![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duid de draad eens aan. Ik ben te lui om zelf te zoeken. Heb juist die halve eend op. Vlees maakt moe.
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Banneling
|
![]() Dat is wel niet de eerste maal dat jij antwoorden geeft die nergens op slaan. Ben je misschien toevallig niet op de hoogte dat dieren geen geweten of moraal hebben ? Wat jij dus als gruwelijk bestempeld dat weten die dieren niet dat dat gruwelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Banneling
|
![]() Ach ja, absurde onzin-berichten... Ik tracht daar niet meer op te reageren, ik heb al postings genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als dieren toch niet weten wat gruwelijk is, dan hoeven we er toch helemaal niet moeilijk om te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Banneling
|
![]() Dat je je wilt gedragen als de beesten en niks gruwelijk vinden
Dat is het omgekeerde van antropocentrisch, je vereenzelvigt je met de predatoren. Goed, ik maak hier een uitzondering. Ik reageer normaliter niet op eclatante onzin. Ik schrijf er ook liever zelf. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2012 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Banneling
|
![]() Weer zo'n antwoord. Het gaat over het leed dat we de dieren aandoen, en dat voelen ze wel aan den lijve. En wij als verstandelijk ontwikkelde schepsels, sommigen althans, zouden beter moeten weten, dat dat niet steeds verantwoord is. En ik ben dan nog geen veganist, maar heb respect voor die mensen en zoals ik al een aantal malen gezegd heb tracht ik mijn vleesconsumptie tot het strikte minimum te beperken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog: moeten wij ons dat aantrekken? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is dan wel die Instantie van wie het ene mag en het andere niet?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 mei 2012 om 05:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen zowel mens als dier betuttelen, en er respectievelijk hun moraal aan opdringen, en aan toeschrijven. Maar morele of ethische afspraken kan je enkel met je gelijken maken...
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is mogelijk dat mij iets overkomt waardoor ik een mentaal gehandicapte wordt. Het is niet mogelijk dat ik opeens in een boerderijdier verander. Dat is moreel behoorlijk relevant. Citaat:
![]() |
![]() |
#735 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gehandicapten zij en blijven mensen. Dieren niet. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Maar ja, wie zo praat is zeker een soortist volgens jou? Het onderscheid mens-dier is dus volgens jou niet (moreel) relevant? Wat valt er dan nog verder te praten? Moreel en ethisch deken en gedrag is een menselijke functie. Als je die grens niet respecteert, of betwist, waar praten we dan nog over? Waarom laat je het conventionele taalgebruik vallen (de mens) om naar evolutieleer-taalgebruik te grijpen (soortisme) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En is de prooi daardoor dan minder verscheurd geweest?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou je dan een mens tegenover dieren iets verbieden, tenzij het andere mensen schaadt?
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Banneling
|
![]() Alsof vleeskweek&fabrieksmatige vleesproductie geen andere mensen schaadt. Het schaadt mensen en overbelast de planeet.
Het argumentt dat je mensen met dieren de vrije hand moet geven, is te ludicrous om te beantwoorden. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 mei 2012 om 15:41. |
![]() |
![]() |