![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#7581 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw bovenstaande argument klopt dus niet, nietwaar? Citaat:
Da's immers meestal niet juist en nogal een dooddoener. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7582 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat de Amerikaanse wapen-en olie-industrie er geweldig van geprofiteerd heeft. En Afghanistan? Dat ligt nu in puin...dus hebben de terroristen bereikt wat ze wilden? Neen. Integendeel zelfs. Citaat:
Maar toen ik het had over de duizenden doden en miljarden aan geld geïnvesteerd, had ik het niet alleen over de binnenlandse veiligheid. Ik had het vooral over de oorlogen die door 9/11 veroorzaakt werden. Ook is de strijd tegen terrorisme is al langer bezig dan sinds 9/11. En het is echt niet nodig om je meer zorgen te gaan maken over terroristen, dan dat je 8 jaar geleden deed (ik weet natuurlijk niet hoe oud u bent). Zoals ik al eerder zei, is het net door 9/11 dat er een geweldige massahysterie is ontstaan, terwijl dit eigenlijk totaal niet nodig is. Daarvoor zijn er ook al heel veel mensen gestorven hoor. Denk maar aan de eerdere aanslagen van Al-Qaeda, de IRA, de ETA... ben je daardoor anders gaan denken over terroristen? Ik denk het niet. En door 9/11 wel? Vreemd toch? Citaat:
Maar ik vond het in de eerste plaats al verkeerd om Afghanistan binnen te vallen; de Afghanen hadden een - voor velerlei meer dan schappelijk - voorstel voorgelegd aan de Amerikanen. Maar dat werd door Amerika spontaan geweigerd. Waarom? Laatst gewijzigd door Insdeath : 25 januari 2009 om 01:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7583 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
1) De - onbestaande - massavernietigingswapens 2) De steun die Irak verleende aan terroristen. Tenminste, dat is wat de Amerikaanse overheid zei. Ik zelf weet niet wat Irak met terrorisme te maken heeft. Ik spreek mezelf niet tegen, de USA wel. Het klinkt misschien vreemd, maar zelf weet ik eigenlijk ook niet precies hoe men aan dergelijk nonsens komt. Het lijken eerder goedkope excuses om Irak te kunnen binnenvallen. En vóór 9/11 had Amerika zich - publiekelijk - nooit gemoeid met Irak. Daarna opeens wel. Vreemd hé? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Insdeath : 25 januari 2009 om 01:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7585 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eerst zei men terrorisme en MWD's, nu dat die MWD's al achterhaald zijn, (en terrorisme blijkbaar ook, dank u Svennies), zegt de Amerikaanse overheid: "wel, in elk geval toch weer een dictator en een oorlogsmisdadiger minder, niet?". Net alsof het Iraakse volk de Amerikanen als bevrijders zag. Niets is minder waar. http://www.archivesolidaire.org/scri...SBA&obid=36028 Uiteindelijk krijgen we iets als Vietnam; een oorlog waar ze in de eerste plaats niet eens aan hadden moeten beginnen. Waarom is de Amerikaanse bevolking toch zo dom om zich te laten manipuleren door hun overheid? De feiten spreken voor zich: Citaat:
En dan is men verwonderd dat men in conspiracy theorieën gaat geloven... Laatst gewijzigd door Insdeath : 25 januari 2009 om 01:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed , de instortingen verliepen niet als een pan -cake collapse . Wat er gebeurde was dat zodra het deel boven de impactzone van het vliegtuig begon te vallen er een enorme overbelasting van de onderliggende structuur plaats vond tot aan beneden toe . De structuur was al verzwakt voor de instortingszone uit. Overigens zijn de vorming van veel het stof , het lawaai ,de wegschietende panelen enz.. allemaal directe aanwijzingen voor veel weerstand ondervonden door het vallende puin . Bedenk je eens de vernietigende kracht van een steenlawine en bedenk dan eens hoeveel energie er vrij komt bij een lawine van vallend staal dat een nog veel hogere dichtheid heeft als steen en ook nog eens recht vanaf boven komt ( geen helling). Die 10 cm dikke betonnen vloertjes remmen een tien ton wegend staal profiel dat in vertikale positie aan het vallen is nauwelijks af . Altijd maar weer dat zogenaamde argument van de vrije val waarbij er nooit een degelijke berekening van de potentiële energie die de torens bezaten wordt gedaan, terwijl dat direct alle 'vreemde' verschijnselen verklaart. Bovendien vrije val snelheid is door de instortingszone bij lange na niet behaalt , hooguit 60 % daarvan . http://www.youtube.com/watch?v=qLShZOvxVe4 Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 januari 2009 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7587 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je daar tegenover even kritisch bent als tegen de conspiracytheorieen, kan je mij misschien wat beter begrijpen. Trouwens, ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik "verhaaltjes fabriceer". Ik heb in de enkele posts die ik hier tot nu toe heb geplaatst nergens beweerd dat er bewijzen zijn voor een conspiracy. Ik stel enkel dat ik de officiele versie niet geloof en wel om dezelfde reden als diegenen die de conspiracy versie niet geloven: wegens gebrek aan bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7588 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus, indien de torens zouden instorten, zou normaal gezien het bovenste deel van de torens moeten van de toren weg vallen. Neen, in plaats daarvan ging het recht naar beneden, door het stalen geraamte heen. De officiele versie is de 'pancake-collapse'. Namelijk dat de stalen kolommen het begeven hadden op de plaats van impact, en dat daardoor de bovenste (ik denk 20) verdiepingen naar beneden vielen, en in hun val de verdiepingen eronder meesleurden. Wat niet klopt aan deze theorie, is dat de stalen kolommen eronder nagenoeg onbeschadigd waren. Hoe kon het dan zijn dat deze de bovenste 20 verdiepingen niet konden opvangen? Tenzij die kolommen het om een of andere reden begeven hadden natuurlijk. En de enige aannemelijke theorie daarvoor is dat die kolommen met zgn. Controlled Demolition werden 'doorgesneden'. Wat ook niet echt pluis is, is dat de gebouwen heel goed bestand lijken tegen de impact van de vliegtuigen. Beide gebouwen lijken trots recht te staan, de ene voor een uur, de ander voor anderhalf uur, en dan opeens, als uit het niets, begeven ALLE stalen kolommen het tegelijkertijd... En wat die vrije valsnelheid betreft, 9/11 complot-theoristen tonen graag enkel de laatste 10 seconden van de instorting (foei!). Maar doen die paar seconden extra er eigenlijk veel toe? Er zal altijd wel nog weerstand zijn (van de vloeren bijvoorbeeld, en natuurlijk ook van de ingesloten lucht op iedere verdieping). En trouwens, een object dat in vrije val van de torens naar beneden valt, zal er in werkelijkheid óók meer dan 9 seconden over doen om naar beneden te komen. De reden waarom? Heel simpel: luchtweerstand. Newtons wet is enkel geldig in vacuüm. Dus de WERKELIJKE tijd waarin iets naar beneden valt, is een paar seconden meer, afhankelijk van zijn aerodynamica. En dan nog, zouden de toren niet uiteindelijk schuin - of in een vreemde, kromme beweging - vallen? Nee, de torens vallen recht naar beneden. Dus moeten de kolommen om een of andere reden letterlijk doorgeknapt zijn. Zeg me niet dat dat door het gewicht van de bovenste verdiepingen is. Vergeet ook niet dat de bovenste verdiepingen - voor zover ik weet - evenveel stalen kolommen bevatten als de onderste verdieping. Dus, de onderste kolom moet 110 verdiepingen ondersteunen, terwijl de kolommen op de plaats van impact slechts 20 verdiepingen - al zij het verdiepingen die naar beneden vielen - moesten opvangen. Wil je daarmee zeggen dat 20 verdiepingen die enkele meters naar beneden vallen meer kracht heeft dan 110 verdiepingen die stil staan? Kan zijn, maar daarvoor zou ik toch graag een mathematisch bewijs hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7589 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste voor mij is - net als bij jou - het gebrek aan bewijs. Én de houding van de Amerikaanse overheid tegenover 9/11. Laatst gewijzigd door Insdeath : 25 januari 2009 om 03:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7590 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de laatste 15 minuten voor de instorting van WTC 2 was te zien hoe de vloeren steeds verder doorbogen . Tevens zag men de overgebleven perimeter collumns naar binnen toe buigen. Voortekenen van de collapse , op foto vastgelegd en door getuigen ondersteund. Dit alles rijmt totaal niet met een controlled demolition . Veel theoriën zijn gebaseerd op een grenzeloze onderschatting van de potentiële energie die de torens bezaten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier het commentaar van explosieve demolitie expert Danny Jowenko over de Twin Towers . Dit deel wordt door de complot theoretici altijd weggelaten
