Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 13:39   #7201
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voel je je aangesproken ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:42   #7202
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken weinig mensen die na een scheiding gelukkiger geworden zijn. En financieel gezien is het meestal een catastrofe voor beide partners.
ik ken, spijtig genoeg, heel wat mensen die gescheiden zijn. Sommigen zijn gelukkiger, sommigen niet, anderen zijn eindelijk bevrijd en zijn pas beginnen te leven na de scheiding.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:43   #7203
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken weinig mensen die na een scheiding gelukkiger geworden zijn. En financieel gezien is het meestal een catastrofe voor beide partners.
Ge moet niet altijd binnen blijven zitten Jos.
Echt, er is leven na het eerste huwelijk. Echt!
Zoals ze bij ons zeggen: 't eerste is om te proberen, 't tweede perfect. En 't derde zou een vergissing zijn. (Dat laatste is alleen van horen zeggen, he.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:44   #7204
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge moet niet altijd binnen blijven zitten Jos.
Echt, er is leven na het eerste huwelijk. Echt!
Zoals ze bij ons zeggen: 't eerste is om te proberen, 't tweede perfect. En 't derde zou een vergissing zijn. (Dat laatste is alleen van horen zeggen, he.)




sorry, Jos, ik kon m'n lach niet inhouden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:45   #7205
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Als de Catalanen zich overmorgen weten af te scheiden van de EU, waarom dan overmorgen de Schotten, de Vlamingen, de Basken, de Bretoenen, de Noord-Ieren, de Hollanders onder de moerdijk, de Normandiers, de Vlaams-Brabanders, de westhoekers, de inwoners van Vir, de inwoners van Ton enzovoort ook niet? Als Catalonie zich afscheidt is dit misschien de dominosteen die de EU volledig uit mekaar doet vallen....
Let op, versta me niet verkeerd: ik ben tegen het geweld dat is gebruikt door de nationale overheid, maar ik zie tegelijkertijd ook de dwaasheid in van een versnippering van Europa. Er zijn grotere problemen te bekampen dan wat nationalistische gevoelens van een of andere gebiedje in Europa. Wat gaat Catalonië doen na hun onafhankelijkheid? Vrijhandelsakkoorden sluiten met de EU en Groot-Britannie, of juist importtax heffen op alles wat van buiten Catalonie komt? Tamelijk kortzichtig allemaal, opgejut door de media, op haar beurt hiertoe aangezet door een lokale politieke kaste die zichzelf als regeringsleider zien van een onafhankelijk land. Zelfde kortzichtigheid als deze van NVA en Vlaams Belang.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:49   #7206
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de Catalanen zich overmorgen weten af te scheiden van de EU, waarom dan overmorgen de Schotten, de Vlamingen, de Basken, de Bretoenen, de Noord-Ieren, de Hollanders onder de moerdijk, de Normandiers, de Vlaams-Brabanders, de westhoekers, de inwoners van Vir, de inwoners van Ton enzovoort ook niet? Als Catalonie zich afscheidt is dit misschien de dominosteen die de EU volledig uit mekaar doet vallen....
Let op, versta me niet verkeerd: ik ben tegen het geweld dat is gebruikt door de nationale overheid, maar ik zie tegelijkertijd ook de dwaasheid in van een versnippering van Europa. Er zijn grotere problemen te bekampen dan wat nationalistische gevoelens van een of andere gebiedje in Europa. Wat gaat Catalonië doen na hun onafhankelijkheid? Vrijhandelsakkoorden sluiten met de EU en Groot-Britannie, of juist importtax heffen op alles wat van buiten Catalonie komt? Tamelijk kortzichtig allemaal, opgejut door de media, op haar beurt hiertoe aangezet door een lokale politieke kaste die zichzelf als regeringsleider zien van een onafhankelijk land. Zelfde kortzichtigheid als deze van NVA en Vlaams Belang.
Waarom niet? Omdat er in de meeste gevallen die u opsomt onvoldoende vraag naar is.

De meeste onafhankelijkheidsbewegingen willen trouwens wel degelijk deel blijven uitmaken van de EU. Het is net in een soort unie als de EU dat kleine staten perfect kunnen functioneren.

