Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen:
Een onafhankelijk Vlaanderen 12 25,00%
Een hereniging met Nederland 24 50,00%
Voortzetting België 12 25,00%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2020, 08:02   #701
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik kan dat verbergen. Als we aan de andere kant van de wereld zaten namen ze ons meestal voor Noren of Zweden, zeker geen Belgen.

Ik zeg altijd met plezier in het buitenland als men mij vraagt uit welke land ik kom dat ik Belg ben en voeg er ook altijd aan toe: 'from the flemish part of Belgium'. Wij Belgen zijn een vrijgevochten volkje. Wij volgden bijvoorbeeld politiek niet slaafs Amerika m.b.t. de oorlog tegen Saddam. Balkenende ging bijna op de schoot zitten van de Amerikaanse president Bush toen. Het is evident dat Nederland toen een lakei was van de VS. En nu is het wellicht niet anders.

[/url]

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 08:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:09   #702
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg altijd met plezier in het buitenland als men mij vraagt uit welke land ik kom dat ik Belg ben en voeg er ook altijd aan toe: 'from the flemish part of Belgium'. Wij Belgen zijn een vrijgevochten volkje. Wij volgden bijvoorbeeld politiek niet slaafs Amerika m.b.t. de oorlog tegen Saddam. Balkenende ging bijna op de schoot zitten van de Amerikaanse president Bush toen. Het is evident dat Nederland toen een lakei was van de VS. En nu is het wellicht niet anders.
Als je ziet hoe vaak België in de Europese politiek bijna klakkeloos Parijs achternaholt, zou ik niet onmiddellijk durven spreken van "een vrijgevochten volkje".
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:24   #703
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je ziet hoe vaak België in de Europese politiek bijna klakkeloos Parijs achternaholt, zou ik niet onmiddellijk durven spreken van "een vrijgevochten volkje".
Niks te nahollen. Wanneer Renault hier zijn fabriek heeft opgedoekt dan hebben we geen cadeau gekregen van Frankrijk. Idem dito voor de US voor wat betreft Ford Genk. Wij hollen niemand na. Wij zijn een onafhankelijk landje en verdedigen die onafhankelijkheid vanaf het begin. Oók tegen Frankrijk als het moet. De staat Frankrijk die zich zeer agressief opstelde bij momenten. Maar het is waar, de invloed van Frankrijk is groter dan die van Duitsland. Maar dat hebben de Duitsers louter aan zichzelf te danken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 08:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:39   #704
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De bezwaren tegen de eurobonds hadden niets met "gierigheid" te maken. Ook een vrijgevig land als Duitsland dat al voor een groot deel van de financiering van de EU instaat, had het heel moeilijk met het systeem van de eurobonds. Het getuigt van een gebrek aan kennis om in deze onderhandelingen de kritische landen - heus niet alleen Nederland - als "gierig" neer te zetten.
Moest ik nu Nederland als 'gierig' of 'zuinig' neerzetten dan was dit nog te begrijpen. Eilaas, ik ben niet de enige. De term 'The frugal four' die nu circuleert in Europa , komt niet van mij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 08:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:51   #705
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan klopt zijn vals argument niet meer.
Historisch heeft de provincie Zeeland heeft al een heel lange band met de provincie Holland.

Op 13 augustus 1597 werd het beheer van het zeewezen in een Instructie voor de Admiraliteiten door de Staten-Generaal vastgelegd. Vanaf dat jaar lag de maritieme verdediging van de Republiek in handen van vijf Colleges ter admiraliteit: De Admiraliteit van Zeeland (Middelburg), de Friese Admiraliteit (Harlingen, voor 1645 Dokkum), de Admiraliteit van het Noorderkwartier (Hoorn en Enkhuizen), de Admiraliteit van Amsterdam en de Admiraliteit van de Maze (Rotterdam).

De admiraliteitscolleges werden bestuurd door de Heeren Raden ter Admiraliteit. De prins van Oranje was als admiraal-generaal voorzitter van de colleges


Het een verklaart wellicht het andere.


En voorzover ik weet heeft Limburg 1 minister.

Neem nu de oorspronkelijke ploeg van Rutte III toen hij begon. Maar weinig mensen uit het Zuiden van Nederland. Corrigeer me als ik me vergis, maar dit waren de ministers Rutte 3 in 2017 (ondertussen zijn er ook opgestapt).