Vanaf 32:04 http://player.omroep.nl/?aflID=3273161 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7593 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dan heb ik nog maar 1 vraag: hoe kan een gebouw aan vrije valsnelheid naar beneden vallen? Als je een sluitend antwoord op die vraag kan geven, zal ik de theorie van explosieven in WTC1 en WTC2 van de hand doen. Maar daarnaast moeten we ook nog even WTC7 onder de loep nemen. Wat vind je daarvan? Citaat:
En dan nog een vraag (die voor speculatie vatbaar is): zou het niet kunnen dat men de stalen kolommen van WTC1 en 2 eerder al - met explosieven of met iets anders - verzwakt heeft? Want ik kan toch nog steeds niet geloven dat het gebouw in vrije val naar beneden gekomen is door het gewicht van de bovenste verdiepingen alleen. Zou er iemand mij een gedetailleerd plan kunnen bezorgen van de interne structuur van de stalen kolommen aub? Ik zou graag willen weten op welke manier ze aan elkaar bevestigd zijn. Ik heb er al heel wat naar gezocht, maar kan er geen vinden. Dan zal ik misschien eindelijk een sluitend antwoord hebben waarom de stalen kolommen het zo snel begeven hebben. Citaat:
Maar ik vraag me nu enkel af, zou de Amerikaanse overheid ook de steun van zijn bevolking gehad hebben zónder 9/11? Ik heb het dan enkel over de invasie van Irak, niet over Afghanistan. Citaat:
Neen, ze deden gewoon verder met de oefeningen, en daardoor konden die vliegtuigen ongehinderd in de WTC-torens en het Pentagon vliegen. Waarom had de Amerikaanse overheid die zovele waarschuwingen zomaar genegeerd?? Er was zelfs een organisatie, Able Danger, die Al-Qaeda al 2 jaar in de gaten hield. Ook de piloot die in het Pentagon vloog hielden ze - zo blijkt - in de gaten. Hoe kon het toen zijn dat dat alles tóch gebeurd is? Het is niet enkel de vreemde toevalligheden - die al voor een deel door 9/11 debunkers weerlegd worden, daarvoor dank ik u - maar vooral de houding van de overheid die me zo kritisch maakt in deze zaak. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7594 | |
Parlementslid
|
![]() de New Yorkse burgers eisen een referendum met als eis een nieuw onafhankelijk onderzoek naar 9/11. Daarvoor hebben zij een handtekeningactie opgestart die nu reeds voldoende handtekeningen heeft opgeleverd om een referendum af te dwingen. Maar zij gaan verder.
http://www.nyc911initiative.org/index.html Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#7595 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe goed Able Danger Al-Qaeda in de gaten hield is heel twijfelachtig en vaag, en hoeveel van de kapers ze identificeerden evenmin. Ongeacht van dat komt er nog bovenop dat ze geen informatie doorgaven aan de FBI, die tenslotte de verantwoordelijke is voor binnenlands terrorisme. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom we niet alle in beslag genomen filmpjes te zien kregen:
Omdat er op die bijna al die beelden helemaal niets relevants te zien is . Het overgrote deel van de cameras stonden helemaal niet op het Pentagon gericht om dat het beveiligingscameras waren van hotels , benzinestation , heli platform enz. Bij een moordonderzoek wordt alles( op de crimescene) waarvan ook maar het geringste vermoeden bestaat dat het relevante informatie bevat(van wat voor aard dan ook ) direct inbeslag genomen. Zo ging het ook bij het Pentagon. Vervolgens werden de filmpjes bekeken en werden alleen de filmpjes waar iets relevants op stond meegenomen in het vervolgonderzoek . Vaak blijkt er natuurlijk bitter weinig bruikbaar materiaal tussen te zitten. Beelden van dat soort cameras zijn slecht van kwaliteit en nauwelijks in staat snel bewegende opjecten vast te leggen. Had de FBI die +/- 70 filmpjes waar niets op te zien is op haar website moeten zetten? Moet je eens voorstellen wat dat voor reacties had gegeven. In eerste instantie heeft de FBI helemaal geen filmpjes vrijgegeven , ook niet na een verzoek van Judical watch onder de 'freedom of information act' in 2004. Pas na de rechtzaak tegen zacarias Moussaoui in 2006 heeft men aan dat verzoek voldaan. De filmpjes vormden onderdeel van de bewijslast tegen de verdachte, en werden om die reden niet op voorhand vrijgegeven. Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 januari 2009 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens was er zonder 9/11 nooit een aanval op Irak gekomen. Voor 9/11 had het Amerikaanse volk en de meerderheid in de Senaat helemaal geen trek in oorlogsvoering ( met de koude oorlog nog vers in het geheugen). Ook met het WMD verhaal kwamen aanvals voorstellen niet door de Senaat heen .
