![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#722 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Europees Commissaris
|
![]() De VLAMINGEN, de PERSONEN, zijn meertalig, kundig in verscheidene talen. VLAANDEREN is ééntalig Nederlands. Leer dat onderscheid maar eens te maken... Misschien vertel je dan geen nonsens...
![]() |
#724 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef een voorbeeld. In een huis staan verschillende kamers, de ene kamer is de andere niet maar telt het huis als gebouw niet meer dan één kamer ..... verwarrend niet ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
|
![]() Citaat:
ik heb het dus zelf aangehaald. Waarom veronderstel jij in je universele liefde dat ik dat zou betwisten. Maar heel die toestand wordt stilaan verleden tijd. In Brugge is de Franstalige 'betere' burgerij die vroeger frans sprak tot inkeer gekomen. Ze doen nu gewoon zoals de andere mensen. Mijn ouders gingen nog naar school toen alles daar verplicht in het Frans werd. Daarom spraken ze beter Frans dan Algemeen Nederlands. Dat hebben we dus ook aan hen te danken en aan dit verwerpelijk regime. Dit gezegd zijnde merk ik toch op dat (zeker de jongere) Vlamingen ook een vrij goede kennis hebben van het Engels. Hun meertaligheid heeft niets meer te maken met de chichi van vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet je niet vragen hoe onaangepast die Walen zijn...
![]() |
#735 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nooit op de essentie reageren en steeds weer de oververheerlijking van de Belgische natie. Als je dan al eens met een andere oneliner reageert ga je stevast de essentie voorbij. Zo ook hier. De overgrote meerderheid van de Basken kunnen Spaans/Frans, de meerderheid van de inwoners van Zuid-Tirol kunnen Italiaans, de meerderheid van de Welhsmen kunnen Engels,... Ook een vraag naar u toe, compleet off topic: Roept de BUB haar leden op om op 11 juli met de Belgische vlag staan zwaaien of ze aan hun venster te gaan hangen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |
|
![]() Citaat:
De wet bepaalt dat in Vlaanderen de (enige) officiële taal het Nederlands is. Meestal zijn in belgië Vlamingen meertalig, de anderen niet. Het toppunt van waanzin: vooral ééntaligen eisen dat iedereen tweetalig is. In naam van het meertalig en ondeelbaar vaderland. DIT IS BELGISCH ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | ||||
|
![]() Citaat:
Dus als ik op de bus marokaans, frans of zweeds wil spreken mag jij zelf niet opkijken ![]() Citaat:
Jij moet dus trouwen in het nederlands (op de gemeente)... Citaat:
Onze voorgangers hebben inderdaad goed hun best gedaan (deels uit noodzaak maar soit)... Maar ga tegenwoordig eens luisteren naar dat mooi frans van de gemiddelde vlaming... Prins Filip is de koning van het nederlands naast dit gemompel. Citaat:
Belgisch...hmmmm jah ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
|
![]() Citaat:
Wie hier definitief wil wonen en de lokale taal onvoldoende kent en daardoor geen job vindt zit wel met een probleem. 2) Inderdaad. Ook Nl school, Nl gerecht, Nl in hospitalen, brandweer enz 3) Niks leugentje of voorliegen. Wel vastgesteld door internationaal onderzoek. Ga eens naar een door-de-weekse markt in vl & W en stel wast hoeveel talen de marktkramers spreken. In Brugge is dat minstens nl, Fr, Eng en D Vl zijn meestal meertalig, maar spreken nu uiteraard beter Engels en veel minder Frans. Engels is veel belangrijker op alle gebied. Fr kan men ons gelukkig maar niet meer zo opdringen en is minder belangrijk. wat heeft dat nu met romantiek te maken? Hopelijk spreken de Fr nu ook wat beter engels, maar ik heb ze nog niet ontmoet. Wel hoorde ik van vrienden op internationale congressen dat Fr nadien komen vragen wat er eigenlijk allemaal verteld werd. 4) Vl spreken nu veel minder goed Fr dan vroeger om voor de hand liggende redenen; Maar het Fr van de Vl is nog altijd goed verstaanbaar. Het Nl van de Fr is onbestaande vermits ze het op school (bijna) niet leren. Filip kent de taal van de meerderheid. Is dat ook al een prestatie? Ik herinner me nog wat hij zegde bij de geboorte van zijn dochtertje: 't is een vrouwtje! 5) Ik ben 5-talig & Vl nationalist, en dat is niet uitzonderlijk. De top van VB & NVA is eveneens meertalig. Heel wat vooraanstaanden uit het Vl bedrijfsleven steunen Vl autonomie. en dat zijn zeker geen ééntaligen. Waar praat jij eigenlijk over? |
|
![]() |
![]() |