Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 09:49   #721
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jij had me genegeerd. Leugenaar!

Maar goed. Niet komen zagen dat ik geen argumenten gebruik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:07   #722
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Respecteren =/= leren.
Leg eens uit?
Citaat:
En je moet niet zien naar 'alle Franstaligen' maar naar elke Franstalige afzonderlijk.
Zoals zijzelf doen?
Citaat:
Speltheorie, is imo perfect toepasbaar.
Leg eens uit?
Oud 24 juli 2007, 10:11   #723
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij had me genegeerd. Leugenaar!

Maar goed. Niet komen zagen dat ik geen argumenten gebruik.
Het gaat me niet om dat ene incident met Knuppel, wel om je ontstellend holle breedsprakerigheid, waarbij je concrete feiten waar je geen bal van af weet poogt te verdrinken in "macrotheorieën" die je dan "argumenten" noemt. En dan eenieder die je weer met de neus op de feiten drukt, arrogant betitelt als "dom" terwijl je enkel in de spiegel van je eigenwaan kijkt.

Nutteloze spielereien die eindeloos vervelen. Je toehoorders boeien, hetzij door je stijl of de kracht van het woord, hetzij door argumenten die de lezer doen opkijken omdat ze echt hout snijden, moet je nog leren.

PS: Niet zo ongeduldig, een poster moet op de negeerlijst ingevuld worden voor zijn berichten verdwijnen. Dat is bij deze gebeurd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 10:11   #724
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Leg eens uit?
10 woorden zeggen tegen je buurman in het Nederlands is niet wat ik versta onder een taal leren. Maar is wel de taal respecteren van die buurman.

Citaat:
Zoals zijzelf doen?
Hoe bedoel je?
Zover ik weet is er geen 'groep' Franstaligen verhuist naar Vlaanderen, maar heel veel kleine entiteiten (gezinnen). Elk afzonderlijk van die mensen 'moet' dan de afweging maken of het de moeite is om Nederlands te leren. Maar vermits er vele andere kleine entiteiten (gezinnen) in de buurt zijn die ook Frans kunnen én de taalfaciliteiten, is het praktisch nut van de Nederlandse taal vrij gering.
Elke Franstalige afzonderlijk zal de afweging persoonlijk maken en die zal veelal negatief uitdraaien voor 'Nederlands leren'. Dat is begrijpelijk.

Citaat:
Leg eens uit?
Als je dan al die kleine entiteiten bij elkaar optelt heb je 1 grote groep Franstaligen waarvan maar een minderheid Nederlands kan. En dat is op zijn beurt dan weer wel een probleem voor die dualisering van de samenleving.

Dus als er al een Franstalige zegt van 'eigenlijk zouden we allemaal Nederlands moeten leren' is het nog steeds zo dat '1 man het verschil niet gaat maken'. En dus gebeurt er ook daar weer niets.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 juli 2007, 10:14   #725
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan stoort het zeker neit dat ik nog eens antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het gaat me niet om dat ene incident met Knuppel, wel om je ontstellend holle breedsprakerigheid, waarbij je concrete feiten waar je geen bal van af weet poogt te verdrinken in "macrotheorieën" die je dan "argumenten" noemt.
Ja, dat zijn argumenten. Maar blijkbaar heb jij moeite om ze te weerleggen. Het enige dat je kan doen is ze negeren. En ze tussen aanhalingstekens zetten.
Als ik een fout maak, is het écht niet zo moeilijk me daarop te wijzen. Maar dat doe je niet.

Citaat:
En dan eenieder die je weer met de neus op de feiten drukt, arrogant betitelt als "dom" terwijl je enkel in de spiegel van je eigenwaan kijkt.
Neen. Ik betitel mensen als 'dom' als ze zeggen dat alles wat ik zeg zever is en dat ik de negeerbox indraai. Lees die ene post maar na.

Citaat:
Nutteloze spielereien die eindeloos vervelen. Je toehoorders boeien, hetzij door je stijl of de kracht van het woord, hetzij door argumenten die de lezer doen opkijken omdat ze echt hout snijden, moet je nog leren.
Ik herhaal. Blijkbaar heb je daar dan toch moeite mee, want inhoudelijk sla je er toch niet echt in om veel te repliceren.
Ik hou sowieso niet van retorica.

Citaat:
PS: Niet zo ongeduldig, een poster moet op de negeerlijst ingevuld worden voor zijn berichten verdwijnen. Dat is bij deze gebeurd.
Tot een volgende.
Oud 24 juli 2007, 10:54   #726
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht.
Ook de laatste keer dat ik sociologie ga toepassen op dit forum. 't is al wreed gestelt als men dát al moeilijk gaat vinden.

Maar kom. Als jullie liever in de imperialistische macrotheorie willen geloven,dan doen jullie maar. Ik behoud het op mijn socio-economische micro-theorie.

Om oplossingen te vindn voor een probleem, moet je eerst een goede benadering en analyse hebben van het probleem. Maar blijkbaar hebben jullie geen drang om andere - mogelijke - probleembenaderingen eens nader te bekijken.

Oké dan! Leuk voor jullie!
Ik heb u anders nog nergens een analyse zien naar voor schuiven. Laat staan een goede.
U doet niet anders dan rond de pot draaien met onzin en niet antwoorden op vragen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:04   #727
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En nu verontschuldigd hij zich nog ook. Le tsjeef nouveau est arrivé!
yep.

Maar hij weigerde wel zijn verontschuldiging te herhalen in het frans.

Slaan en zalven....tsssss
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:14   #728
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb u anders nog nergens een analyse zien naar voor schuiven. Laat staan een goede.
U doet niet anders dan rond de pot draaien met onzin en niet antwoorden op vragen.
Kun je me aub zeggen op welke vraag ik niet beantwoord heb?
Ik zal daar met plezier op antwoorden, als ik daartoe in staat ben.

Vermits u ervan overtuigd bent dat ik op (heel veel) vragen niet antwoord, kunt u er vast en zeker wel een paar vinden.

En in deze post vind je het begin van een redenering, die in de daarop volgende discussie verder wordt uitgelegd:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=647

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 juli 2007 om 11:16.
Oud 24 juli 2007, 11:49   #729
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En verkeersregels aan zijn laars lappen?

Sorry, er is een minimum. Er is ook zoiets als diplomatie in de politiek en als je die niet hebt, moet je België niet willen besturen, noch eender ander land. Deze man is gewoon niet intellectueel in staat om eerste minister van België te worden. Hij blijkt er zelfs geen zin in te hebben.
Flauwe reactie opdat Leterme zei dat Franstaligen intellectueel niet in staat zijn om Nederlands te leren.

Valt het u als franskiljon misschien zwaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:21   #730
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zover ik weet is er geen 'groep' Franstaligen verhuist naar Vlaanderen, maar heel veel kleine entiteiten (gezinnen). Elk afzonderlijk van die mensen 'moet' dan de afweging maken of het de moeite is om Nederlands te leren. Maar vermits er vele andere kleine entiteiten (gezinnen) in de buurt zijn die ook Frans kunnen én de taalfaciliteiten, is het praktisch nut van de Nederlandse taal vrij gering.
Elke Franstalige afzonderlijk zal de afweging persoonlijk maken en die zal veelal negatief uitdraaien voor 'Nederlands leren'. Dat is begrijpelijk.
Begrijpelijk, maar daarom evenwel niet goed te praten. Daarom ook is duidelijk geworden dat de faciliteiten geen "faciliteitenwerking" hebben gekend maar wel een bevestiging en zelfs aanzwengeling van de Franstalige aanwezigheid. En d�*t was juist NIET het doel van de faciliteiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 12:45   #731
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Begrijpelijk, maar daarom evenwel niet goed te praten. Daarom ook is duidelijk geworden dat de faciliteiten geen "faciliteitenwerking" hebben gekend maar wel een bevestiging en zelfs aanzwengeling van de Franstalige aanwezigheid. En d�*t was juist NIET het doel van de faciliteiten.
Dat klopt.

De faciliteiten zijn hun doel een beetje voorbijgeschoten.

Ik ben blij dat toch iemand doorheeft dat ik niets goedpraat, maar in context plaats. (Ik veroordeel het echter ook niet. Die mensen hebben gedaan zoals mensen nu eenmaal handelen, imo.)
Oud 24 juli 2007, 13:11   #732
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik dacht niet aan de dierenriem maar aan het enneagram.
Je bént dus een 'vijf'. Dat is een waarnemer.
Ik ken je als iemand die ratio hoog in het vaandel draagt. Je gaat me toch niet wijsmaken dat je die onzin gelooft?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 13:18   #733
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet? Het is een wetenschappelijk feit dat objecten op elkaar een invloed uitoefenen, dus in principe is zelfs de astrologie die werkt met dierenriemtekens wetenschappelijk niet onmogelijk. De maan en de zon hebben invloed op alles op de aarde, dat zie je als je op het strand staat. Wetenchappelijk onderzoek is nodig terzake, maar op voorhand iets uitsluiten is bijzonder onwetenschappelijk, zeker al er argumenten pro bestaan.
Oud 24 juli 2007, 13:26   #734
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom niet? Het is een wetenschappelijk feit dat objecten op elkaar een invloed uitoefenen, dus in principe is zelfs de astrologie die werkt met dierenriemtekens wetenschappelijk niet onmogelijk. De maan en de zon hebben invloed op alles op de aarde, dat zie je als je op het strand staat. Wetenchappelijk onderzoek is nodig terzake, maar op voorhand iets uitsluiten is bijzonder onwetenschappelijk, zeker al er argumenten pro bestaan.
Hahaha. :')

Astrologie kan mss eventueel ooit waar zijn.

Maar op dit moment is elke astrologische bewering complete bullshit.
Oud 24 juli 2007, 13:55   #735
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het eerste deel van je eerste zin is correct, de gevolgtrekking die je maakt is dat minder. Je dekt je wel in met met de term "niet onmogelijk". Ik ontken ook niet dat de natuurelementen elkaar beïnvloeden. Ik ben geen wetenschapper, maar astrologie beschouw ik als onwetenschappelijk, het is volgens mij een middel om goedgelovige mensen met pseudo-wetenschappelijke onzin geld uit de zakken te kloppen. Ik ken een paar mensen die op dezelfde dag geboren zijn als ik. Als jouw stelling klopt, zouden we karakteriële eigenschappen of ondeugden moeten delen. Niets is minder waar. Ieder mens is een uniek individueel gegeven, en die worden volgens mij niet bepaald door de dag waarop je geboren bent.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:04   #736
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heet gravitatie.

Iets delen door oneindig is 0. Een ster heeft buiten wat straling geen invloed op onze planeet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:07   #737
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ken je als iemand die ratio hoog in het vaandel draagt. Je gaat me toch niet wijsmaken dat je die onzin gelooft?
Je moet je idd niet vast gaan pinnen op dat soort dingen, Robert. Wat je wel kan doen is er uithalen wat er uit te halen is. Je leert bijvoorbeeld 9 persoonlijkheidstypes herkennen en er rekening mee houden. Als je het kent sta je in alle geval een stapje voor op degenen die het niet kennen.
Oud 24 juli 2007, 14:19   #738
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Dus in een onafhankelijk VL. hoef ik niets meer af te dragen en kan ik zelf beslissen waar ik mijn zuurverdiende centen aan spendeer ? Voor mij alvast de hemel op aarde hoor !
Lees mijn post opnieuw.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 14:22   #739
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het eerste deel van je eerste zin is correct, de gevolgtrekking die je maakt is dat minder. Je dekt je wel in met met de term "niet onmogelijk". Ik ontken ook niet dat de natuurelementen elkaar beïnvloeden. Ik ben geen wetenschapper, maar astrologie beschouw ik als onwetenschappelijk, het is volgens mij een middel om goedgelovige mensen met pseudo-wetenschappelijke onzin geld uit de zakken te kloppen. Ik ken een paar mensen die op dezelfde dag geboren zijn als ik. Als jouw stelling klopt, zouden we karakteriële eigenschappen of ondeugden moeten delen. Niets is minder waar. Ieder mens is een uniek individueel gegeven, en die worden volgens mij niet bepaald door de dag waarop je geboren bent.
Citaat:

Het Enneagram is een zielkundig model dat zijn oorsprong vindt in de oosterse wijsheidstraditie van de soefi’s. Het wordt al eeuwenlang gebruikt in geestelijke begeleiding in verschillende spirituele tradities. Het kan een wegwijzer zijn in onze persoonlijkheidsontwikkeling en in onze omgang met anderen. Het kan ons dichter brengen bij onze echte roeping van vrije mens zijn en tot een meer persoonlijke verhouding met God. Letterlijk betekent het Enneagram in het Grieks ‘negen’ (ennea) en ‘punt’ of ‘moment’ (gramma). Het beschrijft negen persoonlijkheidstypes en hun onderlinge interacties. Elk type heeft zijn eigen drijfveer van denken, voelen en handelen. Het moment dat je je bewust wordt waarom je de dingen doet zoals je ze doet, kan het begin zijn van verandering. Onze benadering gebeurt vanuit christelijk perspectief, maar het is evident dat ieder vanuit zijn persoonlijke visie met het Enneagram op weg gaat. De bijeenkomsten zijn ervaringsgericht. Het is geen cursus die je hoofd wil vullen met nieuwe ideeën en kennis, maar een handreiking om samen op weg te gaan. Begeleiding door Marcel Neels, Missionaris van Afrika. Hij heeft jarenlang theologie gedoceerd op seminaries in Afrika. Hij behaalde verschillende diploma’s o.a. in de geestelijke begeleiding aan de Loyola University, Chicago, USA.. Hij heeft een jarenlange ervaring met het Enneagram als instrument van zelfkennis en van begeleiding.
Met astrologie heeft het dus niet gek veel te maken.
Doordat elk persoonlijkheidstype ook nog een rechter-en linkervleugel heeft, en dus karatertrekken heeft die de types naast hem ook bezitten kom je uiteindelijk bij iedereen iets tegen wat de ander ook heeft.
Oud 24 juli 2007, 14:26   #740
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Lees mijn post opnieuw.

Ik heb er vandaag een paar in mijn negeerbox gestoken.
Sommigen zijn het niet waard dat je je door hun Vlaamshatende attitude laat irriteren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 juli 2007 om 14:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be