Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 00:45   #721
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik geef bij voorbaat al toe dat ik slechts de eerste paar posts in dit topic gelezen heb, maar ik vermoed dat er behalve het noemen van enkele exotische gerechten, en wellicht wat wereldmuziek, er maar bitter weinig, en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid helemaal niets relevants aan positieve zaken aan de multiculturele samenleving genoemd is geweest.

Kan iemand dit beamen of ontkrachten?
ik vrees dat je gelijk hebt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 06:44   #722
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Men kan zich de vraag stellen in hoever die paar Japanners, VS burgers en dergelijken integreren en effectief meedoen aan de multicultuur, uitgezonderd lokaal verbruiken.

Ondertussen is het patroon voor de Noord Afrikanen en Nabij-Oostersen duidelijk. Hebben ze geen geld, proberen ze macht uit te oefenen door al dan niet geweldadig de kaart van de gediscrimineerden te trekken, handig geholpen door een groep compleet naiëve wereldverbeteraars, vooral van meloenstrekking.
Hebben ze macht en geld, dan misbruiken ze die macht en dat geld (zie maar de regelmatig terugkerende diplomatieke schandaaltjes van mishandeld huispersoneel enzo).

Integratie??? Asimilatie?
Of gewoon zoals de have-not Chinezen en de blijkbaar verarmde orthodox Joden stilleks hun eigen ding doen zonder heet en koud te blazen of de idioot uit te hangen. Nee dat kan niet.
Oud 17 mei 2012, 06:52   #723
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Mij blijft nog altijd de constante tendens tot corruptie opvallen:

- sjoemelende moslimscholen in Nederland (heel de familie van de directeur mocht gratis mee naar Mekka, met de subsidies die door de staat werden betaald voor de scholing)

- sjoemelende, over elkaar vallende moslimexecutieve.... hoeveel jaar zijn die nu al bezig? hoeveel gesjoemel is al aan het licht gekomen? waarom blijven die subsidies krijgen om wat te doen?

- recent weer de chauffeur van Emir Kir betrokken in wapensmokkel.
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ow=audio_87382

Dit belooft als er hoe langer hoe meer migranten aan de vetpotten kunnen zitten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 07:04   #724
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mij blijft nog altijd de constante tendens tot corruptie opvallen:
Ik zou dat eerder zien als het assimileren. Ze doen niks anders dan onze "democratisch verkozen politici".
Oud 17 mei 2012, 16:31   #725
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat vindt u positief aan de multiculturele samenleving? Een vraag die hier toch ook eens mag gesteld worden.
Niets, noppes, rien de knots, nichts, niente, nothing.

Citaat:
De multiculturele samenleving wordt hier door sommigen verdedigd maar de kern waarop dit gebaseerd is komt niet altijd even duidelijk naar voren. Tot nu toe heb ik volgende argumenten pro kunnen ontwaren;

-we hebben een schuld in te lossen nav ons koloniaal verleden

? Waarom zouden wij ons schuldig moeten voelen voor wat die roomse imperialisten (witte paters) of de kapitalisten van Union Minière ginderachter hebben uitgevreten?
Citaat:
-migratie voegt een exotisch vleugje toe want anders wordt onze samenleving maar grijs en saai
1. Er is hier door toedoen van liberaal-extremisme geen samenleving meer, enkel nog een maatschappij waar mensen enkel gemotiveerd worden hun eigen egoïstisch materieel belang te verdedigen en te maximaliseren.
2. Zucht naar exotisme valt meestal samen met het niet kennen van de eigen cultuur. Hoe kan men respect opbrengen voor andere culturen, als men z'n eigen cultuur niet eens kent?
3. Er is geen enkele reden om alles te vermengen omdat dit net leidt tot grijze eenheidsworst. Diversiteit in de wereld is net gebaat bij afwiujzen van multicul en multiraciualisme, afwijzen van Melting Pot.
Citaat:
-we zijn moreel verplicht die mensen op te vangen (want ontwikkelingshulp faalt)
Waarom zouden wij al het leed van de wereld moeten helpen dragen, als er hier nog veel armoede en problemen zijn?
Citaat:
-het moet kunnen dat we ons eender waar gaan vestigen want we zijn allen wereldburgers
1. Iedereen die op de wereld woont is een wereldburger. Nietszeggende onzin dus. Ook Adolf Hitler was een wereldburger.
2. Waarom zou iedereen het recht moeten hebben zijn eigen willetje te kunnen doordrijven, ook wanneer inheemse anderen dat niet willen dat men op plaats x komt wonen? Niet dus.
Citaat:
-de confrontatie met andere culturen is verrijkend
Ten dele juist, net daarom dat ze niet mogen vermengd worden. Vermenging = verarming.
Citaat:
-onze samenleving vergrijst en we hebben nieuw bloed nodig
Juist. Eigen kinderen dus, jonge mensen moeten opnieuw perspectieven krijgen voor het vormen van kinderrijke gezinnen.

