Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2017, 01:03   #741
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik hoef die mensen helemaal niet verdedigen.
Nee, jij zou een advocaat aanspreken en ondertussen ergens anders gaan wonen, in afwachting van hun uitzetting.
Wat gaat dat feestje je dan kosten, nog los van de spullen die ze in je huis ontvreemd en/of beschadigd hebben ?
Citaat:
Jij fantaseert er maar op los en je dwaalt als je denkt dat je ermee gaat wegkomen. Nu ja, achter je klaviertje ben je stoer, in realiteit zou jij natuurlijk ook gewoon machteloos staan en dezelfde weg volgen van die mensen in Vietnam.
Projecteer je zelfbeeld niet op mij, machteloze burger, wat ik eerder schreef, dat meen ik.
Zelfverdediging/lijfsbehoud is op dat moment de enige manier, om m'n recht op eigendom te doen gelden, gezien de krakers je de toegang tot je eigen woning kunnen weigeren:

"Als de eigenaar redelijke dialoog weigert, laat hem dan gewoon razen. Probeer niet altijd kost wat kost de dialoog aan te gaan. Zeg hem gewoon dat hij de geijkte juridische weg zal moeten afleggen en dat je zijn woning zolang van de leegstand zal bevrijden.
...
Wat de eigenaar alleszins niet kan, is jou er zelf komen uitzetten (niet dat sommige eigenaars dit niet zullen proberen). Ook mag hij niet zomaar het pand dichttimmeren of er vernielingen in aanbrengen. Hij begaat dan zelf huisvredebreuk. Als de eigenaar je er zonder overleg uit wil, dan zal hij naar de rechtbank moeten stappen om een ontruimingsbevel te vragen."


https://woneniseenrecht.wordpress.com/kraakhandleiding/

Het juridisch feestje kan beginnen en jij betaalt het volledig. Have fun.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 maart 2017 om 01:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 07:43   #742
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.078
Standaard

Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende.
Stel:
  • Je huis is gekraakt door een gezin met 4 kinderen.
  • Je gaat op de loer liggen en wacht tot op het moment dat de krakers je pand verlaten om te werken, boodschappen te doen, naar de moskee gaan of ...
  • Je gaat onmiddellijk naar je huis en neemt het terug in bezit.

Ben je nu een inbreker of een kraker? Pleeg je huisvredebreuk?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 07:58   #743
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende.
Stel:
  • Je huis is gekraakt door een gezin met 4 kinderen.
  • Je gaat op de loer liggen en wacht tot op het moment dat de krakers je pand verlaten om te werken, boodschappen te doen, naar de moskee gaan of ...
  • Je gaat onmiddellijk naar je huis en neemt het terug in bezit.

Ben je nu een inbreker of een kraker? Pleeg je huisvredebreuk?
Een alarmsysteem installeren dan zijn ze betrapt op inbraak , die durven proberen omdat je automatisch doorgeeft aan de alarmcentrale dus bewijzen waar geen kat mee weg komen kan, inbrekers krakers zitten in de val gelijk de ratten ..die klootzakken hangen eraan!

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 16 maart 2017 om 07:59.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 08:33   #744
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ben je nu een inbreker of een kraker? Pleeg je huisvredebreuk?
een inbreker want het pand is bewoond

het is wel interessant dat ik dus mijn eigendom en bezit moet bewijzen, adhv facturen/registratie/belasting/..., en dat we bij de roma de bewijslast omdraaien

plots moet iedereen, behalve de Roma, bewijzen dat er geen oost-blokker is, bewijzen dat er geen mondelinge huurovereenkomst is, ...
normaal gezien is het de zelfverklaarde huurder, hier de zigeuner, die dit s moet aantonen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 08:53   #745
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

't Is toch wel godgeklaagd dat ernstige mensen die wel een huis bezitten, maar verder weinig centen over hebben om een advocaat te betalen en een procedure te beginnen, zo moeten inventief zoeken naar alternatieven om simpelweg zijn eigen eigendom te mogen gebruiken naar eigen goeddunken.

