Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2015, 20:06   #721
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Met minderheid bedoel ik Vlaams-Nationalisten. Ze vormen helemaal niet de meerderheid in Vlaanderen.
Interessant. Zodra Franstaligen een minderheid vormen zijn grondwettelijke beschermingsconstructies nodig, maar zodra Vlaams-Nationalisten een minderheid vormen hoeven 'we' er geen rekening mee te houden.

zeer interessante gedachtekronkel.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:24   #722
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Interessant. Zodra Franstaligen een minderheid vormen zijn grondwettelijke beschermingsconstructies nodig, maar zodra Vlaams-Nationalisten een minderheid vormen hoeven 'we' er geen rekening mee te houden.

Is U dit pas nu opgevallen

Wij Vlamingen weten dit al 185 jaar.

Als de Vlamingen op een bepaald bestuursniveau de meerderheid vormen ,
is dit de dictatuur van de meerderheid volgens de Franstaligen .
en moet er rekening gehouden worden met wil van de Franstaligen .

Als de Franstaligen de meerderheid vormen op een bepaald bestuursniveau,
houden ze geen rekening met de Nederlandstaligen ,want zij vormen de meerderheid en dan is dat de wet van de democratie.

Begrijp je nu beter waarom wij een onafhankelijk Vlaanderen willen stichten ?
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 20:36   #723
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is maar één optie en één slagzin in deze. En die luidt ondubbelzinnig:

O,
wat is het fijn
in België te zijn

Ja o,
wat ben ik toch uitverkoren
in het toffe België te kunnen wonen.

En al de andere discussies in deze zijn volstrekt irrelevant én tijdverlies. Vaneiges.
Van wie is dat kleuterversje?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2015, 21:06   #724
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Is U dit pas nu opgevallen
kijkt u aub even naar de startdatum van mijn profiel..

Citaat:
Begrijp je nu beter waarom wij een onafhankelijk Vlaanderen willen stichten ?
Nee, een onafhankelijk Vlaanderen is een vloek.

Liever samen

(een onafhankelijk Holland hoeft van mij óók niet)
Oud 22 februari 2015, 22:25   #725
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Liever samen

Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen een vloek zijn volgens U ?
Oud 22 februari 2015, 22:42   #726
Hollander

Standaard

Citaat:
Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen een vloek zijn volgens U ?
omdat dat de verdeeldheid van mijn land bestendigt, en daarmee Frankrijk in de kaart speelt.
Oud 22 februari 2015, 23:35   #727
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat dat de verdeeldheid van mijn land bestendigt, en daarmee Frankrijk in de kaart speelt.
Met een beetje geschiedkundige kennis - en dat zou men toch mogen veronderstellen van iemand die zich Witte Kaproen noemt - kan men inderdaad alleen maar daarbij uitkomen. (Tenzij men Het Oosten heet....)
Denk heel even na over het volgende, Witte Kaproen, voor ge reageert....:
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=38

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2015 om 23:39.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 08:06   #728
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Liever samen

Een onafhankelijk Gelderland, Friesland ...

Inderdaad. De tijd van de balkanisering van de Nederlanden is wat mij betreft voorbij. Herenigen die handel!
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 08:51   #729
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Genoeg getrold en gepoogd om deze draad om zeep te helpen. Als je niks zinnigste te schrijven hebt, er zijn andere onderdelen van het forum waar je echt mag lullen. Laat dit onderwerp aan mensen die een mening erover hebben.
Een thread die start met een leugen kan men onmogelijk om zeep helpen.

Uw mening is hypocriet. Voor een zelfstandig Vlaanderen (en een hereniging van de 17 provincies maar dat mag niet gezegd worden) maar een zelfstandig Antwerpen mag niet, met net hetzelfde argumenten die u verwerpt voor een 'onafhankelijk' België: Er is geen meerderheid voor onder Antwerpenaren, en het is economisch een slecht idee. En niet te vergeten dat u abstractie maakt van de transfers van Antwerpen naar de rest van Vlaanderen. Dat is een absoluut taboe.

Ik stel voor om Vlaamse unitaristen de volgende naam te geven: Vlaamicisten.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 februari 2015 om 08:57.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 09:39   #730
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Uw mening is hypocriet. Voor een zelfstandig Vlaanderen (en een hereniging van de 17 provincies maar dat mag niet gezegd worden) maar een zelfstandig Antwerpen mag niet, met net hetzelfde argumenten die u verwerpt voor een 'onafhankelijk' België: Er is geen meerderheid voor onder Antwerpenaren, en het is economisch een slecht idee. En niet te vergeten dat u abstractie maakt van de transfers van Antwerpen naar de rest van Vlaanderen. Dat is een absoluut taboe.

