![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7421 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen ik een kleine 6 jaar geleden mijn zaak oprichtte, heb ik daar een businessplan voor opgesteld. Daarin hou je rekening met allerlei zaken zodat je je daar ook op kan voorbereiden. Maar dat een overheid mij verhindert om mijn activiteit uit te oefenen (terwijl er genoeg voorbeelden uit het buitenland zijn dat dat helemaal niet hoeft), is inderdaad iets waar ik geen rekening mee gehouden heb. Ik dacht toen nog oprecht dat ik in een democratie leefde.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 19 november 2020 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) op korte tijd geconfronteerd zouden worden met maatregelen die hun gelijke niet kennen in de geschiedenis (en dat in een jaar waarin er ondersterfte wordt opgemeten in de leeftijdscategorieën onder de 65 jaar) 2) dat zo'n groot deel van onze bevolking daar absoluut geen probleem mee lijkt te hebben (zelfs op dit forum) Ik hoop oprecht dat het je lukt het hoofd boven water te houden. Mijn business (advocatuur) is tot nu toe amper getroffen, maar ik begrijp dat het voor vele sectoren absoluut niet evident is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou er iemand ergens een historisch voorbeeld kennen waar de handel en wandel van zoveel mensen verboden werd door hun eigen bestuur, welke ook ? Kent er iemand een voorbeeld uit de geschiedenis waar "kleren kopen" verboden werd aan een volk ? En zeggen dat wij vroeger met Noord-Korea lachten... Laatst gewijzigd door patrickve : 19 november 2020 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7425 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7427 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meesten kunnen daar amper hun handelshuur van betalen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7428 |
Minister-President
|
![]() Ik heb net de positieve testen bekeken van de +90jarigen van 1 tot 15november.
Dat zijn er 3273 op 70.000 levende mensen. Dat is dus een 14daagse incidentie van 4675 cases/100.000 mensen. Dat is het getal dat onder de 240 zou moeten liggen voor onder de hoogste europese drempel te liggen. Wij zitten hier nu alle jongeren op te sluiten en lukt ze met lockdown en alles nog niet de mensen te beschermen die het dat het meeste nodig hebben. Bij alle mensen van 10 tot 30 ligt dat getal op 1237/100.000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie=macht aan het gepeupel. De democratie schakelt een factor hoger sinds de corona-crisis. Er wordt met geld gesmeten naar farma, zelfstandigen, bedrijven, onderwijzers, zorgpersoneel, werknemers, werkgevers, ambtenaren, ouders en gedeporteerden. Het gepeupel heeft ontdekt dat de centrale banken geld kunnen drukken. Het gepeupel oefent haar democratisch recht van de meerderheid uit om de geldpers overuren te laten draaien opdat ze hun wegwerpconsumptie online en in de supermarkten kunnen botvieren.
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 november 2020 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen het VB begint zich te verzetten. Omdat hun electoraat niet meer kan drinken in de horeca. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7431 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De enige die daar nog zijn nek uitsteekt, is Weyts. BDW horen we amper nog.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als hij daar te openlijk in is wordt hij compleet geslacht in de media. Maar goed , deze man heeft natuurlijk anderhalf jaar geleden de bal al laten vallen toen hij zich, op initiatief van gekken als Francken, uit de federale macht liet spelen. Hij moet zich nu zelfs in de hoek laten zetten door een incompetente idioot als Cathy-reuzegom-Berx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7433 |
Minister-President
|
![]() Een mooie uitleg van onze virologen.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201119_93147301 “Minder streng, meer impact” Toch moet er een kanttekening gemaakt worden. Het aantal besmettingen in Nederland mag dan vergelijkbaar zijn met die in België, in de ziekenhuizen zien we een ander verhaal. Dinsdag lagen er in ons land maar liefst 6.264 mensen in het ziekenhuis, van wie 1.359 op een afdeling intensieve zorg. In Nederland waren er 1.570 hospitalisaties, met 579 patiënten op intensieve zorg. “Dat is een groot verschil”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “Wij komen nog maar net van een situatie waarbij ziekenhuizen hun maximumcapaciteit ei zo na hadden bereikt. We zijn nu pas aan het dalen, waardoor versoepelingen nog niet aan de orde zijn. Doen we dat toch, dan is de kans groot dat de cijfers opnieuw zullen stabiliseren.” Een ander verschil tussen België en Nederland is volgens Van Gucht het feit dat minder strenge maatregelen in Nederland meer impact hebben dan bij ons: “Het is niet duidelijk waarom. Maar bepaalde formules die daar werken, werken niet per se bij ons.” Als het van de experts afhangt, zijn versoepelingen in ons land dus nog niet meteen aan de orde. Iets waar de regering-De Croo ook oren naar heeft. “De Belgische regering heeft er deze keer duidelijk voor gekozen om de curve af te bouwen, meer dan de vorige keer het geval was”, zegt Van Gucht. “We hebben uit het verleden geleerd dat het nodig is. Want als de cijfers opnieuw stijgen, dan ben je snel de controle kwijt.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn een bende debielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
80 procent van de mensen voelt het momenteel niet in de portefeuille, maar de mensen die het wel voelen zijn de armen of zijn de zelfstandigen. Laat die laatste nu net de motor van onze economie zijn. Vroeg of laat krijgt iedereen die rekening gepresenteerd. Benieuwd of je dan nog zo hoog van de toren zal blazen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 19 november 2020 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7436 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, hoe meer je remt, en hoe meer je "individueel risico" onder de mat schuift, hoe uniformer de besmettingen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() jeezes wat een oenen. |
|
![]() |
![]() |