Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2019, 10:44   #701
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Hangt ervan wat je vergif noemt.
Vergif = fascisme, racisme, het Vlaams Blok quoi.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 10:46   #702
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ach, met zo een simplismen kan men evengoed zeggen: Vergif = Zionisme = Israel he. Er zijn er veel die dat doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 10:59   #703
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wallonie quoi.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 11:03   #704
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ach, met zo een simplismen kan men evengoed zeggen: Vergif = Zionisme = Israel he. Er zijn er veel die dat doen.
Alle paddestoelen zijn eetbaar.
(maar toch handig als ge de giftige kunt herkennen)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 11:07   #705
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat was jij toch die te vuur en te zwaard het Belgisch-nationalistisch separatisme van 1830 verdedigde omdat de Ollanders bezetters waren?
Je weet heel goed dat ik geen discussie voer op basis van inhoudsloze vendelier terminologie zoals er hierboven een mooi exemplaar staat.

Citaat:
Dus als de Belgisch-nationalistische wind na twee eeuwen uit Vlaams-nationalistiche richting waait vraag jij asiel aan bij de Nederlandse bezetter van voor 1830? Maar Vlaanderen mag niet terug naar Nederland?
Hoe rijm jij dat?
Ik denk dat ik redelijk duidelijk was : als het Blok aan de macht komt, is het tijd om te vluchten. Zitten wachten tot wanneer men me komt ophalen voor een enkele rit op de trein of vrachtwagen zonder uitlaat hoort niet bij mijn plannen.

Quatsch over Vlaanderen dat 'terug' naar Nederland zou mogen of niet is helemaal niet aan de orde. Heb jij weet van een invasie door Nederland ? Ik niet. Heb jij weet van enig politiek initiatief van eender welke politieke partij om daarover zelfs maar een gesprek te voeren ? Ik niet. Dergelijke fata morgana's bestaan enkel in het hoofd van wat wereldvreemde mensen die de realiteit anders wensen in te kleuren.

Citaat:
Voor mijn niet gelaten hoor, maar je weet toch dat "het forum voor democratie" van Thierry Baudet de grootste partij is in Nederland?
[b]En dat Baudet in augustus 2014 als gastspreker optrad bij de jaarlijkse IJzerwake, waar hij betoogde dat het idee dat nationalisme tot oorlog leidt en Europese eenwording tot vrede niet klopt. In het verlengde daarvan pleitte hij voor een ontbinding van België en voor een onafhankelijke Vlaamse staat?
We hebben al last genoeg met onze eigen fascisten van het Blok, dat die nederlandse fascist maar blijft waar hij is. Wat hij betoogde interesseert me niet.

Citaat:
Ik begin stilaan écht te geloven dat jij totaal niets tegen nationalisme en fascisme hebt maar dat je immense haat gericht is tegen het VLAAMS-nationalisme.
Vlaams-nationalisme is een grappig fenomeen, maar verder ongevaarlijk. Eens mee lachen dus. Fascisme is dat niet, dat is een ernstige bedreiging. Te bekampen dus, met alle mogelijke middelen.
Oud 16 december 2019, 11:20   #706
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet heel goed dat ik geen discussie voer op basis van inhoudsloze vendelier terminologie zoals er hierboven een mooi exemplaar staat.

Ik denk dat ik redelijk duidelijk was: als het Blok aan de macht komt, is het tijd om te vluchten. Zitten wachten tot wanneer men me komt ophalen voor een enkele rit op de trein of vrachtwagen zonder uitlaat hoort niet bij mijn plannen.

Quatsch over Vlaanderen dat 'terug' naar Nederland zou mogen of niet is helemaal niet aan de orde. Heb jij weet van een invasie door Nederland? Ik niet. Heb jij weet van enig politiek initiatief van eender welke politieke partij om daarover zelfs maar een gesprek te voeren? Ik niet. Dergelijke fata morgana's bestaan enkel in het hoofd van wat wereldvreemde mensen die de realiteit anders wensen in te kleuren.

We hebben al last genoeg met onze eigen fascisten van het Blok, dat die nederlandse fascist maar blijft waar hij is. Wat hij betoogde interesseert me niet.

Vlaams-nationalisme is een grappig fenomeen, maar verder ongevaarlijk. Eens mee lachen dus. Fascisme is dat niet, dat is een ernstige bedreiging. Te bekampen dus, met alle mogelijke middelen.

1)

Wellicht kan een 'medisch attest' van uw huisarts u van nut zijn.
U hebt die man jarenlang mee aan een inkomen geholpen, nu kan hij eens iets voor u terugdoen, hé.

2)

Spijtig genoeg niet, neen. Het wordt anders wel hoog tijd dat Willem-Alexander zijn rechtmatige erfenis komt opeisen, vind ik.

3)

Zijn er dan andere?

4)

U kunt misschien eerst nog eens bij uw huisarts op consultatie gaan. Hij kan u ongetwijfeld aanbevelingen doen over de te gebruiken 'alle mogelijke middelen'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 11:47   #707
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1)

Wellicht kan een 'medisch attest' van uw huisarts u van nut zijn.
U hebt die man jarenlang mee aan een inkomen geholpen, nu kan hij eens iets voor u terugdoen, hé.
Moest het Blok de macht grijpen, zal ik meer hebben aan een vluchtroute dan aan een medisch attest hoor.

2)
Citaat:
Spijtig genoeg niet, neen. Het wordt anders wel hoog tijd dat Willem-Alexander zijn rechtmatige erfenis komt opeisen, vind ik.
Hij is een brave buurman, die maakt geen aanspraken op anderen hun bezit en gebied.

3)
Citaat:
Zijn er dan andere?
Wat bedoel je ? wij hebben onze fascisten (het Blok) maar de nederlanders hebben hun Baudet, de fransen Le Pen, enz enz

4)

Citaat:
U kunt misschien eerst nog eens bij uw huisarts op consultatie gaan. Hij kan u ongetwijfeld aanbevelingen doen over de te gebruiken 'alle mogelijke middelen'.
De Zyklon-B staat al klaar. Een goede voorbereiding is de helft van het werk.
Oud 16 december 2019, 12:10   #708
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisme is een grappig fenomeen, maar verder ongevaarlijk.
Geloofden, HO, de Franstaligen, en de Belgische nationalisten dat maar.

Citaat:
Fascisme is dat niet, dat is een ernstige bedreiging. Te bekampen dus, met alle mogelijke middelen.
De vraag is wie de échte fascisten zijn.
Oud 16 december 2019, 12:12   #709
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een fascist heeft gesproken.
Oud 16 december 2019, 12:19   #710
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ik redelijk duidelijk was : als het Blok aan de macht komt, is het tijd om te vluchten. Zitten wachten tot wanneer men me komt ophalen voor een enkele rit op de trein of vrachtwagen zonder uitlaat hoort niet bij mijn plannen.

Quatsch over Vlaanderen dat 'terug' naar Nederland zou mogen of niet is helemaal niet aan de orde. Heb jij weet van een invasie door Nederland ? Ik niet. Heb jij weet van enig politiek initiatief van eender welke politieke partij om daarover zelfs maar een gesprek te voeren ? Ik niet. Dergelijke fata morgana's bestaan enkel in het hoofd van wat wereldvreemde mensen die de realiteit anders wensen in te kleuren.

Opgelet Panda! Als uw geweer leeg geschoten is op het grappig fenomeen en als je vlucht; verwittig mij dan. Want ik vlucht mee. Ik ben het hier ook beu.
Alleen doe je heel veel moeite om je eigen ziel te ontkennen.
Je moet nog een tijdje incuberen. Het zal er vanaf hangen of de krakelingen die men jou toewerpt voldoende groot zullen zijn om uw honger te stillen.
Wat uw "coeleurke" betreft zit uw partij ook vol met grapjassen.
Jij bent geen uitzondering.
Zo herinner ik mij een foto waarbij iemand; languit gelegen op de trappen van zijn villa in natuurgebied; een donderpreek afstak tegen die luie doppers.
Recent lag hij in Villa Politica ook languit te snurken in het parlement.
Om 10 minuten nadien, na telefonisch alarm; verwoed zijn papieren aan het
klasseren was.. Het was zo opvallend dat hij beter zijn klassement uitgevoerd had op de WC. Dan kon hij zijn papieren nuttig gebruiken.
Dat sporten bij nacht met bokshandschoenen eist natuurlijk zijn tol. Veel nieuws brengt hij natuurlijk ook niet. We weten allemaal hoe de bokshandschoenen van het VB er uit zien.
Maar het was inderdaad een moedig man die het zelfs aandurfde om zijn eigen wijn als vuiligheid te omschrijven.
Recent was er iemand uit zijn streek die hem kernachtig omschreef.
"We hebben hem door" wist deze te vertellen.
Partijpolitiek natuurlijk. Jaloers natrappen!. Die brave man verzet bergen!
Als je nu eenmaal te actief bent kunnen ze dat in Vlaanderen weer niet verdragen. Ik weet er ook alles over.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 december 2019 om 12:28.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 12:59   #711
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het Blok de macht grijpen, zal ik meer hebben aan een vluchtroute dan aan een medisch attest hoor.
TomTom is your friend.
Oud 16 december 2019, 13:11   #712
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo zie je maar, he De dingen die je met woorden afschrijft, zijn de technieken waar je zin in hebt. Je wil milities oprichten, VMO stijl, om purificaties gaan te doen, Kristalnacht stijl.
?

Het omverwerpen van een fascistisch regime hoort tot ieder zijn burgerplicht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 13:15   #713
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?

Ook voor de fascisten zélf, en hun 'sympathisanten'/'collaborateurs'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 13:41   #714
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?

OK, wanneer jagen we de ecofascisten met vlegel en riek het continent uit?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 13:46   #715
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook voor de fascisten zélf, en hun 'sympathisanten'/'collaborateurs'?

Zombies begrijpen niet dat zijzelf het probleem zijn, en kunnen nooit voor de oplossing zorgen. Er bestaat jammer genoeg geen collectieve reactie zoals bij de Lemmingen om zich massaal van een rots te gaan storten.
Oud 16 december 2019, 13:53   #716
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zombies begrijpen niet dat zijzelf het probleem zijn, en kunnen nooit voor de oplossing zorgen. Er bestaat jammer genoeg geen collectieve reactie zoals bij de Lemmingen om zich massaal van een rots te gaan storten.
Magnette is het probleem.

Citaat:
Magnette is een ongezellige vent. Rudy Demotte was altijd vriendelijk, maar Magnette is een echte citroen.
Voormalig parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) klaagt in Het Belang van Limburg. 'Hij kon niet eens vriendelijk goeiendag tegen mij zeggen, terwijl ik toch altijd correct ben geweest ten opzichte van de Walen?'
om met Jan te botsen moet ge anders moeite doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 13:55   #717
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je niet dat je erg overdrijft? Het Vlaams Belang trekt de democratie niet in twijfel en is pro-Israël. Neofascisten als MaxvanDietschland stemmen absoluut niet op het Vlaams Belang. Als ik Vlaming was, zou ik nooit op het Vlaams Belang stemmen, maar ze afdoen als fascisten is aantoonbaar onjuist. Nationaal-populistisch is een betere term.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 14:04   #718
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2)

Hij is een brave buurman, die maakt geen aanspraken op anderen hun bezit en gebied.

3)

Wat bedoel je ? wij hebben onze fascisten (het Blok) maar de nederlanders hebben hun Baudet, de fransen Le Pen, enz enz

4)

Panda nu loopt het met uw gezever werkelijk de spuigaten uit. Er is op politiek vlak niets dat in deze nep-staat nog functioneert en het enige wat jij als reactie daarop weet naar voor te brengen is knettergek gewauwel en gedaas over "fascisme" en "Zyklon-B".
Hou eens op, bekijk de laatste peiling en kom eventjes tot bezinning. Het blijkt nu meer dan duidelijk dat de groei van het Vlaams Belang niet meer louter een kwestie is van communicerende vaten tussen NVA en VB. De groei van het VB is merkelijk sterker dan dat. Wat ook meteen de lamentabele cijfers verklaart van SPa, OVLD en CD&V. De Vlamingen zijn deze nep-staat kots, maar dan ook kots beu. Uw belgo-trado-partijtje is snel aan het verdampen. Als Vlaanderen de autonomie niet krijgt waar het recht op heeft blijven jullie alleen nog een klein voetnotatje in de geschiedenis.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 14:07   #719
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, het is geen "grappig fenomeen". Het is serieus en de Franstaligen moeten dat beseffen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 14:15   #720
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Neen, het is geen "grappig fenomeen". Het is serieus en de Franstaligen moeten dat beseffen.
Een "grappig fenomeen" is voor Panda een soort nooduitgang om niet met de realiteit geconfronteerd te worden. En de realiteit is dat al die mensen welke in de peiling overstappen naar het VB helemaal geen "fascisten" zijn. Het is al te gemakkelijk om te staan zwaaien met "fascisme" en "grappig fenomeen". Moedwillige blindheid is het.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be