Na 9/11 was de VS plotseling in een zogenaamde oorlogstoestand beland ,dit betekende veel meer macht voor de president en zijn naaste medewerkers (patriot act) . De suggestie werd gewekt dat saddam met Bin Laden te maken zou hebben waardoor het amerikaanse volk en een meerderheid in de Senaat de aanvalsplannen wel goedkeurde. 9/11 was wel zo erg omdat het op eigen bodem had plaatsgevonden dat iedereen het er over eens was dat er wel iets moest gebeuren. Ook de verhoging van het defensie budget welke Clinton al eens had voorgesteld werd pas na 9/11 realiteit . Laatst gewijzigd door atmosphere : 25 januari 2009 om 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7598 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij zegt is dat voor de nationale veiligheid filmpjes waar niets op te zien is achtergehouden worden? Waarom? En waarom moesten zij die ze wel te zien kregen hun mond houden? Vind je het zelf niet een beetje tegenstrijdig dat beeldmateriaal waar niets op te zien is niet gezien mag worden? De logische conclusie zou net andersom zijn. Neunt waarom, toch geen interesse in hé? Laatst gewijzigd door Akufen : 25 januari 2009 om 18:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7599 | ||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Voor de wapens is een oorlog altijd interessant, waar die ook uitgevochten wordt ![]() Voor de olie is het ook een zeer interessant land. De Amerikaanse olie-industrie wil graag een pijplijn doorheen Afghanistan laten lopen: Citaat:
Er is hierbij echter een probleem: de aardolie en de aardgas moesten op een of andere manier in het Westen komen. Hierbij zou men een pijplijn door Afghanistan, en door Pakistan naar de Indische Oceaan laten lopen, om daar verscheept te worden. De pijplijn is er nog niet, maar eens de greep van Amerika op Afghanistan groot genoeg is, zal die er wel komen, wees daar maar zeker van. Maar olie en wapens zijn niet het enige... Tot voor kort wist ik het ook niet, maar het is echt verbazingwekkend: opium! Afghanistan was in 2007 verantwoordelijk voor - hou u vast - 93% van de wereldwijde productie van opium! Terwijl er in 2001 - voor de invasie van de Amerikaanse troepen - niks van opium was. Vroeger werd er opium geteeld in Afghanistan, maar sinds de Taliban aan de macht was, werd dit geweldig gereduceerd tot er in 2001 niks van opiumproductie meer was! (Een van de voornaamste redenen was, dat opium 'on-islamitisch' was volgens de Taliban.) Sinds de invasie in Afghanistan, is die productie weer geweldig toegenomen. Citaat:
Ook moet je in acht nemen dat de Taliban net door de Amerikaanse regering aan de macht is gekomen, en dat de Amerikanen indertijd zélf de leden van Al-Qaeda opgeleid hebben. Kan iemand me dan aub uitleggen waarom zowel Taliban als Al-Qaeda opeens anti-Amerikaans geworden waren? Citaat:
Citaat:
Men zou kunnen zeggen dat alles een samenloop van omstandigheden en toevalligheden waren, maar alles wel beschouwd lijken er mij er toch té veel geweest te zijn... Citaat:
Daardoor zal ik het ook niet daarover hebben. Maar, stel nu dat - door een samenloop van omstandigheden - die vliegtuigen gekaapt worden en niet op tijd konden onderschept worden. Ze vliegen in de WTC-torens en die storten in (hoe dat instorten gebeurde, daarover ben ik het nog niet helemaal eens, maar dat doet er nu niet toe). Hoe verklaart u dan het instorten van WTC7? Iedereen ziet toch dat dat Controlled Demolition is? Alle experts zijn het daarover eens. Nou ja, bijna allemaal toch. Maar degene die het er niet mee eens zijn, komen dan met theoriëen op de proppen die geen steek houden. NIST: De stalen kolommen zetten uit door het vuur, en daardoor begeeft een kritieke kolom het. Doordat die ene kolom het begeeft, Ah, dus met andere woorden: wolkenkrabbers die uren gebrand hebben, maar toch bleven staan, hebben uitzonderlijk veel geluk gehad...WTC7 is het eerste gebouw in de menselijke geschiedenis dat instort door vuur... Anderen weerleggen dit dan door de zeggen dat het gebouw beschadigd was door brokstukken van WTC1 en/of 2. Hoe komt het dan, dat omliggende gebouwen, die veel meer schade ondervonden, en waar veel heviger vuren woedden, bleven staan, of slechts voor een klein deel instortten? Wel, indien het controlled demolition was die WTC7 naar beneden bracht, dan zou dat betekeken dat men w�*st van de aanslagen van 9/11. Sterker nog, men wist exact wat er zou gebeuren, waar en ook wanneer. Dan zijn alle officiële verhalen dadelijk van de tafel geveegd, niet? We hadden nooit gedacht dat zoiets zou gebeuren. Schrap We kregen geen waarschuwingen. Schrap De vliegtuigen waren niet te onderscheppen. Schrap ... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7600 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |