Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2014, 06:13   #721
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het bewijs ligt in ALLLE experimenten, niets gebeurt spontaan. We kennen dan te weinig van ons maoi om al iet deftig over te zeggen. We ontdekken spontane mutaties per toeval in de geneeskunde. Maar een warmbloedige naar koudbloedig is far off from the observations.
Dat bewijst alleen dat evolutie moeilijk te zien is in de praktijk, ons lichaam zelf en z'n bouwstoffen bewijzen nog steeds dat we familie zijn van de vis en pissebed. Dat gegeven is onveranderd.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 06:27   #722
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga er geen woorden meer in steken behalve dat ik die planten en ringsoorten niet slik om te koppelen aan de hypothese van vis naar mens. Ik zie evolutie maar zal dan maar het zonlicht ontkennen door 1 aspect ervan te verwerpen. Ik sluit de discussie af en neig naar een creerende macht die niet spontaan handelt. Noch toevallig. Perfect is het niet, maar ze duwt er wel naartoe en velen noemen dat evolutie. Abbo opgeheft.
Je ziet evolutie en levende tussensoorten (vissen met poten en longen) maar omdat het niet past in je god-beleving aanvaard je niet dat het verder zou gaan dan hetgeen we in de praktijk kunnen zien. In plaats van te aanvaarden dat evolutie ook nieuwe soorten kan maken (wat een erg logische extensie is) geloof je liever in een god die soorten tovert uit het niets.

Euh?
Oud 27 mei 2014, 06:50   #723
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Door het herhalen van een citaat ( ook al is dat in het vet met vele onderlijningen ) wordt het er niet beter op hé

Jij zei : "....die zegt dat evolutie alleen maar plaats vindt in afgelegen plaatsen en dan nog heel snel, zodat je er geen fossielen van kan vinden."
Ik lees : "...vindt men zelden de geleidelijke veranderingen in de afstammingslijnen..." in dat citaat
Dus het was wel degelijk een leugentje
Bs'd

“Fossielendeskundigen hebben een enorme prijs betaald voor Darwin's argument. We beschouwen onszelf als de enige juiste studenten van de geschiedenis van het leven, maar wanneer we onze favoriete theorie van evolutie door natuurlijke selectie in stand willen houden zien we dat de feiten zo slecht zijn dat we vrijwel nooit het proces zien wat we zeggen te bestuderen. ... De geschiedenis van de meeste fossielen vertonen kenmerken die helemaal strijdig zijn met geleidelijke ontwikkeling:

1: Stasis. (onveranderlijkheid) De meeste soorten vertonen geen gerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenverslag op dezelfde manier als wanneer ze eruit verdwijnen, morfologische verandering is meestal beperkt en ongericht.

2: Plotselinge verschijning. In elk gebied verschijnt een soort niet geleidelijk door gestage verandering van zijn voorouders, het verschijnt plotseling, en “volledig gevormd.”"

Gould, Stephen J. The Panda's Thumb, 1980, p. 181-182

Stephen J Gould was 1 van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit.

“Een groot probleem in het bewijzen van de de theorie (van evolutie) is het fossielenverslag, de afdrukken van verdwenen soorten in de geologische lagen van de aarde. Dit verslag heeft NOOIT sporen van Darwin's hypothetische tussenvormen, in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten plotseling, en deze tegenstrijdigheid is een aanjager geweest voor het creationistische argument dat elke soort door God geschapen is.”

Czarnecki, Mark, "The Revival of the Creationist Crusade", MacLean's, January 19, 1981, p. 56

Czarnecki Mark is een evolutionist en fossielendeskundige.

"Gezien het feit dat evolutie volgens Darwin in een constante staat van verandering was ... volgt daaruit logischerwijs dat het fossielenverslag doorspekt zou moeten zijn met voorbeelden van veranderende vormen die leiden van de weinig ontwikkelden tot de veel ontwikkelden. ... In plaats van het vullen van de gaten in het fossielenverslag met de zo genaamde “missing links” zagen de meeste fossielendeskundigen zich geconfronteerd met de situatie waarbij er alleen maar gaten zaten in fossielenverslag, zonder bewijs van veranderende tussenvormen tussen gedocumenteerde soorten fossielen."

