Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 05:29   #721
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Deze draad gaat niet over straatcriminaliteit.
Lees de titel.
Er wordt beweerd dat 1 bepaalde bevolkingsgroep vaker verdacht is.

Eerder een teken van niet te antwoorden door naast de kwestie te antwoorden..
Noemt de duivel mij nu een zondaar ?..

Noem dan de verdachten op van de geschatte 20 miljard belastingfraude ?

Citaat:
Navraag bij het ministerie van justitie leert dat Marokkanen 5 �* 6 keer sneller verdacht worden van een misdrijf...
Beste Arti, deze draad ging over misdrijven in het algemeen...u had gelijk..helaas blijkt er in de totaliteit van het aantal misdrijven nog steeds dezelfde groep hoofdverdachte..

Schijnhuwelijken en 'valse' aangiftes door illegalen dat is ook fraude/annex diefstal zeker ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 augustus 2010 om 05:46.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 05:46   #722
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
wanneer u dat niet begrijpt scheelt er toch wat aan u.
Zielig, als ge mensen met een andere mening moet bestempelen als 'er scheelt wat met u'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
de diefstal van 8000 euro per gezin door witteboordcriminaliteit" dat betekent niet dat dit niet evengoed een probleem is
Nu, ik ben blij dat ge uw mening daaromtrent bijgesteld hebt en dat ge dat dus ook diefstal vindt. Goed van u.

Dat is dan ook het enige wat ik wou aanbrengen.
En gezien iedereen het er nu over eens is stel ik voor dat we dit onderwerp laten rusten.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 augustus 2010 om 05:52.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 05:59   #723
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Noemt de duivel mij nu een zondaar ?..
Indien je hiermee insinueert dat ik niet antwoord door naast de kwestie te antwoorden; mag je me dit steeds vertellen. (met citaat en link)

Citaat:
Noem dan de verdachten op van de geschatte 20 miljard belastingfraude ?
Dat is nu net het punt dat al meermaals gesteld werd; belastingfraude wordt amper tot niet vervolgd.

Citaat:
Beste Arti, deze draad ging over misdrijven in het algemeen...u had gelijk..helaas blijkt er in de totaliteit van het aantal misdrijven nog steeds dezelfde groep hoofdverdachte..
Correcte; in de totaliteit van het aantal vervolgde misdrijven.

Citaat:
Schijnhuwelijken en 'valse' aangiftes door illegalen dat is ook fraude/annex diefstal zeker ?
Uiteraard. Dit wordt dan weer wel vervolgd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 06:13   #724
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien je hiermee insinueert dat ik niet antwoord door naast de kwestie te antwoorden; mag je me dit steeds vertellen. (met citaat en link)

Dat is nu net het punt dat al meermaals gesteld werd; belastingfraude wordt amper tot niet vervolgd.

Correcte; in de totaliteit van het aantal vervolgde misdrijven.

Uiteraard. Dit wordt dan weer wel vervolgd.
So ? de meeste winkeldiefstallen en kleine criminaliteit wordt ook niet vervolgd..daar gaat uw gemiddelde alweer omhoog..
Oud 18 augustus 2010, 06:28   #725
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
So ? de meeste winkeldiefstallen en kleine criminaliteit wordt ook niet vervolgd..daar gaat uw gemiddelde alweer omhoog..
Ik weet niet in hoeverre dit vervolgd wordt; wellicht minder dan de "grotere" criminaliteit; maar degene die daarvoor worden opgepakt worden wel meegeteld bij de verdachten.
Oud 18 augustus 2010, 06:37   #726
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet in hoeverre dit vervolgd wordt; wellicht minder dan de "grotere" criminaliteit; maar degene die daarvoor worden opgepakt worden wel meegeteld bij de verdachten.
Er worden tienduizenden zaakjes niet vervolgd en dus NIET meegeteld..

Citaat:
Elk gerechtelijk arrondissement heeft één parket, waar de politie alle criminele feiten via klachten en processen-verbaal moét melden. Aan het hoofd van een parket staat een procureur, zelf bijgestaan door één of meerdere substituten, letterlijk plaatsvervangers. De procureur zelf staat onder het gezag van een procureur-generaal.

Het parket onderzoekt (30%) of seponeert (70%) van de gemelde zaken, waarbij seponeren staat voor "klasseren zonder gevolg".
Citaat:
Oplichters die toeslaan op zoekertjessites op het internet kunnen gewoon hun gang gaan. Dat komt, geeft het parket van Antwerpen toe, omdat ze alle klachten seponeren als de schade minder dan 200 euro bedraagt.
Oud 18 augustus 2010, 07:06   #727
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er worden tienduizenden zaakjes niet vervolgd en dus NIET meegeteld..
Die "dus niet meegeteld" dat weet ik niet zeker.
Ik schreef
"Ik weet niet in hoeverre dit vervolgd wordt; wellicht minder dan de "grotere" criminaliteit; maar degene die daarvoor worden opgepakt worden wel meegeteld bij de verdachten."

In het artikel uit de OP; wordt iedereen meegeteld die "in aanraking kwam met de politie"

Belastingfraudeurs komen amper in aanraking met de politie.
Die fraude wordt amper opgespoord. Indien er belastingfraude boven water komt; wordt er een akkoord gemaakt. De politie komt er amper bij te pas.

Deze post
Hangt ervan af hoe je het woord gebruikt.

Volgens de Volkskrant gaan de cijfers wel degelijk over "op verdenking" niet over "veroordeeld"

"Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict."
http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lochtonen_Rdam

Verder is er ook kritiek op de bronnen die prof. Frank Bovenkerk gebruikt.

"De uitspraken van criminoloog prof. Frank Bovenkerk over criminaliteit onder allochtone Nederlanders, zijn gebaseerd op cijfermateriaal van de politie en verder op eigen interpretatie. Maar niet alle bronnen zijn even hard, laat staan even duidelijk te interpreteren."
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1...even_hard.html
haalde ik al aan in post 38.
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=38
Nog steeds geen reactie.
Oud 18 augustus 2010, 07:18   #728
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk onderzocht hoe groot de kans is dat iemand van 24 met de politie in aanraking is geweest als verdachte van het plegen van een of meerdere delicten. ‘Het gaat daarbij om serieuze misdrijven, niet om het rijden door rood licht’, aldus Bovenkerk bij zijn afscheidsrede in de zomer van 2009.
Citaat:
Die fraude wordt amper opgespoord. Indien er belastingfraude boven water komt; wordt er een akkoord gemaakt. De politie komt er amper bij te pas.
Het is dus een racistisch vooroordeel om te stellen dat belastingsfraude enkel of voornamelijk door autochtonen wordt beoefend..aangezien er geen verdachten ( of te weinig ) in beeld komen..dank u..dat weet ik dan ook weer..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 augustus 2010 om 07:39.
Oud 18 augustus 2010, 08:00   #729
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dus een racistisch vooroordeel om te stellen dat belastingsfraude enkel of voornamelijk door autochtonen wordt beoefend..aangezien er geen verdachten ( of te weinig ) in beeld komen..dank u..dat weet ik dan ook weer..
Zoals ik net stelde

Deze post

Volgens de Volkskrant gaan de cijfers wel degelijk over "op verdenking" niet over "veroordeeld"

"Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict."

"De uitspraken van criminoloog prof. Frank Bovenkerk over criminaliteit onder allochtone Nederlanders, zijn gebaseerd op cijfermateriaal van de politie en verder op eigen interpretatie. Maar niet alle bronnen zijn even hard, laat staan even duidelijk te interpreteren."
Nog steeds geen reactie.
Oud 18 augustus 2010, 08:16   #730
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Correctie: in de totaliteit van het aantal vervolgde misdrijven.

Citaat:
Zoals ik net stelde

Deze post

Nog steeds geen reactie.
De gevraagde link bij de kontendraaierij bewijslast..hoeft dat nog ?

Van 'vervolgde' misdrijven springen we ineens naar 'verdenking' om het 'verdachtengetal' te kunnen doodnuanceren...en dit zonder te antwoorden op mijn stelling dat 'autochtonen' automatisch de schuld geven van fraude, terwijl u net zegt dat het merendeel niet eens opgespoord/laat staan gekend is (inclusief etnische origine ) een RACISTISCH vooroordeel is..

I rest my case, your honour...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 augustus 2010 om 08:23.
Oud 18 augustus 2010, 08:26   #731
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; je zou kunnen stellen dat je antwoord hierboven; niet een antwoord is op wat ik schreef.

Citaat:
Die "dus niet meegeteld" dat weet ik niet zeker.
Ik schreef
"Ik weet niet in hoeverre dit vervolgd wordt; wellicht minder dan de "grotere" criminaliteit; maar degene die daarvoor worden opgepakt worden wel meegeteld bij de verdachten."

In het artikel uit de OP; wordt iedereen meegeteld die "in aanraking kwam met de politie"

Belastingfraudeurs komen amper in aanraking met de politie.

Deze post

Nog steeds geen reactie.
Oud 18 augustus 2010, 08:34   #732
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; je zou kunnen stellen dat je antwoord hierboven; niet een antwoord is op wat ik schreef.
Maakt niet uit..het witteboordfraudeverhaal werd erbij gesleept als compensatie voor de hoge allochtone cijfertjes voor VERDACHTEN van misdrijven...( VERDACHT is trouwens de draadtitel )
Terwijl die cijfertjes een bron hadden betreffende de etnische verhoudingen en die van de VERDACHTEN van witteboordfraude 'wisfull thinking' waren ( racistisch gedachtengoed ! ) zonder enige bron..

Waarom blijf je zeuren om een antwoord in een post die niet eens aan mij gericht was ? cut the crap..hou op met uw doolhof/orakel technieken om mensen in verwarring te brengen..
Oud 18 augustus 2010, 11:42   #733
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit..het witteboordfraudeverhaal werd erbij gesleept als compensatie voor de hoge allochtone cijfertjes voor VERDACHTEN van misdrijven...( VERDACHT is trouwens de draadtitel )
Terwijl die cijfertjes een bron hadden betreffende de etnische verhoudingen en die van de VERDACHTEN van witteboordfraude 'wisfull thinking' waren ( racistisch gedachtengoed ! ) zonder enige bron..

Waarom blijf je zeuren om een antwoord in een post die niet eens aan mij gericht was ? cut the crap..hou op met uw doolhof/orakel technieken om mensen in verwarring te brengen..
Die belastingfraude werd er "bij gesleurd" om aan te tonen dat in de gehanteerde misdaadcijfers er bepaalde "soorten" misdaden niet in de cijfers worden meegerekend.

De "witte boorden" in "witteboordencriminaliteit" verwijst niet naar een ras; maar naar de witte boord van een hemd. Witteboordencriminaliteit is de criminaliteit gepleegd door mensen met een hogere socio-economische status.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witteboordencriminaliteit

Deze post was wel tot jou gericht.
Oud 18 augustus 2010, 12:08   #734
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De "witte boorden" in "witteboordencriminaliteit" verwijst niet naar een ras; maar naar de witte boord van een hemd. Witteboordencriminaliteit is de criminaliteit gepleegd door mensen met een hogere socio-economische status.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witteboordencriminaliteit

.
http://users.skynet.be/thiran/rekent...jpendlezen.htm
Oud 18 augustus 2010, 12:23   #735
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die belastingfraude werd er "bij gesleurd" om aan te tonen dat in de gehanteerde misdaadcijfers er bepaalde "soorten" misdaden niet in de cijfers worden meegerekend.
Oud 18 augustus 2010, 12:34   #736
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Samen met andere wetenschappelijke termen zoals 'provinciaaltjes', 'westerse graaicultuur', 'witmannen' en 'vlaams klootjesvolk' om zeker niet te suggereren dat de klemtoon lag op het presenteren van 'onbestrafte autochtone criminaliteit'...

Ik kan wel begrijpend lezen ( tussen de regels)
Oud 18 augustus 2010, 12:43   #737
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Samen met andere wetenschappelijke termen zoals 'provinciaaltjes', 'westerse graaicultuur', 'witmannen' en 'vlaams klootjesvolk' om zeker niet te suggereren dat de klemtoon lag op het presenteren van 'onbestrafte autochtone criminaliteit'...

Ik kan wel begrijpend lezen ( tussen de regels)
Ik betwijfel dan ook niet dat jij begrijpend kan lezen.
Ik begrijp niet waarom jij nu afkomt met termen zoals 'provinciaaltjes', 'westerse graaicultuur', 'witmannen' en 'vlaams klootjesvolk'

Weet jij nog waarover wij aan het discussiëren waren?
Oud 18 augustus 2010, 12:50   #738
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Maar dat is het leuke van het klootjesvolk. Een tasje met 25 euri van een schouder aftrekken, dat snappen ze. Een gederfde belastinginkomst van ettelijke miljarden is heel moeilijk natuurlijk.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor.
Oud 18 augustus 2010, 12:58   #739
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Maar dat is het leuke van het klootjesvolk. Een tasje met 25 euri van een schouder aftrekken, dat snappen ze. Een gederfde belastinginkomst van ettelijke miljarden is heel moeilijk natuurlijk.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor.
Ik weet echt wel naar wiens taalgebruik je verwees.

Ik begrijp echter niet waarom jij daarmee afkomt in deze discussie met mij.
Ik heb nooit dit taalgebruik toegejuicht of iets in die richting.

Weet jij nog waarover wij aan het discussiëren waren?
Oud 19 augustus 2010, 10:26   #740
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zielig, als ge mensen met een andere mening moet bestempelen als 'er scheelt wat met u'.

Nu, ik ben blij dat ge uw mening daaromtrent bijgesteld hebt en dat ge dat dus ook diefstal vindt. Goed van u.

Dat is dan ook het enige wat ik wou aanbrengen.
En gezien iedereen het er nu over eens is stel ik voor dat we dit onderwerp laten rusten.
Kunt u me in het vervolg volledig citeren? Met knip en klapwerk geeft u bewust een vertekend beeld van mijn mening.
Dan is het ineens duidelijk waarom ik vond dat er met u iets scheelt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be