Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 13:35   #741
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"They took our jobs!"
Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Een migratiestop is immoreel tot in het oneindige. U wordt vervolgd in uw land omdat u homo bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke of religieuze overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van extreme armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
Waar u voor pleit, is een soortement 'tragedy of the commons' qua migratie op wereldvlak. U gaat voorbij aan het eigendomsrecht van burgers van een natie.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:36   #742
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"They took our jobs!"

Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Een migratiestop is immoreel tot in het oneindige. U wordt vervolgd in uw land omdat u homo bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke of religieuze overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van extreme armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
Wat wil je zeggen ?
Dat we per se het OCMW van de rest van de wereld moeten spelen.
Ga je gang, maar niet met mijn centen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:37   #743
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee hoor, u heeft me niet begrepen. ze MOGEN allemaal (maar dan ook allemaal) naar hier komen. Dat is toch wat U wenst? en u wil vast niet discrimineren. Hoe ga je anders de instroom beperken? enkel degenen die geld hebben om hier te geraken binnenlaten? dat is helemaal discriminerend natuurlijk. Enkel degenen die lichamelijk sterk genoeg zijn om over de hekkens in Ceuta te klimmen? wat een discriminatie tegenover de zwakkeren. Enkel degenen die jong genoeg zijn? wat een schande! dit is discriminatie op basis van leeftijd!

Uiteraard mogen �*lle Afrikanen hier binnen en aankloppen bij het OCMW! waar haal je het uit dat ik zoiets zou weigeren?
Nee Circe, we moeten ze gaan halen , we moeten bussen inschakelen.
Oud 27 maart 2014, 13:44   #744
LegioPatria
Vreemdeling

LegioPatria's schermafbeelding

Standaard

ontopic MINDER!

U wordt vervolgd in uw land omdat u vlaming bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
LegioPatria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:51   #745
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee Circe, we moeten ze gaan halen , we moeten bussen inschakelen.
Bussen, treinen, lijnvliegtuigen, en inplaats van op vakantie te gaan kunnen we ook allemaal met onze auto naar Afrika rijden, en zoveel mogelijk zwarte & bruine broeders oppikken & in onze huizen onderbrengen & onderhouden.
Europa moet pekzwart worden ! Want wij waren vroeger slechte kolonialen, en nu moeten wij afzien ! Wij moeten uitsterven !

Laatst gewijzigd door meneer : 27 maart 2014 om 13:52.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 13:54   #746
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, er zijn wantoestanden, neen, dat geeft niemand het recht om te generaliseren en te schuimbekken dat hele bevolkingsgroepen maar moeten worden gedeporteerd.
Altijd dat gedoe over details.
Geen Marokkanen, daar gaat het hier voor velen over. En geen allochtonen in het algemeen.
Da's de essentie van de discussie.
52.000 geregulariseerden buiten voor Demper en Max, ook die 10 procent die wel werken. 30.000 allochtone grensarbeiders buiten, alle allochtonen buiten.
Da's het einddoel.
Doe nu niet alsof je dat niet weet.
Ik heb Wilders NERGENS horen zeggen GEEN marokkanen. U verdrinkt in uw eigen hysterische lichaamsvochten.

Er zijn té veel marokkanen en vooral té veel CRIMINELE Marokkanen. En die wil Wilders uitzetten, intrekken van hun Nederlands paspoort en naar het land van hun eerste nationaliteit versassen. Verder wil Wilders de ongebreidelde import van analfabete bruiden en gommen beperken (die nu via de Belgiëroute toch gewoon Europa binnensluipen).

Ik heb niemand (ook niet degenen die tegen de ongebreidelde opmars van de mislukte multicultuur is) horen vragen om minder Turken. D�*t zijn namelijk de mensen die de wegen aanleggen en openbare werken uitvoeren. Blijkbaar heeft niemand er zelfs een probleem mee dat in die bedrijven nog amper autochtonen te werkgesteld worden, dat de voertaal Turks is of dat er niet altijd volgens de vigerende veiligheidsnormen wordt gewerkt. Maar, ze wèrken wel.
De Vlaamse straatwerkers zullen misschien op pensioen zijn, of aan den dop, alvast maken ze geen deel uit van die Turkse bedrijven. "Afspiegeling van de maatschappij" is voor die bedrijven géén opgelegd criterium, daarvoor moet je een Vlaams bedrijf zijn.