Schwartz, Jeffrey H., Sudden Origins, 1999, p. 89.

Schwartz, Jeffrey H is professor anthropologie aan de Universiteit van Pittsburgh en tevens evolutionist, schrijver van een boek over evolutie: “Sudden Origins”, a provocative new theory on how evolution works by sudden leaps and bounds:
http://www.post-gazette.com/books/re...2review395.asp

“Fossielendeskundigen waren zich lang bewust van een ogenschijnlijke tegenstelling tussen Darwin's hypothese van geleidelijke verandering .... en de feitelijke vondsten van de fossielendeskundigen.

Wanneer de evolutionistische lijnen gevolgd worden door de tijd dan laten ze slechts minimale geleidelijke veranderingen zien en geen duidelijk bewijs voor enige verandering van een soort in een andere soort of voor de geleidelijke oorsprong van een evolutionaire vernieuwing. Alles wat werkelijk nieuw is schijnt altijd zeer plotseling te verschijnen in het fossielenverslag.”

Mayer, E., Our Long Argument: Charles Darwin and the Genesis of Modern Evolutionary Thought, 1991, p. 138

Ernst Mayer was 1 van de toonaangevende evolutionistische biologen van de 20e eeuw, zie hier: http://www.wordiq.com/definition/Ernst_Mayr
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 06:54   #724
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

“Fossielendeskundigen hebben een enorme prijs betaald voor Darwin's argument. We beschouwen onszelf als de enige juiste studenten van de geschiedenis van het leven, maar wanneer we onze favoriete theorie van evolutie door natuurlijke selectie in stand willen houden zien we dat de feiten zo slecht zijn dat we vrijwel nooit het proces zien wat we zeggen te bestuderen. ... De geschiedenis van de meeste fossielen vertonen kenmerken die helemaal strijdig zijn met geleidelijke ontwikkeling:

1: Stasis. (onveranderlijkheid) De meeste soorten vertonen geen gerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenverslag op dezelfde manier als wanneer ze eruit verdwijnen, morfologische verandering is meestal beperkt en ongericht.

2: Plotselinge verschijning. In elk gebied verschijnt een soort niet geleidelijk door gestage verandering van zijn voorouders, het verschijnt plotseling, en “volledig gevormd.”"

Gould, Stephen J. The Panda's Thumb, 1980, p. 181-182

Stephen J Gould was 1 van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit.

“Een groot probleem in het bewijzen van de de theorie (van evolutie) is het fossielenverslag, de afdrukken van verdwenen soorten in de geologische lagen van de aarde. Dit verslag heeft NOOIT sporen van Darwin's hypothetische tussenvormen, in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten plotseling, en deze tegenstrijdigheid is een aanjager geweest voor het creationistische argument dat elke soort door God geschapen is.”

Czarnecki, Mark, "The Revival of the Creationist Crusade", MacLean's, January 19, 1981, p. 56

"Gezien het feit dat evolutie volgens Darwin in een constante staat van verandering was ... volgt daaruit logischerwijs dat het fossielenverslag doorspekt zou moeten zijn met voorbeelden van veranderende vormen die leiden van de weinig ontwikkelden tot de veel ontwikkelden. ... In plaats van het vullen van de gaten in het fossielenverslag met de zo genaamde “missing links” zagen de meeste fossielendeskundigen zich geconfronteerd met de situatie waarbij er alleen maar gaten zaten in fossielenverslag, zonder bewijs van veranderende tussenvormen tussen gedocumenteerde soorten fossielen."

Schwartz, Jeffrey H., Sudden Origins, 1999, p. 89.

