Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2014, 09:42   #721
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mabit Bekijk bericht
Bitcoin is al verschillende keren 'dood' verklaard. Maar toch blijft de prijs op lange termijn stijgen... Enig idee wanneer het tij zal gekeerd zijn en die zogezegde ponzischeme zal instorten?
We zijn nu bezig met een plan om ze af te zonderen in die Second Life Module, afkicken gaat altijd gepaard met nevenverschijnselen en op die manier kan dat veilig zonder bijkomende schade aan het normale leven waar mensen wonen. In principe kan dat vanaf morgen, we kunnen alvast starten met de trollen niet langer te voeden.

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 09:43.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 11:20   #722
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
We zijn nu bezig met een plan om ze af te zonderen in die Second Life Module, afkicken gaat altijd gepaard met nevenverschijnselen en op die manier kan dat veilig zonder bijkomende schade aan het normale leven waar mensen wonen. In principe kan dat vanaf morgen, we kunnen alvast starten met de trollen niet langer te voeden.
Veel geluk zou ik zeggen, als ik eraan denk kom ik over enkele maanden terug om je posts eens terug aan te halen...
mabit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 11:23   #723
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel geluk zou ik zeggen, als ik eraan denk kom ik over enkele maanden terug om je posts eens terug aan te halen...
Dat kennen we, vooral zelf niets doen. Ik zal je regelmatig aan andere nieuwsberichten laten herinneren, we maken dan de balans van het aantal doden en andere slachtfoffers. Wil je daar een 'open source' berichtgeving van maken of liever niet?

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 11:24.
Oud 7 maart 2014, 11:25   #724
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat kennen we, vooral zelf niets doen. Ik zal je regelmatig aan andere nieuwsberichten laten herinneren, we maken dan de balans van het aantal doden en andere slachtfoffers. Wil je daar een 'open source' berichtgeving van maken of liever niet?
Dit mag je gerust doen, laat je gaan zou ik zo zeggen.
Oud 7 maart 2014, 11:29   #725
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit mag je gerust doen, laat je gaan zou ik zo zeggen.
Handig, kijk jij gewoon naar het nieuws en wij doen verder met onze plannen, zo winnen we wat tijd. Ik neem aan dat je toch de moeite wil doen om dat in een rekenbladje bij te houden. Wat denk je, eens een template in elkaar steken? Vooral eenvoudig houden om te beginnen.
Oud 7 maart 2014, 11:30   #726
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Handig, kijk jij gewoon naar het nieuws en wij doen verder met onze plannen, zo winnen we wat tijd. Ik neem aan dat je toch de moeite wil doen om dat in een rekenbladje bij te houden. Wat denk je, eens een template in elkaar steken? Vooral eenvoudig houden om te beginnen.
Had je niet gezegd dat jij mij ging herinneren aan die nieuwsfeiten...
Oud 7 maart 2014, 11:39   #727
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Had je niet gezegd dat jij mij ging herinneren aan die nieuwsfeiten...
Kan ik ook doen, als je wil zal ik je nog water geven ook. Kom dan wel naar hier als je wil, kwestie van efficiëntie. Potgrond heb ik nog en ik zal je voor de raam zetten, zo zie je nog eens wat.
Oud 7 maart 2014, 11:43   #728
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Kan ik ook doen, als je wil zal ik je nog water geven ook. Kom dan wel naar hier als je wil, kwestie van efficiëntie. Potgrond heb ik nog en ik zal je voor de raam zetten, zo zie je nog eens wat.
Het lijkt mij duidelijk dat je de discussie niet wil of durft aangaan. Och ja,we zien wel over enkele maanden.
Oud 7 maart 2014, 11:48   #729
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij duidelijk dat je de discussie niet wil of durft aangaan. Och ja,we zien wel over enkele maanden.
Ben je zeker? Zal een voorzetje geven, hoeveel tekort voor de pensioenen was er? Zie nu, het is al opgelost.

Het is terug aan jou, dit ales op basis van de bitcoin maar dan het serieuze verhaal.

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 11:50.
Oud 7 maart 2014, 11:59   #730
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ben je zeker? Zal een voorzetje geven, hoeveel tekort voor de pensioenen was er? Zie nu, het is al opgelost.

Het is terug aan jou, dit ales op basis van de bitcoin maar dan het serieuze verhaal.
Met grafiekjes iets proberen aan te tonen kan ik ook hoor
http://bitcoincharts.com/charts/bits...g10zm2g25zcvzl
http://i.imgur.com/bKjLM8b.jpg
Oud 7 maart 2014, 12:02   #731
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat wil die grafiek zeggen, durf je de discussie niet aan misschien? Wat zie je nu in die grafiek? Je hoeft dat niet te omfloersen met andere grafieken, dat is wat politiekers doen.
Oud 7 maart 2014, 12:05   #732
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En wat wil die grafiek zeggen, durf je de discussie niet aan misschien? Wat zie je nu in die grafiek? Je hoeft dat niet te omfloersen met andere grafieken, dat is wat politiekers doen.
Wel ik zie hetzelfde in jou grafiek wat jij in de mijne ziet, niets..., tenzij je me kunt uitleggen wat je met de jouwe bedoelt, dan zal ik zeggen wat ik met de mijne bedoel.
Oud 7 maart 2014, 12:05   #733
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die grafieken lijken behoorlijk veel op de inflatie van Zimbabwe. Zoals iedere econoom weet is een beetje inflatie goed, een beetje deflatie slecht. Veel inflatie is heel slecht en veel deflatie is ongeloofelijk slecht.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 12:08   #734
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik zie hetzelfde in jou grafiek wat jij in de mijne ziet, niets..., tenzij je me kunt uitleggen wat je met de jouwe bedoelt, dan zal ik zeggen wat ik met de mijne bedoel.
Ik heb het er toch bij geschreven, als eerste is er nu geld om de pensioenen te betalen. Wil je de schulden ook weg misschien? Misschien kan je beter voor jezelf spreken, als jij niets ziet kan ik daar niet aan doen.

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 12:08.
Oud 7 maart 2014, 12:10   #735
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Die grafieken lijken behoorlijk veel op de inflatie van Zimbabwe. Zoals iedere econoom weet is een beetje inflatie goed, een beetje deflatie slecht. Veel inflatie is heel slecht en veel deflatie is ongeloofelijk slecht.
Ja, een beetje inflatie is goed, dan kan je de boel mismeesteren. Over welk soort economen spreek je hier?
Oud 7 maart 2014, 12:12   #736
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog wat, zie je hier ook niets?

Oud 7 maart 2014, 12:18   #737
mabit
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb het er toch bij geschreven, als eerste is er nu geld om de pensioenen te betalen. Wil je de schulden ook weg misschien? Misschien kan je beter voor jezelf spreken, als jij niets ziet kan ik daar niet aan doen.
Van economie heb ik geen kaas gegeten, van wiskunde al evenmin, van It wel, waar het mij omgaat in deze discussie, is dat er veel mensen denken dat bitcoin maar een tijdelijk fenomeen is en wel weer zal verdwijnen. In die grafieken die ik gepost heb probeer ik aan te tonen dat dit hoogstwaarschijnlijk niet zal gebeuren maar dat het hier is en hoogstwaarschijnlijk zal blijven, dit zie je hopelijk aan de logarithmische prijsstijging en aan de vooropgestelde prijsstijging. Het afzonderen waar jij over spreekt gebeurd niet, is nog niet gebeurd in het 5-jarig bestaan en zal wat mij betreft ook niet gebeuren. Maar als dit toch zou gebeuren zal ik hier de eerste zijn om men fout toe te geven.
Oud 7 maart 2014, 12:31   #738
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, een beetje inflatie is goed, dan kan je de boel mismeesteren. Over welk soort economen spreek je hier?
Hangt af van uw definitie van "mismeesteren". De realiteit leert ons dat mensen de boel ten allen tijde mismeesteren. We zijn daar als diersoort behoorlijk goed in. Zo lang onze economie gestuurd wordt door politici, of mensen in het algemeen, heb ik liever een beetje inflatie. Dat is het minst van alle kwaad.

Citaat:
Van economie heb ik geen kaas gegeten, van wiskunde al evenmin, van It wel, waar het mij omgaat in deze discussie, is dat er veel mensen denken dat bitcoin maar een tijdelijk fenomeen is en wel weer zal verdwijnen. In die grafieken die ik gepost heb probeer ik aan te tonen dat dit hoogstwaarschijnlijk niet zal gebeuren maar dat het hier is en hoogstwaarschijnlijk zal blijven, dit zie je hopelijk aan de logarithmische prijsstijging en aan de vooropgestelde prijsstijging. Het afzonderen waar jij over spreekt gebeurd niet, is nog niet gebeurd in het 5-jarig bestaan en zal wat mij betreft ook niet gebeuren. Maar als dit toch zou gebeuren zal ik hier de eerste zijn om men fout toe te geven.
Wiskundig en economisch gezien MOET bitcoin een tijdelijk fenomeen zijn. Het is gebouwd op wiskundig drijfzand.

Uw kennis van IT is geen excuus om uw gebrek aan wiskundig inzicht in te dekken. Een logaritmische stijging zoals in uw grafiekje toont een inherent onstabiel systeem aan. Mijn wiskundige achtergrond zegt me dat ik er op zijn minst kritisch tegenover moet staan. Economen zullen tot een vergelijkbare conclusie komen.

Laatst gewijzigd door Effect : 7 maart 2014 om 12:34.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 12:34   #739
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei, heb hier nog potgrond genoeg, je bent welkom. Je hebt enkel je logische boerenverstand nodig en we lossen die problemen op met jawel, een eenvoudig softwareregeltje. Iets voor je reflectie als je de disccusie aandurft. Heel eenvoudig

(1) heel de wereld heeft vrees voor een bankrun (cfr schijngeld)
(2) druk evenveel geld dan dat schijngeld en leg dat in die kluizen

Wat is er dan veranderd?

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 12:35.
Oud 7 maart 2014, 12:43   #740
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Hangt af van uw definitie van "mismeesteren". De realiteit leert ons dat mensen de boel ten allen tijde mismeesteren. We zijn daar als diersoort behoorlijk goed in. Zo lang onze economie gestuurd wordt door politici, of mensen in het algemeen, heb ik liever een beetje inflatie. Dat is het minst van alle kwaad.
Leg eens uit, met een klein beetje deflatie komt er neutraal geld vrij in het systeem. Op die manier doorbreek je het dogma 'geld=schuld', niet meer dan de herinnering aan het economische grondbeginsel dat geld neutraal is. Wat je dan wel nodig hebt is een mentaliteitswijziging en/of bewustwording, in het andere geval wordt je getuige van de psychische inflatie waaraan de maatschappij lijdt.

Laatst gewijzigd door tandem : 7 maart 2014 om 12:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be