Maar kom, even terug naar "Minder Marokkanen aub":

bijvoorbeeld in Gouda:

https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 14:27   #747
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb Wilders NERGENS horen zeggen GEEN marokkanen. U verdrinkt in uw eigen hysterische lichaamsvochten.

Er zijn té veel marokkanen en vooral té veel CRIMINELE Marokkanen. En die wil Wilders uitzetten, intrekken van hun Nederlands paspoort en naar het land van hun eerste nationaliteit versassen. Verder wil Wilders de ongebreidelde import van analfabete bruiden en gommen beperken (die nu via de Belgiëroute toch gewoon Europa binnensluipen).

Ik heb niemand (ook niet degenen die tegen de ongebreidelde opmars van de mislukte multicultuur is) horen vragen om minder Turken. D�*t zijn namelijk de mensen die de wegen aanleggen en openbare werken uitvoeren. Blijkbaar heeft niemand er zelfs een probleem mee dat in die bedrijven nog amper autochtonen te werkgesteld worden, dat de voertaal Turks is of dat er niet altijd volgens de vigerende veiligheidsnormen wordt gewerkt. Maar, ze wèrken wel.
De Vlaamse straatwerkers zullen misschien op pensioen zijn, of aan den dop, alvast maken ze geen deel uit van die Turkse bedrijven. "Afspiegeling van de maatschappij" is voor die bedrijven géén opgelegd criterium, daarvoor moet je een Vlaams bedrijf zijn.

Maar kom, even terug naar "Minder Marokkanen aub":

bijvoorbeeld in Gouda:

https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
Met plezier kijk ik uit naar het nieuwe proces Wilders . Het dossier was vorige keer al flinterdun , maar nu is het nog dunner dan een haar van een vlo.
Hij gaat zich weer flink amuseren .
Hopelijk vraagt hij genoeg vergoeding voor tergend geding en stelt hij zich burgerlijke partij voor een vergoeding wegens laster en eerroof.
Oud 27 maart 2014, 14:36   #748
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor degenen die Wilders aanvallen omwille van zijn uitspraken is het inderdaad delicaat geworden nu we hen confronteren met ongeveer vergelijkbare uitspraken van Termont.
"Ongeveer vergelijkbaar" is niet gelijk aan hetzelfde.
Blij toe dat je daar niet over redetwist.
Het verschil zit hem wel degelijk in de nuance.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 14:39   #749
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je zeggen ?
Dat we per se het OCMW van de rest van de wereld moeten spelen.
Ga je gang, maar niet met mijn centen.
Neen. Ik bepleit naast open grenzen ook de afschaffing van het OCMW.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 14:39   #750
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
blablablablablablablablablablablabla
Ik zeg niet dat hij dat zegt.
Leer lezen *KNIP*
Ik zeg dat het voor velen van jullie om GEEN Marokkanen gaat.
Maar ik wil gerust corrigeren en die "velen" laten vallen.
Da's intussen wel duidelijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Akira : 27 maart 2014 om 23:34.
Oud 27 maart 2014, 14:41   #751
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Ongeveer vergelijkbaar" is niet gelijk aan hetzelfde.
Blij toe dat je daar niet over redetwist.
Het verschil zit hem wel degelijk in de nuance.
Louis Tobback zei toch ooit dat asielzoekers als meeuwen zijn die zich op een stort storten.
Ik vind dat persoonlijk een stuk erger , van stigmatisatie gesproken.
Oud 27 maart 2014, 14:41   #752
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Waar u voor pleit, is een soortement 'tragedy of the commons' qua migratie op wereldvlak. U gaat voorbij aan het eigendomsrecht van burgers van een natie.
Neen. Ik ontken het eigendomsrecht van een staat. Een staat heeft geen bezittingen, en mag dus ook niet verbieden dat mensen naar 'haar' territorium komen. Ik heb daarnet al expliciet gesteld dat mensen van private grond natuurlijk wél mogen bepalen wie daar mag komen en wie niet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 14:42   #753
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LegioPatria Bekijk bericht
ontopic MINDER!