Schwartz, Jeffrey H is professor anthropologie aan de Universiteit van Pittsburgh en tevens evolutionist, schrijver van een boek over evolutie: “Sudden Origins”, a provocative new theory on how evolution works by sudden leaps and bounds:
http://www.post-gazette.com/books/re...2review395.asp

“Fossielendeskundigen waren zich lang bewust van een ogenschijnlijke tegenstelling tussen Darwin's hypothese van geleidelijke verandering .... en de feitelijke vondsten van de fossielendeskundigen.

Wanneer de evolutionistische lijnen gevolgd worden door de tijd dan laten ze slechts minimale geleidelijke veranderingen zien en geen duidelijk bewijs voor enige verandering van een soort in een andere soort of voor de geleidelijke oorsprong van een evolutionaire vernieuwing. Alles wat werkelijk nieuw is schijnt altijd zeer plotseling te verschijnen in het fossielenverslag.”

Mayer, E., Our Long Argument: Charles Darwin and the Genesis of Modern Evolutionary Thought, 1991, p. 138

Ernst Mayer was 1 van de toonaangevende evolutionistische biologen van de 20e eeuw, zie hier: http://www.wordiq.com/definition/Ernst_Mayr

Bs'd

De evolutietheorie is onderuitgehaald door het fossielenverslag.

.
.
.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 27 mei 2014 om 06:54.
Oud 27 mei 2014, 07:01   #725
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Je ziet evolutie en levende tussensoorten (vissen met poten en longen) maar omdat het niet past in je god-beleving aanvaard je niet dat het verder zou gaan dan hetgeen we in de praktijk kunnen zien. In plaats van te aanvaarden dat evolutie ook nieuwe soorten kan maken (wat een erg logische extensie is) geloof je liever in een god die soorten tovert uit het niets.

Euh?
Daar wil ik toch aan kwijjt dat ik geen godsbeeld heb. Had fijner geweest moesten mensen mijn mening kennen en niet denken te kennen. Ik zie creatie en evolutie. Thats my case en zal het nooit meer verantwoorden. Geen zorgen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 07:37   #726
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

"De meeste soorten", dat wil zeggen dat er wel soorten zijn met gerichte veranderingen.

"vrijwel nooit", dat wil zeggen soms wel.

Dus meestal en vrijwel altijd is er een god maar soms bestaat die niet, bedoel je zoiets?
Oud 27 mei 2014, 07:38   #727
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar wil ik toch aan kwijjt dat ik geen godsbeeld heb. Had fijner geweest moesten mensen mijn mening kennen en niet denken te kennen. Ik zie creatie en evolutie. Thats my case en zal het nooit meer verantwoorden. Geen zorgen.
Als er creatie is dan is er een god, of dat je die nu ziet als een man met een baard of niet.
Oud 27 mei 2014, 07:59   #728
Peche
Banneling

Standaard

Ik kan niet benamen wat ik niet zien kan. Ik hou niet van het woord god. Maar ik observeer een levenskracht in ieder wezen. Ik heb geen band met de verhaaltjes die men mij gans mijn leven voedden noch met het kapitalisme. In dit rijk zijn mensen nummers en nummers geld. Evolutie of creatie zijn daarin besturingssystemen verbonden aan tandwieltjes in heel netwerk. Als het gaat haperen op beide systemen is het tijd een ander paradigma op te starten.
De discussie was fijn, maar ik heb niet het gevoel dat ik maar 1x god opdrong. Wel zie ik veel heil in de simpele complexe methodes waarop het al gebouwd is. Van niets naar iets. Doe het na en zet u dan als mens boven de kracht die ieder kent, maar weigert te erkennen. Gij zijt de schepper, maar als een pissenbed uw voorouder wordt dan is uw denkwereld al geschapen en ga je nog erger geloven ook. Just my thoughts.

