![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://twitter.com/houterkabouter/s...34669758930945 Het was te mooi om waar te zijn...
![]() |
![]() |
#7282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is 20-30% groepsimmuniteit ruim voldoende hoor. Die 60% die overal gezegd wordt heeft geen enkele grond, behalve het naieve 1 - 1/2.5 van helemaal in het begin, toen R0 2.5 leek te zijn en men dacht dat het SIR model toepasselijk was in al zijn glorie wat niet waar is. Dat is zoiets dat Ferguson in zijn papier geschreven heeft, en nadien door alle "grote wetenschappers" als een papegaai herhaald wordt. Iedereen weet dat heterogeneiteit de nodige groepsimmuniteit sterk kan verlagen. Maar bovendien moet er niet eens naieve groepsimmuniteit zijn, als men een deel van de bevolking heeft dat niet ziek kan worden om andere redenen. Bij influenza bereikt men ook nooit 60% of zo van de bevolking. Ja, er zijn gebieden, zoals in Brazilie, en zoals in Bergamo, waar men over de 50% gegaan zou zijn met de besmetting. Maar dat is wanneer je een overshoot hebt. Het is niet omdat men met een overshoot 50 of 60% BEREIKT dat de groepsimmuniteit daar ligt. In tegendeel. Bij een vrije loop gaat men altijd veel verder dan groepsimmuniteit. Dat gezegd, het is mogelijk dat we er nog niet zijn. In elk geval zal de derde golf dat dan "afwerken". Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die 30% zal nu al helpen, misschien inderdaad zelfs al genoeg om op z'n eigen voldoende om zorg-last onder controle te houden als maatregelen opgeheven zouden worden. Het is zeker het een publieke discussie onder experts waard maar waar is die discussie eigenlijk?... ge moet al gaan graven bij de factcheckers om een interessante discussie onder experts te vinden... (vb. https://nieuwscheckers.nl/nieuwschec...-twee-miljoen/)
![]() |
![]() |
#7284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dat vaccin gaat toch nog van pas komen lijkt me zo
![]() |
![]() |
#7285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden is dat de R waarde sinds deze zomer nooit boven 1.5 is uitgekomen. Als we aannemen dat we geen homogene bevolking hebben in een perfect homogene mix, maar dat we aparte groepen hebben, dan is die R waarde wel degelijk een R0 waarde van telkens een nieuw aangestoken groep. De jongeren bijvoorbeeld, die we in maart van 't school hebben gehaald en opgesloten, hebben waarschijnlijk nog een heel maagdelijke toestand. Nu die de "drijvende kracht" zijn, zou die hun R0 (en niet de algemene R) waarde die moeten zijn die we ergens waargenomen hebben tussen augustus en oktober, maar nergens piekt die boven 1.5. Bij 1.5 hoort een groepsimmuniteit van 33% zelfs in een homogene bevolking. Maar in een heterogene weten we dat dat lager is (omdat we enkel "hoge groepsimmuniteit" moeten hebben in hard verspreidende groepen, en die zijn kleiner dan de bevolking). Als de studentengroep een R0 van 1.5 heeft, moeten we 33% halen *bij studenten* maar niet noodzakelijk in gans de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan nu enkel een derde golf krijgen omdat we maatregelen nemen. Mochten we die niet nemen, dan bereiken we uiteraard groepsimmuniteit met zelfs een overshoot. Dus is de golf waar je niet in tussenkomt, de laatste. Natuurlijk is het zo dat bij verlies van immuniteit, je herinfecties krijgt, maar die gaan diffuus gespreid zijn, en geen epidemische piek meer vertonen. Dat is een constant bijvullen van wat verloren gaat. Waar het vaccin kan bij helpen, is om U een "eerste infectie" zonder brokken laten mee te maken. Nadien zijn de herinfecties niet meer zo hevig. Maar dat is het dan ook. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7291 |
Europees Commissaris
|
![]() En denk je echt dat dat 'zomaar' is? Dat men dit aan de (echte) top niet beseft? Dat men daar niet weet, niet kan bedenken dat we naar de afgrond gaan? Maar voor wie de huidige opportuniteit het kleinste kwaad is, waarover men voordien al eens 'fantaseerde' in het besef van de komende finale? A rare but narrow opportunity... zoals het WEForum het expliciet omschrijft.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 16 november 2020 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als zelfstandige is mijn inkomen, net zoals tijdens de 1ste lockdown, terug op nul gevallen. Mijn jaarinkomen is met 50% gedaald. Ik kan aanspraak maken op een overbruggingsrecht van €1.614 bruto/maand. Na belasting, verzekeringen, sociale bijdragen, 2 studenten op kot, enz .... schiet daar natuurlijk helemaal niets van over. Ik heb dit jaar al serieus aan mijn reserves gezeten (gelukkig ben ik altijd financieel voorzichtig geweest), maar die zijn natuurlijk ook niet oneindig. En ik ben dan nog bij de gelukkigen in mijn sector.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 16 november 2020 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja ce sont les risques du metier.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7294 |
Minister
|
![]() Nee,
wanneer ik fouten maak, een slechte dienst verleen, niet competitief ben, enz ..... dan zijn dat inderdaad de risico's van het vak en moet ik de gevolgen maar dragen. Wanneer de overheid mij verhindert mijn job uit te oefenen en dit dan nog doet zonder daar een grondige wetenschappelijke onderbouwing aan te geven, dan is dat gewoon ordinaire broodroof.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Ieder voordeel heeft zijn nadeel.
Dat is zoals beleggers...als ze veel winst maken lachen ze iedereen uit die niet belegt. Gaat het slecht dan moet iedereen bijspringen. Denk maar aan Lernout&Hauspie destijds.....sommigen werden zelfs kwaad als je zei dat je daar niet wou in beleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing van wat men gedaan heeft. De tweede golf is het bewijs dat alles wat men tijdens de eerste gedaan heeft, voor de vuilbak was. Immers, zonder die maatregelen zou men eerste plus tweede golf gewoon samen gehad hebben. Het enige wat die maatregelen gedaan hebben, is de tweede golf 8 maanden uitgesteld. Elke dode van de tweede golf is een mislukking van de maatregelen van de eerste he.
En in detail is er ook geen enkele wetenschappelijke onderbouwing geweest. Er was geen wetenschappelijke onderbouwing waarom maskers gevaarlijk waren, en ook geen waarom nadien maskers in open lucht verplicht moesten worden. Er was geen wetenschappelijke onderbouwing waarom op een bankje zitten gevaarlijk was. Er was geen wetenschappelijke onderbouwing waarom in mei naar school gaan gevaarlijk was, en in september een goed idee. En het bewijs is daar he. Het enige wat wetenschappelijk onderbouwd kan zijn, is dat corona in het allerbeste geval maar in extreem uiterst pessimistische omstandigheden een zevende of zo van de schade zou veroorzaakt hebben dan de maatregelen, op voorwaarde dat de maatregelen nu definitief een ganse hoop mensen gered zouden hebben en geen kosten meer gaan maken. In alle veel redelijker schattingen zit het rond 100 keer meer schade door de maatregelen dan wat erdoor gered zou kunnen worden. En in wat pessimistischer schattingen is het zelfs zo dat de maatregelen niet alleen enorm veel maatschappelijke schade hebben veroorzaakt, maar bovendien de sanitaire problemen enkel maar hebben verzwaard. Met anderen een pure kosten-geen-baten situatie. Puur verlies zonder iets bekomen te hebben. Het kot in brand gestoken om opa te redden, en opa mee opgestookt. Dat is min of meer de wetenschappelijke onderbouw. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt ook geen idee van hoeveel bedrijven afhangen van de plezier sector he. Hoe groot de directe en indirecte impact is van vrijetijdsbesteding, toerisme, horeca... De luchtvaartsector is min of meer totaal afgemaakt. Waarschijnlijk gaan de meeste luchtvaartmaatschappijen op de fles, en het zou mij niet verwonderen dat boeiing en/of airbus ook het bijltje leggen: er zijn nu genoeg tweedehands vliegtuigen op de markt om de komende 10 jaar geen bestellingen meer te krijgen. En heb je een idee hoe groot de economie is die afhing van de luchtvaart ? |
|
![]() |
![]() |