Mark Rutte, komt uit Zuid-Holland
Hugo de Jonge, komt uit Zuid-Holland
Wouter Koolmees, komt uit Zuid Holland
Carola Schouten, komt uit Brabant
Kasje Ollongren, komt uit Zuid-Holland
Raymond Knops, komt uit Limburg
Arie Slob, komt uit Zuid-Holland
Halbe Zijlstra, komt uit Friesland
Sander Dekker, komt uit Zuid-Holland
Maarten van Rijn, komt uit Zuid Holland
Bruno Bruins , komt uit Gelderland
Siegried Kaag, komt uit Zuid-Holland
Stef Blok, komt uit Flevoland
Ank Bijlevelt, komt uit Overrijsel
Erik Wiebes, komt uit Zuid-Holland
Wopke Hoekstra, komt uit Gelderland
Cora Van Nieuwnhuisen, komt uit Zuid-Holland
Grapperhaus, komt uit Noord-Holland
Stientje van Veldhoven komt uit Utrecht.

Van de toen 19 ministers in Rutte III waren er minsten 13 uit het Noorden, een uit Brabant, een uit Limburg , en de overige ministers uit de rest van Nederland. Het lijstje zal nu mogelijk niet meer voor 100% kloppen, maar toch in grote mate en de tendens is duidelijk.

Besluit.
Nog niet veel veranderd in uw land sinds de Generaliteitslanden, zo te zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 09:13.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:56   #706
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Historisch heeft de provincie Zeeland heeft al een heel lange band met de provincie Holland.

Op 13 augustus 1597 werd het beheer van het zeewezen in een Instructie voor de Admiraliteiten door de Staten-Generaal vastgelegd. Vanaf dat jaar lag de maritieme verdediging van de Republiek in handen van vijf Colleges ter admiraliteit: De Admiraliteit van Zeeland (Middelburg), de Friese Admiraliteit (Harlingen, voor 1645 Dokkum), de Admiraliteit van het Noorderkwartier (Hoorn en Enkhuizen), de Admiraliteit van Amsterdam en de Admiraliteit van de Maze (Rotterdam).

De admiraliteitscolleges werden bestuurd door de Heeren Raden ter Admiraliteit. De prins van Oranje was als admiraal-generaal voorzitter van de colleges


Het een verklaart wellicht het andere.

Oké, dus u gaat de noord-zuid opdeling dus niet meer laten afhangen van "de grote rivieren", maar vervolgens ook nog eens Zeeland toevoegen aan het noorden.

Nu nog een reden vinden waarom Limburg eigenlijk ook bij het 'noorden' hoort en dan kan u volop beginnen klagen over hoe 'het zuiden' (dat dan enkel nog Noord-Brabant is) wordt achtergesteld.


Friezen of inwoners van Groningen voelen zich evenmin "Hollander" dan dat mensen uit Limburg of Noord-Brabant zich "Hollander" voelen.

De samenstelling van het kabinet toont duidelijk aan dat ook de niet-Hollandse provincies goed worden vertegenwoordigd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 08:58   #707
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moest ik nu Nederland als 'gierig' of 'zuinig' neerzetten dan was dit nog te begrijpen. Eilaas, ik ben niet de enige. De term 'The frugal four' die nu circuleert in Europa , komt niet van mij.

Hahaha, wat een zwakke poging om uw eigen slecht gekozen terminologie te rechtvaardigen.

U doet alsof gierig en zuinig hetzelfde zijn, terwijl het eerste een slechte connotatie heeft en het tweede een voorbeeld is van zich gedragen als een goed huisvader.

Frugal betekent zuinig, niet gierig.

Stingy betekent gierig.



Nederland (en co) worden dus in Europa bestempeld als zuinig, wat positief is. U maakt daar gierig van.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:15   #708
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hahaha, wat een zwakke poging om uw eigen slecht gekozen terminologie te rechtvaardigen.

U doet alsof gierig en zuinig hetzelfde zijn, terwijl het eerste een slechte connotatie heeft en het tweede een voorbeeld is van zich gedragen als een goed huisvader.