0 1 1 2 3 5 8 13 21 34 ...
Oud 27 mei 2014, 07:59   #729
Peche
Banneling

Standaard

Ik kan niet benamen wat ik niet zien kan. Ik hou niet van het woord god. Maar ik observeer een levenskracht in ieder wezen. Ik heb geen band met de verhaaltjes die men mij gans mijn leven voedden noch met het kapitalisme. In dit rijk zijn mensen nummers en nummers geld. Evolutie of creatie zijn daarin besturingssystemen verbonden aan tandwieltjes in heel netwerk. Als het gaat haperen op beide systemen is het tijd een ander paradigma op te starten.
De discussie was fijn, maar ik heb niet het gevoel dat ik maar 1x god opdrong. Wel zie ik veel heil in de simpele complexe methodes waarop het al gebouwd is. Van niets naar iets. Doe het na en zet u dan als mens boven de kracht die ieder kent, maar weigert te erkennen. Gij zijt de schepper, maar als een pissenbed uw voorouder wordt dan is uw denkwereld al geschapen en ga je nog erger geloven ook. Just my thoughts.

Oud 27 mei 2014, 08:07   #730
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat heb je al eens gezegd en ik geloof je wel maar volgens mij botst jou visie helemaal niet met de wetenschap of evolutie, dat wil ik zeggen.
Oud 27 mei 2014, 08:18   #731
Peche
Banneling

Standaard

Hoe kan ik het paradigma volgen dat geschapen is door crusaders. Magdalena vzmh tot hoer maakte. Hint dark ages en Sauntiere.
Er heeft iets geleefd onder mensen, niet perse goddelijk, maar wel een vrijheid. Met spijt zie ik u en miljard ander mee in het koor van de duivel zingen die daarmee ieder vrij denken en leven ontneemt. Ik geloof zeer sterk, vergis u niet. Maar Jezus was volgens mij een medicijnman die genas met planten en wijsheid. The force was strong in Christ... Jezus was niet de enige. Christus is geen persoon maar een energie.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 mei 2014 om 08:19.
Oud 27 mei 2014, 13:00   #732
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd
...
Weer totaal naast de kwestie
Het ging over wat je zei over punctuated equilibrium en wat dat zegt en in hoeverre dat algemeen zou aanvaard zijn en in hoever dat dient doorgetrokken te worden.

jij begint over vermeende waarnemingen en ik zie daar nog steeds niet 'nooit' in staan wat jij beweerde

Laatst gewijzigd door praha : 27 mei 2014 om 13:01.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 13:09   #733
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

zelfde denkfout als je topic-titel.

Moest er iets uit dat fossielenverslag komen zoals jij dat zeer gekleurd weergeeft dan is het enkel dat het fossielenverslag nergens laat zien dat evolutie zoals Darwin dat in systematische & constante geleidelijke overgang zag waar zou zijn.

Wat het niet laat zien is :
- dat het niet waar zou zijn
wat het helemaal niet laat zien is dat de is :
dat het geformuleerd mechanisme niet waar zou zijn noch de hedendaagse opvattingen
en wat het al zeker niet laat zien is :
- dat er geen evolutie zou zijn
en wat het al helemaal zeker niet laat zien :
- een ondersteuning voor creationisme
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:18   #734
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kom op, blijven herhalen tot je het zelf gelooft.

Dat moet je als goed gelovige wel gewend zijn.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 06:21   #735
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
"De meeste soorten", dat wil zeggen dat er wel soorten zijn met gerichte veranderingen.

"vrijwel nooit", dat wil zeggen soms wel.
Bs'd

Met een beetje fantasie kan je alles zien wat je maar wil zien.

Als evolutie plaatsgevonden had, dan zou er "vrijwel altijd" evolutie te zien moeten zijn.

Het fossielenverslag geeft geen doorlopend verslag van geleidelijke verandering van één dier of plant naar een ander van geheel andere vorm.”

Stanley, S.M., The New Evolutionary Timetable: Fossils, Genes, and the Origin of Species, 1981, p. 95, sprekend over het Bighorn basin in Wyoming USA.

S.M. Stanley is evolutionist en was meer dan 35 jaar professor aan de John Hopkins universiteit in Baltimore.
Hij heeft vele artikelen geschreven, ook samen met Niles Eldredge, de co-uitvinder van de punctuated equilibrium theorie.
Één van de artikelen van zijn hand is “Paleontology (fossielenkunde) and earth system history in the new millennium” hetgeen gepubliceerd is in “Geological Society of America”
Voor meer info over prof Stanley kijk hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Steven_M._Stanley
Oud 28 mei 2014, 06:24   #736
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer totaal naast de kwestie
Het ging over wat je zei over punctuated equilibrium en wat dat zegt en in hoeverre dat algemeen zou aanvaard zijn en in hoever dat dient doorgetrokken te worden.

jij begint over vermeende waarnemingen en ik zie daar nog steeds niet 'nooit' in staan wat jij beweerde
Bs'd

“Een groot probleem in het bewijzen van de de theorie (van evolutie) is het fossielenverslag, de afdrukken van verdwenen soorten in de geologische lagen van de aarde. Dit verslag heeft nooit sporen van Darwin's hypothetische tussenvormen, in plaats daarvan verschijnen en verdwijnen soorten plotseling, en deze tegenstrijdigheid is een aanjager geweest voor het creationistische argument dat elke soort door God geschapen is.”

Zie ook post 723.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 28 mei 2014 om 06:25.
Oud 28 mei 2014, 06:31   #737
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
zelfde denkfout als je topic-titel.

Moest er iets uit dat fossielenverslag komen zoals jij dat zeer gekleurd weergeeft dan is het enkel dat het fossielenverslag nergens laat zien dat evolutie zoals Darwin dat in systematische & constante geleidelijke overgang zag waar zou zijn.
Bs'd

Dan zijn we het er in elk geval over eens dat dankzij het fossielenverslag Darwin het raam uit gaat.

Citaat:
Wat het niet laat zien is :
- dat het niet waar zou zijn
Dat laat het wel zien, Darwin zelf geeft dat toe:

"But just in proportion as this process of extermination has acted on an enormous scale, so must the number of intermediate varieties, which have formerly existed on the earth, be truly enormous. Why then is not every geological formation and every stratum full of such intermediate links? Geology assuredly does not reveal any such finely-graduated organic chain; and this, perhaps, is the most obvious and serious objection which can be urged against my theory. The explanation lies, as I believe, in the extreme imperfection of the geological record."

Charles Darwin, Origin of Species

Citaat:
wat het helemaal niet laat zien is dat de is :
dat het geformuleerd mechanisme niet waar zou zijn noch de hedendaagse opvattingen
zie hierboven

Citaat:
en wat het al zeker niet laat zien is :
- dat er geen evolutie zou zijn
Het laat zien dat er nooit evolutie plaatsgevonden heeft.

Citaat:
en wat het al helemaal zeker niet laat zien :
- een ondersteuning voor creationisme
Zie post 687
Oud 28 mei 2014, 06:43   #738
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het laat zien dat er nooit evolutie plaatsgevonden heeft.
Natuurlijk heeft evolutie plaatsgevonden. Er was één Adam, los van wat het betekent één man of één groep, en nu zijn er verschillende kleuren, talen en vormen en en ..
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 07:17   #739
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Natuurlijk heeft evolutie plaatsgevonden. Er was één Adam, los van wat het betekent één man of één groep, en nu zijn er verschillende kleuren, talen en vormen en en ..
Bs'd

Maar dat is natuurlijk geen evolutie.
Oud 28 mei 2014, 07:33   #740
Peche
Banneling

Standaard

Dat is wel evolutie. Maar je kan er meer in zien dan je zelf wilt... Het denken is vrij en los van God railed dat heel goed op de wereld. Daarom hebben gelovigen geen band met de wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be