Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2021, 18:36   #701
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je kunt altijd een afspraak vragen met de bevoegde europees commissaris Johannes Hahn (Begroting) en hem uitleggen dat hij niet goed bezig is.
Dat moet ik niet, he, dat is vanzelfsprekend. Daarvoor zit die mens daar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 18:38   #702
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Straks beroepen ze zich nog op de Mensenrechten om het Cordon te betwisten.
Straks moet ik weer uitleggen aan u dat Jambon niet de premier is.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 juni 2021 om 18:38.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 18:48   #703
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De neergang is begonnen op dat congres in Gent waar Willy De Clercq het vreemdelingenstemrecht ,
tegen de wil in van zijn eigen achterban
,

er door sleurde om zijn vriend Verhofstadt staande te houden.

Die" vriendendienst "van De Clercq was het begin van het einde voor de Open-VLD

We kunnen Willy er niet genoeg voor bedanken.

Hij opende de weg voor de toekomstige meerderheid van de Forza Flandria in het Vlaams Parlement.
Een van de meest walgelijke taferelen die ik al gezien heb.
Oud 8 juni 2021, 18:51   #704
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is goed, we zijn dus zeker nu dat de rente nooit meer gaat stijgen.
Als de rentestijging voor het gros van de Europese staten katastrofaal zou zijn, gaan ze dat niet doen.

Citaat:
Zo simpel is het dus, inflatie en de rente zijn iets uit het verre verleden en die komen nooit meer terug.
Nee, ik heb niks gezegd over inflatie. Je kan de rente laag houden, en de inflatie laten exploderen he.

Normaal gezien was "inflatie" het target van de ECB, namelijk 2% per jaar, en was "rente" haar hefboom. Als je de rente omlaag haalt, doe je normaal gezien de inflatie stijgen, en als je de rente omhoog haalt, zakt de inflatie - in principe, in een relatief simplistisch beeld.

De rente is zo laag, omdat ze de inflatie maar niet aangewakkerd krijgen. Geld wordt "gemaakt" door leningen. Men wil dus, om inflatie te bekomen, heel veel geld uitlenen, en om dat gemakkelijker te maken, gaat men de rente verlagen.

Nu zit de ECB eigenlijk vrij goed ineen, en is verondersteld van geen economische politiek te voeren, en geen rekening te houden met staatshuishoudens, enkel maar een "goeie munt" te maken met een stabiele inflatie van 2%. Op papier. Maar ondertussen kraakt dat ding langs alle kanten, en staat de ECB hoe langer hoe meer onder politieke druk.

Als de staten zich dus niet kunnen permitteren van een hogere rente te hebben, ook al begint de inflatie toe te nemen, en de ECB NORMAAL GEZIEN de rente zou omhoog halen om het lenen te remmen, dan gaat de ECB waarschijnlijk politiek zwaar onder druk komen om dat NIET te doen.

Dan gaat de inflatie de pan uit zwieren (misschien), maar blijft de rente laag. Daarmee zakt de "waarde" van de schuld ten opzichte van het BNP, worden we allemaal monetair stukken armer, maar daalt de relatieve schuld van de staten, en kan ze die goedkoop herfinancieren. Tegen dat de waarde van de Euro door 5 gedeeld is, en wij dus allemaal een goed stuk armer geworden zijn in waarde, maar evenveel of nog meer Euro's hebben die veel minder waard zijn, hebben we dus de corona geldsmijterij afbetaald zonder "belastingsverhoging".

Het probleem zal natuurlijk zijn dat mensen dat door zullen hebben, en van hun Euro's zullen af willen om ander spul te kopen, zoals bitcoin of goud of immobilien of weet ik veel. Dat gaat de inflatie nog aanwakkeren - wat de manier is om "automatisch" de grappen van vorig jaar af te betalen, en de staten terug "gezond" te maken financieel gezien.

Alle buitenlandse spul zal duur worden, onze levensstandaard zal afnemen, en hiermee zullen wij onze waardevernietiging van het corona gebeuren compenseren.

In feite is de leepste staat die die nu de grootste schulden maakt en het meeste ermee zwiert. Het is omdat dat juist zo is, dat de grootste smosser het meeste grabbelt in een monetaire unie, dat er juist regels waren om het niet tegen elkaar op te nemen en de grote vlucht vooruit in het smossen te maken. Maar nu de regels den boom in kunnen, gaat de grootste smosser het meeste van de anderen profiteren, want de inflatie is voor iedereen, en de grootste smosser zal NU het meeste binnengerijfd hebben.
Oud 8 juni 2021, 18:53   #705
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de PVDA verwacht je dat, maar dat N-VA met zoiets zou afkomen was een hele primeur. Een schok eigenlijk.
Rare jongens, die vendeliers die de pseudo-liberaal uithangen en dan de belegger proberen te beroven.
Ten eerste zijn miljonairs geen "hardwerkende Vlamingen", hun kapitaal is in 90 % van de gevallen geerfd.
Liberalen als u vinden het normaal dat de cassiere in de aldi 40 % belasting betaalt op haar schamel loontje maar de miljonairs nauwelijks. Net als in jullie lichtend voorbeeld, de VS.

Ik denk dat er wel een wisselmeerderheid mogelijk is om die winstbelasting erdoor te krijgen. De pvda in Vlaanderen haalt in deze peiling bijna evenveel stemmen als de liberalen, en in Wallonie een pak meer stemmen.

Dat doet wellicht allerlei alarmbellen bij u afgaan, ik weet dat u graag politieke tegenstanders in de bak ziet belanden, zoals in Catalonie.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juni 2021 om 18:56.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 18:57   #706
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben geen fan van extreem rechts...
Waarom zit je hier dan zowat dagelijks te cheeren voor de enige extreem-rechtse partij die België kent, het Vlaams Blok ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:00   #707
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Poutin, Maduro, China, Wit Rusland, Cuba, Noord Korea enz.

Allemaal links maar niet echt landen waar je wilt wonen of waar mensenrechten gerespecteerd worden.

Putin is helemaal niet links. Noord-Korea een gek regime dat je onmogelijk links kunt noemen.
Wat die andere landen betreft, ik zou liever in Belarus wonen dan in Oekraine waar maffieuze oligarchen het voor het zeggen hebben en iedereen omkopen.
En liever in Cuba dan in El Salvador of Haiti.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:04   #708
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ten eerste zijn miljonairs geen "hardwerkende Vlamingen", hun kapitaal is in 90 % van de gevallen geerfd.
Dan is dat nog altijd van "hardwerkende ouders" he. Ik begrijp niet waarom het onverdiend is om van uw ouders rijkdom te erven: jij bent hun voortzetting, jij bent zowel genetisch als opvoedkundig de voortzetting van die "lijn", het is dus normaal dat alles wat die "lijn" gerealiseerd heeft, jou toekomt in uw strijd tegen andere lijnen he.

De bedoeling is immers toch om uw eigen "bestaan" beter laten te overleven dan het bestaan van andere mensen en levende wezens. Dan is het overerven van opvoeding, genetica, en materiele eigendom toch een normaal proces in het voortzetten van die strijd ?
Oud 8 juni 2021, 19:05   #709
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Men rekent aan Vlaamsnationale kant duchtig op de kortheid van ons geheugen. De regering Michel I, zonder sossen, was een kans voor de fans van de begrotingsorthodoxie om hangmatten op te doeken, het ambtenarenapparaat te verkleinen en op allerlei andere manieren de begroting de juiste kant op te sturen.

We hebben gezien wat we toen gezien hebben.
Mislukte kaaimantaks, volkomen geflopte vermogenstaks, totaal verkeerd ingeschatte belastingshift die enkel de putten dieper maakte, het bleek voor journalist Johan Van Overtveldt net ietsje moeilijker om er iets aan te doen, dan er ronkende artikels over te schrijven zoals vroeger, toen hij waarnemer was.
Oud 8 juni 2021, 19:06   #710
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat moet ik niet, he, dat is vanzelfsprekend. Daarvoor zit die mens daar.
Hou je ons op de hoogte van het resultaat van je onderhoud ?
Oud 8 juni 2021, 19:10   #711
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou je ons op de hoogte van het resultaat van je onderhoud ?
Kijk, aangezien dat een Europese commissaris is, is die zijn job van, zoals het dat organisme betaamt, zo veel mogelijk de normale gang van zaken in het honderd te sturen he, anders zou zijn organisatie niet dienen te bestaan.

Aangezien een economie het beste functioneert wanneer er helemaal geen 'beleid" is, is elke economische "beleidsmaker" zand in het raderwerk, en als die een beetje leep is, natuurlijk om de economie zware schade te berokkenen, en zichzelf en zijn companen, leuke winst. Zoniet heb je geen interventies nodig he. Het bolt beter vanzelf.

Wat zou ik die mens dus moeten vragen ? Wat maak je kapot voor welke winst voor jezelf ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2021 om 19:11.
Oud 8 juni 2021, 19:16   #712
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, aangezien dat een Europese commissaris is, is die zijn job van, zoals het dat organisme betaamt, zo veel mogelijk de normale gang van zaken in het honderd te sturen he, anders zou zijn organisatie niet dienen te bestaan.