Grappig trouwens dat u de Schotten opnoemt. Het feit dat de Engelsen de EU willen verlaten is voor veel Schotten net een extra reden om onafhankelijk te worden van het VK...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:49   #7207
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als de Catalanen zich overmorgen weten af te scheiden van de EU, waarom dan overmorgen de Schotten, de Vlamingen, de Basken, de Bretoenen, de Noord-Ieren, de Hollanders onder de moerdijk, de Normandiers, de Vlaams-Brabanders, de westhoekers, de inwoners van Vir, de inwoners van Ton enzovoort ook niet? Als Catalonie zich afscheidt is dit misschien de dominosteen die de EU volledig uit mekaar doet vallen....
Let op, versta me niet verkeerd: ik ben tegen het geweld dat is gebruikt door de nationale overheid, maar ik zie tegelijkertijd ook de dwaasheid in van een versnippering van Europa. Er zijn grotere problemen te bekampen dan wat nationalistische gevoelens van een of andere gebiedje in Europa. Wat gaat Catalonië doen na hun onafhankelijkheid? Vrijhandelsakkoorden sluiten met de EU en Groot-Britannie, of juist importtax heffen op alles wat van buiten Catalonie komt? Tamelijk kortzichtig allemaal, opgejut door de media, op haar beurt hiertoe aangezet door een lokale politieke kaste die zichzelf als regeringsleider zien van een onafhankelijk land. Zelfde kortzichtigheid als deze van NVA en Vlaams Belang.
als je nu nog eens één zinnige reden of logisch verband zou kunnen duiden waarom het afscheiden van een regio ook het einde zou kunnen betekenen van de EU?

de geschiedenis leert trouwens dat net manu militari vasthouden aan nationale grenzen zou kunnen leiden tot het uiteenvallen van een supra nationale unie (cfr USSR)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:49   #7208
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ken, spijtig genoeg, heel wat mensen die gescheiden zijn. Sommigen zijn gelukkiger, sommigen niet, anderen zijn eindelijk bevrijd en zijn pas beginnen te leven na de scheiding.
Als er veel schulden verdeeld moeten worden is het meestal een loss-loss verhaal....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:51   #7209
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Op het moment dat ik belastingen moet betalen zou ik me ook liefst afscheuren van de staat waarin in leef/woon, maar op het moment dat ik geld moet verdienen heb ik die andere mensen uit de staat waar ik leef/woon broodnodig en dus betaal ik maar belastingen in plaats van me af te scheuren. Zo zie ik ook die kleinburgerlijk, nationalistische streekafscheidingsbewegingen: men is de grotere gemeenschap beu omdat men denkt teveel betutteld te worden, men tracht zich af te scheuren en dan komt men tot de conclusie dat de schepen verbrand zijn en dat men zichzelf economisch in de voet heeft geschoten.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:51   #7210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart Brinckman is dat niet die Belgischistische frankofiel die in de fake press krant De Standaard schrijft en die door de Vlaams Nationalisten uitgebraakt wordt?


BDW heeft een jarenlange vete tegen hem, het ontspoort zo erg dat hij nu al persoonlijke columns over Brinckman schrijft om hem te proberen te broodroven. En die laatste zijn hoofdredacteur antwoord daar dan op, dat ze zich niet gaan laten de les spellen door de Grote Leider.

Maar nu vandaag is Brinckman plots terug de held van de Bakoenin-nationalisten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:52   #7211
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die "Vlaamse meerderheid" is wel verlamd door francofiele grendelwetten.
Wat dan ook een indirecte toepassing is van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, in casu, van de Belgische Franstaligen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:54   #7212
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Het enige wat men zich kan uitdenken waarom Rajoy zijn Guarda Civil op de Catalanen heeft losgelaten is zijn hoop dat die Catalanen op hun beurt gewelddadig zouden reageren.
Door die escalatie kan hij dan verkondigen dat een hardhandig en gewelddadig ingrijpen niet alleen verantwoord was maar ook noodzakelijk.

Door het beheerste optreden van de Catalanen heeft hij echter in de eigen voet geschoten en hebben de Catalanen in heel Europa en bij een groot deel van haar bevolking heel wat sympathie en krediet gewonnen.

Het streven naar onafhankelijkheid is een proces en door het optreden van Rajoy gisteren heeft een reuzensprong plaats gevonden in de richting van dit einddoel.

Zelfs lauwe Catalanen zijn nu ook de bemoeienissen van Madrid beu en zijn van kamp veranderd.
Idd, door de wilde honden vd guardia civil los te laten op een weerloze bevolking, heeft hij zelf een point of no return gecreeërd.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:54   #7213
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de EU bluft dus dat ze een onafhankelijk Catalonië niet gaan laten toetreden.
ze zouden een economisch sterke netto-betaler afwijzen dus ...

heel erg geloofwaardig is dat eigenlijk niet hé
En zo de deur openen voor alle andere mogelijke secessiescenario's bij de lidstaten?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:54   #7214
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


BDW heeft een jarenlange vete tegen hem, het ontspoort zo erg dat hij nu al persoonlijke columns over Brinckman schrijft om hem te proberen te broodroven. En die laatste zijn hoofdredacteur antwoord daar dan op, dat ze zich niet gaan laten de les spellen door de Grote Leider.