Afijn, het komt na 20 (?) jaren eindelijk in orde. Dank zij wie in de regering die er vroeger niet in zat ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 09:17   #746
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afijn, het komt na 20 (?) jaren eindelijk in orde.
Als je denkt dat het nu in orde komt bent je erger dan naïef, dan geloof jij politici.

Hoe zit het met de aanpassing van het huurdecreet ?

Hoe zit het met het verruimd mandaat van de politie om zonder raadpleging van de rechtbank krakers op heterdaad ( = moment van bezetting) te betrappen en op straat te zetten ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 maart 2017 om 09:17.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 09:37   #747
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nee, jij zou een advocaat aanspreken en ondertussen ergens anders gaan wonen, in afwachting van hun uitzetting.
Wat gaat dat feestje je dan kosten, nog los van de spullen die ze in je huis ontvreemd en/of beschadigd hebben ?

Projecteer je zelfbeeld niet op mij, machteloze burger, wat ik eerder schreef, dat meen ik.
Zelfverdediging/lijfsbehoud is op dat moment de enige manier, om m'n recht op eigendom te doen gelden, gezien de krakers je de toegang tot je eigen woning kunnen weigeren:

"Als de eigenaar redelijke dialoog weigert, laat hem dan gewoon razen. Probeer niet altijd kost wat kost de dialoog aan te gaan. Zeg hem gewoon dat hij de geijkte juridische weg zal moeten afleggen en dat je zijn woning zolang van de leegstand zal bevrijden.
...
Wat de eigenaar alleszins niet kan, is jou er zelf komen uitzetten (niet dat sommige eigenaars dit niet zullen proberen). Ook mag hij niet zomaar het pand dichttimmeren of er vernielingen in aanbrengen. Hij begaat dan zelf huisvredebreuk. Als de eigenaar je er zonder overleg uit wil, dan zal hij naar de rechtbank moeten stappen om een ontruimingsbevel te vragen."


https://woneniseenrecht.wordpress.com/kraakhandleiding/

Het juridisch feestje kan beginnen en jij betaalt het volledig. Have fun.
Ok dan, jij bent de stoere jongen. We hebben het al begrepen. Veel plezier in de rechtbank jongen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 09:38   #748
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een inbreker want het pand is bewoond

het is wel interessant dat ik dus mijn eigendom en bezit moet bewijzen, adhv facturen/registratie/belasting/..., en dat we bij de roma de bewijslast omdraaien

plots moet iedereen, behalve de Roma, bewijzen dat er geen oost-blokker is, bewijzen dat er geen mondelinge huurovereenkomst is, ...
normaal gezien is het de zelfverklaarde huurder, hier de zigeuner, die dit s moet aantonen
Zo is het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:26   #749
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ok dan, jij bent de stoere jongen. We hebben het al begrepen.
Idd, je hebt begrepen dat jij diep in de zakken zal moeten tasten om je recht te halen en in afwachting daarvan zelf onderdak mag zoeken.
Nadien mag je nog ev een procedure starten tegen de krakers, om je verlies en schade te compenseren.
Citaat:
Veel plezier in de rechtbank jongen.
Ik niet, jij wel, want het is dan ook jouw juridisch feestje.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:36   #750
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nee, jij zou een advocaat aanspreken en ondertussen ergens anders gaan wonen, in afwachting van hun uitzetting.
Wat gaat dat feestje je dan kosten, nog los van de spullen die ze in je huis ontvreemd en/of beschadigd hebben ?

Projecteer je zelfbeeld niet op mij, machteloze burger, wat ik eerder schreef, dat meen ik.
Zelfverdediging/lijfsbehoud is op dat moment de enige manier, om m'n recht op eigendom te doen gelden, gezien de krakers je de toegang tot je eigen woning kunnen weigeren:


"Als de eigenaar redelijke dialoog weigert, laat hem dan gewoon razen. Probeer niet altijd kost wat kost de dialoog aan te gaan. Zeg hem gewoon dat hij de geijkte juridische weg zal moeten afleggen en dat je zijn woning zolang van de leegstand zal bevrijden.
...
Wat de eigenaar alleszins niet kan, is jou er zelf komen uitzetten (niet dat sommige eigenaars dit niet zullen proberen). Ook mag hij niet zomaar het pand dichttimmeren of er vernielingen in aanbrengen. Hij begaat dan zelf huisvredebreuk. Als de eigenaar je er zonder overleg uit wil, dan zal hij naar de rechtbank moeten stappen om een ontruimingsbevel te vragen."


https://woneniseenrecht.wordpress.com/kraakhandleiding/

Het juridisch feestje kan beginnen en jij betaalt het volledig. Have fun.
Ik zou dat slinkser aanpakken: laten weten dat ze mij met de dood bedreigd zouden hebben en/of de instanties optrommelen omdat er een drugshol ofzo zou aan gang zijn en indien ze bedelen op straat met kinderen de kinderbescherming er eveneens op afsturen, mja ik heb ook truken van de foor, two can play that game
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:47   #751
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je denkt dat het nu in orde komt bent je erger dan naïef, dan geloof jij politici.

Hoe zit het met de aanpassing van het huurdecreet ?

Hoe zit het met het verruimd mandaat van de politie om zonder raadpleging van de rechtbank krakers op heterdaad ( = moment van bezetting) te betrappen en op straat te zetten ?
Het "in orde komen" betekent niet dat alles volledig naar jouw goesting geregeld moet worden.
Bijvoorbeeld: als het strafbaar gesteld wordt (als klachtmisdrijf), dan volstaat een klacht bij de politie, om deze toe te laten op te treden.
Afhankelijk van welke straf op het misdrijf gezet zal worden, is preventieve hechtenis mogelijk.

Wel, het is al zeker 20 jaar dat de politiek zit te melken over dat kraken, en nu, eindelijk, komt er schot in de zaak.
Meer dan schot ? We zullen zien. Maar zo pessimist als gij, ben ik niet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 15:54   #752
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het "in orde komen" betekent niet dat alles volledig naar jouw goesting geregeld moet worden.
Bijvoorbeeld: als het strafbaar gesteld wordt (als klachtmisdrijf), dan volstaat een klacht bij de politie, om deze toe te laten op te treden.
Afhankelijk van welke straf op het misdrijf gezet zal worden, is preventieve hechtenis mogelijk.

Wel, het is al zeker 20 jaar dat de politiek zit te melken over dat kraken, en nu, eindelijk, komt er schot in de zaak.
Meer dan schot ? We zullen zien. Maar zo pessimist als gij, ben ik niet.

.
Maar ze kunnen nog altijd beweren dat ze huren van een schim.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:05   #753
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik zou dat slinkser aanpakken: laten weten dat ze mij met de dood bedreigd zouden hebben en/of de instanties optrommelen omdat er een drugshol ofzo zou aan gang zijn en indien ze bedelen op straat met kinderen de kinderbescherming er eveneens op afsturen, mja ik heb ook truken van de foor, two can play that game
De politie mag/kan zelf niks doen, als er geen schriftelijk bevel tot huiszoeking of arrestatie is uitgeschreven door een onderzoeksrechter en die moet ook bepaalde procedures volgen, die in regel zijn met de wetgeving terzake.
De klachten die je opsomt moeten eerst bewezen worden en dat gaat niet als de krakers jou én de politie botweg de toegang tot je woonst weigeren.
Het begin van 'n juridische mallemolen, maar Fox & co - wetvrezende burgers als ze zijn - vinden dat blijkbaar normaal, alsook de problemen en kosten die daaraan verbonden zijn.
Vogels voor de kat.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:07   #754
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De politie mag/kan zelf niks doen, als er geen schriftelijk bevel tot huiszoeking of arrestatie is uitgeschreven door een onderzoeksrechter en die moet ook bepaalde procedures volgen, die in regel zijn met de wetgeving terzake.
De klachten die je opsomt moeten eerst bewezen worden en dat gaat niet als de krakers jou én de politie botweg de toegang tot je woonst weigeren.
Het begin van 'n juridische mallemolen, maar Fox & co - wetvrezende burgers als ze zijn - vinden dat blijkbaar normaal, alsook de problemen en kosten die daaraan verbonden zijn.
Vogels voor de kat.
en jij bent uiteraard niet wetvrezend en zou met je grote mond en uitgebreide spierenmassa ze wel eens een lesje leren.

