Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2014, 20:06   #741
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
"Il y a autour du Collège St-Michel une véritable «peur de Joëlle Milquet» qui aurait envers l’école l’attitude d’une monarque sur son territoire": hoog tijd dan dat ze van haar troon dondert!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:10   #742
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat oude en minder oude eenzame mannetjes het onderwerp van deze draad zeer aantrekkelijk vinden wekt geen verbazing, temeer omdat één en ander zich heeft afgespeeld in een zogenaamde eliteschool, onder kinderen van het vermeend rijk puikje en wie weet zelfs van de adel….waardoor de verbeelding van gefrustreerden extra op hol slaat, want wat voor hen onbereikbaar is wordt in hun droompjes al snel als volslagen decadent en dus “super hot” gebrandmerkt. Daar komen die mannetjes uiteraard gretig op af als vliegen op een drol, want bij gebrek aan hersenen en moraal leidt het piemeltje hun dans.

Wie met enige terughoudendheid reageert omdat het hoe dan ook om nauwelijks of niet volwassen jongeren en dus om kinderen gaat, wordt door bedoelde mannetjes meteen als een ouderwetse non of kloosterling geklasseerd. Er is hier zelfs een zelfverklaarde homofiel die dankbaar van de gelegenheid gebruik maakt om ons lessen te komen geven omtrent hetgeen al dan niet “normaal” seksueel gedrag is en vanaf welke leeftijd we dit allen als “niets aan de hand zijnde” van onze en andermans kinderen moeten aanvaarden. Tja…

Niettemin, bede om enig fatsoen, al weet ik dat deze enkel zal gesteund worden door mensen die dit fatsoen reeds met hun opvoeding hebben meegekregen.

Ja dat kennen we. De "fatsoen" mensen zijn doorgaans de beste hoeren klanten. Met mijn respect voor de hoeren want ze doen ook een nuttige job.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 mei 2014 om 20:12.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:24   #743
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat klopt!

Nadere info hier:

http://www.clint.be/actua/machtsmisb...-toe-te-dekken

Wat is zo gemeen vind is dat Joëlle Milquet alle schuld op het meisje wil afschuiven.
Juist!
En dan nog op anonieme basis ook.

Het is de hypocrisie die de Belgische elite eigen is waar ik mij het meest aan stoor. En daar bezondigt niet alleen Milquet zich aan. Ook degenen die haar gedrag terzake proberen goed te praten.
Het is geen toeval dat dit uitgerekend belgicisten zijn. Voor hen is België het ideale land, bestuurt door de enig juiste politici. Daar mag niet aan geraakt worden.

Het gaat hier niet alleen over wetten die overtreden werden, want daar is Milquet medeverantwoordelijk voor. Neen, Milquet pruimt het niet dat haar zoon van de eliteschool wordt gestuurd waar zij zijn opvoeding wilde laten vol-eindigen. En vooral, waar hij aan "networking" kon doen met de zonen en dochters van de "juiste" mensen. Misschien zelfs een huwelijkspartner aan de haak slaan. Zit daar toch wel een "slettenbak" tussen die de mooie toekomst verbrodt die zij voor zoonlief in gedachten had? Daar staat ze dan met haar mooie dromen.

Wat wilde Milquet dan wel?
Ik vermoed hetzelfde wat eigen is aan haar elitaire soort: regels en wetten gelden voor het plebs. Niet voor de elite waartoe zij zich rekent. In de ogen van Milquet had, hoe dan ook, het meisje moeten buitengekieperd worden omdat ZIJ het schoolregelement aan haar laars lapte. Liefst in alle stilte zodat zoonlief niet ter sprake zou zijn gekomen, en zijn moeder er geen gevolgen zou van dragen. Kortom zoals het betaamt dat de Belgische elite behandeld wordt in dit land.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2014 om 20:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:28   #744
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
"Il y a autour du Collège St-Michel une véritable «peur de Joëlle Milquet» qui aurait envers l’école l’attitude d’une monarque sur son territoire": hoog tijd dan dat ze van haar troon dondert!
Hopelijk wordt haar situatie alleen maar erger tot 25 mei !
Vanaf 26 mei: nóg erger...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:30   #745
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hopelijk wordt haar situatie alleen maar erger tot 25 mei !
.
Want je zit ineens te hopen dat de PS op 40 % komt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vanaf 26 mei: nóg erger...
Wat dan? Heb je het nu alweer over de Franse les van Bart?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:35   #746
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist!

Het is de hypocrisie die de Belgische elite eigen is waar ik mij het meest aan stoor. En daar bezondigt niet alleen Milquet zich aan. Ook degenen die haar gedrag terzake proberen goed te praten.
Het is geen toeval dat dit uitgerekend belgicisten zijn. Voor hen is België het ideale land, bestuurt door de enig juiste politici. Daar mag niet aan geraakt worden.

Het gaat hier niet alleen over wetten die overtreden werden, want daar is Milquet medeverantwoordelijk voor. Neen, Milquet pruimt het niet dat haar zoon van de eliteschool wordt gestuurd waar zij zijn opvoeding wilde laten vol-eindigen. En vooral, waar hij aan "networking" kon doen met de zonen en dochters van de "juiste" mensen. Misschien zelfs een huwelijkspartner aan de haak slaan. Zit daar toch wel een "slettenbak" tussen die de mooie toekomst verbrodt die zij voor zoonlief in gedachten had? Daar staat ze dan met haar mooie dromen.

Ik vermoed hetzelfde wat eigen is aan haar elitaire soort: regels en wetten gelden voor het plebs. Niet voor de elite waartoe zij zich rekent. In de ogen van Milquet had, hoe dan ook, het meisje moeten buitengekieperd worden omdat ZIJ het schoolregelement aan haar laars lapte. Liefst in alle stilte zodat zoonlief niet ter sprake zou zijn gekomen, en zijn moeder er geen gevolgen zou van dragen. Kortom zoals het betaamt dat de Belgische elite behandeld wordt in dit land.
Als het waar is dat Milquet het gewicht van haar functie heeft misbruikt om de school onder druk te zetten en "anoniem" te proberen het meisje onterecht de schuld te geven van de schooluitsluiting van haar zoon, dan is dat ongetwijfeld een politiek en eventueel zelfs juridisch relevant gegeven. Mijn eerste overweging daarbij is evenwel dat ik geneigd ben om mijn hoed af te nemen voor de schooldirecteur, vermits deze kennelijk niet aan bedoelde druk heeft toegegeven.

De vraag is echter wat in deze “feit” of slechts “gerucht” is. Tot zolang we het antwoord op die vraag niet met zekerheid kennen – en wellicht kennen we het nooit – kunnen we desbetreffend slechts ten onnutte tot in het oneindige praten over allerlei veronderstellingen…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 20:44   #747
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want je zit ineens te hopen dat de PS op 40 % komt?
Wat heeft de PS hiermee te maken?

De partij van Milquet doet het, net als haar "Vlaamse zusterpartij", steeds slechter. Wat niet betekent dat hun stemmen naar de PS gaan.

Milquet is wel, sinds het Lambermontverraad ten aanzien van haar zusterpartij uit het noorden, de rechterhand van de PS. Het zal de PS dus eerder pijn dan goed doen als de partij van Milquet extra electorale klappen krijgt.
Oud 9 mei 2014, 21:07   #748
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft de PS hiermee te maken?
Ik denk dat Di Rupo heel vrolijk wordt van deze strontstorm. zoals hij een paar dagen geleden óók al blij verrast werd door de blooper van Reynders.

Voor Di Rupo II is er maar één voorwaarde: De PS moet de grootste van Wallo Brux worden.
Wat er aan Vlaamse kant gebeurt is volstrekt irrelevant in deze.

Bedankt madame Milquet!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:12   #749
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat ziek zijn geen misdaad is.
Met het woord "fobie" kunnen 'we' nochtans heel wat kanten uit

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:16   #750
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het waar is dat Milquet het gewicht van haar functie heeft misbruikt om de school onder druk te zetten en "anoniem" te proberen het meisje onterecht de schuld te geven van de schooluitsluiting van haar zoon, dan is dat ongetwijfeld een politiek en eventueel zelfs juridisch relevant gegeven. Mijn eerste overweging daarbij is evenwel dat ik geneigd ben om mijn hoed af te nemen voor de schooldirecteur, vermits deze kennelijk niet aan bedoelde druk heeft toegegeven.

De vraag is echter wat in deze “feit” of slechts “gerucht” is. Tot zolang we het antwoord op die vraag niet met zekerheid kennen – en wellicht kennen we het nooit – kunnen we desbetreffend slechts ten onnutte tot in het oneindige praten over allerlei veronderstellingen…
De directeur heeft in alle geval iets gedaan waar Milquet niet over te spreken is, zoveel is zeker.
Het eerste wat mij opviel was dat hij iedereen verbood om ruchtbaarheid aan de zaak te geven. Zijn eigen woorden luidden trouwens "dat hij de zaak stil wilde houden, maar dit niet lukte omdat het steeds erger werd".
Wat precies werd er steeds erger?

Blijft echter het feit dat de directeur de jongens van school stuurde en niet niet het meisje, terwijl hij goed wist dat de zoon van Milquet zich onder hen bevond. Het zou best kunnen dat hij een furieuze Milquet weerstond. Men kan dat zelfs hopen. Maar het kan ook dat er anderen in het spel zijn die hij meer vreesde dan Milquet.

Feit is ook dat de directeur deze negatieve publiciteit had kunnen vermijden door �*lle betrokkenen bij de "gangbang" van school te sturen. Niemand van de betrokken ouders had zich dan onheus bejegend hoeven te voelen. Ook Milquet niet. Zonder dat anoniem interview zou zij zelfs niet eens ter sprake zijn gekomen. Dat heeft de zaak immers pas goed in de publiciteit gebracht.
Wie heeft er trouwens al iets gehoord over een ontkenning van harentwege?
Wie gelooft dat ze het niet zou hebben gelogenstraft als zij er voor niets tussen zat?

Feit is dat de directeur NIET het meisje, maar wél de jongens weg stuurde. En zich daardoor een hoop ellende op de hals haalde. Daar ligt de sleutel.

Als dit schandaal wordt afgewikkeld, in alle stilte, zoals dat meestal het geval is in elitaire milieus, dan zullen wij er nooit het fijne van te weten komen. Hoezeer het hier ook wordt geminimaliseerd, als een schandaal wordt het alleszins gezien, anders was er niemand weggestuurd.
Oud 9 mei 2014, 21:22   #751
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met het woord "fobie" kunnen 'we' nochtans heel wat kanten uit
Ja misschien, moest het daarover gaan wel.
Dit lijkt me hier eerder obsessief gedrag:
Alle negatieve menselijk gedragingen en maatschappelijke fenomenen systematisch herleiden tot de Belgische staatstructuur.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:31   #752
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De directeur heeft in alle geval iets gedaan waar Milquet niet over te spreken is, zoveel is zeker.
Het eerste wat mij opviel was dat hij iedereen verbood om ruchtbaarheid aan de zaak te geven. Zijn eigen woorden luidden trouwens "dat hij de zaak stil wilde houden, maar dit niet lukte omdat het steeds erger werd".
Wat precies werd er steeds erger?

Blijft echter het feit dat de directeur de jongens van school stuurde en niet niet het meisje, terwijl hij goed wist dat de zoon van Milquet zich onder hen bevond. Het zou best kunnen dat hij een furieuze Milquet weerstond. Men kan dat zelfs hopen. Maar het kan ook dat er anderen in het spel zijn die hij meer vreesde dan Milquet.

