Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2020, 14:04   #701
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gabriëls is nooit voorzitter van de N-VA geweest. Hij werd als voorzitter van de VU ingelijfd door de VLD. Niet als enige ex.VU voorzitter trouwens. Daarna volgden Van Krunkelsvenen en Borgingnon. Gabriëls is als blauwe burgemeester uit de bocht gegaan. Hij is trouwens niet de eerste blauwe die zijn boekje te buiten ging. Verhofstadt heeft meer schade berokkend.
Niet dat het er iets toe doet. Gabriëls zal op de blaren moeten zitten, en de VLD zal in de zoveelste brokken delen.
Eigen schuld, dikke bult, en wel besteedt!
Nergens is bewezen dat de beschuldiging van Gabriëls geen feiten inhoudt van zijn periode als Volksunie voorzitter en opvolgerspartij N-VA.

Gabriëls, tesamen met Bart Somers en Vincent Van Quickenborne zijn N-VA mollen binnen Open VLD.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 februari 2020 om 14:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 14:11   #702
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nergens is bewezen dat de beschuldiging van Gabriëls geen feiten inhoudt van zijn periode als Volksunie voorzitter en opvolgerspartij N-VA.

Gabriëls, tesamen met Bart Somers en Vincent Van Quickenborne zijn N-VA mollen binnen Open VLD.
Somers die zich in Mechelen helemaal laat ringeloren door Calvo, is dus een N-VA mol. Daar zal lang over nagedacht zijn geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 17:07   #703
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ALS Gabriëls zich 30 jaar of langer geleden schuldig ZOU hebben gemaakt aan feiten die hij ZOU gepleegd hebben als voorzitter van de VU dan is hij daar alleszins nooit voor in aanraking gekomen met het gerecht.

Jouw opzet valt dus niet alleen in het water, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door een corrupte blauwe politicus aan de N-VA te linken. Een partij die NIETS te maken heeft met Gabriëls, noch met de corruptie die jij van je eigen partij op de rug van de N-VA probeert te schuiven.

Citaat:
Minister van Staat Jaak Gabriels (Open Vld) moet zich verantwoorden voor de correctionele rechtbank omtrent een corruptieonderzoek. Hij wordt onder meer beschuldigd van bendevorming, schriftvervalsing en misbruik van vertrouwen als persoon in een openbaar ambt. Naast Gabriëls wordt ook oud-schepen van Bree en voormalig provincieraadslid Maarten De Ceulaer (Open Vld) doorverwezen. Dat meldt VRT NWS.

De zaak is al zeven jaar aan de gang. Het betreft corruptie van de toenmalige top van de liberale partij in Bree, waar Jaak Gabriels toen nog burgemeester was. In 2013 vielen speurders van de Centrale Dienst voor de Bestrijding van de Corruptie van de federale politie binnen bij onder andere Gabriels en voormalig provincieraadslid Maarten De Ceulaer. Ook het stadhuis van Bree werd verschillende keren doorzocht.

Zware beschuldigingen

De beschuldigingen tegen de lokale liberale partijtop zijn niet mals: oplichting, valsheid in geschrifte, gebruik van valse stukken en het vervalsen van jaarrekeningen. Ze zouden in naam van de stad, het OCMW, het autonoom gemeentebedrijf en bevriende bedrijven tienduizenden euro’s hebben doorgesluisd naar hun eigen partij met een valse facturatiestroom.
Die "eigen partij" is NIET de VU, en evenmin de N-VA maar de VLD.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 februari 2020 om 17:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 17:15   #704
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Somers die zich in Mechelen helemaal laat ringeloren door Calvo, is dus een N-VA mol. Daar zal lang over nagedacht zijn geweest.
Belgicistische trollenpraatjes bij gebrek aan argumenten.
Oud 26 februari 2020, 17:56   #705
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gabriels is weg van 1992 bij de VU.
Hij is nooit lid geweest van de N-VA.

Stop met deze onzin of ik klik op de rode driehoek.
Uw bijdrages in deze zijn er ver over en gaat helemaal niet over politiek.
Het gaat u er alleen maar over om de N-VA zwart te maken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 18:14   #706
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Driehoeken omdat de NVA zwart gemaakt wordt.

Dat is een goeie.
Oud 26 februari 2020, 18:16   #707
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De praat van Somers doet mij meestal denken aan de clipjes van Kurkdroog: https://www.youtube.com/watch?v=vk7YRFvkpo0&t=27s

Ik begrijp waar dat beeld van Somers als mol van de N-VA vandaan komt.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 18:24   #708
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Driehoeken omdat de NVA zwart gemaakt wordt.

Dat is een goeie.
Nee, ik heb er geen probleem mee als er iets is waar de N-VA bij betrokken is.
Maar hier gaat het over laster en leugens, leugens en laster die hij blijft herhalen ondanks het feit dat dit door ons weerlegt werd.

Dit heeft totaal niets met politiek te maken.
Oud 26 februari 2020, 18:25   #709
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jaak Gabriëls volgde Latijns-Griekse humaniora aan het Heilig Hartcollege van Asse. Het was daar dat hij lid werd van de KSA. Hij studeerde in 1965 af aan de Katholieke Universiteit Leuven als licentiaat in de Wijsbegeerte en Letteren. In Leuven was hij actief bij het Katholiek Vlaams Hoogstudentenverbond. Na zijn studies werd hij leraar, eerst in Neerpelt en daarna in Overpelt. In 1967 was hij eveneens medestichter van de Vereniging van Vlaamse Leerkrachten, waarvan hij gedurende enkele jaren provinciaal voorzitter van Limburg was.
In 1965 werd Gabriëls politiek actief voor de Volksunie. In Bree zette hij zich plaatselijk in voor de partij. In 1974 werd hij verkozen tot provincieraadslid van Limburg en hij werd onmiddellijk VU-fractieleider in de provincieraad. In de provincieraad hield hij zich vooral bezig met het verzet tegen de aanleg van de A24-autosnelweg en streekeconomie. Hij bleef provincieraadslid tot in 1977.[3]
In 1976 werd hij verkozen tot gemeenteraadslid van Bree. Met zijn lijst Verjonging behaalde hij een absolute meerderheid in de gemeenteraad, waarna Gabriëls in 1977 burgemeester werd, een functie die hij uitoefende tot in 2012.
Bij de verkiezingen van 1977 stond hij als eerste opvolger op de Volksunie-lijst voor de Kamer van volksvertegenwoordigers in het arrondissement Tongeren-Maaseik. Nadat verkozene Evrard Raskin door de Volksunie tot provinciaal senator werd benoemd, volgde Gabriëls hem op in de Kamer, waar hij bleef zetelen tot in 1995. In de periode mei 1977-oktober 1980 zetelde hij als gevolg van het toen bestaande dubbelmandaat ook in de Cultuurraad voor de Nederlandse Cultuurgemeenschap, die op 7 december 1971 werd geïnstalleerd. Vanaf 21 oktober 1980 tot mei 1995 was hij lid van de Vlaamse Raad, de opvolger van de Cultuurraad en de voorloper van het huidige Vlaams Parlement. In de Kamer hield hij zich onder meer bezig met verkeer, openbare werken, leefmilieu en ruimtelijke ordening. Van 1985 tot 1986 was hij voorzitter van de VU-Kamerfractie.
Van 1979 tot 1981 was Gabriëls ondervoorzitter van de Volksunie. In 1986 volgde hij na een scherpe tweestrijd met Jaak Vandemeulebroucke Vic Anciaux op als partijvoorzitter van de Volksunie. In zijn programmaverklaring zocht hij toenadering tot de traditionele volksnationalisten, maar hij legde tevens de nadruk op de nood aan een nieuwe politieke cultuur. Gabriëls probeerde het naar zijn oordeel te zwakke profiel van zijn partij te versterken met een verruimingsoperatie en door het partijprogramma te vernieuwen. Met de ondertitel Vlaamse Vrije Democraten ging een partij op ideologisch vlak een liberale koers voeren. Na de verkiezingen van 1987 stapte de VU eveneens in de regering om een doorbraak in de staatshervorming te forceren. In 1991 verliet de VU de regering omdat de partij de gecontesteerde contracten voor de Waalse wapenindustrie weigerde goed te keuren. Bij de daaropvolgende parlementsverkiezingen kende de partij een zware verkiezingsnederlaag.

Na de verkiezingsnederlaag van 1991 was hij een van de belangrijkste voorstanders voor een verregaande samenwerking van de Volksunie met de klassiek-liberale partij PVV. Toen een deel van de Volksunie hem daarin niet volgde, stapte hij in juni 1992 op als partijvoorzitter. Na een aanslepende conflicten met de partij stapte Gabriëls in augustus 1992 uit zijn partij en richtte hij samen met enkele andere VU-dissidenten het Centrum voor Politieke Vernieuwing op. In het najaar van 1992 sloot hij zich samen met een aantal aanhangers, zoals André Geens, Hugo Coveliers, Bart Somers en kort daarna Jef Valkeniers, aan bij de net hervormde VLD, die voortkwam uit de PVV.

Bij de eerste rechtstreekse verkiezingen voor het Vlaams Parlement van 21 mei 1995 werd hij verkozen in de kieskring Hasselt-Tongeren-Maaseik. Hij bleef Vlaams volksvertegenwoordiger tot juli 1999, toen Gabriëls minister werd. Van juni 2003 tot juni 2009 was hij opnieuw Vlaams volksvertegenwoordiger. Op 8 juli 1998 en op 4 maart 2009 werd hij in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement gehuldigd voor zijn 20 jaar respectievelijk 30 jaar parlementair mandaat. In het Vlaams Parlement was hij van 1995 tot 1999 de voorzitter van de Commissie voor Ruimtelijke Ordening, Openbare Werken en Vervoer en van 2007 tot 2009 voorzitter van de Commissie voor Algemeen Beleid, Financiën en Begroting.
Van 1999 tot 2001 was hij in de Regering-Verhofstadt I minister van Landbouw en Middenstand, waarna hij van 2001 tot 2003 als minister van Economie, Buitenlandse Handel en Huisvesting tot de Vlaamse Regering behoorde.
Na de verkiezingen van 2012 verloor Gabriëls het burgemeesterschap van Bree. Hoewel CD&V – de coalitiepartner tijdens de vorige legislatuur – een voorakkoord had met de lokale lijst Verjonging van Gabriels, besloot Liesbeth Van der Auwera (CD&V) na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 een coalitie te sluiten met de lokale lijst BROS.[4] Verjonging van Gabriels bleef wel de grootste partij met 37,4% van de stemmen oftewel 10 zetels. Gabriels zelf behaalde 2.030 voorkeurstemmen en was daarmee veruit de populairste Breese politicus.[5] Omdat hij geen burgemeester kon blijven, besloot hij zijn zetel in de gemeenteraad niet op te nemen.[6]
In 2018 besloot hij zich niet meer verkiesbaar te stellen voor de gemeenteraad van Bree, na het aflopen van een corruptieonderzoek dat begon in 2013 bij de lokale Open Vld-top en enkele bevriende bedrijven en waarvoor een proces dreigt.[7][8]
Oud 26 februari 2020, 18:26   #710
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb er geen probleem mee als er iets is waar de N-VA bij betrokken is.
Maar hier gaat het over laster en leugens, leugens en laster die hij blijft herhalen ondanks het feit dat dit door ons weerlegt werd.

Dit heeft totaal niets met politiek te maken.
Als ik hier moest driehoeken voor elke leugen die ik lees, dan had ik eelt op mijn vingers.
Relax.
Oud 26 februari 2020, 18:45   #711
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik hier moest driehoeken voor elke leugen die ik lees, dan had ik eelt op mijn vingers.
Relax.
Eelt op je vingers ?
Tip lees het boek van Jeroen Brouwers: "Bezonken rood".
Een meesterwerk van een Meester.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 00:01   #712
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Relax.
De leugens van jezelf volstaan ruimschoots voor eelt op je vingers.
Oud 27 februari 2020, 03:09   #713
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

De gekende tacktiek. Kritiek op de partij is een hoofdzonde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 06:38   #714
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit heeft totaal niets te maken met kritiek op de partij.
Ik kan heel goed tegen kritiek op de partij, ik geef soms zelf kritiek.

Maar dit is pure laster.
Oud 27 februari 2020, 06:49   #715
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heeft totaal niets te maken met kritiek op de partij.
Ik kan heel goed tegen kritiek op de partij, ik geef soms zelf kritiek.

Maar dit is pure laster.
Kunt u een concreet voorbeeld geven van kritiek op uw eigen partij ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 06:56   #716
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lees de bestaande draden maar na, ik heb al meermaals kritiek gegeven.
Oud 27 februari 2020, 15:40   #717
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als het jou ontgaan is dat reservespeler en Knuppel niet in alles onvoorwaardelijk meegaan met wat hun partij doet, dan heeft het even weinig zin om tijd te steken in het opzoeken van bewijzen als Henri vragen naar bewijzen dat LeoopoldII een even grote rotzak was als Hitler.
Hitler joeg alleen blanken over de kling. Pol II zwarten. Beide heren pleegden misdaden tegen de menselijkheid. Pol II was daar bovenop een dikke, vette, vuile racist.

Gabriëls heeft nooit een hol met de N-VA te maken gehad. Wél met de VU waar zowel het Vlaams-BLOK én de N-VA het separatistische DNA van dragen. Zoals jij al heel je leven het DNA draagt van de gewelddadige separatisten van 1830.
De corruptie waarvoor Gabriëls de Breese burgemeestersjerp na 35 jaar opgeeft is volledig te wijten aan feiten gepleegd onder de blauwe vlag, en mét medeweten van de blauwe partijtop.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 februari 2020 om 15:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 15:50   #718
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet alle Vlaams-nationalisten zijn partijslaafjes. Zoals niet alle kiezers en politici bij hun oorspronkelijke partijkeuze blijven.
De partij die er het beste in slaagt om corrupte politici en hondstrouw kiesvee aan zich te binden is de PS.
Oud 2 maart 2020, 11:48   #719
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALS Gabriëls zich 30 jaar of langer geleden schuldig ZOU hebben gemaakt aan feiten die hij ZOU gepleegd hebben als voorzitter van de VU dan is hij daar alleszins nooit voor in aanraking gekomen met het gerecht.

Jouw opzet valt dus niet alleen in het water, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk door een corrupte blauwe politicus aan de N-VA te linken. Een partij die NIETS te maken heeft met Gabriëls, noch met de corruptie die jij van je eigen partij op de rug van de N-VA probeert te schuiven.

Die "eigen partij" is NIET de VU, en evenmin de N-VA maar de VLD.
Trouwens de heren kunnen wel selectief zwijgen als het hun interesses niet dient, zeker als het over corruptie bij OVLD-mandatarissen gaat.

Citaat:
Gerechtelijk onderzoek naar belangenvermenging bij oud-gemeentebestuur van Ranst

In augustus 2019 meldde Gazet van Antwerpen dat een forensische audit door Audit Vlaanderen ernstige belangenvermenging door drie leden van het voormalige gemeentebestuur van Ranst had blootgelegd.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200301_0...ngenvermenging

Citaat:
Er loopt een gerechtelijk onderzoek naar vermeende belangenvermenging door drie leden van het vorige gemeentebestuur van Ranst. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.
De vermeende feiten waren aan het licht gekomen tijdens een doorlichting van de gemeente door Audit Vlaanderen na meerdere meldingen over mogelijke onregelmatigheden.
...
"Ik kan bevestigen dat er een gerechtelijk onderzoek loopt", zegt parketwoordvoerder Kristof Aerts aan Gazet van Antwerpen. Dat onderzoek, onder leiding van een onderzoeksrechter, moet duidelijk maken of er effectief sprake is van 'belangenneming door een ambtenaar'. Of de onderzoeksrechter al huiszoekingen of verhoren liet uitvoeren, is voorlopig nog niet duidelijk.

De drie geviseerde mandatarissen zijn voormalig burgemeester Lode Hofmans (Open Vld) en twee ex-schepenen Roel Vermeesch (Open Vld) en Tine Muyshondt (CD&V).
Zij zouden volgens de resultaten van de audit minstens aanwezig geweest zijn bij besprekingen en stemmingen over dossiers die hen persoonlijk of familieleden rechtstreeks aanbelangden.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...Q9V&ocid=edgsp
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2020, 11:55   #720
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gabriëls heeft nooit een hol met de N-VA te maken gehad. Wél met de VU waar zowel het Vlaams-BLOK én de N-VA het separatistische DNA van dragen. Zoals jij al heel je leven het DNA draagt van de gewelddadige separatisten van 1830.
De Volksunie was nooit separatistisch. Dat was een hoofdreden waarom het Vlaams Blok van de Volksunie afscheurde. N-VA zou beter het separatisme uit haar statuten schappen als ze niet onder de kiesdrempel wenst te belanden.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 maart 2020 om 11:55.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be