Citaat:
Aangezien een economie het beste functioneert wanneer er helemaal geen 'beleid" is, is elke economische "beleidsmaker" zand in het raderwerk, en als die een beetje leep is, natuurlijk om de economie zware schade te berokkenen, en zichzelf en zijn companen, leuke winst. Zoniet heb je geen interventies nodig he. Het bolt beter vanzelf.

Wat zou ik die mens dus moeten vragen ? Wat maak je kapot voor welke winst voor jezelf ?
Komaan patrick, je bent veel te bescheiden nu ! Zeker weten dat je die mens een heel grote hoop nuttige tips kunt geven.

Je bescheidenheid siert je, maar helpt je niet verder in je queeste.
Oud 8 juni 2021, 19:31   #713
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zit je hier dan zowat dagelijks te cheeren voor de enige extreem-rechtse partij die België kent, het Vlaams Blok ?
Ik cheer daar helemaal niet voor.
Maar ik zit er ook niet op te kakken zoals jij dat doet.
Het VB is voor mij een partij zoals alle andere.
Neemt niet weg dat ik niet blind ben voor de donkere kant van het VB.
Wat u doet is zwart-wit denken. Ik zie veel meer nuance en pleit voor dialoog in plaats van blinde uitsluiting.
Ik ben ook niet zo xenofoob dat ik mijn politieke tegenstanders zou willen vergassen of zelfs maar dood wens.
Evenmin deel ik mijn politieke tegenstanders per definitie in bij extreem rechts.
Oud 8 juni 2021, 19:34   #714
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan patrick, je bent veel te bescheiden nu ! Zeker weten dat je die mens een heel grote hoop nuttige tips kunt geven.
Ik weet niet of ik die mens echt nuttige tips kan geven om het verder te verklooien en zichzelf voordeel te doen. Ik denk dat hij daar veel beter zicht op heeft dan ikzelf, het is tenslotte een professioneel die zich daar zijn ganse dagtaak aan wijdt. Maar bovendien wens ik dat niet aan te moedigen.
Oud 8 juni 2021, 19:40   #715
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een absolute meerderheid in een regering? Hebben die ook een parlement waar ze stemmen.
Hilarisch is het.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:43   #716
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Putin is helemaal niet links. Noord-Korea een gek regime dat je onmogelijk links kunt noemen.
Wat die andere landen betreft, ik zou liever in Belarus wonen dan in Oekraine waar maffieuze oligarchen het voor het zeggen hebben en iedereen omkopen.
En liever in Cuba dan in El Salvador of Haiti.
Jij wil nergens anders dan hier in Vlaanderen wonen, want al die communistische regimes die jij opsomt zijn afgrijselijk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:46   #717
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mislukte kaaimantaks, volkomen geflopte vermogenstaks, totaal verkeerd ingeschatte belastingshift die enkel de putten dieper maakte, het bleek voor journalist Johan Van Overtveldt net ietsje moeilijker om er iets aan te doen, dan er ronkende artikels over te schrijven zoals vroeger, toen hij waarnemer was.
Elk element in de rij schat je leugenachtig verkeerd in. Elk element. Niet één uitzondering.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:51   #718
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen zorg, Kaproen. Ik weet het vanuit zeeer betrouwbare bron dat we eind 2019 in de republiek Vlaanderen gaan wakker worden dankzij de putsch van VB + N-VA + 5 overlopers van CD&V die klaar staan in de gang om in actie te schieten.

Nog even geduld dus, we zijn nog maar in 2021.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 19:52   #719
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is dat nog altijd van "hardwerkende ouders" he. Ik begrijp niet waarom het onverdiend is om van uw ouders rijkdom te erven: jij bent hun voortzetting, jij bent zowel genetisch als opvoedkundig de voortzetting van die "lijn", het is dus normaal dat alles wat die "lijn" gerealiseerd heeft, jou toekomt in uw strijd tegen andere lijnen he.

De bedoeling is immers toch om uw eigen "bestaan" beter laten te overleven dan het bestaan van andere mensen en levende wezens. Dan is het overerven van opvoeding, genetica, en materiele eigendom toch een normaal proces in het voortzetten van die strijd ?
Bij 'toch' (+ equivalenten) volgt er bij jou niet zelden een in dit geval achterhaald axioma.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 8 juni 2021 om 19:52.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 20:01   #720
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Elk element in de rij schat je leugenachtig verkeerd in. Elk element. Niet één uitzondering.
En nu jouw argumenten waarom bvb de kaaimantax niet geflopt is?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be