Feit is ook dat de directeur deze negatieve publiciteit had kunnen vermijden door �*lle betrokkenen bij de "gangbang" van school te sturen. Niemand van de betrokken ouders had zich dan onheus bejegend hoeven te voelen. Ook Milquet niet. Zonder dat anoniem interview zou zij zelfs niet eens ter sprake zijn gekomen. Dat heeft de zaak immers pas goed in de publiciteit gebracht.
Wie heeft er trouwens al iets gehoord over een ontkenning van harentwege?
Wie gelooft dat ze het niet zou hebben gelogenstraft als zij er voor niets tussen zat?

Feit is dat de directeur NIET het meisje, maar wél de jongens weg stuurde. En zich daardoor een hoop ellende op de hals haalde. Daar ligt de sleutel.

Als dit schandaal wordt afgewikkeld, in alle stilte, zoals dat meestal het geval is in elitaire milieus, dan zullen wij er nooit het fijne van te weten komen. Hoezeer het hier ook wordt geminimaliseerd, als een schandaal wordt het alleszins gezien, anders was er niemand weggestuurd.
Het makkelijkste voor de directeur, zo lijkt het mij althans, ware geweest om geen enkele van die kinderen weg te sturen, maar ze een andere minder ingrijpende straf op te leggen. Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen, maar die reden kennen we niet. Ik durf bijna hopen dat het rechtlijnigheid en moed is geweest…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:32   #753
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat oude en minder oude eenzame mannetjes het onderwerp van deze draad zeer aantrekkelijk vinden wekt geen verbazing, temeer omdat één en ander zich heeft afgespeeld in een zogenaamde eliteschool, onder kinderen van het vermeend rijk puikje en wie weet zelfs van de adel….waardoor de verbeelding van gefrustreerden extra op hol slaat, want wat voor hen onbereikbaar is wordt in hun droompjes al snel als volslagen decadent en dus “super hot” gebrandmerkt.
Uw bijdrage tot dit topic is daaraan een understatement.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:33   #754
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Alle negatieve menselijk gedragingen en maatschappelijke fenomenen systematisch herleiden tot de Belgische staatstructuur.
Nochtans kan de Belgische staatsstructuur daar perfect mee vergeleken worden.
Het resulaat daarvan laat zich trouwens al een tijdlang voelen.
En zien.
Oud 9 mei 2014, 21:36   #755
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist!

Het is Laurent Louis die insinueert dat het om kinderen van een federaal minister zou gaan. Hecht jij in deze echt geloof in Laurent Louis ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 mei 2014, 21:36   #756
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nochtans kan de Belgische staatsstructuur daar perfect mee vergeleken worden.
Het resulaat daarvan laat zich trouwens al een tijdlang voelen.
En zien.
Ik ben ervan overtuigd dat u dat effectief voelt.
Dat is net het angstaanjagende van heel de zaak.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:38   #757
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vanwaar haalt U dit gerucht ?

Oud 9 mei 2014, 21:38   #758
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen toeval dat dit uitgerekend belgicisten zijn. Voor hen is België het ideale land, bestuurt door de enig juiste politici.
Maar niet alle "Belgicisten" zijn CDH-fans! Waarom zou bv. een SPa- of PS-stemmende Belgicist Milquet verdedigen, zeker net voor de verkiezingen?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:38   #759
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?

Oud 9 mei 2014, 21:40   #760
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het makkelijkste voor de directeur, zo lijkt het mij althans, ware geweest om geen enkele van die kinderen weg te sturen, maar ze een andere minder ingrijpende straf op te leggen. Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen, maar die reden kennen we niet. Ik durf bijna hopen dat het rechtlijnigheid en moed is geweest…
Straf voor wat juist ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be