Frugal betekent zuinig, niet gierig.

Stingy betekent gierig.



Nederland (en co) worden dus in Europa bestempeld als zuinig, wat positief is. U maakt daar gierig van.
Alles hangt er maar vanaf hoe zuinig men is. Men heeft het ook over 'De Gierige Vier'. Ook nog: 'de Vrekkige Vier'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 09:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:18   #709
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je ziet hoe vaak België in de Europese politiek bijna klakkeloos Parijs achternaholt, zou ik niet onmiddellijk durven spreken van "een vrijgevochten volkje".
België is een wingewest van Frankrijk en natuurlijk wilde Macron weer een Belg als voorzitter van de EU.
Liever een slaafse Belg, dan een eigenwijze en "zuinige" Nederlander.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:21   #710
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Historisch heeft de provincie Zeeland heeft al een heel lange band met de provincie Holland.

Op 13 augustus 1597 werd het beheer van het zeewezen in een Instructie voor de Admiraliteiten door de Staten-Generaal vastgelegd. Vanaf dat jaar lag de maritieme verdediging van de Republiek in handen van vijf Colleges ter admiraliteit: De Admiraliteit van Zeeland (Middelburg), de Friese Admiraliteit (Harlingen, voor 1645 Dokkum), de Admiraliteit van het Noorderkwartier (Hoorn en Enkhuizen), de Admiraliteit van Amsterdam en de Admiraliteit van de Maze (Rotterdam).

De admiraliteitscolleges werden bestuurd door de Heeren Raden ter Admiraliteit. De prins van Oranje was als admiraal-generaal voorzitter van de colleges


Het een verklaart wellicht het andere.


En voorzover ik weet heeft Limburg 1 minister.

Neem nu de oorspronkelijke ploeg van Rutte III toen hij begon. Maar weinig mensen uit het Zuiden van Nederland. Corrigeer me als ik me vergis, maar dit waren de ministers Rutte 3 in 2017 (ondertussen zijn er ook opgestapt).


Mark Rutte, komt uit Zuid-Holland
Hugo de Jonge, komt uit Zuid-Holland
Wouter Koolmees, komt uit Zuid Holland
Carola Schouten, komt uit Brabant
Kasje Ollongren, komt uit Zuid-Holland
Raymond Knops, komt uit Limburg
Arie Slob, komt uit Zuid-Holland
Halbe Zijlstra, komt uit Friesland
Sander Dekker, komt uit Zuid-Holland
Maarten van Rijn, komt uit Zuid Holland
Bruno Bruins , komt uit Gelderland
Siegried Kaag, komt uit Zuid-Holland
Stef Blok, komt uit Flevoland
Ank Bijlevelt, komt uit Overrijsel
Erik Wiebes, komt uit Zuid-Holland
Wopke Hoekstra, komt uit Gelderland
Cora Van Nieuwnhuisen, komt uit Zuid-Holland
Grapperhaus, komt uit Noord-Holland
Stientje van Veldhoven komt uit Utrecht.

Van de toen 19 ministers in Rutte III waren er minsten 13 uit het Noorden, een uit Brabant, een uit Limburg , en de overige ministers uit de rest van Nederland. Het lijstje zal nu mogelijk niet meer voor 100% kloppen, maar toch in grote mate en de tendens is duidelijk.

