![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zeer interessante gedachtekronkel.
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wij Vlamingen weten dit al 185 jaar. Als de Vlamingen op een bepaald bestuursniveau de meerderheid vormen , is dit de dictatuur van de meerderheid volgens de Franstaligen . en moet er rekening gehouden worden met wil van de Franstaligen . Als de Franstaligen de meerderheid vormen op een bepaald bestuursniveau, houden ze geen rekening met de Nederlandstaligen ,want zij vormen de meerderheid en dan is dat de wet van de democratie. Begrijp je nu beter waarom wij een onafhankelijk Vlaanderen willen stichten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |
|
![]() kijkt u aub even naar de startdatum van mijn profiel..
Citaat:
Liever samen ![]() (een onafhankelijk Holland hoeft van mij óók niet)
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
|
![]() omdat dat de verdeeldheid van mijn land bestendigt, en daarmee Frankrijk in de kaart speelt.
![]() |
#727 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk heel even na over het volgende, Witte Kaproen, voor ge reageert....: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=38
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 februari 2015 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad. De tijd van de balkanisering van de Nederlanden is wat mij betreft voorbij. Herenigen die handel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
|
![]() Citaat:
Uw mening is hypocriet. Voor een zelfstandig Vlaanderen (en een hereniging van de 17 provincies maar dat mag niet gezegd worden) maar een zelfstandig Antwerpen mag niet, met net hetzelfde argumenten die u verwerpt voor een 'onafhankelijk' België: Er is geen meerderheid voor onder Antwerpenaren, en het is economisch een slecht idee. En niet te vergeten dat u abstractie maakt van de transfers van Antwerpen naar de rest van Vlaanderen. Dat is een absoluut taboe. Ik stel voor om Vlaamse unitaristen de volgende naam te geven: Vlaamicisten. Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 februari 2015 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw onafhankelijk België is zelf ontstaan door een deels taalgedreven, deels godsdienstig gestuurd separatisme dat maar door een kleine bourgeois minderheid werd gesteund en dat met huurtroepen werd bewerkstelligd. En jij komt mij verwijten dat een eventueel via democratische weg verkregen onafhankelijk Vlaanderen des duivels zou zijn. Terwijl het uitgangspunt van dit onderwerp was dat de Telegraph aangaf dat een studie van de DB weergaf dat een onafhankelijk Vlaanderen een mogelijkheid tot overleven had. Niet meer en niet minder. Dat je het Belgisch separatisme verheerlijkt en een eventueel Vlaams separatisme verketterd, dat is pas hypocriet. Verder wacht ik nog altijd op de naam van de vereniging of organisatie die de stadstaat Antwerpen wil realiseren. Tot hiertoe merk ik dat er nougabollen als antwoord komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, Onder Antwerpenaren wordt over een Antwerpen stadstaat gesproken, al was het maar omdat we dan de Hollanders een visumplicht kunnen opleggen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaamse onafhankelijkheid kun je ook als een eerste stap beschouwen. Daarna kunnen we met Nederland een goed gesprek hebben met het oog op een Nederlands-Vlaamse Confederatie. Moet kunnen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat de DB de onafhankelijkheid van Vlaanderen een goed idee vindt. dat zal mij trouwens worst wezen. Wel kom ik tot hetzelfde besluit als de Telegraph namelijk dat een eventueel onafhankelijk Vlaanderen de troeven in handen heeft om zijn eigen weg te gaan. En hoeveel keer moet ik je nog zeggen dat Antwerpen van mij naar een zelfstandigheid mag streven (je legt mij geen woorden in de mond die ik nooit geuit heb, hè? ![]() Dus mij kan je geen unitaristische reactie verwijten. Of is constateren dat haast niemand opkomt voor een Antwerpse stadstaat gelijk aan een unitaristische reactie misschien? Wel stel ik vast dat je zelf een separatistische idee uit om een ander separatisme tegen te gaan. Lijkt mij niet erg consequent. Maar ik begrijp vanuit jouw standpunt wel dat je mij daarom een unitaristische visie betreffende Vlaanderen en Antwerpen wilt aanmeten. Niet dus. Je eigen inconsequentie moet je mij niet verwijten. Daarvoor richt je je best tot jezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Jood Jezus:
“Voorwaar ik zeg u: als gij niet opnieuw wordt als de kleine kinderen, zult gij het Rijk der hemelen zeker niet binnengaan" België is niet het Rijk der Hemelen. Maar wel een aangename plaats om te leven. Een zéér aangename plaats. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 februari 2015 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen die van mening zijn dat dit land een aangename plaats is om te leven kunnen in alle vrijheid voor de Belgicisten stemmen en diegenen die van mening zijn dat een onafhankelijk Vlaanderen een nog aangenamere plaats zal zijn om te leven kunnen stemmen voor de partijen van de Forza Flandria We zullen zien wie er zal winnen bij de volgende verkiezingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vergelijkt appelen met peren. Een taalgroep kan je niet vergelijken met een politieke groep. Vlaams-nationalisten hebben dezelfde rechten en plichten als alle andere Vlamingen. Of spreken Vlaams-nationalisten een ander Nederlands dan andere Vlamingen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: