|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  17 mei 2012, 00:45 | #721 | |
| Banneling Geregistreerd:  8 februari 2011 Locatie: Marrakech aan 't Scheldt 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  17 mei 2012, 06:44 | #722 | 
| Secretaris-Generaal VN |   Men kan zich de vraag stellen in hoever die paar Japanners, VS burgers en dergelijken integreren en effectief meedoen aan de multicultuur, uitgezonderd lokaal verbruiken. Ondertussen is het patroon voor de Noord Afrikanen en Nabij-Oostersen duidelijk. Hebben ze geen geld, proberen ze macht uit te oefenen door al dan niet geweldadig de kaart van de gediscrimineerden te trekken, handig geholpen door een groep compleet naiëve wereldverbeteraars, vooral van meloenstrekking. Hebben ze macht en geld, dan misbruiken ze die macht en dat geld (zie maar de regelmatig terugkerende diplomatieke schandaaltjes van mishandeld huispersoneel enzo). Integratie??? Asimilatie? Of gewoon zoals de have-not Chinezen en de blijkbaar verarmde orthodox Joden stilleks hun eigen ding doen zonder heet en koud te blazen of de idioot uit te hangen. Nee dat kan niet. 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | 
|   |   | 
|  17 mei 2012, 06:52 | #723 | 
| Banneling Geregistreerd:  8 februari 2011 Locatie: Marrakech aan 't Scheldt 
				 |   Mij blijft nog altijd de constante tendens tot corruptie opvallen:  - sjoemelende moslimscholen in Nederland (heel de familie van de directeur mocht gratis mee naar Mekka, met de subsidies die door de staat werden betaald voor de scholing) - sjoemelende, over elkaar vallende moslimexecutieve.... hoeveel jaar zijn die nu al bezig? hoeveel gesjoemel is al aan het licht gekomen? waarom blijven die subsidies krijgen om wat te doen? - recent weer de chauffeur van Emir Kir betrokken in wapensmokkel. http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ow=audio_87382 Dit belooft als er hoe langer hoe meer migranten aan de vetpotten kunnen zitten. | 
|   |   | 
|  17 mei 2012, 07:04 | #724 | 
| Secretaris-Generaal VN |   Ik zou dat eerder zien als het assimileren.  Ze doen niks anders dan onze "democratisch verkozen politici". 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | 
|   |   | 
|  17 mei 2012, 16:31 | #725 | ||||||||
| Banneling Geregistreerd: 12 januari 2011 Locatie: Brugge 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
 ? Waarom zouden wij ons schuldig moeten voelen voor wat die roomse imperialisten (witte paters) of de kapitalisten van Union Minière ginderachter hebben uitgevreten? Citaat: 
 2. Zucht naar exotisme valt meestal samen met het niet kennen van de eigen cultuur. Hoe kan men respect opbrengen voor andere culturen, als men z'n eigen cultuur niet eens kent? 3. Er is geen enkele reden om alles te vermengen omdat dit net leidt tot grijze eenheidsworst. Diversiteit in de wereld is net gebaat bij afwiujzen van multicul en multiraciualisme, afwijzen van Melting Pot. Citaat: 
 Citaat: 
 2. Waarom zou iedereen het recht moeten hebben zijn eigen willetje te kunnen doordrijven, ook wanneer inheemse anderen dat niet willen dat men op plaats x komt wonen? Niet dus. Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
  Te gek om los te lopen! Dit is eigenlijk gewoon zeggen: wat de mensen hier willen en denken staat mij niet aan, dus moeten we die mensen vervangen. Laatst gewijzigd door -Jo- : 17 mei 2012 om 16:32. | ||||||||
|   |   | 
|  21 mei 2012, 17:08 | #726 | |
| Minister-President Geregistreerd: 30 september 2011 
				 |   Citaat: 
  . Het is makkelijk om ergens enkel de vruchten van te plukken en daarna de keerzijde van de medaille te ontkennen. Net zoals de Vlaamsch Belangers & CD&V'ers die maar al te graag bommen op Irak gooien, en dan schrikken dat er plots een paar miljoen vluchtelingen bijkomen. Maar het feit alleen al dat je overal met mensen uit verschillende culturen kunt discussiëren lijkt me toch een gigantisch voordeel. Blijkbaar is dit topic echter enkel gestart zodat enkele sukkels nog eens kunnen zeggen dat iets tegen Marokkanen hebben... Integendeel, de meeste Vlaamsch natio-racisten (om er een naam op te kleven) die ik ken zetten gewoon hun hersenen af als je het hebt over zaken die zich in het verleden hebben afgespeeld en niet in hun kraam passen. | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 17:12 | #727 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 juni 2009 
				 |   Er is veel werk voor de politie. | 
|   |   | 
|  21 mei 2012, 17:45 | #728 | 
| Burger Geregistreerd: 14 april 2012 Locatie: Cosmopolitan Lifestyle 
				 |   Ik twijfel niet dat een multiculturele samenleving in sommige gevallen een verrijking kan zijn. Laat mij echter onmiddellijk eraan toevoegen dat ik van mening ben dat dit in België niet het geval is. Ik ben voor alle duidelijkheid geen extremist, racist, bekrompen individu of om het even. Mij is het om het even of iemand blank, zwart of geel is of een of andere religie op een gematigde manier beleeft. Niettemin ben ik er rotsvast van overtuigt dat de multiculturele samenleving in een land als België een totaal fiasco is. Eenvoudige oorzaak hiervan is dat het gros die men de laatste decennia heeft binnengehaald de taal onvoldoende beheerst (wat tot een vicieuze cirkel leidt naar de kinderen toe qua educatie, werk ...), er morele standaarden op nahoudt die naar onze Westerse 21e eeuwse opinie Middelleeuws zijn, ... Of m.a.w. zogoed als niet de minste integratie. Men heeft niet alleen de sluizen veel te veel opgenzet, men heeft vooral 'een volledig nieuwe sociale onderklasse gecreeërd'. Ik had nooit gedacht dit nog te zullen zeggen, maar nu kan ik begrijpen waarom het gros van de bevolking van bepaalde Vlaamse steden 'en masse' voor een extremistische partij stemde. Wat niet betekent dat ik het racistisch discours van deze partij onderschrijf, maar door geruime tijd in een bepaalde Vlaamse stad te toeven kan ik nu begrip opbrengen voor hun stemmers. De verontwaardiging in Vlaanderen was destijds groot, maar nu begrijp ik dat de gemiddelde Vlaming geen benul had van volledige stadsdelen die in enkele decennia verloederd raakten door de invoer van een volledig nieuwe sociale onderklasse met alle problemen en criminaliteit vandien. De linkse elite die decennia lang in utopische ideologieën leefde zonder voeling met de harde realiteit treft hier een verpletterende verantwoordelijkheid. Als ik bepaalde wijken zie, de verloedering, de hardheid, ... die er bijna letterlijk in de lucht hangt, dan kan het niet anders dan dat dit heel wat mensen verzuurd heeft. Indien men de rust en het aangename van veel Vlaamse gemeentes en dorpen kent, en dan eens een tijd in deze buurten vertoeft, mag gerust gezegd, dit is Vlaanderen niet meer! 
				__________________ Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche | 
|   |   | 
|  21 mei 2012, 17:48 | #729 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 april 2012 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:14 | #730 | |
				 |   Citaat: 
 Mij is het niet te doen om het Vlaamse karakter, zoals ook duidelijk tussen de lijnen te lezen valt in mijn betoog, het is er mij om te doen dat door de creatie van een volledige nieuwe sociale onderklasse in vele Vlaamse steden, en bepaalde Vlaamse steden in het bijzonder een atmosfeer van en feitelijke algemene verloedering is ontstaan. 
				__________________ Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:15 | #731 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:21 | #732 | 
				 |   Klopt, pech voor diegenen die er wonen zou je kunnen zeggen. Ik heb om beroepsredenen het laatste jaar en nog de komende twee maanden dichtbij bepaalde van deze buurten gewoond, en heb zo het 'privilege' gehad om er de atmosfeer zo'n beetje te kunnen opsnuiven. In bepaalde steden kunnen een paar straten dichter of verder trouwens een wereld van verschil betekenen. 
				__________________ Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 21 mei 2012 om 18:22. | 
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:24 | #733 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:33 | #734 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche | |
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:37 | #735 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:39 | #736 | 
				 |   You wish ...   Back to discussions ... 
				__________________ Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche | 
|   |   | 
|  21 mei 2012, 18:40 | #737 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  22 mei 2012, 05:56 | #738 | |
| Banneling Geregistreerd: 22 december 2009 
				 |   Citaat: 
  | |
|   |   | 
|  22 mei 2012, 10:15 | #739 | |
| Vreemdeling Geregistreerd: 21 mei 2012 
				 |   Citaat: 
 En is de vraag dan niet eerder, wat zijn de problemen die de multiculturele samenleving meebrengt en wat zijn de juiste antwoorden daarop? | |
|   |   | 
|  22 mei 2012, 12:14 | #740 | ||||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 oktober 2005 
				 |   Inderdaad. Zoals Brecht reeds stelde: "Das Volk hat das Vertrauen der Regierung verscherzt. Wäre es da nicht doch einfacher, die Regierung löste das Volk auf und wählte ein anderes?" 
				__________________ islamophobie et bêtise ordinaire: Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 Citaat: 
 | ||||||
|   |   |