Het heeft geen zin om met je verder te discussiëren omdat je me woorden in de mond blijft leggen die ik nooit geuit heb. Met anderen hypocriet te noemen haal je verder nog niet je gelijk.
Jouw onafhankelijk België is zelf ontstaan door een deels taalgedreven, deels godsdienstig gestuurd separatisme dat maar door een kleine bourgeois minderheid werd gesteund en dat met huurtroepen werd bewerkstelligd.
En jij komt mij verwijten dat een eventueel via democratische weg verkregen onafhankelijk Vlaanderen des duivels zou zijn.
Terwijl het uitgangspunt van dit onderwerp was dat de Telegraph aangaf dat een studie van de DB weergaf dat een onafhankelijk Vlaanderen een mogelijkheid tot overleven had. Niet meer en niet minder.
Dat je het Belgisch separatisme verheerlijkt en een eventueel Vlaams separatisme verketterd, dat is pas hypocriet.
Verder wacht ik nog altijd op de naam van de vereniging of organisatie die de stadstaat Antwerpen wil realiseren. Tot hiertoe merk ik dat er nougabollen als antwoord komt.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 09:49   #731
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ultra-flaminganten van het type -Jo- bezigen inderdaad dezelfde argumenten als de belgicisten, die ooit hun tegenstanders waren. Ooit, want het zijn nu - onbegrijpelijk genoeg - bondgenoten.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 09:53   #732
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het heeft geen zin om met je verder te discussiëren omdat je me woorden in de mond blijft leggen die ik nooit geuit heb. Met anderen hypocriet te noemen haal je verder nog niet je gelijk.
Ik heb nooit woorden in uw mond gelegd! Ik wijs u enkel op uw argument dat een onafhankelijk Antwerpen een hinterlaag (sic) nodig heeft.

Citaat:
Jouw onafhankelijk België is zelf ontstaan door een deels taalgedreven, deels godsdienstig gestuurd separatisme dat maar door een kleine bourgeois minderheid werd gesteund en dat met huurtroepen werd bewerkstelligd.
En jij komt mij verwijten dat een eventueel via democratische weg verkregen onafhankelijk Vlaanderen des duivels zou zijn.
'Mijn' onafhankelijk Belgie? Belgie interesseert mij geen knijt, net zoals Vlaanderen mij geen knijt interesseert. Ik ben een atheist op elk vlak, religieus en politiek. Uw verklaring hoe dat België is ontstaan is nog minder interessant.

Citaat:
Terwijl het uitgangspunt van dit onderwerp was dat de Telegraph aangaf dat een studie van de DB weergaf dat een onafhankelijk Vlaanderen een mogelijkheid tot overleven had. Niet meer en niet minder.
Dat je het Belgisch separatisme verheerlijkt en een eventueel Vlaams separatisme verketterd, dat is pas hypocriet.
Niet waar. Het uitgangspunt is dat de Deutsche Bank de onafhankelijkheid van Vlaanderen een goed idee vindt. Witte Kaproen deed niet eens de moeite om het verslag van de Deutsche Bank te lezen en vast te stellen wat er ECHT instaat.

Citaat:
Verder wacht ik nog altijd op de naam van de vereniging of organisatie die de stadstaat Antwerpen wil realiseren. Tot hiertoe merk ik dat er nougabollen als antwoord komt.
Waarom moet er een vereniging zijn? IK heb dat idee hier geopperd en de reactie op het idee van Vlaams nationalisten was zeer duidelijk: Antwerpen moet bij Vlaanderen blijven. Een unitaristische reactie.

Trouwens,
Onder Antwerpenaren wordt over een Antwerpen stadstaat gesproken, al was het maar omdat we dan de Hollanders een visumplicht kunnen opleggen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 10:10   #733
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees iets anders in de openingstopic.
Citaat:
Volgens de politieke analisten van de
gereputeerde Deutsche Bank
zou het beter voor Vlaanderen zijn ,
om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen
.
Wie in de eerste quote hetzelfde leest als in de tweede quote heeft volgens mijn mening serieus problemen met 'begrijpend lezen'.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 10:21   #734
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Wie in de eerste quote hetzelfde leest als in de tweede quote heeft volgens mijn mening serieus problemen met 'begrijpend lezen'.
er staat idd niet hetzelfde, maar wie er een tegenstelling in meent te moeten lezen, lijdt toch onder hetzelfde probleem ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 10:37   #735
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Een Vlaamse onafhankelijkheid kun je ook als een eerste stap beschouwen. Daarna kunnen we met Nederland een goed gesprek hebben met het oog op een Nederlands-Vlaamse Confederatie. Moet kunnen!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 11:00   #736
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit woorden in uw mond gelegd! Ik wijs u enkel op uw argument dat een onafhankelijk Antwerpen een hinterlaag (sic) nodig heeft.

'Mijn' onafhankelijk Belgie? Belgie interesseert mij geen knijt, net zoals Vlaanderen mij geen knijt interesseert. Ik ben een atheist op elk vlak, religieus en politiek. Uw verklaring hoe dat België is ontstaan is nog minder interessant.

Niet waar. Het uitgangspunt is dat de Deutsche Bank de onafhankelijkheid van Vlaanderen een goed idee vindt. ....

Waarom moet er een vereniging zijn? IK heb dat idee hier geopperd en de reactie op het idee van Vlaams nationalisten was zeer duidelijk: Antwerpen moet bij Vlaanderen blijven. Een unitaristische reactie.
Je onafhankelijk België interesseert je geen knijt? Maar toch wens je het kost-wat-kost te behouden. Wat een tegenspraak!

Ik heb nooit gezegd dat de DB de onafhankelijkheid van Vlaanderen een goed idee vindt. dat zal mij trouwens worst wezen. Wel kom ik tot hetzelfde besluit als de Telegraph namelijk dat een eventueel onafhankelijk Vlaanderen de troeven in handen heeft om zijn eigen weg te gaan.

En hoeveel keer moet ik je nog zeggen dat Antwerpen van mij naar een zelfstandigheid mag streven (je legt mij geen woorden in de mond die ik nooit geuit heb, hè? ). Ik constateer nu dat er maar een persoon is in heel Antwerpen die daar naar streeft, jij dus, wat natuurlijk je goed recht is.
Dus mij kan je geen unitaristische reactie verwijten. Of is constateren dat haast niemand opkomt voor een Antwerpse stadstaat gelijk aan een unitaristische reactie misschien?
Wel stel ik vast dat je zelf een separatistische idee uit om een ander separatisme tegen te gaan. Lijkt mij niet erg consequent. Maar ik begrijp vanuit jouw standpunt wel dat je mij daarom een unitaristische visie betreffende Vlaanderen en Antwerpen wilt aanmeten. Niet dus. Je eigen inconsequentie moet je mij niet verwijten. Daarvoor richt je je best tot jezelf.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 12:51   #737
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van wie is dat kleuterversje?
De Jood Jezus:

“Voorwaar ik zeg u:
als gij niet opnieuw wordt als de kleine kinderen,
zult gij het Rijk der hemelen zeker niet binnengaan"

België is niet het Rijk der Hemelen. Maar wel een aangename plaats om te leven. Een zéér aangename plaats.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 februari 2015 om 12:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 13:35   #738
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Jood Jezus:

“Voorwaar ik zeg u:
als gij niet opnieuw wordt als de kleine kinderen,
zult gij het Rijk der hemelen zeker niet binnengaan"

België is niet het Rijk der Hemelen. Maar wel een aangename plaats om te leven. Een zéér aangename plaats.
Daarom is het goed dat we in een democratie leven .

Diegenen die van mening zijn dat dit land een aangename plaats is om te leven kunnen in alle vrijheid voor de Belgicisten stemmen en

diegenen die van mening zijn dat een onafhankelijk Vlaanderen een nog aangenamere plaats zal zijn om te leven kunnen stemmen voor de partijen van de Forza Flandria

We zullen zien wie er zal winnen bij de volgende verkiezingen
Oud 24 februari 2015, 10:35   #739
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je vergelijkt appelen met peren. Een taalgroep kan je niet vergelijken met een politieke groep. Vlaams-nationalisten hebben dezelfde rechten en plichten als alle andere Vlamingen. Of spreken Vlaams-nationalisten een ander Nederlands dan andere Vlamingen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 10:38   #740
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je onafhankelijk België interesseert je geen knijt? Maar toch wens je het kost-wat-kost te behouden. Wat een tegenspraak!

Ik heb nooit gezegd dat de DB de onafhankelijkheid van Vlaanderen een goed idee vindt. dat zal mij trouwens worst wezen. Wel kom ik tot hetzelfde besluit als de Telegraph namelijk dat een eventueel onafhankelijk Vlaanderen de troeven in handen heeft om zijn eigen weg te gaan.

En hoeveel keer moet ik je nog zeggen dat Antwerpen van mij naar een zelfstandigheid mag streven (je legt mij geen woorden in de mond die ik nooit geuit heb, hè? ). Ik constateer nu dat er maar een persoon is in heel Antwerpen die daar naar streeft, jij dus, wat natuurlijk je goed recht is.
Dus mij kan je geen unitaristische reactie verwijten. Of is constateren dat haast niemand opkomt voor een Antwerpse stadstaat gelijk aan een unitaristische reactie misschien?
Wel stel ik vast dat je zelf een separatistische idee uit om een ander separatisme tegen te gaan. Lijkt mij niet erg consequent. Maar ik begrijp vanuit jouw standpunt wel dat je mij daarom een unitaristische visie betreffende Vlaanderen en Antwerpen wilt aanmeten. Niet dus. Je eigen inconsequentie moet je mij niet verwijten. Daarvoor richt je je best tot jezelf.
Patrick Janssens was ook voor een Antwerpse stadstaat, hoor. Je kan gerust vergelijken met Hamburg, Bremen of Singapore: havens gedijen goed in stadstaten!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be