droppen? De Antwerpse Abdijstraat w�*s (met de nadruk op was) een mooie winkelstraat en is "gerenoveerd" tot een achterstandsbuurt met goedkope rommelwinkels. Wie dropt wie denk je? Ik ken enkel winkeliers die daar gaan lopen zijn en de waarde van hun zaak zagen ineenstorten. En jij noemt dat droppen? Ik noem dat met een sneltreinvaart naar een derdewereldland rijden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 16:12   #706
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
droppen? De Antwerpse Abdijstraat w�*s (met de nadruk op was) een mooie winkelstraat en is "gerenoveerd" tot een achterstandsbuurt met goedkope rommelwinkels. Wie dropt wie denk je? Ik ken enkel winkeliers die daar gaan lopen zijn en de waarde van hun zaak zagen ineenstorten. En jij noemt dat droppen? Ik noem dat met een sneltreinvaart naar een derdewereldland rijden.
Niet enkel Abdijstraat, ook de Offerandestraat, Brederodestraat en langzamerhand Driekoningenstraat...
Oud 13 november 2011, 16:24   #707
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Marokkanen worden helemaal niet gedropt, en al zeker niet in wijken met andere Marokkanen. Al eens bedacht dat mensen daarvoor kiezen, om allerlei redenen, om dicht bij mekaar te wonen? Denk eens aan de moskee in de buurt, eigen winkels en verenigingleven, familie? Het belang van sociale controle? Het liever onder mekaar dan met anderen?

Bovendien zie je dat Marokkanen die het economisch beter doen, de sociale controle verstikkend vinden, wel verhuizen naar de " betere" wijken.
Ochja, wij geven die marokkanen alle vrijheid idd.
Daarbij die marokkanen die het beter doen en verhuizen naar betere wijken, zijn vaak intelligenter. Die laten zich niet teveel meeslepen door groepsdruk.
Gaan we dan maar selecteren op intelligentie?
Oud 13 november 2011, 16:25   #708
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mensen die hierheen komen zijn vaak bijzonder laag opgeleid, hebben geen enkele vorm van spaarcenten,en moeten net zoals anderen een aantal jaren wachten op een sociale woning.
Wanneer je beperkte inkomsten hebt, woon je in wijken met goedkopere appartementjes, net zoals alle anderen met beperkt inkomen, waaronder veel alleenstaande ouders, bejaarden, jongeren die nog maar net aan het werk zijn of nog niets gevonden hebben..er is helemaal geen sprake van " droppen" en nog minder van uitsluiting, integendeel!

Veel van die mensen komen uit streken waar totaal geen voorzieningen zijn, laat staan uitkeringen, recht op huisvesting , onderwijs en gezondheidszorg.
In vergelijking met waar mensen vandaan komen krijgen ze hier heel veel,ook wat kansen betreft, maar natuurlijk geen villa in Brasschaat!

Ik heb inlevingsvermogen en mensenkennis, maar wat u zegt klopt helemaal niet! Zoals reeds uitgelegd, gaan mensen er door de migratie vaka spectaculair op vooruit wat levensomstandigheden en kansen betreft, bovendien zijn er evengoed andere groepen die het niet zo breed hebben, maar die zie je niet oververtegenwoordigd in criminaliteit.

Ik vind het vooral vreemd dat zoveel migranten hun kansen niet nemen! Daar mag je gerust op aanspreken, met enkel empathie help je mensen niet eens!
Met enkel empathie help je mensen zeker niet, helemaal mee eens.
Mijn punt is alleen dat je de oorzaken moet zoeken en dan een oplossing.
Niet enkel een oplossing, dat is voor lomperikken, en niet voor het beschaafde weste(zoals wij ons zelf graag noemen).
Oud 13 november 2011, 16:27   #709
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wie houdt hen tegen om zich in Brasschaat te vestigen? Marktprijzen van woninge,. Die gelden voor iedereen hoor.

Citaat:
Daarbij die marokkanen die het beter doen en verhuizen naar betere wijken, zijn vaak intelligenter. Die laten zich niet teveel meeslepen door groepsdruk.
Wat bedoel je met je vraag?
Oud 13 november 2011, 16:31   #710
ontwetende 123
Banneling

Standaard

[quote=Elbow;5799320]
Citaat:

Wie houdt hen tegen om zich in Brasschaat te vestigen? Marktprijzen van woninge,. Die gelden voor iedereen hoor.

Wat bedoel je met je vraag?
Ze kunnen die woningen miss niet kopen, omdat ze het geld er niet voor hebben.

Met die vraag bedoel ik precies wat ik zeg.
Jij beweert dat marokkanen die het goed doen, vaak wel verhuizen naar betere wijken. Alleen die marokkanen zijn vaak intelligenter, die zich (zoals ik al heb gezecht) mider laten leiden door groepsdruk. Alleen als je zo gaat denken, dan ga je selecteren op intelligentie.
En dat lijkt mij onwenselijk.
Oud 13 november 2011, 16:34   #711
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Jij beweert dat marokkanen die het goed doen, vaak wel verhuizen naar betere wijken.
Ik geloof dat jij dat schreef.

Citaat:
Alleen die marokkanen zijn vaak intelligenter, die zich (zoals ik al heb gezecht) mider laten leiden door groepsdruk. Alleen als je zo gaat denken, dan ga je selecteren op intelligentie.
En dat lijkt mij onwenselijk.
Wordt er geselecteerd? Op wat? Door wie?
Oud 13 november 2011, 16:42   #712
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterSTVV Bekijk bericht
De oorzaak ligt eigenlijk nogal voor de hand, het gevolg van diezelfde oorzaak is waar men nu liever over zwijgt.
Is dit een raadsel of zo?
Oud 13 november 2011, 16:42   #713
ontwetende 123
Banneling

Standaard

[quote=Elbow;5799335]
Citaat:
Ik geloof dat jij dat schreef.

Wordt er geselecteerd? Op wat? Door wie?
Neet dat schreef ik niet.
Doe eens niet zo onnozel.
Oud 13 november 2011, 16:46   #714
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Neet dat schreef ik niet.
Doe eens niet zo onnozel.
Citaat:
Oud 13 november 2011, 16:50   #715
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
De VS, het land met het meeste gevangenen op onze planeet, totale vrijheid?

In Amerika zijn er 756 gedetineerden per 100.000 inwoners.

In de VS zitten momenteel zo'n 2,4 miljoen mensen gevangen.

25 procent van de gevangenen wereldwijd zitten in een Amerikaanse cel, terwijl in de VS slechts 5 procent van de wereldbevolking leeft.
Dit is de werkwijze van de westerse "kleur het bolletje bloedrood dictatuur", het wordt hoog tijd dat dit in vraag gesteld wordt.

Wereldwijde netwerk van 1.000 Amerikaanse (VS) militaire basissen en concentratie kampen en een immense hoeveelheid binnenlandse gevangnissen waarvan 750 concentratiekampen.

1.http://www.ncpn.nl/archief/2007/17/basisa.htm
2.http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=2546

1.Wereldwijde netwerk van 1.000 Amerikaanse (VS) militaire basissen en concentratie kampen en een immense hoeveelheid binnenlandse gevangnissen waarvan 750 concentratiekampen.
http://www.ncpn.nl/archief/2007/17/basisa.htm
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=2546
Verkeerd subforum.

Laatst gewijzigd door Elbow : 13 november 2011 om 16:50.
Oud 13 november 2011, 16:54   #716
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Doe je dit nu express?
Zo niet, lees dan eens terug dan zie je dat het een reactie is op iemand anders.
Oud 13 november 2011, 16:56   #717
ontwetende 123
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen wie ben je bezig?
Tegen Elbow
Oud 13 november 2011, 17:16   #718
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe je dit nu express?
Zo niet, lees dan eens terug dan zie je dat het een reactie is op iemand anders.
Ik vermoed (uit ervaring) dat hij dat express doet.
Daarom lees ik niet meer wat hij schrijft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 17:56   #719
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge gaat mij toch niet vertellen dat ge er voorstander van zijt om mensen hun woonplaats aan te wijzen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 19:56   #720
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wij geven alle vrijheid, vaak veel meer dan in het land van herkomst. Weet je niet dat in Marokko de corruptie onder ambtenarij heel hoog is, jongeren en dan vooral meisjes vaak maar tot 12 jaar naar school kunnen en dan moet werken, meisjes in het huishouden en jongens op het land of hoeden van vee?
Dus waarom rol jij met je ogen?

Ik weet niet of Marokkanen die het economisch beter doen steeds intelligenter zijn , misschien werkten ze harder, hadden ze meer structuur en doorzettingsvermogen, werden ze thuis aangemoedigd, en wisten ze kansen te grijpen en weerstaan aan groepsdruk.
Selecteren? Goed idee maar dan op inzet, volharding en bereidheid om actief deel te nemen aan de samenleving zoals de taal leren, werk zoeken, je school afmaken en het evenwicht vinden tussen eigen achtergrond en de verwachtingen van deze samenleving.

Laatst gewijzigd door alice : 13 november 2011 om 19:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be