Ja, dat gelooft hier direct iedereen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:07   #755
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, je hebt begrepen dat jij diep in de zakken zal moeten tasten om je recht te halen en in afwachting daarvan zelf onderdak mag zoeken.
Nadien mag je nog ev een procedure starten tegen de krakers, om je verlies en schade te compenseren.

Ik niet, jij wel, want het is dan ook jouw juridisch feestje.
Aha, jij denkt werkelijk dat je ongestraft mensen de kop kan inslaan met een basebal bat. Hoe schattig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:09   #756
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De politie mag/kan zelf niks doen, als er geen schriftelijk bevel tot huiszoeking of arrestatie is uitgeschreven door een onderzoeksrechter en die moet ook bepaalde procedures volgen, die in regel zijn met de wetgeving terzake.
De klachten die je opsomt moeten eerst bewezen worden en dat gaat niet als de krakers jou én de politie botweg de toegang tot je woonst weigeren.
Het begin van 'n juridische mallemolen, maar Fox & co - wetvrezende burgers als ze zijn - vinden dat blijkbaar normaal, alsook de problemen en kosten die daaraan verbonden zijn.
Vogels voor de kat.
Ik vind dat niet normaal, maar ik weet evenzeer dat mijn problemen nog een pak groter zullen worden als ik die krakers met een basebal bat te lijf ga.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:16   #757
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind dat niet normaal, maar ik weet evenzeer dat mijn problemen nog een pak groter zullen worden als ik die krakers met een basebal bat te lijf ga.
Bwa 'k weet niet als ge zorgt dat ze geen klacht mee r kunnen neerleggen.
De politie mag daar niet binnen.
Dus als ge als eigenaar dat ontdekt kunt ge het nog altijd op de schim steken die zijn 150€ niet kreeg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:21   #758
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en jij bent uiteraard niet wetvrezend en zou met je grote mond en uitgebreide spierenmassa ze wel eens een lesje leren.

Ja, dat gelooft hier direct iedereen.



__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:21   #759
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind dat niet normaal, maar ik weet evenzeer dat mijn problemen nog een pak groter zullen worden als ik die krakers met een basebal bat te lijf ga.
Zet dan zo'n bivakmuts op hé man.

Zijn jullie nu amateur-gangsters of wat?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2017, 16:23   #760
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het "in orde komen" betekent niet dat alles volledig naar jouw goesting geregeld moet worden.
Bijvoorbeeld: als het strafbaar gesteld wordt (als klachtmisdrijf), dan volstaat een klacht bij de politie, om deze toe te laten op te treden.
Afhankelijk van welke straf op het misdrijf gezet zal worden, is preventieve hechtenis mogelijk.
Wat is het verschil met de huidige regeling ? Ook nu kan je klacht neerleggen als je woning bezet wordt. Je kan dit via de politie doen of rechtstreeks aan het parket. Er moet eerst een onderzoek worden gevoerd dat door de rechtbank wordt bevolen. Op dat punt verandert er niets. Het blijft een trage procedure.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, het is al zeker 20 jaar dat de politiek zit te melken over dat kraken, en nu, eindelijk, komt er schot in de zaak.
Meer dan schot ? We zullen zien. Maar zo pessimist als gij, ben ik niet.
Het is een schot in de verkeerde richting. Het resultaat van de nieuwe wetgeving zal nog meer procedureslagen in de praktijk laten zien. De magistraten hebben laten weten dat hun diensten niet goed zullen functioneren door de extra belasting die deze wetswijzigingen veroorzaken.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be