Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2020, 09:25   #7421
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Verschil is wel dat de overheid hen eenvoudigweg VERBIEDT hun activiteit uit te oefenen.

Dat is geen voorzienbaar, incalculeerbaar risico.
Klopt.
Toen ik een kleine 6 jaar geleden mijn zaak oprichtte, heb ik daar een businessplan voor opgesteld. Daarin hou je rekening met allerlei zaken zodat je je daar ook op kan voorbereiden.
Maar dat een overheid mij verhindert om mijn activiteit uit te oefenen (terwijl er genoeg voorbeelden uit het buitenland zijn dat dat helemaal niet hoeft), is inderdaad iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.
Ik dacht toen nog oprecht dat ik in een democratie leefde.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 19 november 2020 om 09:25.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:39   #7422
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Klopt.
Toen ik een kleine 6 jaar geleden mijn zaak oprichtte, heb ik daar een businessplan voor opgesteld. Daarin hou je rekening met allerlei zaken zodat je je daar ook op kan voorbereiden.
Maar dat een overheid mij verhindert om mijn activiteit uit te oefenen (terwijl er genoeg voorbeelden uit het buitenland zijn dat dat helemaal niet hoeft), is inderdaad iets waar ik geen rekening mee gehouden heb.
U treft geen blaam. Niemand had kunnen voorspellen dat we:
1) op korte tijd geconfronteerd zouden worden met maatregelen die hun gelijke niet kennen in de geschiedenis (en dat in een jaar waarin er ondersterfte wordt opgemeten in de leeftijdscategorieën onder de 65 jaar)
2) dat zo'n groot deel van onze bevolking daar absoluut geen probleem mee lijkt te hebben (zelfs op dit forum)

Ik hoop oprecht dat het je lukt het hoofd boven water te houden. Mijn business (advocatuur) is tot nu toe amper getroffen, maar ik begrijp dat het voor vele sectoren absoluut niet evident is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:44   #7423
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
1) op korte tijd geconfronteerd zouden worden met maatregelen die hun gelijke niet kennen in de geschiedenis
Inderdaad schijnen mensen dat niet te beseffen, dat wat wij meemaken nog nooit of te nimmer, naar mijn weten, werd doorgevoerd in 5000 jaar geschreven geschiedenis.

Zou er iemand ergens een historisch voorbeeld kennen waar de handel en wandel van zoveel mensen verboden werd door hun eigen bestuur, welke ook ?

Kent er iemand een voorbeeld uit de geschiedenis waar "kleren kopen" verboden werd aan een volk ?

En zeggen dat wij vroeger met Noord-Korea lachten...

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 november 2020 om 09:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 09:49   #7424
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad schijnen mensen dat niet te beseffen, dat wat wij meemaken nog nooit of te nimmer, naar mijn weten, werd doorgevoerd in 5000 jaar geschreven geschiedenis.

Zou er iemand ergens een historisch voorbeeld kennen waar de handel en wandel van zoveel mensen verboden werd door hun eigen bestuur, welke ook ?

Kent er iemand een voorbeeld uit de geschiedenis waar "kleren kopen" verboden werd aan een volk ?

En zeggen dat wij vroeger met Noord-Korea lachten...
Kleren kopen is niet verboden hé. We mogen gerust bij buitenlandse webshops kopen naar believen. Het wordt tegenwoordig zelfs aangeraden door het crisiscentrum. Het zijn onze lokale handelaars die niet meer mogen verkopen. De Vlaamse middenstand moet en zal kapot gemaakt worden door onze liberalen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:01   #7425
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het zijn onze lokale handelaars die niet meer mogen verkopen.
is er ergens een verbod dat ik gemist heb?
onlangs zelfs nog een pakje gaan oppikken in een winkel
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:06   #7426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleren kopen is niet verboden hé.
Ah, hier wel (behalve inderdaad alles wat postlevering is).
Oud 19 november 2020, 11:13   #7427
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Om te geloven dat op bestelling kopen en gaan afhalen, de winkeliers gaat doen overleven moet u echt wel wereldvreemd zijn.
De meesten kunnen daar amper hun handelshuur van betalen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 19 november 2020, 11:23   #7428
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik heb net de positieve testen bekeken van de +90jarigen van 1 tot 15november.

Dat zijn er 3273 op 70.000 levende mensen. Dat is dus een 14daagse incidentie van 4675 cases/100.000 mensen.
Dat is het getal dat onder de 240 zou moeten liggen voor onder de hoogste europese drempel te liggen.

Wij zitten hier nu alle jongeren op te sluiten en lukt ze met lockdown en alles nog niet de mensen te beschermen die het dat het meeste nodig hebben.

Bij alle mensen van 10 tot 30 ligt dat getal op 1237/100.000
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:31   #7429
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratie=macht aan het gepeupel. De democratie schakelt een factor hoger sinds de corona-crisis. Er wordt met geld gesmeten naar farma, zelfstandigen, bedrijven, onderwijzers, zorgpersoneel, werknemers, werkgevers, ambtenaren, ouders en gedeporteerden. Het gepeupel heeft ontdekt dat de centrale banken geld kunnen drukken. Het gepeupel oefent haar democratisch recht van de meerderheid uit om de geldpers overuren te laten draaien opdat ze hun wegwerpconsumptie online en in de supermarkten kunnen botvieren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 november 2020 om 11:32.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:41   #7430
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleren kopen is niet verboden hé. We mogen gerust bij buitenlandse webshops kopen naar believen. Het wordt tegenwoordig zelfs aangeraden door het crisiscentrum. Het zijn onze lokale handelaars die niet meer mogen verkopen. De Vlaamse middenstand moet en zal kapot gemaakt worden door onze liberalen.
Een deel van de NVA doet daar net zo hard aan mee. Grappig, want dat is (en straks was) de grootste ondernemerspartij. Maar die zijn keihard door de knieeen gegaan.

Alleen het VB begint zich te verzetten. Omdat hun electoraat niet meer kan drinken in de horeca.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 11:44   #7431
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een deel van de NVA doet daar net zo hard aan mee. Grappig, want dat is (en straks was) de grootste ondernemerspartij. Maar die zijn keihard door de knieeen gegaan.

Alleen het VB begint zich te verzetten. Omdat hun electoraat niet meer kan drinken in de horeca.
N-VA is mijn stem sowieso kwijt.
De enige die daar nog zijn nek uitsteekt, is Weyts.
BDW horen we amper nog.
Oud 19 november 2020, 11:55   #7432
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA is mijn stem sowieso kwijt.
De enige die daar nog zijn nek uitsteekt, is Weyts.
BDW horen we amper nog.
BDW zit meer in het kamp van de anti-corona maatregelen. Dat wel. Hij is zeker niet gek en zeer rationeel.
Maar als hij daar te openlijk in is wordt hij compleet geslacht in de media.

Maar goed , deze man heeft natuurlijk anderhalf jaar geleden de bal al laten vallen toen hij zich, op initiatief van gekken als Francken, uit de federale macht liet spelen.

Hij moet zich nu zelfs in de hoek laten zetten door een incompetente idioot als Cathy-reuzegom-Berx
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 12:31   #7433
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Een mooie uitleg van onze virologen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201119_93147301

“Minder streng, meer impact”

Toch moet er een kanttekening gemaakt worden. Het aantal besmettingen in Nederland mag dan vergelijkbaar zijn met die in België, in de ziekenhuizen zien we een ander verhaal. Dinsdag lagen er in ons land maar liefst 6.264 mensen in het ziekenhuis, van wie 1.359 op een afdeling intensieve zorg. In Nederland waren er 1.570 hospitalisaties, met 579 patiënten op intensieve zorg. “Dat is een groot verschil”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “Wij komen nog maar net van een situatie waarbij ziekenhuizen hun maximumcapaciteit ei zo na hadden bereikt. We zijn nu pas aan het dalen, waardoor versoepelingen nog niet aan de orde zijn. Doen we dat toch, dan is de kans groot dat de cijfers opnieuw zullen stabiliseren.”

Een ander verschil tussen België en Nederland is volgens Van Gucht het feit dat minder strenge maatregelen in Nederland meer impact hebben dan bij ons: “Het is niet duidelijk waarom. Maar bepaalde formules die daar werken, werken niet per se bij ons.”

