![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl schijnheilige politici van het vierde knoopsgat (er zijn er amper nog van hogere klasse) en massa idioten over elkaar heen vallen van "verontwaardiging" over één (1) concreet geval dat door de rechtbank moet afgehandeld worden,en mogelijk enkele tientallen gevallen op jaarbasis......In een natie van continentale afmetingen en dito bevolking.....
......hoorden we hoe ondertussen ,in diezelfde VS,machtige vleesverwerkers allerlei basisregels en zelfs lokale wetten aan hun laars mochten lappen en hun werknemers naar ziekte en dood jagen...Maar dat waren maar werkers hé,het laagste van het laagste... ...of Amazon dat doet wat het wil en mensen die gewoon vragen dat de wetgeving toegepast wordt prompt ontslaat...Maar dat zijn maar werkers hé,het laagste van het laagste.... https://arstechnica.com/tech-policy/...zon-suit-says/ Al die bedrijven die WEL opletten met hun werkvolk(Tesla bvb),mogen dan in de perceptie meebloeden voor dergelijke maffioso. Maar nee,geen betogingen,geen verontwaardige politici......Dode werkers van gelijk welke "color" zijn altijd minder belangrijk dan dode achterbuurtgevallen...... ......heb nu genoeg gezien....Tot in het Belgisch parlement ,plaats van betaalde presentie van NUTTELOZEN,was het gisteren ook van dat "rascisme"-gedoe....op kosten van de niet-vertegenwoordigde werkmensen.. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 juni 2020 om 06:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.apa.org/monitor/2016/12/cover-policing
![]() |
![]() |
#726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisme is dan ook een normaal verschijnsel, van alle tijden, en van alle groepen. Het "wij boven zij" idee is universeel, en gezond. Het "wij onder zij" idee is zelfmoord. In vele gevallen is "huidskleur" als onderscheid wij-zij wat idioot als parameter, maar het is een parameter net als taal, opinies en andere.
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2020 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Noem dat racisme als je wil, ik noem dat Bayesiaanse kansrekening. Een willekeurige zwarte is waarschijnlijker een crimineel dan een willekeurige blanke. Als dat de enige data is waar je over beschikt als orde-handhaver, ga je a priori harder er tegen aan als de andere een zwarte is. Dat kan natuurlijk een brave huisvader zijn, daarover gaat het niet. Het feit van zwart te zijn maakt hem, zonder verdere kennis, een grotere kans hebben om crimineel te zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de hard aangepakte zwarte ook een crimineel is. Het kan best een brave huisvader zijn. Maar zijn "zwart zijn" plaatst hem a priori in een hoge-risico groep. Omdat die groep, enkel gebaseerd op die parameter die goed zichtbaar is, objectief gezien meer criminelen per eenheid produceert. Zoals ik al aangaf: als een schaap naar je toe komt, zal je niet geneigd zijn om te schieten ; als een wolf naar je toe komt, wel. Nochtans kan dat best een brave wolf zijn. Het feit van "wolf" te zijn, en je dat als enige kennis waarneemt, plaatst dat dier in een klasse van "gevaarlijker". Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2020 om 07:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou net in de opleiding van agenten moeten zitten. Het feit dat bepaalde groepen meer voorkomen in criminaliteitsstatistieken ontslaat je als agent niet van de plicht elke burger naar behoren te behandelen.
Want ondanks die statistieken is pakweg 97% van de afro americans niet crimineel (ik heb het perecentage niet opgezocht, dus daarover gaat het nu niet). Als agenten zich in hun handelen toch laten leiden door een vermoeden van schuld ipv het omgekeerde is dat een ernstige beroepsfout en als veel agenten het doen is het een systeemfout.
![]() |
#729 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dat is zo goed als onmogelijk. Mensen bouwen intuitie op, en dat heet juist "vakervaring". Ik heb een vriend bij de Belgische gerechtelijke politie, en die vertelde mij ook dat het onmogelijk is een goede speurder te zijn en niet racistisch te worden: als je 10 keer hebt dat het 'de noord afrikaan' is onder de verdachten die het gedaan heeft na onderzoek, dan ga je de 11de keer voldoende intuitie hebben dat je al die anderen van in 't begin kan schrappen, je intuitie zegt je al wie de schuldige is. Bij alle andere parameters is dat een GOEIE speurders intuitie. Als je neus je zegt dat het "weeral de butler is" dan ben je een goeie speurder, die direct de juiste pistes volgt. Als je neus je zegt dat het weeral de Marrokaan is, dan ben je een racist.
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2020 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een wolf honger heeft en hij heeft al véél malen honger gehad, dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() p.s. Het heeft wel niets te maken met Moord op George Floyd maar kom ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2020 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen is Donald Broekschijter zich aan het ingraven in Washington. Hij bouwt een Atlantik Wall.
Compleet de pedalen kwijt. https://www.demorgen.be/nieuws/trump...ordt~b3d69152/ Citaat:
![]() |
![]() |
#736 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Door de rode waas van uw haat ziet u de werkelijkheid niet. Het zit in het koppeke denk ik dan. Voor mijn familie zou ik het niet willen maar voor mensen als jij zou ik willen dat het communisme van antifa won en hier gevestigd werd, je zou zuchten zoals de meeste Congolezen 20 jaar na hun onafhankelijkheid "Kwamen de Belgen maar terug". ![]()
![]() |
![]() |
#737 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschiet er nog steeds van dat men de moord op G. Floyd in de schoenen wil schuiven van de president aldaar in de VS.
Er zijn er dus die hun kans schoon zien om hem op die manier een 'kopje kleiner' proberen te maken? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2020 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Beging stilletjes aan echt beschaamd te worden in hun plaats. Wat zijn wij geworden, is dit het resultaat van een hoogstaande beschaving? Niet moeilijk dat alle beschavingen in verval geraken na een tijdje. Alhoewel er zijn theorieën dat het allemaal nogal pallywood achtige opnamen zijn. https://twitter.com/RealJamesWoods/s...33632832278529 Uniform volledig verkeerd gefit.
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens ten internetvelde viel dit dan weer te lezen: Trump: leger niet nodig voor protesten tegen racisme
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juni 2020 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |