Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 09:28   #701
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

het belang heeft alle kansen , pers, veel geld en meedoen aan alle verkiezingen ! alleen wil ze de meeerderheid hun wil opleggen en de wet ( ook de antiracisme) is voor IEDEREEN
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 09:39   #702
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
het belang heeft alle kansen , pers, veel geld en meedoen aan alle verkiezingen ! alleen wil ze de meeerderheid hun wil opleggen en de wet ( ook de antiracisme) is voor IEDEREEN
hoe durft de meerderheid iemand zijn wil op te leggen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:05   #703
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Cordon sanitaire tegen VB? Heel goed. Je moet een minimum aan verstand hebben om aan politiek te doen.
De BUB stelt politiek gezien dan ook niks voor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:11   #704
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Pas als de afgevaardigden alleen maar dansen naar het pijpen van de partijleiding en niet meer luisteren naar het volk, en pas als het volk geen afdoende middelen meer heeft om die situatie te keren door bijvoorbeeld betere afgevaardigden te verkiezen, kan een representatieve democratie afglijden naar een particratie.
Een mooie beschrijving van het politieke landschap in dit land.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 juli 2007, 10:33   #705
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kunt niet verlangen dat als een groep mensen tegen democratie en vrije meningsuiting vechten , dat deze groep zelf mogen beroep doen op deze waarden om het naderhand te ondermijnen . we zijn niet onozel , he
Blijkbaar wel. Door iemand zijn democratische rechten te ontnemen - zelfs al is het om de democratie te "beschermen" - hef je de facto de democratie zelf al op.
Oud 10 juli 2007, 10:45   #706
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nog steeds die historie van kinderen ...

In het verleden was het inderdaad zo dat het huwelijk volledig was verweven met het "krijgen van kinderen", maar dit is allang het geval niet meer: de "buitenechtelijke" kinderen krijgen nu exact dezelfde rechten en plichten dan de "echtelijke" kinderen.
Men ziet nu vanalles: éénoudersgezinnen, samenwonenden met kinderen, getrouwde mensen die géén kinderen willen, enz.

De band tussen kinderen krijgen en huwelijk is volledig verbroken. Het huwelijk is nu gewoon een verbintenis tussen twee mensen die elkaar graag zien en daar een juridische gevolg aan willen geven. Indien uw standpunt wordt gevolgd, zou men eigenlijk het "huwelijk" volledig moeten afschaffen (behalve het kerkhuwelijk) en door "iets anders" vervangen (mij niet gelaten hoor ).
Wees gerust, onze maatschappij zal heus niet verdwijnen omdat homokoppels nu kunnen trouwen hoor...

En nu zwijg ik omdat we volledig off-topic zitten.
Wat zeg je nu eigenlijk? Dat ik gelijk heb, maar dat het nu veranderd is? Dacht je soms dat dit mij niet was opgevallen?

Ik mag toch zeggen wat het huwelijk is zeker?! Dat velen daar een andere invulling aan geven, zal niemand ontkennen, maar het huwelijk is wat ze is. Als nu nog louter een verbintenis is tussen twee mensen die elkaar graag zien, dan zeg ik dat je daar eigenlijk geen huwelijk voor nodig hebt. Dan kun je net zo goed gebruik maken van het samenlevingscontract. Het doel en de bestaansreden van een huwelijk gaat verder dan dat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 10:46.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:25   #707
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
alle kansen ???

de mediaboycot vergeten ???
de weigering van VRT en VTM om Vanhecke uit te nodigen op de voorzittersdebatten ?
de weigering van eenvoudige foto of affichecampagnes in de dagbladen die werden geweigerd ???
de pogingen om de partijfinanciering af te nemen ???
de pogingen om telkens processen aan te spannen over de simpelste uitspraken of uitlatingen ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 11:26   #708
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Blijkbaar wel. Door iemand zijn democratische rechten te ontnemen - zelfs al is het om de democratie te "beschermen" - hef je de facto de democratie zelf al op.
wie politieke partijen wil monddood maken maakt oppositie en democratie monddood !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 10 juli 2007, 11:28   #709
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
deze onderwerpen verhullen mee wat er achter het masker van het Eigen Belang zit : haat , frustratie, afgunst en toale onverdraagzaamheid.
u bent er precies het exponent van...
Oud 10 juli 2007, 11:36   #710
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De holebi's hebben er helemaal niets "van gemaakt". De Belgische staat heeft beslist om het huwelijk open te stellen voor alle burgers, meneer de democraat, om zodoende een bestaande discriminatie de wereld uit te helpen. En jij als burger wordt geacht die beslissing, die wet is, te respecteren. Wat je er verder zelf van denkt gaat alleen jou aan.
dat de homo én lesbische vrouwen eens doen wat ze willen : samenwonen, met of zonder contract of zelfs trouwen, wat doet het er allemaal toe ! Dat is privé, binnen de gezinssfeer.

Trouwen voor de Kerk zit er niet in, want een kerkelijk huwelijk wordt bekroont met een geboorte van een kindje, liefst zo snel mogelijk ! ... en dat zie ik mannen nog niet direct doen. Je kan al veel, maar nog niet "ALLES".

Vrouwen (ook lesbische) kunnen zwanger worden, mannen niet ! De natuur zal dat nog wel een tijdje zo houden... tenzij de opwarming van de aarde voor een ommekeer zorgt binnen 100 jaar of een nucleaire oorlog met genetische manupulaties tot gevolg...
Oud 10 juli 2007, 11:40   #711
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Er zijn andere manieren om de gemeenschap in stand te houden dan kinderen krijgen. Artsen, verplegend personeel, onderwijpersoneel etc doen dit ook.
Eeuwenlang hebben kloosters een grotere bijdrage aan de gemeenschap geleverd dan de horige die niet kon lezen of schrijven.
die gemeenschappen zijn gedoemd om uit te sterven...

in die tijd geraakte af en toe eens een nonneke zwanger, maar een monnik niet hoor... tenzij je gelooft in die film waar een man zwanger wers met in de hoofdrol Arnold Schwarzennegger...
Oud 10 juli 2007, 11:41   #712
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
wie politieke partijen wil monddood maken maakt oppositie en democratie monddood !
De dag dat www.vlaamsbelang.org van het net wordt gemaakt, krijgt het vb mijn stem.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:03   #713
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De dag dat www.vlaamsbelang.org van het net wordt gemaakt, krijgt het vb mijn stem.
je bedoelde van het net wordt gehaald ?

het is bijna onze enige bron van informatie... buiten de tijdschriften eens per maand !
Oud 10 juli 2007, 12:46   #714
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze onderwerpen verhullen mee wat er achter het masker van het Eigen Belang zit : haat , frustratie, afgunst en toale onverdraagzaamheid.
Vergeet hier niet het fanatiek leugenachtige te vermelden, hoor!

Men bezondigd zich niet enkel aan een aantal menselijke gebreken: men cultiverrt ze! Wakkert ze aan! Bedenkt nieuwe virtuele vijanden!

- DE islam (alsof er maar één soort islam zou bestaan, er zijn meer soorten islam dan sekten en geloven binnen het christendom)
- DE INVASIE van de... alsof vier procent mensen afkomstig van de meest tefrente islamitische landen (waar er bij zijn waar de hoofddoek VERBODEN IS BIJVOORBEELD) allen aan een zeel trekken en allemaal behoren tot fantatieke islamitische sektes die overigens worden uitgespuwd door de grote islamitische mainstream gelovigen.
- De Walen onderdrukken VLaanderen, en deden dit in het verleden: we moeten BEVRIJD worden. Nooit werd Vlaanderen bezet door Walen, maar Vlaanderen leedt onder het juk van een franstalige bourgeoisie: VLamingen die frans spraken... Nu deze onderdrukkers VLaams spreken is het VB blind geworden voor onderdrukking...
- "De Criminaliteit stijgt! De overheid laat de gangsters lopen!"
Nooit was het verschil in criminaliteit tussen ons en vergelijkbare landen zo groot. Nooit zaten er overigens zoveel gevangenen in de bak als uitgerekend vandaag.

