![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mens heb ik maar twee handen, heb ik maar beperkte financiële middelen en heb ik ook mijn verantwoordelijkheid tegenover mijn vrouw en kinderen. Binnen we mogelijk is, gaat er ieder jaar een niet onaardige som van ons inkomen naar een aantal projecten in het buitenland. O.a. van Pax Christi, dat zich nu speciaal inzet voor naar België gevluchte Syrische christenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of wie weet begint het kindje Jezus niet te lopen! Vroeger toen ik nog jong was hing de basiliek in "Montaigu" vol met krukken en brilletjes van mensen die terug konden zien nadat ze Maria in die basiliek waren tegen gekomen. Sinds die energie-crisis heeft de pastor van "Montaigu" al die krukken opgestookt. En die ijzeren brilletjes bij den ijzerboer verkocht. Hij heeft wel eerst geprobeerd ze naar God te sturen als dank voor bewezen diensten maar die was vertrokken volgens de postbode zonder adres na te laten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de overtuigingen van de atheïsten voel ik geen neiging om te spotten.
Ik heb enkel problemen met de hypokrisie van het clubje vrijzinnigen dat subsidies slurpt net zoals de katholieken en moslims. Ze zijn een van de oorzaken dat religies nog steeds uit de belastingruif eten omdat ze zelf ook aan het infuus willen blijven hangen. In iets (niet) geloven, hoeft de maatschappij geen geld te kosten. En wie met een clubje gelijkgestemden wil feesten, moet dat maar uit eigen zak betalen, en niet op de rug van de belastingbetaler verhalen.
![]() |
![]() |
#724 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ieder zijn deel of niemand wat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in Superman of Daisy Duck, en hoef daar geen geld voor. Ik heb geen zin om op te draaien voor drinkgeld omdat club x-y- of z al dan niet in fictie geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Banneling
|
![]() De eerste vrijdenkers organiseerden zich om niet-gedoopten met respect te begraven....
Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 december 2015 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld voor de kist en fooi voor de doodgravers daar moet de familie voor zorgen...
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest geen verdere commentaar. Het haalt toch niks uit. God is het paard dat hun kar moet trekken. Daarom kunnen ze niet zonder. God brengt op. Ik herhaal :"Wiens brood men eet diens woord men spreekt" En voor een heleboel profiteurs of mensen met serieuze afwijkingen zorgde God voor dat brood. Maar dat mindert gelukkig. Ze kunnen nu andere wegen bewandelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik heb over heb is de historie, en dogmatische onzin van bepaalde religies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vult u de notie "onzin" eigenlijk in in relatie tot "geloven in God"? Hoe toetst u af wat onzin dan is en wat niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk is de reden dat ook uw verstand te klein is om een verklaring voor alles te vinden. Het mijne ook. Maar dat betekent nog niet dat ik daarom het bestaan van een God moet geloven. En nog minder dat ik in het bestaan van onze God moet geloven. Er zijn al zoveel Goden de huidige God voorgegaan. Waren die slechter of beter? En waarom bestonden die dus niet en de huidige wel? Of is de huidige soms beter? Volgens het oud testament moesten de Egyptenaren doeken gedrenkt in lammerbloed aan de ingang van hun woning hangen om te verhinderen dat moordende engelen hun kroost zouden afmaken. Heeft die kroost soms iets te maken gehad met de zonden van hun slechte ouders? Betekent dit geen vrijgeleide om uw tegenstanders te treffen via hun kinderen? Waarvan sommige politiekers dankbaar gebruik maken in onze particratie. Macht is er natuurlijk om misbruikt te worden. Wat is daar trouwens mis mee? De God waarin jij gelooft gaf immers het goede voorbeeld. Kindermoord is dus toegelaten? ![]() En diplomatisch democratisch geestelijk vermoorden dus ook! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 20 december 2015 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |