Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 18:48   #721
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uw Hollandse politici zijn geen haar beter.
zijn de Noord- of de Zuid-Hollandse het ergstest?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:04   #722
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik heb al eerder gemerkt dat Vlaamse en Nederlandse politici uitstekend zaken met elkaar kunnen doen.
Vlaamse politici zoals bijvoorbeeld Marc Van Peel maken zich ook schuldig aan bijna racistische opmerkingen over Hollanders. Je moet eens je vlaamsgezinde bril afzetten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:07   #723
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vlaamse politici zoals bijvoorbeeld Marc Van Peel maken zich ook schuldig aan bijna racistische opmerkingen over Hollanders. Je moet eens je vlaamsgezinde bril afzetten.
marc van peel is enkel nog schepen in Antwerpen en is aan zijn laatste ambtstermijn bezig.
van hem ben je dus bijna af.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:13   #724
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
marc van peel is enkel nog schepen in Antwerpen en is aan zijn laatste ambtstermijn bezig.
van hem ben je dus bijna af.
Dat soort smoesjes gaan er bij mij niet meer in. Hij is namelijk verre van de enige Vlaamse politicus die zich minachtend over de noorderburen uitlaat.
Oud 3 oktober 2010, 20:21   #725
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort smoesjes gaan er bij mij niet meer in. Hij is namelijk verre van de enige Vlaamse politicus die zich minachtend over de noorderburen uitlaat.
En kan u bijgevolg hier even de namen geven van die andere politici
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 20:29   #726
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
die omhoog gevallen trut van de VLD Annick De Ridder is er nog zo één Svennies.
Oud 3 oktober 2010, 20:50   #727
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Karel De Gucht
Kathleen Van Brempt
Freya Van den Bossche
Oud 3 oktober 2010, 20:51   #728
Shadowke

Standaard

Citaat:
Karel De Gucht
Kathleen Van Brempt
Freya Van den Bossche
allemaal dikkenekken waar de gemiddelde Vlaming ni veel van moet hebben, inclu mezelf.
Oud 3 oktober 2010, 21:03   #729
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
allemaal dikkenekken waar de gemiddelde Vlaming ni veel van moet hebben, inclu mezelf.
Volgens mij hebben zij nog aardig wat voorkeursstemmen gehaald. Bovendien zijn het niet alleen hun uitlatingen, maar ook de reacties daarop. Toen Van Brempt op de Vlaamse TV verwees naar de Hollandse gierigheid bleef het stil in Vlaanderen. Zeg hetzelfde over Joden, en je hebt een proces aan je broek. Iets vergelijkbaars zag je bij de opmerking van Van Peel dat hij liever met Marokkanen dan met Hollanders op een onbewoond eiland zou zitten. Ook toen bleef het stil. Over Hollanders mag je alles zeggen. Sterker nog, Vlaamse politici denken zich er nog populair mee te maken ook.
Oud 3 oktober 2010, 21:06   #730
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Karel De Gucht
Kathleen Van Brempt
Freya Van den Bossche
Drie maar,volgens U is zowat iederéén tegen....

Een mager beestje mijn beste...
Oud 3 oktober 2010, 21:07   #731
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Freya Van den Bosche ooit in Humo in de nieuwjaarsenquête.

Wie is uw minst favoriete politicus ? Derk-Jan Eppink (LDD), iemand die 'jèm' zegt in de plaats van 'confituur' kan ik niet uitstaan.

(iets navenant)

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 oktober 2010 om 21:11.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:08   #732
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Drie maar,volgens U is zowat iederéén tegen....

Een mager beestje mijn beste...
Mager? Alsof het niets is. Ik kan internationaal ook geen vergelijkbare voorbeelden herinneren. Alleen Hugo Chavez mischien, als hij weer eens tekeer gaat. Noem mij anders maar eens 1 voorbeeld van een Nederlandse politicus die zich minachtend over Vlamingen of Belgen uitlaat. Eentje maar.
Oud 3 oktober 2010, 21:08   #733
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

nog wel, totdat ze in Nederland stemmen mogen gaan winnen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:08   #734
Shadowke

Standaard

Citaat:
Volgens mij hebben zij nog aardig wat voorkeursstemmen gehaald. Bovendien zijn het niet alleen hun uitlatingen, maar ook de reacties daarop. Toen Van Brempt op de Vlaamse TV verwees naar de Hollandse gierigheid bleef het stil in Vlaanderen. Zeg hetzelfde over Joden, en je hebt een proces aan je broek. Iets vergelijkbaars zag je bij de opmerking van Van Peel dat hij liever met Marokkanen dan met Hollanders op een onbewoond eiland zou zitten. Ook toen bleef het stil. Over Hollanders mag je alles zeggen. Sterker nog, Vlaamse politici denken zich er nog populair mee te maken ook.
voorkeursstemmen komen vooral uit de gemeenten waar deze personen opkomen, niet de rest van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 oktober 2010 om 21:37.
Oud 3 oktober 2010, 21:26   #735
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Freya Van den Bosche ooit in Humo in de nieuwjaarsenquête.

Wie is uw minst favoriete politicus ? Derk-Jan Eppink (LDD), iemand die 'jèm' zegt in de plaats van 'confituur' kan ik niet uitstaan.

(iets navenant)
De reden waarom Vlamingen er niet op reageren is omdat ze schrik hebben van de 'groep'. Ze hebben schrik om voor 'flauwe bleitsmoel' uitgemaakt te worden. Vlamingen zijn minder individualistisch dan Nederlanders en minder scherp van tong als gevolg ervan. Zich laten meedrijven door de stroom om onder de radar te blijven is een (jammerlijke) eigenschap hier.
Vlamingen zijn ook gewend om zulke beledigen over zichzelf 'te pikken' en denken dat dat 'de normale gang van zake' is.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 oktober 2010 om 21:38.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:36   #736
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mager? Alsof het niets is. Ik kan internationaal ook geen vergelijkbare voorbeelden herinneren. Alleen Hugo Chavez mischien, als hij weer eens tekeer gaat. Noem mij anders maar eens 1 voorbeeld van een Nederlandse politicus die zich minachtend over Vlamingen of Belgen uitlaat. Eentje maar.
Dat zal ik niet kunnen aangezien ik het Nederlands politiek gebeuren totaal niet meer volg wegens meer dan werk genoeg om te volgen in eigen politieke barak...
Oud 4 oktober 2010, 05:31   #737
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Echte Menapiërs hebben geen Koninkrijk nodig, fonne.

Wij kiezen ons zuiver protocollair stamhoofd op het dorpsplein, en als dat stamhoofd niet doet wat wij willen, maken we hem/haar gewoon een kopje kleiner

Over een hoofdstad moeten we het nog eens geraken.

Sommigen onder ons verkiezen een paar aan elkaar vastgesjorde woonboten, anderen pleiten dan weer voor het Verdronken Land van Noord-Beveland, en een paar onverbeterlijke nostalgici dromen ervan de Tempel van Nehalennia terug uit de grond te stampen.

Als het van mij mag afhangen wordt het een hoofdstad op wieltjes: enkele door paarden getrokken sleurhutten die voortdurend het hele land doorkruisen, voor eeuwig op zoek naar goede dansmuziek, wilde wijven en lekker bier
Die tempel staat er ondertussen al, nou ja, een kopie...
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 06:44   #738
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en jij denkt dat de Franstaligen dat gaan willen?
blijven dromen!
De Walen werken al heel velen goed samen met Nederland.

Ze hebben zelfs bedrijven die contracten hebben met Nederlandse bedrijven.

In Luik/Liege hebben ze zelfs een haven waar ze pendelverbindingen met binnenvaartschepen hebben met Rotterdam en van waaruit de containers dan vertrekken op de vrachtwagens naar het Europese achterland. Het is trouwens de derde grootste binnenvaart haven van Europa geworden.
Daarnaast hebben ze contracten afgesloten met Nederlandse bedrijven voor de afwerking van halfproducten uit de Waalse industrie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 06:59   #739
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De reden waarom Vlamingen er niet op reageren is omdat ze schrik hebben van de 'groep'. Ze hebben schrik om voor 'flauwe bleitsmoel' uitgemaakt te worden. Vlamingen zijn minder individualistisch dan Nederlanders en minder scherp van tong als gevolg ervan. Zich laten meedrijven door de stroom om onder de radar te blijven is een (jammerlijke) eigenschap hier.
Vlamingen zijn ook gewend om zulke beledigen over zichzelf 'te pikken' en denken dat dat 'de normale gang van zake' is.
Ik weet anders toch dat er verschillende belangrijke Vlaamse politici heelduidelijk hebben gezegd wat hun mening was over de Nederlanders en over het idee om met hen samen een natie te gaan vormen.

Peeters heeft hen ooit duidelijk gezegd dat je beter om gebroken stok kon vertrouwen dan omhet woord van een Nederlandse politicus en dat een samen smelten van Vlaanderen en Nederland zeker niet aan de orde is.

De Wever heeft reeds meerdere malen gezegd dat hij helemaal niet van zin is om Vlaanderen onder Oranje te brengen, want dat de Nederlandse politici veel te grote Nationalisten zijn.

Dehaene heeft ooit gezegd dat Nederlanders enkel aan zichzelf denken en denken dat heel de wereld om hen draait.

Leterme heeft hen ooit verweten een bende kortzichtige egoïsten te zijn.

Maar telkens als Vlaamse politici dergelijke uitspraken deden, werd de Nederlandse media heel stil en kregen de Nederlandse politici het schaamrood op de wangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 07:03   #740
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, af en toe doen ook Nederlandse politici of bestuurders een dubieuze duit in het zakje. Eind jaren negentig liet Gijs de Vries als lid van het Europarlement zich negatief uit over het gebruik van het Nederlands in België. Ook de voormalige, Nederlandse ambassadeur in Brussel moest door zijn superieur in Den Haag worden 'rechtgezet' nadat hij de verontwaardiging van de Vlamingen over zich had afgeroepen toen hij vond dat Frans een betere taal was voor de diplomatie.

Ik geef toe dat het niet direct getuigenissen zijn van directe vlamingenhaat, maar het waren wel degelijk nodeloos grievende opmerkingen over iets wat in Vlaanderen gevoelig ligt.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be