Citaat:
-zonder instroom van migranten wordt onze maatschappij te rechts en daar vrees ik voor

Te gek om los te lopen! Dit is eigenlijk gewoon zeggen: wat de mensen hier willen en denken staat mij niet aan, dus moeten we die mensen vervangen.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 17 mei 2012 om 16:32.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 17:08   #726
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
? Waarom zouden wij ons schuldig moeten voelen voor wat die roomse imperialisten (witte paters) of de kapitalisten van Union Minière ginderachter hebben uitgevreten?
Omdat we ook niet geklaagd hebben toen de rubber- en ivoorboten hier toekwamen natuurlijk . Het is makkelijk om ergens enkel de vruchten van te plukken en daarna de keerzijde van de medaille te ontkennen.

Net zoals de Vlaamsch Belangers & CD&V'ers die maar al te graag bommen op Irak gooien, en dan schrikken dat er plots een paar miljoen vluchtelingen bijkomen.

Maar het feit alleen al dat je overal met mensen uit verschillende culturen kunt discussiëren lijkt me toch een gigantisch voordeel. Blijkbaar is dit topic echter enkel gestart zodat enkele sukkels nog eens kunnen zeggen dat iets tegen Marokkanen hebben...

Citaat:
Zucht naar exotisme valt meestal samen met het niet kennen van de eigen cultuur. Hoe kan men respect opbrengen voor andere culturen, als men z'n eigen cultuur niet eens kent?
Integendeel, de meeste Vlaamsch natio-racisten (om er een naam op te kleven) die ik ken zetten gewoon hun hersenen af als je het hebt over zaken die zich in het verleden hebben afgespeeld en niet in hun kraam passen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 17:12   #727
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Er is veel werk voor de politie.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 17:45   #728
TheChosenOne
Burger

TheChosenOne's schermafbeelding

Standaard

Ik twijfel niet dat een multiculturele samenleving in sommige gevallen een verrijking kan zijn. Laat mij echter onmiddellijk eraan toevoegen dat ik van mening ben dat dit in België niet het geval is.

Ik ben voor alle duidelijkheid geen extremist, racist, bekrompen individu of om het even. Mij is het om het even of iemand blank, zwart of geel is of een of andere religie op een gematigde manier beleeft. Niettemin ben ik er rotsvast van overtuigt dat de multiculturele samenleving in een land als België een totaal fiasco is.

Eenvoudige oorzaak hiervan is dat het gros die men de laatste decennia heeft binnengehaald de taal onvoldoende beheerst (wat tot een vicieuze cirkel leidt naar de kinderen toe qua educatie, werk ...), er morele standaarden op nahoudt die naar onze Westerse 21e eeuwse opinie Middelleeuws zijn, ... Of m.a.w. zogoed als niet de minste integratie.

Men heeft niet alleen de sluizen veel te veel opgenzet, men heeft vooral 'een volledig nieuwe sociale onderklasse gecreeërd'.

Ik had nooit gedacht dit nog te zullen zeggen, maar nu kan ik begrijpen waarom het gros van de bevolking van bepaalde Vlaamse steden 'en masse' voor een extremistische partij stemde. Wat niet betekent dat ik het racistisch discours van deze partij onderschrijf, maar door geruime tijd in een bepaalde Vlaamse stad te toeven kan ik nu begrip opbrengen voor hun stemmers.

De verontwaardiging in Vlaanderen was destijds groot, maar nu begrijp ik dat de gemiddelde Vlaming geen benul had van volledige stadsdelen die in enkele decennia verloederd raakten door de invoer van een volledig nieuwe sociale onderklasse met alle problemen en criminaliteit vandien. De linkse elite die decennia lang in utopische ideologieën leefde zonder voeling met de harde realiteit treft hier een verpletterende verantwoordelijkheid.