- "De gevangenissen zitten vol buitenlanders die ons komen bestelen" Hier gaat men weer alle buitenlanders op één hoop gooien (ook Nederlandse drugdealers, Duitse oplichters, Franse winkeldieven enz...) om de suggestie te wekken dat "de Bruinen" hier een gruwelijke misdadige bende zijn. In feite is ons land een Internationaal centrum van het banditisme door zijn ligging, door zijn grenzen waar je in een wip over bent en door het feit dat in dit kleine landje enkele zeer grote steden liggen.
En die gangster pakken we dan nog vlot op! De reeële cijfers zijn ontnuchterend... Er zijn overigens geen correcte statistieken voorhanden maar als je weet dat er zo'n 1000 op de 10.000 gevangenen zouden behoren (ik ben voorzichtig) tot de zo gevreesde "bruinen" dan wil dat zeggen dat er niet echt een schrijnend probleem is. Als je weet dat de helft van hen onder de armoedegrens leeft dankzij de goede ontvangst en het zogenaamde "pamperen (???, nog zo'n kwakkel: ze worden gediscrimineerd) dan krijg je een ander beeld. Het percentage ligt dan lager dan bij de kansarme Belgen....

-

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 juli 2007 om 12:53.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 12:47   #715
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
je bedoelde van het net wordt gehaald ?

het is bijna onze enige bron van informatie... buiten de tijdschriften eens per maand !
Jep, dat bedoel ik.

Ik ben te moe om wakker te zijn. :')

Maar goed. Het is maar om te zeggen dat je nog steeds je bewegingsvrijheid hebt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 13:07   #716
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat zeg je nu eigenlijk? Dat ik gelijk heb, maar dat het nu veranderd is? Dacht je soms dat dit mij niet was opgevallen?

Ik mag toch zeggen wat het huwelijk is zeker?! Dat velen daar een andere invulling aan geven, zal niemand ontkennen, maar het huwelijk is wat ze is.
Toch een beetje tegenstrijdig, niet? Mij lijkt het eerder dat het huwelijk is wat de mensen ervan maken... Op dit ogenblik denk ik niet dat uw visie op het huwelijk de visie is van de meeste mensen.

Citaat:
Als nu nog louter een verbintenis is tussen twee mensen die elkaar graag zien, dan zeg ik dat je daar eigenlijk geen huwelijk voor nodig hebt. Dan kun je net zo goed gebruik maken van het samenlevingscontract. Het doel en de bestaansreden van een huwelijk gaat verder dan dat.

Paulus.
Inderdaad, daarom ook mijn voorstel: laten we de naam (burgerlijk) "huwelijk" volledig wegnemen uit het Burgerlijk Wetboek en vervangen door de naam "samenlevingscontract" (dat blijft gelden voor zowel hetero- als homokoppels).
De Kerk kan haar "huwelijk" wel een (traditioneel) "huwelijk" blijven noemen, enkel voor man en vrouw en m.o.o. kinderen.

Iedereen kontent : geen sprake meer van "homohuwelijk", maar wel een algemeen systeem voor iedereen geldig, dus geen "discriminatie van homokoppels" meer.
Oud 10 juli 2007, 13:25   #717
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Toch een beetje tegenstrijdig, niet? Mij lijkt het eerder dat het huwelijk is wat de mensen ervan maken... Op dit ogenblik denk ik niet dat uw visie op het huwelijk de visie is van de meeste mensen.
Je hebt daar een punt.

Inderdaad, daarom ook mijn voorstel: laten we de naam (burgerlijk) "huwelijk" volledig wegnemen uit het Burgerlijk Wetboek en vervangen door de naam "samenlevingscontract" (dat blijft gelden voor zowel hetero- als homokoppels).
De Kerk kan haar "huwelijk" wel een (traditioneel) "huwelijk" blijven noemen, enkel voor man en vrouw en m.o.o. kinderen.

