![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn Multi weer aan het pumpen
Velen hebben meer dan 20% rendement gehaald op enkele secondes. En neen het was niet ik. Maar ik vermoedde het wel adhv de eerste foto. De moment is echter voorbij. Laatst gewijzigd door CUFI : 22 februari 2025 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie, ge moet gewoon nen stop loss instellen om liquidatie te voorkomen.
Hij heeft zijn TP intussen gehaald. En da was een belachelijk laag bedrag maar. Maar als je zo een hele dag door bezig bent... |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een half uur tijd:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Gouverneur
|
![]() Kan je voor de niet-ingewijden (dat ben ik dus) eens uitleggen wat we hier zien?
Op het eerste zicht lijkt het dat je short bent gegaan om 18.59, en dan om 19.29 de positie in 5 stappen hebt opgeheven. Dat met een verschil van pakweg $10. Maar ik heb geen idee of mijn interpretatie correct is. Alvast bedankt.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 24 februari 2025 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat we met enkel die getallen niet veel zijn. Je weet niet wat er voordien of nadien is gebeurd. Zo is het bv wel belangrijk om weten voor hoeveel de dingen die om 19u verkocht werden destijds ingekocht werden. En ook wat de koers heeft gedaan na 19u30. Ik kan mis zijn (coins zijn niet mijn sterkste kant) maar ik vrees dat deze getallen op zich weinig zeggen.
![]() |
![]() |
#726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat bij hoeveel en aan welk tarief en onderaan waar ik de shortposiite in nam. Uiteraard zijt ge mis, ge zijt gewoon een zagevent die komt lullen om te lullen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door CUFI : 24 februari 2025 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de ene transactie staat 'kopen', bij de andere 'verkopen'. En dat is alles wat het verschil tussen die transacties aangeeft. Er is geen enkele aanwijzing die aangeeft dat het over een short-positie ging. En daarnaast zegt heel die lijst ook niets over winst en/of verlies. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil het u allemaal uitleggen zenne, voor 10K ![]() Verkopen = short Kopen = long (op een futures account) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat jij dus 'short' gaat door dingen te vekopen en dan direct terug te kopen tegen een lagere prijs. Dat is inderdaad short gaan maar omdat je het eerder over hefbomen had leek me dat raar. Nu, ook al weten we nu waar het om gaat; die lijst zegt nog altijd niets. Want we weten niet voor welk bedrag je de posities die je om 19u verkocht zelf aangekocht hebt en we weten ook niet wat de koers deed na 19u30. Die lijst van jou toont geen winst of verschil aan. Winst komt er pas als je de terug aangekochte posities verkoopt maar zo ver reikt je lijst niet. Vandaar: die lijst was nietszeggend.
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ook voor iemand die kan rekenen niet.
Want wat als jij de posities, die je verkocht voor 14 dollar, eerder aangekocht hebt voor 16 dollar? En wat als de koers na 19u30 blijft dalen? Dalende koersen zijn idd mogelijk een prima moment om aan te kopen maar dat zijn ze wel enkel als je weet wanneer de daling stopt. Het is best mogelijk dat om 20u de koers nog op 12 dollar stond. Dan mag jij mij eens uitleggen waar je winst van zou komen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 24 februari 2025 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de startpositie daarvan aftrekken is een optie? Ik denk dat ik nu 20K moet vragen om het aan mensen als u te leren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
20K en ik leg het u haarfijn uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik die lijst zie, zie ik dat jij posities verkocht om 19u. Normaal heb je die dan ook ingekocht. Maar nu kom jij vertellen dat je op een futures-account zit maar dat stond niet bij uw lijst vermeld en kon niemand dus weten. Geef volledige info en ik kan volgen. Post een lijst zonder verdere noodzakelijke info (zoals het feit dat het over een futures account gaat) en niemand kan volgen.
![]() |
![]() |
#736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De transactiekosten staan er niet bij, maar dat was peanuts. Die positie was ingenomen op een futures account en dat is ook af te leiden omdat er perp bij stond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar heb je 1200 dollar voor moeten investeren... Proficiat!! Trouwens: nog een newbie vraagje: betaal je op dat platform transactie kosten of iets dergelijks?
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oke, laat de error maar bij mij liggen, geen probleem.
Ondertussen weten we waar het over gaat. Citaat:
Dus ook al zijn de transactiekosten miniem, je moet ze wel meenemen in het verhaal. Wat je ook niet doet. Citaat:
Iemand die daar niet mee bezig is weet niet persé dat 'perp' die betekenis heeft. En volgens mij is dat geen zonde. Ik kan ook termen en afkortingen aanhalen uit de reguliere belggerswereld waar jij kop noch staart aan kan krijgen hoor.
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HOeveel heb jij dan verdiend aan de transacties in uw lijstje?