Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 01:53   #721
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die Roma komen rechtstreeks vanuit Oost-Europa om hier aan het infuus te hangen. .
Jij mag dus wel Roma's stigmatiseren door er van uit te gaan dat ze allemaal aan het infuus komen hangen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 01:55   #722
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, ze liggen niet achter elke straathoek op de loer - alhoewel femme de la rue alweer snel vergeten is - ze maken wel 't grootste deel v.d. gevangenispopulatie uit, en dan worden de 'nieuwe Belgen' niet eens meegerekend.

't valt inderdaad best mee, ook met de cijfers van werkloosheid en uitkeringen!
2 !

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2014 om 01:56.
Oud 27 maart 2014, 02:06   #723
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zoals het is. Ze zijn hier, en om de mensenrechten zul je niet heen fietsen.
.
Belgie, het beleid, dus eigenlijk de klassieke partijen die al die jaren in de federale regering zitten fietsten er al ontelbare keren naast.
Oud 27 maart 2014, 02:14   #724
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Ik wil meer mensen van goede wil die bereid zijn hun steentje bij te dragen aan verdere ontwikkeling en een hogere vorm van Mensheid.

Uit welke baarmoeder die mensen komen kan mij niet schelen.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 02:16   #725
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar ik begrijp de delicate aard van de discussie.
Voor degenen die Wilders aanvallen omwille van zijn uitspraken is het inderdaad delicaat geworden nu we hen confronteren met ongeveer vergelijkbare uitspraken van Termont.
Oud 27 maart 2014, 02:21   #726
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor degenen die Wilders aanvallen omwille van zijn uitspraken is het inderdaad delicaat geworden nu we hen confronteren met ongeveer vergelijkbare uitspraken van Termont.
Niet enkel van Termont.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 02:28   #727
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het gaat erom dat we moeten besparen waar we kunnen. De aanwezigheid van nog meer vreemdelingen is niet gewenst, zelfs als ze wel zouden werken, want dan pakken ze onze jobs af. De multiculturele samenleving werkt niet, er heerst een enorme spanning tussen de verschillende culturen. Mensen staan elkaar naar het leven, buren praten niet meer met elkaar.

De mensen waar jij over klaagt, de hyperkapitalisten, zijn voor de open grenzen. Weet je waarom? Ze willen de lonen naar beneden drukken door goedkope werkkrachten te importeren. Maar dat besef je natuurlijk niet. En zo graven mensen zoals jij je eigen graf.
Zelfs vooraanstaande Europese regeringsleiders gaven al toe dat het een mislukking is.
Oud 27 maart 2014, 02:35   #728
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat generatie per genratie het aantal kinderen recht evenredig afnam met de toegenomen welvaart hé Pericles.
Ik weet dat je tot de oudere generatie behoort, en het was niet als aanval bedoeld, maar slechts als illustratie waar het fout is beginnen lopen, als Demper er toch de pensioenen wil bij sleuren.
Met recht en reden sleurt Demper er de pensioenen bij.

Citaat:
De Block signaleerde eerder al de problematiek, maar wordt nu geconfronteerd met een nieuw fenomeen: de ouders van de allochtone leefloners en equivalent leefloners komen ook naar ons land. ‘Dat is mogelijk in het kader van de gezinshereniging. Nu al zijn er in Oostende 42 mensen die ouder zijn dan 65 jaar en een leefloon aanvragen. In de praktijk komt het erop neer dat we hen dit als een soort pensioen moeten toekennen. Als OCMW betalen we 38procent van dat leefloon dat eigenlijk een soort pensioen is. Ik vind het niet normaal dat de lokale overheid het pensioen van die mensen moet betalen als gevolg van het federaal asielbeleid. We hebben echter een oplossing gevonden. Het kan perfect dat we die 65-plussers één dag aan het werk zetten, waardoor ze automatisch recht hebben op een gewoon pensioen dat betaald wordt door de federale overheid en niet meer door het lokaal bestuur.'

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 maart 2014 om 02:35.
Oud 27 maart 2014, 02:40   #729
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij mensen met fruit vergelijkt zegt veel.
De Morgen vergelijkt ze wel met apen.
Oud 27 maart 2014, 02:42   #730
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet enkel van Termont.
Inderdaad!
Oud 27 maart 2014, 08:45   #731
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De enquête had misschien leuker geweest als er zou gestaan hebben:

Gaat u voor een volledige migratiestop - JA, ik wil (EIS!) een migratiestop

Of geen migratiestop - NEE, geen migratiestop

Citaat:
Een migratiestop of immigratiestop is het beperken of zelfs geheel verbieden van immigratie. De beperking kan betrekking hebben op alle personen die uit het buitenland komen of op bepaalde bevolkingsgroepen of beroepsgroepen.

Migratiestop is meestal geïnspireerd door een immer-sceptische kijk van autochtonen op de goodwill van nieuwkomers (sommigen lezen xenofobie), maar ook uit vrees voor etnische problemen of integratiekosten. Sociale integratie bleek moeilijker dan gedacht en gettovorming van geïsoleerde etnische gemeenschappen (bijvoorbeeld in de Franse banlieues leidt vaak tot onderling wantrouwen en een vicieuze cirkel van sociaal-economische achterstand (protesten in Parijs).