Als het van de experts afhangt, zijn versoepelingen in ons land dus nog niet meteen aan de orde. Iets waar de regering-De Croo ook oren naar heeft. “De Belgische regering heeft er deze keer duidelijk voor gekozen om de curve af te bouwen, meer dan de vorige keer het geval was”, zegt Van Gucht. “We hebben uit het verleden geleerd dat het nodig is. Want als de cijfers opnieuw stijgen, dan ben je snel de controle kwijt.”
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 12:58   #7434
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

Toch moet er een kanttekening gemaakt worden. Het aantal besmettingen in Nederland mag dan vergelijkbaar zijn met die in België, in de ziekenhuizen zien we een ander verhaal. Dinsdag lagen er in ons land maar liefst 6.264 mensen in het ziekenhuis, van wie 1.359 op een afdeling intensieve zorg. In Nederland waren er 1.570 hospitalisaties, met 579 patiënten op intensieve zorg. “Dat is een groot verschil”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “Wij komen nog maar net van een situatie waarbij ziekenhuizen hun maximumcapaciteit ei zo na hadden bereikt. We zijn nu pas aan het dalen, waardoor versoepelingen nog niet aan de orde zijn. Doen we dat toch, dan is de kans groot dat de cijfers opnieuw zullen stabiliseren.”

Een ander verschil tussen België en Nederland is volgens Van Gucht het feit dat minder strenge maatregelen in Nederland meer impact hebben dan bij ons: “Het is niet duidelijk waarom. Maar bepaalde formules die daar werken, werken niet per se bij ons.”

Als het van de experts afhangt, zijn versoepelingen in ons land dus nog niet meteen aan de orde. Iets waar de regering-De Croo ook oren naar heeft. “De Belgische regering heeft er deze keer duidelijk voor gekozen om de curve af te bouwen, meer dan de vorige keer het geval was”, zegt Van Gucht. “We hebben uit het verleden geleerd dat het nodig is. Want als de cijfers opnieuw stijgen, dan ben je snel de controle kwijt.”
Misschien zorgen die maatregelen voor minder besmettingen bij de jeugd en net meer bij ouderen. Hebben ze daar al eens aan gedacht?

Het zijn een bende debielen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:04   #7435
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
alé proficiat, de handelaars zullen tevreden zijn dat ze toch nog 10 procent van hun omzet weten binnen te harken. Daarmee komen ze er wel hé. Misschien kunnen ze meteen hun winkelpanden verlaten want die dienen toch tot niets meer, ze zullen het wel redden met pure afhalingen alleen. Hoe wereldvreemd kan je eigenlijk zijn.

80 procent van de mensen voelt het momenteel niet in de portefeuille, maar de mensen die het wel voelen zijn de armen of zijn de zelfstandigen. Laat die laatste nu net de motor van onze economie zijn. Vroeg of laat krijgt iedereen die rekening gepresenteerd. Benieuwd of je dan nog zo hoog van de toren zal blazen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 november 2020 om 13:05.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:10   #7436
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Misschien zorgen die maatregelen voor minder besmettingen bij de jeugd en net meer bij ouderen. Hebben ze daar al eens aan gedacht?

Het zijn een bende debielen.
Daarnaast worden mensen in NL minder vaak naar het ziekenhuis gebracht.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:11   #7437
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alé proficiat, de handelaars zullen tevreden zijn dat ze toch nog 10 procent van hun omzet weten binnen te harken. Daarmee komen ze er wel hé. Misschien kunnen ze meteen hun winkelpanden verlaten want die dienen toch tot niets meer, ze zullen het wel redden met pure afhalingen alleen. Hoe wereldvreemd kan je eigenlijk zijn.

80 procent van de mensen voelt het momenteel niet in de portefeuille, maar de mensen die het wel voelen zijn de armen of zijn de zelfstandigen. Laat die laatste nu net de motor van onze economie zijn. Vroeg of laat krijgt iedereen die rekening gepresenteerd. Benieuwd of je dan nog zo hoog van de toren zal blazen.
Het irrealisme en kortetermijndenken zijn inderdaad ongelooflijk.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:12   #7438
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Daarnaast worden mensen in NL minder vaak naar het ziekenhuis gebracht.
Dat ook, in Italië dan weer net meer, een verschil in mentaliteit.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2020, 13:14   #7439
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, hoe meer je remt, en hoe meer je "individueel risico" onder de mat schuift, hoe uniformer de besmettingen worden.
Oud 19 november 2020, 13:19   #7440
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

... dus strenger Kwestie van nog minder impact

jeezes wat een oenen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be