Besluit.
Nog niet veel veranderd in uw land sinds de Generaliteitslanden, zo te zien.
Wat heeft u het druk met de Nederlandse regering.
Wanneer krijgt België ,na de verkiezingen van vorig jaar, eindelijk een volwaardige regering?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:21   #711
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moest ik nu Nederland als 'gierig' of 'zuinig' neerzetten dan was dit nog te begrijpen. Eilaas, ik ben niet de enige. De term 'The frugal four' die nu circuleert in Europa , komt niet van mij.
Dat kan, maar daarom is het nog niet waar. Wie het dossier wat heeft gevolgd, ziet dat het helemaal niet om "gierigheid" gaat.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:24   #712
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niks te nahollen. Wanneer Renault hier zijn fabriek heeft opgedoekt dan hebben we geen cadeau gekregen van Frankrijk. Idem dito voor de US voor wat betreft Ford Genk. Wij hollen niemand na. Wij zijn een onafhankelijk landje en verdedigen die onafhankelijkheid vanaf het begin. Oók tegen Frankrijk als het moet. De staat Frankrijk die zich zeer agressief opstelde bij momenten. Maar het is waar, de invloed van Frankrijk is groter dan die van Duitsland. Maar dat hebben de Duitsers louter aan zichzelf te danken.
Frankrijk geeft ons geen cadeaus en daarom is het heel verwonderlijk dat België op Europees vlak meestal Parijs achterna holt. Conditionering?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:24   #713
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
België is een wingewest van Frankrijk en natuurlijk wilde Macron weer een Belg als voorzitter van de EU.
Liever een slaafse Belg, dan een eigenwijze en "zuinige" Nederlander.
Herman Van Rompuy heeft het heel goed gedaan en ons en heel Europa optimaal en degelijk geloodst door de zware geldcrisis, die uiteindelijk tot een goed einde kwam. En van Franse onderdanigheid was er maar weinig sprake. Duitsland was er ook nog + de andere EU-landen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:24   #714
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg altijd met plezier in het buitenland als men mij vraagt uit welke land ik kom dat ik Belg ben en voeg er ook altijd aan toe: 'from the flemish part of Belgium'. Wij Belgen zijn een vrijgevochten volkje. Wij volgden bijvoorbeeld politiek niet slaafs Amerika m.b.t. de oorlog tegen Saddam. Balkenende ging bijna op de schoot zitten van de Amerikaanse president Bush toen. Het is evident dat Nederland toen een lakei was van de VS. En nu is het wellicht niet anders.
En komt u dan buiten Europa ook mensen tegen die begrijpen waar u het over heeft?

Laatst gewijzigd door cato : 3 juni 2020 om 09:25.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:25   #715
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Historisch heeft de provincie Zeeland heeft al een heel lange band met de provincie Holland.
En? Behoort Zeeland nu tot het noorden of zuiden van Nederland?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:26   #716
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Herman Van Rompuy heeft het heel goed gedaan en ons en heel Europa optimaal en degelijk geloodst door de zware geldcrisis, die uiteindelijk tot een goed einde kwam. En van Franse onderdanigheid was er maar weinig sprake. Duitsland was er ook nog + de andere EU-landen.
Duitsland heeft in die tijd heel wat moeten slikken van "de slappe dweil".
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:26   #717
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Herman Van Rompuy heeft het heel goed gedaan en ons en heel Europa optimaal en degelijk geloodst door de zware geldcrisis, die uiteindelijk tot een goed einde kwam. En van Franse onderdanigheid was er maar weinig sprake. Duitsland was er ook nog + de andere EU-landen.
Franse onderdanigheid is ook gebleken in de bankencrisis.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:27   #718
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Wat heeft u het druk met de Nederlandse regering.
Wanneer krijgt België ,na de verkiezingen van vorig jaar, eindelijk een volwaardige regering?
Ik interesseer me aan het wel en wee van mijn buurlanden. Ook voor wat betreft Duitsland en Engeland volg ik het politiek gebeuren vrij goed. Frankrijk wat minder alhoewel ik regelmatig aan wat updating doe voor wat de Franse politiek betreft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2020 om 09:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:28   #719
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Duitsland heeft in die tijd heel wat moeten slikken van "de slappe dweil".
Als grootste geldschieter heeft Duitsland het recht om krachtiger zijn eisen naar voor te schuiven. Het kan niet zijn dat het allemaal eenrichtingsverkeer moet zijn waarbij de zuiderse landen het geld maar door ramen en vensters blijven gooien om dan om de zoveel tijd nog meer geld te eisen. Ze vragen immers niet, ze eisen. En als er niet onmiddellijk wordt ingegaan, begint het dreigen en schelden.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 09:30   #720
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Frankrijk geeft ons geen cadeaus en daarom is het heel verwonderlijk dat België op Europees vlak meestal Parijs achterna holt. Conditionering?
Het zijn toch de Franstaligen ,die in de Belgische regering bepalend zijn?
Dus verwonderlijk is het niet.
Op dit moment weigeren ze de grootste partijen van Vlaanderen in de federale regering en het land is geblokkeerd.
Dat kan zo natuurlijk geen jaren meer duren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be