Een migratiestop werd tijdelijk ingevoerd in de Verenigde Staten, en ook in België(ah ja???? ), sinds de jaren zeventig.
Bron

p.s. Ik zou Ja gezet hebben in dat geval

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 maart 2014 om 08:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 09:13   #732
Peche
Banneling

Standaard

Zijn we er nu niet lichtjes aan het over gaan?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 10:11   #733
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij mensen met fruit vergelijkt zegt veel.
Ja, Jack, metaforen begrijp jij niet, hé.
Als ik me tot jou richt, zal ik voortaan kindertaal gebruiken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 10:17   #734
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met recht en reden sleurt Demper er de pensioenen bij.
Dus zonder ooit één eurocent te hebben bijgedragen krijgen ze dus een hoger pensioen dan menig zelfstandige die daar 40 jaar heeft voor betaald.
Moet er nog zand zijn .
Een mens zou er mee beginnen lachen , mocht het niet zo triestig zijn.
Ik dacht dat gezinshereniging alleen nog naar onder (de kinderen ) en niet naar boven (de ouders) mocht.
Dan hebben ze ons weerom wat wijsgemaakt ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:48   #735
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom zou je geen migratiestop willen ?
Er zijn hier nu al zowat 1 miljoen mensen zonder werk.
Om verder wat armoede in te voeren ?
"They took our jobs!"

Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Een migratiestop is immoreel tot in het oneindige. U wordt vervolgd in uw land omdat u homo bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke of religieuze overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van extreme armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:52   #736
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"They took our jobs!"

Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Een migratiestop is immoreel tot in het oneindige. U wordt vervolgd in uw land omdat u homo bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke of religieuze overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van extreme armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
Daarom pleit ik er al een hele tijd voor dat alle 922.000.000 Afrikanen (om te beginnen) vrije toegang tot Europa krijgen; We gaan niet discrimineren, niet racistisch doen en iedereen laten meegenieten van de door ons noeste werk verkregen welvaart.

ALLEMAAL EVEN ARM !

En Nebur keek en zag dat het goed was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 12:59   #737
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Eigenlijk wel.
Het is eigenlijk jammer voor u dat u niet kunt inzien hoe achterlijk uw ideeën werkelijk zijn. Veroordeeld worden tot levenslange politieke marginaliteit, ik wens het niemand toe, maar sommigen moeten toch leren leven met hersenen waar het ene achterlijke idee het andere opvolgt.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 27 maart 2014, 13:01   #738
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daarom pleit ik er al een hele tijd voor dat alle 922.000.000 Afrikanen (om te beginnen) vrije toegang tot Europa krijgen; We gaan niet discrimineren, niet racistisch doen en iedereen laten meegenieten van de door ons noeste werk verkregen welvaart.
Het zou inderdaad verschrikkelijk zijn als mensen het recht zouden hebben om - met uitzonder van private grond uiteraard - te gaan en staan waar ze willen. Om aan een beter leven te werken. Om vooruit te gaan.

Oud 27 maart 2014, 13:21   #739
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

ALLEMAAL EVEN ARM !

En Nebur keek en zag dat het goed was.
Ik vind dat ook, want toen de allereerste mens uit Afrika vertrok naar Europa was er hier al alles aanwezig, rechten voor homo's, andere mensenrechten, vrijheden, democratie, stromend water, elektriciteit, verwarming, economie was florissant, dat is allemaal zomaar uit de lucht komen vallen, daar is nooit voor gewerkt, gevochten, gestreden geweest, daar heeft geen bloed, zweet & tranen voor gevloeid, onze voorouders kwamen in 'n gespreid bedje te liggen, helemaal rassies om daar niet iedereen van te laten genieten natuurlijk.

Nee, die mensen kunnen dat immers niet zelf bewerkstelligen, die kunnen niet de handen uit de mouwen steken, dat is te moeilijk, gaan lopen naar elders is immers altijd de beste oplossing.

Hup, iedereen hierheen meteen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:27   #740
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het zou inderdaad verschrikkelijk zijn als mensen het recht zouden hebben om - met uitzonder van private grond uiteraard - te gaan en staan waar ze willen. Om aan een beter leven te werken. Om vooruit te gaan.
nee hoor, u heeft me niet begrepen. ze MOGEN allemaal (maar dan ook allemaal) naar hier komen. Dat is toch wat U wenst? en u wil vast niet discrimineren. Hoe ga je anders de instroom beperken? enkel degenen die geld hebben om hier te geraken binnenlaten? dat is helemaal discriminerend natuurlijk. Enkel degenen die lichamelijk sterk genoeg zijn om over de hekkens in Ceuta te klimmen? wat een discriminatie tegenover de zwakkeren. Enkel degenen die jong genoeg zijn? wat een schande! dit is discriminatie op basis van leeftijd!

Uiteraard mogen �*lle Afrikanen hier binnen en aankloppen bij het OCMW! waar haal je het uit dat ik zoiets zou weigeren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be