Citaat:
Iedereen kontent : geen sprake meer van "homohuwelijk", maar wel een algemeen systeem voor iedereen geldig, dus geen "discriminatie van homokoppels" meer.
Volledig me eens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 13:26.
Oud 10 juli 2007, 13:34   #718
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
- "De gevangenissen zitten vol buitenlanders die ons komen bestelen" Hier gaat men weer alle buitenlanders op één hoop gooien (ook Nederlandse drugdealers, Duitse oplichters, Franse winkeldieven enz...) om de suggestie te wekken dat "de Bruinen" hier een gruwelijke misdadige bende zijn. In feite is ons land een Internationaal centrum van het banditisme door zijn ligging, door zijn grenzen waar je in een wip over bent en door het feit dat in dit kleine landje enkele zeer grote steden liggen.
En die gangster pakken we dan nog vlot op! De reeële cijfers zijn ontnuchterend... Er zijn overigens geen correcte statistieken voorhanden maar als je weet dat er zo'n 1000 op de 10.000 gevangenen zouden behoren (ik ben voorzichtig) tot de zo gevreesde "bruinen" dan wil dat zeggen dat er niet echt een schrijnend probleem is. Als je weet dat de helft van hen onder de armoedegrens leeft dankzij de goede ontvangst en het zogenaamde "pamperen (???, nog zo'n kwakkel: ze worden gediscrimineerd) dan krijg je een ander beeld. Het percentage ligt dan lager dan bij de kansarme Belgen....
Je weet duidelijk totaal niet waarover je praat. Wat je zegt zijn pure nonsens. De buitenlandse populatie binnen de gevangenismuren is van die aard dat er aan bendevorming gedaan wordt. Dat doe je hoegenaamd niet met een populatie van 1/10 of je gaat op je bek.

Praat eens met cipiers. Via de vakbond kun je hen zeker contacteren. Die mannen moeten trouwens voortdurend staken om meer veiligheid. Wie je heeft je deze onrealistische voorstelling aangepraat?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 13:35.
Oud 10 juli 2007, 13:44   #719
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder druk van de holebi. Bovendien was het huwelijk opgesteld voor alle burgers en was er van discriminatie absoluut geen sprake. Iedereen mocht huwen met iemand van het ander geslacht zoals dat altijd al geweest is, overal ter wereld.
Het huwelijk was niet opengesteld voor mensen die niet met een partner van het andere geslacht wilden trouwen. Dus die mensen werden wel gediscrimineerd. Dat euvel is met de nieuwe wetgeving uit de wereld geholpen. Nu kan jij je daar blijven druk over maken en met allerlei schijnargumenten je afkeer van homo's proberen te maskeren, maar je slaat een belabberd figuur.

Citaat:
Net zoals alle andere huwelijken bieden ze doorgaans een grotere stabiliteit aan de relatie, uitgezonderd dan het 'homohuwelijk', wat uiteraard onmogelijk in functie van de komende kinderen bedacht werd.
Antwoord eens op de vraag voor de verandering :
Ik vroeg aan jou om mij uit te leggen hoe tradities als polygamie en gearrangeerde huwelijken kinderen ten goede komen. Als je een meisje forceert om met een jongen te trouwen, en die twee kunnen elkaar niet horen of zien (wat kan gebeuren als je elkaar nooit hebt ontmoet voor het huwelijk), dan mag je mij eens haarfijn uitleggen hoe zulk een situatie een stabiel klimaat zal creëren voor de kinderen die die twee hebben. Nochthans is dat wel een traditie, net als het man-vrouw schema. Wat jij niet wil begrijpen is dat niet alle tradities goed zijn, en dat het soms noodzakelijk is om met slechte of verouderde tradities te breken. Dat heet vooruitgang.

Laatst gewijzigd door Doki : 10 juli 2007 om 13:44.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 14:45   #720
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet duidelijk totaal niet waarover je praat. Wat je zegt zijn pure nonsens. De buitenlandse populatie binnen de gevangenismuren is van die aard dat er aan bendevorming gedaan wordt. Dat doe je hoegenaamd niet met een populatie van 1/10 of je gaat op je bek.

Praat eens met cipiers. Via de vakbond kun je hen zeker contacteren. Die mannen moeten trouwens voortdurend staken om meer veiligheid. Wie je heeft je deze onrealistische voorstelling aangepraat?

Paulus.
De zoveelste verwarde uitleg, die langs geen kanten iets te maken heeft met wat ik stelde.
Grappig dat je mijn andere argumenten die het VB vernietigend aanpakken ongemoeid laat.
Uitgepraat?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be