Als ik bepaalde wijken zie, de verloedering, de hardheid, ... die er bijna letterlijk in de lucht hangt, dan kan het niet anders dan dat dit heel wat mensen verzuurd heeft. Indien men de rust en het aangename van veel Vlaamse gemeentes en dorpen kent, en dan eens een tijd in deze buurten vertoeft, mag gerust gezegd, dit is Vlaanderen niet meer!
Oud 21 mei 2012, 17:48   #729
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
Ik twijfel niet dat een multiculturele samenleving in sommige gevallen een verrijking kan zijn. Laat mij echter onmiddellijk eraan toevoegen dat ik van mening ben dat dit in België niet het geval is.

Ik ben voor alle duidelijkheid geen extremist, racist, bekrompen individu of om het even. Mij is het om het even of iemand blank, zwart of geel is of een of andere religie op een gematigde manier beleeft. Niettemin ben ik er rotsvast van overtuigt dat de multiculturele samenleving in een land als België een totaal fiasco is.

Eenvoudige oorzaak hiervan is dat het gros die men de laatste decennia heeft binnengehaald de taal onvoldoende beheerst (wat tot een vicieuze cirkel leidt naar de kinderen toe qua educatie, werk ...), er morele standaarden op nahoudt die naar onze Westerse 21e eeuwse opinie Middelleeuws zijn, ... Of m.a.w. zogoed als niet de minste integratie.

Men heeft niet alleen de sluizen veel te veel opgenzet, men heeft vooral 'een volledig nieuwe sociale onderklasse gecreeërd'.

Ik had nooit gedacht dit nog te zullen zeggen, maar nu kan ik begrijpen waarom het gros van de bevolking van bepaalde Vlaamse steden 'en masse' voor een extremistische partij stemde. Wat niet betekent dat ik het racistisch discours van deze partij onderschrijf, maar door geruime tijd in een bepaalde Vlaamse stad te toeven kan ik nu begrip opbrengen voor hun stemmers.

De verontwaardiging in Vlaanderen was destijds groot, maar nu begrijp ik dat de gemiddelde Vlaming geen benul had van volledige stadsdelen die in enkele decennia verloederd raakten door de invoer van een volledig nieuwe sociale onderklasse met alle problemen en criminaliteit vandien. De linkse elite die decennia lang in utopische ideologieën leefde zonder voeling met de harde realiteit treft hier een verpletterende verantwoordelijkheid.

Als ik bepaalde wijken zie, de verloedering, de hardheid, ... die er bijna letterlijk in de lucht hangt, dan kan het niet anders dan dat dit heel wat mensen verzuurd heeft. Indien men de rust en het aangename van veel Vlaamse gemeentes en dorpen kent, en dan eens een tijd in deze buurten vertoeft, mag gerust gezegd, dit is Vlaanderen niet meer!
Waarom vind jij het erg dat Vlaanderen Vlaanderen niet meer is?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 18:14   #730
TheChosenOne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom vind jij het erg dat Vlaanderen Vlaanderen niet meer is?
Ik heb niet geschreven dat 'Vlaanderen Vlaanderen niet meer is', ik heb geschreven dat bepaalde wijken en buurten Vlaanderen niet meer is.

Mij is het niet te doen om het Vlaamse karakter, zoals ook duidelijk tussen de lijnen te lezen valt in mijn betoog, het is er mij om te doen dat door de creatie van een volledige nieuwe sociale onderklasse in vele Vlaamse steden, en bepaalde Vlaamse steden in het bijzonder een atmosfeer van en feitelijke algemene verloedering is ontstaan.
Oud 21 mei 2012, 18:15   #731
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet geschreven dat 'Vlaanderen Vlaanderen niet meer is', ik heb geschreven dat bepaalde wijken en buurten Vlaanderen niet meer is.

Mij is het niet te doen om het Vlaamse karakter, zoals ook duidelijk tussen de lijnen te lezen valt in mijn betoog, het is er mij om te doen dat door de creatie van een volledige nieuwe sociale onderklasse in vele Vlaamse steden, en bepaalde Vlaamse steden in het bijzonder een atmosfeer van en feitelijke algemene verloedering is ontstaan.
Ja dat snap ik, maar waarom vind je dat erg? zolang je zelf niet in de verloedering terecht komt is het toch goed?
Oud 21 mei 2012, 18:21   #732
TheChosenOne
Burger

Standaard

Citaat:
Ja dat snap ik, maar waarom vind je dat erg? zolang je zelf niet in de verloedering terecht komt is het toch goed?
Klopt, pech voor diegenen die er wonen zou je kunnen zeggen. Ik heb om beroepsredenen het laatste jaar en nog de komende twee maanden dichtbij bepaalde van deze buurten gewoond, en heb zo het 'privilege' gehad om er de atmosfeer zo'n beetje te kunnen opsnuiven. In bepaalde steden kunnen een paar straten dichter of verder trouwens een wereld van verschil betekenen.

Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 21 mei 2012 om 18:22.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2012, 18:24   #733
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, pech voor diegenen die er wonen zou je kunnen zeggen. Ik heb om beroepsredenen het laatste jaar en nog de komende twee maanden dichtbij bepaalde van deze buurten gewoond, en heb zo het 'privilege' gehad om er de atmosfeer zo'n beetje te kunnen opsnuiven. In bepaalde steden kunnen een paar straten dichter of verder trouwens een wereld van verschil betekenen.
Dat klopt, inderdaad. Wat voor beroep doe jij als ik vragen mag?
Oud 21 mei 2012, 18:33   #734
TheChosenOne
Burger

Standaard

Citaat:
Dat klopt, inderdaad. Wat voor beroep doe jij als ik vragen mag?
Je bent slordig geweest Nietzsche, you disappoint me
Oud 21 mei 2012, 18:37   #735
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent slordig geweest Nietzsche, you disappoint me
Verklaar je nader?
Oud 21 mei 2012, 18:39   #736
TheChosenOne
Burger

Standaard

Citaat:
Verklaar je nader?
You wish ... Back to discussions ...
Oud 21 mei 2012, 18:40   #737
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
You wish ... Back to discussions ...
Wat bedoel je nu te zeggen?
Oud 22 mei 2012, 05:56   #738
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Omdat we ook niet geklaagd hebben toen de rubber- en ivoorboten hier toekwamen natuurlijk . Het is makkelijk om ergens enkel de vruchten van te plukken en daarna de keerzijde van de medaille te ontkennen.

Net zoals de Vlaamsch Belangers & CD&V'ers die maar al te graag bommen op Irak gooien, en dan schrikken dat er plots een paar miljoen vluchtelingen bijkomen.

Maar het feit alleen al dat je overal met mensen uit verschillende culturen kunt discussiëren lijkt me toch een gigantisch voordeel. Blijkbaar is dit topic echter enkel gestart zodat enkele sukkels nog eens kunnen zeggen dat iets tegen Marokkanen hebben...

Integendeel, de meeste Vlaamsch natio-racisten (om er een naam op te kleven) die ik ken zetten gewoon hun hersenen af als je het hebt over zaken die zich in het verleden hebben afgespeeld en niet in hun kraam passen.
U doet uw nickname weer alle eer aan...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 10:15   #739
Bart123321
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een vraag die hier toch ook eens mag gesteld worden.

De multiculturele samenleving wordt hier door sommigen verdedigd maar de kern waarop dit gebaseerd is komt niet altijd even duidelijk naar voren. Tot nu toe heb ik volgende argumenten pro kunnen ontwaren;

-we hebben een schuld in te lossen nav ons koloniaal verleden
-migratie voegt een exotisch vleugje toe want anders wordt onze samenleving maar grijs en saai
-we zijn moreel verplicht die mensen op te vangen (want ontwikkelingshulp faalt)
-het moet kunnen dat we ons eender waar gaan vestigen want we zijn allen wereldburgers
-de confrontatie met andere culturen is verrijkend
-onze samenleving vergrijst en we hebben nieuw bloed nodig
-zonder instroom van migranten wordt onze maatschappij te rechts en daar vrees ik voor

Welke van deze argumenten vindt u bepalend en zijn er nog andere die niet aan bod zijn gekomen?

Handelt en denkt u vanuit een help-, angst-, woede-reflex of heeft u een superieur morele ingeving? En kan u ook inkomen dat er kritiek bestaat op de multiculturele samenleving? Zo ja, welke kritiek vindt u dan terecht?
Is de vraag niet wat verkeerdelijk gesteld? Is de multiculturele samenleving niet eerder een feit dan een gegeven dat positief of negatief is?
En is de vraag dan niet eerder, wat zijn de problemen die de multiculturele samenleving meebrengt en wat zijn de juiste antwoorden daarop?
Bart123321 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2012, 12:14   #740
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Te gek om los te lopen! Dit is eigenlijk gewoon zeggen: wat de mensen hier willen en denken staat mij niet aan, dus moeten we die mensen vervangen.
Inderdaad. Zoals Brecht reeds stelde: "Das Volk hat das Vertrauen der Regierung verscherzt. Wäre es da nicht doch einfacher, die Regierung löste das Volk auf und wählte ein anderes?"
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be