U wordt vervolgd in uw land omdat u vlaming bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
Teveel Marokkanen naar uw gedacht?
Dikke pech.
Frustrerend hé?

Oud 27 maart 2014, 14:45   #754
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat hij dat zegt.
Leer lezen brulboei.
Ik zeg dat het voor velen van jullie om GEEN Marokkanen gaat.
Maar ik wil gerust corrigeren en die "velen" laten vallen.
Da's intussen wel duidelijk.
Je wordt berecht op basis van wat je zegt, niet op basis van wat je denkt en al helemaal niet op basis van wat anderen denken dat je denkt.
Oud 27 maart 2014, 14:45   #755
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Louis Tobback zei toch ooit dat asielzoekers als meeuwen zijn die zich op een stort storten.
Ik vind dat persoonlijk een stuk erger , van stigmatisatie gesproken.
Ja, ik vind zo'n generalisaties ook niet kunnen.
Maar wat is uw punt nu?
Dat het Wilders' uitspraken plots allemaal normaliseert?
Zo in de trend van "Haja, we zijn immers al wat gewoon van racistische bagger, waar maken ze zich nog druk om...?"

Oud 27 maart 2014, 14:47   #756
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik vind zo'n generalisaties ook niet kunnen.
Maar wat is uw punt nu?
Dat het Wilders' uitspraken plots allemaal normaliseert?
Zo in de trend van "Haja, we zijn immers al wat gewoon van racistische bagger, waar maken ze zich nog druk om...?"
Zie hierboven.
Oud 27 maart 2014, 14:48   #757
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je wordt berecht op basis van wat je zegt, niet op basis van wat je denkt en al helemaal niet op basis van wat anderen denken dat je denkt.
Je gaat daar nu toch geen discussiepunt van maken hé?
Serieus, zo kinderachtig ga je toch niet beginnen?
Het staat hier vol van de posts waarin zelfs niet eens alle Marokkanen, maar zelfs alle allochtonen en als het moet zelfs hun autochtone partners worden buitengewenst.

Oud 27 maart 2014, 14:54   #758
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat daar nu toch geen discussiepunt van maken hé?
Serieus, zo kinderachtig ga je toch niet beginnen?
Het staat hier vol van de posts waarin zelfs niet eens alle Marokkanen, maar zelfs alle allochtonen en als het moet zelfs hun autochtone partners worden buitengewenst.
Het gaat hier over Wilders hé.
Wel , hij zal berecht worden (als het OM al niet seponeert, want het dossier is zo dun als het haar van een vlo en ze gaan zich bij vervolging onsterfelijk belachelijk maken ) op basis van wat hij zei , niet meer, niet minder.
Oud 27 maart 2014, 14:54   #759
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nee hoor, u heeft me niet begrepen. ze MOGEN allemaal (maar dan ook allemaal) naar hier komen. Dat is toch wat U wenst? en u wil vast niet discrimineren. Hoe ga je anders de instroom beperken? enkel degenen die geld hebben om hier te geraken binnenlaten? dat is helemaal discriminerend natuurlijk. Enkel degenen die lichamelijk sterk genoeg zijn om over de hekkens in Ceuta te klimmen? wat een discriminatie tegenover de zwakkeren. Enkel degenen die jong genoeg zijn? wat een schande! dit is discriminatie op basis van leeftijd!

Uiteraard mogen �*lle Afrikanen hier binnen en aankloppen bij het OCMW! waar haal je het uit dat ik zoiets zou weigeren?
Al die schuimbekkende razernij omdat uw moeder al twee keer vermoord werd door een Marokkaan, uw ene dochter zes keer verkracht en uw andere dochter al drie keren in elkaar werd geslagen.
Hoe kunt u nog de titanenkracht opbrengen die strijd te blijven voeren doorheen al die diepmenselijke ellende?

Oud 27 maart 2014, 14:56   #760
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over Wilders hé.
Wel , hij zal berecht worden (als het OM al niet seponeert, want het dossier is zo dun als het haar van een vlo en ze gaan zich bij vervolging onsterfelijk belachelijk maken ) op basis van wat hij zei , niet meer, niet minder.
Neen, hetgeen jij quote ging over de leugen die circe eerder poneerde.
Het ging niet over Wilders.
Leer lezen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be