Maar nu vandaag is Brinckman plots terug de held van de Bakoenin-nationalisten.


lastig hé, mensen die hun mening niet laten afhangen van wie een uitspraak deed en wat ze over hem denken, maar effectief de uitspraak lezen en die beoordelen op z'n waarde, zonder vooroordelen over degene die ze deed in rekening te brengen...

lijkt erop dat die mensen elke keer zelfstandig moeten nadenken, hoe vermoeiend moet dat niet zijn? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:56   #7215
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de EU bluft dus dat ze een onafhankelijk Catalonië niet gaan laten toetreden.
ze zouden een economisch sterke netto-betaler afwijzen dus ...

heel erg geloofwaardig is dat eigenlijk niet hé
Toetreding tot de EU moet met unanimiteit der stemmen gebeuren.

Je bent echt hardhorig he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:57   #7216
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En zo de deur openen voor alle andere mogelijke secessiescenario's bij de lidstaten?
er is geen enkele secessiebeweging die voor uitstap uit de EU is ook, bij mijn weten ... dus is dat dan de taak van de EU om die lidstaten desnoods manu militari of minstens met goedkeuring van schending van basisrechten van EU burgers bij elkaar te houden?
ik denk het niet, daar wordt de EU zelf zwakker van, niet sterker.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:57   #7217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken weinig mensen die na een scheiding gelukkiger geworden zijn. En financieel gezien is het meestal een catastrofe voor beide partners.
Als dat klopt is jouw kennissenkring heel erg beperkt.

Mezelf als voorbeeld nemend ben ik gerechtigd om je vierkant tegen te spreken. Ik ben na mijn scheiding wel degelijk, op ?*lle vlakken, gelukkiger geworden. De last van mijn gezin, ook financieel, rustte zowel voor als na mijn scheiding hoofdzakelijk op mijn schouders. Als ik mij niet had laten scheiden waren ik en mijn drie kinderen op een dag op straat beland.

Mijn ex. heeft mij of de kinderen na de scheiding geen kwaad meer kunnen doen. Ik heb mijn kinderen fatsoenlijk grootgebracht. Geen van hen heeft het voorbeeld van hun vader gevolgd. Ze werken allemaal, roken en drinken niet, plegen geen vluchtmisdrijf als ze in beschonken toestand ongelukken veroorzaken, en het ziet er evenmin naar uit dat ze voor hun zestigste de pijp uitgaan.

Ik ben niet getrouwd met de man van mijn leven, maar een gelukkiger mens dan ik bestaat er niet. Dat komt vooral omdat ik ben vrij en ongebonden ben. Ook financieel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 13:58   #7218
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de bestaande Belgische toestand dus ... zonder enig referendum.
Voor referenda heb je een volwassen politieke cultuur nodig.

Die ontbreekt in veel Westerse landen. Kijk naar GB: de leugens en desinformatie die daar werden verkocht door het brexit kamp waren van de pot gerukt.

En ze hebben gewonnen met die leugens. Nu komt de rekening.

Zwitersland heeft die traditie, maar verwacht dat niet bij ons.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 14:00   #7219
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is geen enkele secessiebeweging die voor uitstap uit de EU is ook, bij mijn weten ... dus is dat dan de taak van de EU om die lidstaten desnoods manu militari of minstens met goedkeuring van schending van basisrechten van EU burgers bij elkaar te houden?
ik denk het niet, daar wordt de EU zelf zwakker van, niet sterker.
Een EU met meerdere kleine staten gaat nog moeilijker functioneren dan nu al het geval is. 10 jaar lang nationalistische explosies in Europa zouden talloze nieuwe staten opleveren. Met als gevolg een EU van 40 leden en meer bvb.

Onbestuurbaar. Ofwel ga je dan naar een Federale EU superstaat, of stop je er mee. En als je naar een Federale EU superstaat gaat, zijn die nationalisten terug bij af.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 14:00   #7220
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toetreding tot de EU moet met unanimiteit der stemmen gebeuren.

Je bent echt hardhorig he.
nee, ik ben niet hardhorig, maar wel op de hoogte van mogelijkheden om EU lidstaten tijdelijk van hun stemrecht te ontheffen ook ... en de fratsen van Rajoy dit weekend, die maken dat trouwens perfect mogelijk.

verwacht ik nu dat dit zo zal verlopen en heel snel? nee, maar de mogelijkheden zijn er wel. geen nood om fatalistisch te zijn over onveranderlijke bestaande toestanden en landsgrenzen. er zijn wel mogelijkheden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be