![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is niet waar. Dan kan je ook zeggen dat als Hitler aan de macht komt, gas snuiven les risques du métier zijn van Jood te zijn.
Normaal gezien kon, wat men gedaan heeft, niet in een rechtsstaat. Er waren destijds burgerrechten die maakten dat je zaken kon doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zich zelfs nog veroorloven van Formule 1 autootjes te laten rondsnorren op hun kosten. Er zijn nog nooit zoveel grote dure huizen verkocht als vandaag. Een te koop aangeboden appartement aan de kust is de dag zelf al verkocht. Is Ferrari al failliet ondertussen ? Lamborghini kan niet volgen met zijn laatste nieuwe model. Zolang het fenomeen zich voordoet in gans de wereld is er geen probleem. Gans de wereld moet nu wat consuminderen. De werkgevers blijven gul als weleer. Ontelbare werknemers zitten ganser dagen niks te doen op hun werkplaats. Dat kan en mag nu allemaal. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zich zelfs nog veroorloven van Formule 1 autootjes te laten rondsnorren op hun kosten. Er zijn nog nooit zoveel grote dure huizen verkocht als vandaag. Een te koop aangeboden appartement aan de kust is de dag zelf al verkocht. De werkgevers blijven gul als weleer. Ontelbare werknemers zitten ganser dagen niks te doen op hun werkplaats. Loon blijft hetzelfde en uitbetaald. De beurswaarden zijn hoog en stijgen. Beetje geduld en de vliegtuigen gaan voller zitten als weleer en als ge niet reserveert zal je de eerste maanden geen plaats hebben in uw favoriet restaurant. Ja en die bouwwerven hebben genoeg gesjoemeld en gelachen met de mensen .....die moeten nu hun zwart geld maar voor iets anders gebruiken dan voor luxe cruises of aan de call girls te geven. Die halen hun schade wel in op één of andere manier. Ik ben op dat vlak wat minder drama queen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
95 % van de mensen en zelfs jongeren is van mening dat niets doen niet zou kunnen in een rechtstaat. Op het nieuws vonden zelfs jonge mensen dat men strenger zou of had moeten zijn Ik heb eerder de indruk dat men in schurkenstaten niks heeft willen doen. Wit-Rusland ....wat me als eerste land te binnen schiet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel mensen hadden ogal wat spaartegoeden en vertrouwen nu de banken niet meer. Dat geld gaat massaaal in stenen. En vergeet ook niet dat die 15.000 coronadoden voor een deel ook fikse erfenissen achterlaten om mee te spelen voor hun kinderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7306 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mijn vriendin runt een boekhoudkantoor in het Mechelse. Zij zei dat 60 ?* 70% van de ondernemingen serieus in de problemen zitten, en een goei 40% virtueel al failliet is
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7307 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.hln.be/buitenland/opmerk...feit~a8ce889b/
Het is echt alsof ze de wetenschap van nul opnieuw aan het uitvinden zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn wel degelijk salaris kortingen gebeurd bij de voetballers, niet dat die dat echt gaan voelen natuurlijk. Ene gulle werkgever? Waar heb je die gevonden, stuur zijn adres dan maar dadelijk door want ik ben geïnteresseerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dacht jij dat op dit forum alleen gepensioneerden en gehandicapten ganser dagen liggen te posten ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7312 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja ik kan naar een gesprek luisteren en ondertussen wat lezen en schrijven. Dit was niet mijn job voor de corona. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7315 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij mochten ze in alle bedrijven een verbod leggen op privé gebruik van alle internetvoorzieningen tijdens het werk. Smartphone afgeven beneden aan het onthaal. Heb je voor niks nodig tijdens uw werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Maar er is nu weer meer vertrouwen in banken dan tijdens die crisis.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn serieuze twijfels over de grondigheid van dat opinie onderzoek "op het nieuws" trouwens, maar goed, het meet enkel maar - als het waar is - hoe ver de mensen heen zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat het een bijzonder geruststellende gedachte is dat als je ziek wordt dat de schuld is van "anderen" waar men niet "streng genoeg" voor was, en dat beeld heeft men nu al zodanig veel verkondigd, dat die leugen waarschijnlijk nu aangenomen is door de TV kijkertjes. Waarom mensen vinden dat men "streng" moet zijn om corona doden te vermijden, en waarom waarschijnlijk de meeste van die mensen nooit een griep vaccin hebben genomen, en er niet aan gedacht zouden hebben van zich thuis op te sluiten als er griep was "om die niet door te geven zodat die niet bij een oude mens terecht komt die eraan gaat" mag joost weten natuurlijk. Wat een overheid had kunnen doen is inderdaad van een deftig trace-and-isolate systeem op te zetten, zoals in Zuid Korea. Of van mensen niet te beliegen. Maar een strategie volgen die orden van meer schade veroorzaakt, en die niet kan werken, lijkt mij niet een "noodzaak" in een rechtstaat. In een woke staat misschien wel, waar het resultaat niet telt en waar geen rationaliteit geldt, zolang men maar doet alsof een leven oneindig belangrijk is terwijl men ze omzeep helpt. Als er IETS echt had geholpen, naast een trace-and-isolate die te hoog gegrepen is voor onze samenleving, dan was het van de bejaarden SERIEUS te motiveren om thuis te blijven. Dat had niet alleen de problemen in de gezondheidszorg weggehaald, het had ervoor gezorgd dat we met 10 keer minder doden zaten en dat de epidemie voorbij zou zijn. Ik heb aangegeven hoe men dat kon doen: gewoon door hen te zeggen dat ze geen plaats zouden krijgen als de ziekenhuizen vol jongere mensen lagen, behalve die, die konden bewijzen dat ze zich niet konden isoleren. Meer was niet nodig. Gewoon dat verkondigen, en een registratie van mensen die verklaarden en bewezen dat ze zich niet konden isoleren. Enkel dat, en deze epidemie zou 10 keer minder doden gehad hebben, en op enkele maanden voorbij geweest zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |