Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2012, 19:22   #721
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb hier en ik-eet-veganistisch- eetdraad lopen waar zoveel mag getrold worden wat jullie kunnen... (en nu ga ik weer 5bp krijgen voor reclame...)
Duid de draad eens aan. Ik ben te lui om zelf te zoeken. Heb juist die halve eend op. Vlees maakt moe.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2012, 21:24   #722
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Duid de draad eens aan. Ik ben te lui om zelf te zoeken. Heb juist die halve eend op. Vlees maakt moe.
Het i s verboden links te geven naar je eigen draden... Ik heb al eens een 5-punter gekregen voor reclame (toen ik geen reclame maakte)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 06:56   #723
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom vindt jij het erg dat mensen vlees eten? Terwijl dieren in de natuur er nog een stuk gruwelijker aan hun einde komen.
Dat is wel niet de eerste maal dat jij antwoorden geeft die nergens op slaan. Ben je misschien toevallig niet op de hoogte dat dieren geen geweten of moraal hebben ? Wat jij dus als gruwelijk bestempeld dat weten die dieren niet dat dat gruwelijk is.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 09:35   #724
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat is wel niet de eerste maal dat jij antwoorden geeft die nergens op slaan. Ben je misschien toevallig niet op de hoogte dat dieren geen geweten of moraal hebben ? Wat jij dus als gruwelijk bestempeld dat weten die dieren niet dat dat gruwelijk is.
Ach ja, absurde onzin-berichten... Ik tracht daar niet meer op te reageren, ik heb al postings genoeg.
Oud 27 mei 2012, 09:37   #725
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
"Veganiërs, wat eet je vandaag? "‎
Oud 27 mei 2012, 09:38   #726
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als dieren toch niet weten wat gruwelijk is, dan hoeven we er toch helemaal niet moeilijk om te doen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 10:51   #727
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Als dieren toch niet weten wat gruwelijk is, dan hoeven we er toch helemaal niet moeilijk om te doen?
Ga je door met je onzin?

Ja, met je onzin van het gruwelijke te doen.
Oud 27 mei 2012, 10:52   #728
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ga je door met je onzin?

Ja, met je onzin van het gruwelijke te doen.
Wat vind jij er precies onzinnig aan?
Oud 27 mei 2012, 11:12   #729
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat vind jij er precies onzinnig aan?
Dat je je wilt gedragen als de beesten en niks gruwelijk vinden

Dat is het omgekeerde van antropocentrisch, je vereenzelvigt je met de predatoren.

Goed, ik maak hier een uitzondering. Ik reageer normaliter niet op eclatante onzin.

Ik schrijf er ook liever zelf.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 11:15.
Oud 27 mei 2012, 14:39   #730
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer zo'n antwoord. Het gaat over het leed dat we de dieren aandoen, en dat voelen ze wel aan den lijve. En wij als verstandelijk ontwikkelde schepsels, sommigen althans, zouden beter moeten weten, dat dat niet steeds verantwoord is. En ik ben dan nog geen veganist, maar heb respect voor die mensen en zoals ik al een aantal malen gezegd heb tracht ik mijn vleesconsumptie tot het strikte minimum te beperken.
Oud 29 mei 2012, 23:43   #731
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over het leed dat we de dieren aandoen, en dat voelen ze wel aan den lijve.
Dat ben ik niet zeker.
En dan nog: moeten wij ons dat aantrekken?
Citaat:
En ik ben dan nog geen veganist, maar heb respect voor die mensen en zoals ik al een aantal malen gezegd heb tracht ik mijn vleesconsumptie tot het strikte minimum te beperken.
Voor uw ene kortlet moet het ganse varken dood...
Oud 30 mei 2012, 05:17   #732
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je misschien toevallig niet op de hoogte dat dieren geen geweten of moraal hebben ? Wat jij dus als gruwelijk bestempeld dat weten die dieren niet dat dat gruwelijk is.
Dus omdat dieren niet weten dat ze iets gruwelijks doen, mogen ze dat doen? En omdat mensen dat wel weten, mogen ze het niet doen?

Wie is dan wel die Instantie van wie het ene mag en het andere niet?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 mei 2012 om 05:17.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 07:15   #733
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus omdat dieren niet weten dat ze iets gruwelijks doen, mogen ze dat doen? En omdat mensen dat wel weten, mogen ze het niet doen?

Wie is dan wel die Instantie van wie het ene mag en het andere niet?
Sommigen achten zichzelf die instantie, en vooral de veggies en vegas.
Ze willen zowel mens als dier betuttelen, en er respectievelijk hun moraal aan opdringen, en aan toeschrijven.
Maar morele of ethische afspraken kan je enkel met je gelijken maken...
Oud 30 mei 2012, 08:49   #734
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
maar bij dat laatste zit dus het probleem van discriminatie. Want eigenlijk is er geen moreel relevant criterium dat die mentaal gehandicapten wel hebben en niet-menselijke voelende wezens niet.
Er is toch wel iets dat mentaal gehandicapten wel hebben, en niet menselijke wezens niet.
Het is mogelijk dat mij iets overkomt waardoor ik een mentaal gehandicapte wordt. Het is niet mogelijk dat ik opeens in een boerderijdier verander. Dat is moreel behoorlijk relevant.

Citaat:
Het indelen in een soort is namelijk arbitrair en vergezocht enzo (zie mijn vijf argumenten van de irrelevantie van de soortgrens). Wat ik van jou zou willen weten, is wat voor jou nu de echte (diepst liggende) reden is om mentaal gehandicapten fundamentele rechten te geven. Als je gaat verwijzen naar "soort", dan riskeer je soortisme, tenzij je argumenten kunt geven waarom de soortgrens moreel relevant is.
Elke diersoort op aarde is "soortistisch". Jij bent ook soortistisch. Waarom is dat fout?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 09:42   #735
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus omdat dieren niet weten dat ze iets gruwelijks doen, mogen ze dat doen?
Het verbieden ervan zou tegennatuurlijk zijn. Trouwens hoe ga je een dier nu iets verbieden ?
Citaat:
En omdat mensen dat wel weten, mogen ze het niet doen?
Uiteraard, zou je toch moeten snappen.
Oud 30 mei 2012, 10:19   #736
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
maar bij dat laatste zit dus het probleem van discriminatie. Want eigenlijk is er geen moreel relevant criterium dat die mentaal gehandicapten wel hebben en niet-menselijke voelende wezens niet. Het indelen in een soort is namelijk arbitrair en vergezocht enzo (zie mijn vijf argumenten van de irrelevantie van de soortgrens). Wat ik van jou zou willen weten, is wat voor jou nu de echte (diepst liggende) reden is om mentaal gehandicapten fundamentele rechten te geven. Als je gaat verwijzen naar "soort", dan riskeer je soortisme, tenzij je argumenten kunt geven waarom de soortgrens moreel relevant is.
Ik begrijp dat soort discours echt niet. Verlicht me.

Gehandicapten zij en blijven mensen. Dieren niet. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Maar ja, wie zo praat is zeker een soortist volgens jou? Het onderscheid mens-dier is dus volgens jou niet (moreel) relevant? Wat valt er dan nog verder te praten?

Moreel en ethisch deken en gedrag is een menselijke functie. Als je die grens niet respecteert, of betwist, waar praten we dan nog over?

Waarom laat je het conventionele taalgebruik vallen (de mens) om naar evolutieleer-taalgebruik te grijpen (soortisme)
Oud 30 mei 2012, 10:45   #737
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is de prooi daardoor dan minder verscheurd geweest?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 15:09   #738
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verbieden ervan zou tegennatuurlijk zijn. Trouwens hoe ga je een dier nu iets verbieden ?
Waarom zou je dan een mens tegenover dieren iets verbieden, tenzij het andere mensen schaadt?
Oud 30 mei 2012, 15:12   #739
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer zo'n antwoord. Het gaat over het leed dat we de dieren aandoen, en dat voelen ze wel aan den lijve. En wij als verstandelijk ontwikkelde schepsels, sommigen althans, zouden beter moeten weten, dat dat niet steeds verantwoord is. En ik ben dan nog geen veganist, maar heb respect voor die mensen en zoals ik al een aantal malen gezegd heb tracht ik mijn vleesconsumptie tot het strikte minimum te beperken.
Ethiek is niet universeel, leer dat nu eens.
Oud 30 mei 2012, 15:40   #740
eno2
Banneling

Standaard

Alsof vleeskweek&fabrieksmatige vleesproductie geen andere mensen schaadt. Het schaadt mensen en overbelast de planeet.

Het argumentt dat je mensen met dieren de vrije hand moet geven, is te ludicrous om te beantwoorden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2012 om 15:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be