![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 juni 2021 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#704 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Normaal gezien was "inflatie" het target van de ECB, namelijk 2% per jaar, en was "rente" haar hefboom. Als je de rente omlaag haalt, doe je normaal gezien de inflatie stijgen, en als je de rente omhoog haalt, zakt de inflatie - in principe, in een relatief simplistisch beeld. De rente is zo laag, omdat ze de inflatie maar niet aangewakkerd krijgen. Geld wordt "gemaakt" door leningen. Men wil dus, om inflatie te bekomen, heel veel geld uitlenen, en om dat gemakkelijker te maken, gaat men de rente verlagen. Nu zit de ECB eigenlijk vrij goed ineen, en is verondersteld van geen economische politiek te voeren, en geen rekening te houden met staatshuishoudens, enkel maar een "goeie munt" te maken met een stabiele inflatie van 2%. Op papier. Maar ondertussen kraakt dat ding langs alle kanten, en staat de ECB hoe langer hoe meer onder politieke druk. Als de staten zich dus niet kunnen permitteren van een hogere rente te hebben, ook al begint de inflatie toe te nemen, en de ECB NORMAAL GEZIEN de rente zou omhoog halen om het lenen te remmen, dan gaat de ECB waarschijnlijk politiek zwaar onder druk komen om dat NIET te doen. Dan gaat de inflatie de pan uit zwieren (misschien), maar blijft de rente laag. Daarmee zakt de "waarde" van de schuld ten opzichte van het BNP, worden we allemaal monetair stukken armer, maar daalt de relatieve schuld van de staten, en kan ze die goedkoop herfinancieren. Tegen dat de waarde van de Euro door 5 gedeeld is, en wij dus allemaal een goed stuk armer geworden zijn in waarde, maar evenveel of nog meer Euro's hebben die veel minder waard zijn, hebben we dus de corona geldsmijterij afbetaald zonder "belastingsverhoging". Het probleem zal natuurlijk zijn dat mensen dat door zullen hebben, en van hun Euro's zullen af willen om ander spul te kopen, zoals bitcoin of goud of immobilien of weet ik veel. Dat gaat de inflatie nog aanwakkeren - wat de manier is om "automatisch" de grappen van vorig jaar af te betalen, en de staten terug "gezond" te maken financieel gezien. Alle buitenlandse spul zal duur worden, onze levensstandaard zal afnemen, en hiermee zullen wij onze waardevernietiging van het corona gebeuren compenseren. In feite is de leepste staat die die nu de grootste schulden maakt en het meeste ermee zwiert. Het is omdat dat juist zo is, dat de grootste smosser het meeste grabbelt in een monetaire unie, dat er juist regels waren om het niet tegen elkaar op te nemen en de grote vlucht vooruit in het smossen te maken. Maar nu de regels den boom in kunnen, gaat de grootste smosser het meeste van de anderen profiteren, want de inflatie is voor iedereen, en de grootste smosser zal NU het meeste binnengerijfd hebben. |
||
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Liberalen als u vinden het normaal dat de cassiere in de aldi 40 % belasting betaalt op haar schamel loontje maar de miljonairs nauwelijks. Net als in jullie lichtend voorbeeld, de VS. Ik denk dat er wel een wisselmeerderheid mogelijk is om die winstbelasting erdoor te krijgen. De pvda in Vlaanderen haalt in deze peiling bijna evenveel stemmen als de liberalen, en in Wallonie een pak meer stemmen. Dat doet wellicht allerlei alarmbellen bij u afgaan, ik weet dat u graag politieke tegenstanders in de bak ziet belanden, zoals in Catalonie. Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2021 om 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#706 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Putin is helemaal niet links. Noord-Korea een gek regime dat je onmogelijk links kunt noemen. Wat die andere landen betreft, ik zou liever in Belarus wonen dan in Oekraine waar maffieuze oligarchen het voor het zeggen hebben en iedereen omkopen. En liever in Cuba dan in El Salvador of Haiti. |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De bedoeling is immers toch om uw eigen "bestaan" beter laten te overleven dan het bestaan van andere mensen en levende wezens. Dan is het overerven van opvoeding, genetica, en materiele eigendom toch een normaal proces in het voortzetten van die strijd ? |
|
|
|
|
|
|
#709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#711 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aangezien een economie het beste functioneert wanneer er helemaal geen 'beleid" is, is elke economische "beleidsmaker" zand in het raderwerk, en als die een beetje leep is, natuurlijk om de economie zware schade te berokkenen, en zichzelf en zijn companen, leuke winst. Zoniet heb je geen interventies nodig he. Het bolt beter vanzelf. Wat zou ik die mens dus moeten vragen ? Wat maak je kapot voor welke winst voor jezelf ? Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2021 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#712 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je bescheidenheid siert je, maar helpt je niet verder in je queeste. |
||
|
|
|
|
|
#713 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik zit er ook niet op te kakken zoals jij dat doet. Het VB is voor mij een partij zoals alle andere. Neemt niet weg dat ik niet blind ben voor de donkere kant van het VB. Wat u doet is zwart-wit denken. Ik zie veel meer nuance en pleit voor dialoog in plaats van blinde uitsluiting. Ik ben ook niet zo xenofoob dat ik mijn politieke tegenstanders zou willen vergassen of zelfs maar dood wens. Evenmin deel ik mijn politieke tegenstanders per definitie in bij extreem rechts. |
|
|
|
|
|
|
#714 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet of ik die mens echt nuttige tips kan geven om het verder te verklooien en zichzelf voordeel te doen. Ik denk dat hij daar veel beter zicht op heeft dan ikzelf, het is tenslotte een professioneel die zich daar zijn ganse dagtaak aan wijdt. Maar bovendien wens ik dat niet aan te moedigen.
|
|
|
|
|
|
#715 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#716 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|