![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ( ongeacht je dit kunt lezen )
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook een alternatief spiritueel-ebryoloog ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal op den duur wel merken dat het initiële standpunt slechts ondergeschikt is aan het 'Grote Gelijk' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Engels hebben ze daar een mooie term voor: bullshit artist.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht anders nog altijd op uwen professor die beaamt dat een menselijke embryo slechts een klompje cellen is.
In afwachting... Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2009 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#747 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een bevruchte eicel behoort de daad, namelijk de unie van de twee componenten, reeds tot het verleden. Bij een zaadcel en een eicel behoort die daad tot de toekomst. Er is dus enkel een delta-t dat de huidige toestand (een schol zaadcellen en een eicel) en een andere toestand van elkaar scheidt. Zonder in te gaan op de subtiele natuur van de causaliteit stel ik: wanneer men een input doet in dit systeem dat ervoor zorgt dat er geen pad meer is van de huidige toestand tot het eindtoestand (een mens), zorgt men ervoor dat dit potentieel mens niet langer geboren kan worden. Zoals je ziet maak ik geen onderscheid tussen hetgeen wat reeds is en wat kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
White, R. Frank. "Are We Overlooking Fetal Pain and Suffering During Abortion?", American Society of Anesthesiologists Newsletter (October 2001) David, Barry & and Goldberg, Barth. "Recovering Damages for Fetal Pain and Suffering", Illinois Bar Journal (December 2002) Of, van wiki: Whether a fetus has the ability to feel pain and to suffer is part of the abortion debate. For example, in the USA legislation has been proposed by pro-life advocates requiring abortion providers to tell a woman that the fetus may feel pain during the abortion procedure, and that require her to accept or decline anesthesia for the fetus. Ik heb trouwens nergens beweerd dat ik vind dat abortus moet kunnen tot week 26, maar goed, het was maar wat holle retoriek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van filosoof Vermeersch .... tjah de mens wordt al wat ouder... nog even en hij vraagt nog om absolutie aan de plaatselijke pastoor ![]() btw ook als embryoloog afgestudeerd ? Is dat niet dezelfde die oa beweert bewezen te hebben dat god ( aldus de invulling cfr. bekend monotheïsme ) niet bestaat ? Is dat ook niet dezelfde die menig artikel schreef voor skepp inzake pseudo-wetenschap ? ... benieuwd wat ie van spirituele embryologie denkt En is dat ook niet dezelfde die vurig voorstander is van euthanasie ? Laatst gewijzigd door praha : 26 augustus 2009 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee componenten bestaan alsdusdanig niet meer. Citaat:
Citaat:
Een bevruchte eicel is reeds een mens in wording. Kent u mensen voor of tegen abortus die dat verschil niet inzien en meningen zoals de uwe ergens op een website hebben geplaatst of zo? "Doodt geen sperma!" "krijg niet langer uw regels!", zou een mogelijke titel kunnen zijn. Maar volgens mij staat u alleen met het statuut dat u aan zaden toekent en fundeert u het enkel voor uwzelf met weer uw eigen mening. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
Banneling
|
![]() Paulus,
Vooraleer wij doorgaan, Het aantal mensen dat mijn mening zou aanhangen, en hun status, is voor jou dus een argument? |
![]() |
![]() |
![]() |
#752 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Want, al dat hoort tot die ene stap die komt voor wat kan worden, en daar wordt geen onderscheid in gemaakt.
![]() |
![]() |
#753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eicellen en zaadcellen zijn geen mensen. Ook geen mensen in wording. Het zijn zaden. Alleen in geval van conceptie, spreken we wél over mensen in wording. Maar dan bestaan eicel en zaadcel niet meer. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja, jouw redenering doortrekkende dat het merendeel van de mensen kleinburgers zijn met een beperkt IQ, zou ik stellen dat des te meer mensen jouw mening aanhangen, des te groter de probabiliteit dat je mening bullshit is. Allé, volgens jouw redeneerpatroon dan toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel menselijk leven, want ik ben zelf een mens. En net zoals wij niet zouden willen dat anderen over ons bestaansrecht mogen oordelen en beschikken, vind ik ook dat wij niet mogen oordelen en beschikken over het bestaansrecht van iemand anders. Zeker, wanneer die ander niet verantwoordelijk is voor zijn bestaan en zichzelf niet kan verdedigen verdient hij onze bescherming. De evidentie zellve. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 26 augustus 2009 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat had je kunnen antwoorden als ik "ja" had gezegd op dze vraag van je:
Het aantal mensen dat mijn mening zou aanhangen, en hun status, is voor jou dus een argument? Maar ik heb dat niet gedaan. Goed geprobeerd. En goed gecammoufleerd ook dat je ernstig wilde praten. Toch jammer dat het gebeurd. Paulus. |
![]() |
![]() |